Ervaringen met Singulair

Bij  AllergieX

Astma (50 meningen)

15-11-2015 | Vrouw | 56
montelukast (10mg)
Antihistamine, een van de vele middelen ter bestrijding van mijn vele allergieën. Goede aanvulling op Telfast , doordat op net iets andere receptoren inwerkt. Ervaar geen bijwerkingen, gebruik het al heel lang .

10-06-2015 | Vrouw | 20
montelukast (5mg)
Zeer tevreden, het werkt effectief bij 1 tot 2 tabletten van 5mg Enige nadeel is dat er 2 uur voor en 1 uur na niet gegeten mag worden.

19-05-2013 | Man | 18
montelukast
De singulair heeft mijn benauwdheid heel goed verminderd, en ik heb helemaal geen last van bijwerkingen. Ook verminderd het mijn hooikoortsklachten heel effectief. Ben heel erg positief over dit medicijn.

30-01-2013 | Vrouw | 39
montelukast
Heel raar maar ik loop al 13 jaar met hevige niesbuien en dan praat je wel over 100x op een dag niesen . Dit is niet elke dag maar als ik het een paar dagen achter elkaar heb heb ik een week nodig om weer energie te krijgen. En als ik weer had bijgetankt begon het weer van voor af aan. Ik heb verschillende tabletten, neusspray, onderzoeken gehad en ben zelf bij de allerg[lees meer...]oloog geweest in Groningen. Helaas overal kreeg ik te horen wij weten niet wat u heeft want u hebt de symptomen van een allergie maar in het bloed is niets te vinden. Nu heb ik andere kno arts en die schreef mij deze tabletten voor , de eerste week nog niesbuien maar vanaf dien geen niesbui meer. Ik ben zo blij en barst weer van de energie. Ik heb alleen hele droge ogen zowel binnen als buiten om het oog,ik weet nu dus niet of dit een bijwerking zou kunnen zijn. Ik moet over een maand weer terug komen en dan zal ik het de arts ook vragen. Ik hoop dat er mensen die hier ook wat aan kunnen hebben ook als je geen astma hebt.

19-09-2012 | Vrouw | 27
montelukast
Ik blijk allergisch voor schimmels en stof. Dit veroorzaakte bij mij vooral ontstoken holtes, lichte benauwdheid en vermoeidheid. Een beetje verkouden kan ik mee leven, maar het belemmerde me bij het sporten en de arts vertelde daarnaast dat klachten met de tijd erger kunnen worden, vandaar toch ingestemd met medicatie. Ik kreeg Singulair (Montelukast) voorgeschreven. "Erg[lees meer...] licht medicijn , het wordt ook bij babies gebruikt". In het begin wel mijn twijfels, aangezien het voornamelijk voor astma bedoeld is. De eerste twee weken had ik wat last van slapeloosheid en buikpijn. Ook nam m'n benauwdheid toe. Ik kan niet met zekerheid zeggen of de klachten door Montelukast werden veroorzaakt, aangezien buikpijn ook bij de allergische reactie kan horen en bovendien kan het tot 2-3 weken duren voordat het medicijn echt begint te werken. Na een paar dagen voelde ik me al veel fitter en ook klachten die ik helemaal niet in verband had gebracht met de allergie verdwenen (ontstoken poriën in m'n gezicht, hoofdpijn, lager uithoudingsvermogen tijdens het sporten). De bijwerkingen (buikpijn, benauwdheid, slapeloosheid) verdwenen bij mij na een paar weken vanzelf. Moet wel zeggen dat het medicijn niet super effectief is, bij veel stof of schimmel in de lucht krijg ik nog steeds een licht allergische reactie.