categorie

Bloed / stolling - bloedarmoede

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloed / stolling - bloedarmoede

27-10-2021 | Vrouw | 24
Bloedarmoede
obstipatie, misselijk, verstopping, zwarte ontlasting

18-09-2021 | Vrouw | 52
Bloedarmoede
Slik dit medicijn nu 2 weken. Geen klachten. Ben iemand die snel huidallergie heeft en heb n spastische darm. Misschien dat ik er goed op reageer omdat ik maar 2x per week slik. Las op internet dat pas ontdekt is dat lagere dosering beter werkt. Heb nog geen vervolg bloedonderzoek gehad, hoop dat t effectief is. Duurt nog even zei huisarts.

27-08-2021 | Vrouw | 23

Venofer

05-08-2021 | Vrouw | 62
ferrioxidesaccharaat
Bloedarmoede
I.v.m bloedarmoede die .et tabletten niet oploste een ijzerinfuus gehad. Was van tevoren bang maar was geen enkele reden voor. Goed geholpen in het ziekenhuis. Het enige wat ik merkte was een.lage bloeddruk maar verder geen enkele reactie.

03-07-2021 | Vrouw | 25
ferricarboxymaltose
Dinsdag 29-06 werd bij mij voor de tweede keer spiraal geplaatst, helaas traden er complicaties op doordat er met de tang (om de baarmoedermond vast te houden), per ongeluk een gaatje was gemaakt en er een bloedvaatje was geraakt in de baarmoeder. Ik verloor iedere keer bloed met grote stolsels. De volgende dag in het ziekenhuis opgenomen en drie zakken ijzer via het in[lees meer...]fuus gekregen. M'n hand brandde aan de bovenkant, evenals als m'n arm. De kant waar het infuus in zat. Gelukkig ging het daarna wel beter en was ik niet meer duizelig. Echter nu al vier dagen knallende koppijn, dus hopen dat dat toch snel gaat stoppen. Maar het is een bekende bijwerking. We gaan het zien, hopelijk blijft hier hierbij

Hydrocobamine

20-06-2021 | Vrouw | 22
hydroxocobalamine
Anemie door vitamine B12-deficiëntie

22-05-2021 | Vrouw | 28
Bloedarmoede
Door mijn zwangerschap helaas te weinig ijzer. In mijn vorige zwangerschap al na 3 dagen mee gestopt door misselijkheid, braken, obstipatie afwisselend met diarree, daardoor veel krampen. Deze zwangerschap minder misselijk van mezelf dus wilde het wel weer een kans geven maar helaas zelfde bijwerkingen. Nee dit medicijn neem ik absoluut niet meer in.

20-05-2021 | Vrouw | 58
Bloedarmoede
De eerste dag van inname, gelijk ziek. Heftige misselijkheid. Diarree dat de avond en nacht heftig aan hield. Wordt nu soms overvallen door misselijkheid. En duizeligheid. Ga na het weekeinde, de interniste benaderen. Ik ben zieker door het medicijn dan toen ik het niet innam

15-05-2021 | Vrouw | 46
Bloedarmoede
Door mijn hevige menstruatie heb ik yzertekort /bloedarmoede. Ik neem elke dag een tablet en nu na iets meer dan een maand voel ik mij veel beter. Ik had geen fut was moe had spierpijn vooral in mijn armen was deppresief en had alleen maar zin om in mijn zetel en bed te liggen. Heb wel last van mondbrand vooral de zijkant van mijn tong. En zwarte stoelgang. Ik ben tev[lees meer...]reden.

05-05-2021 | Man | 24
Zwangerschap
Zoals vele weten krijg je van dit medicijn donkere ontlasting en kun je verstopping krijgen ? Dit tweede heb ik gelukkig niet gehad ik moest juist vaker naar de wc en had veel last van m’n darmen ! Daar naast een ontziende jeuk op de benen en armen wat is gebleven tot ik gestopt ben met dit medicijn. Kon er amper van slapen verschrikkelijk !!

29-04-2021 | Vrouw | 36
Bloedarmoede
Ontzettend duizelig, misselijk tot overgeven toe, minder zicht in 1 oog, hartkloppingen. Bijwerkingen zijn zo erg dat ik niet meer normaal kan functioneren. Ben gisteren na 3 weken slikken gestopt. Hopelijk is deze rommel snel uit mijn systeem!

27-04-2021 | Vrouw | 47
IJzergebreksanemie
Met een HB van 4,4 en ferritine van 2, niet tegen de pillen kunnen door hevige maagklachten nu infuus gehad. Het inlopen duurde 20 minuten. Ik was al flink duizelig, maar ik ben daarna 2 weken echt ziek geweest, zo moe, knallende hoofdpijn, zeer duizelig, grieperig gevoel. ik heb zelfde een aantal dagen tussendoor op bed gelegen en dat doe ik nooit! Nu al een aantal dagen [lees meer...]hevige pijn in linkerbovenbuik, net iets lager dan de ribben, lijkt wel op koliekaanvallen ( mijn galblaas ben ik al kwijt) Niet fijn. Al met al viel/ valt mij het flink tegen....

16-04-2021 | Vrouw | 50
IJzergebreksanemie
ik heb een zware bloedarmoede ik heb ook ijzertableten gekregen van het ziekenhuis en foliumzuur

06-04-2021 | Vrouw | 59
IJzergebreksanemie
Sinds 4 jaar heb ik chronische ijzergebrekanemie tengevolge van een watermeloenmaag. Deze zeldzame aandoening houdt in dat onder in de maag bloedvaten uitzetten en gaan bloeden met als gevolg bloedarmoede. Het is ontdekt dmv het bevolkingsonderzoek naar darmkanker. Mijn hb was toen al gezakt naar 4 en ik was blij dat er een verklaring was voor mijn algehele vermoeidheid[lees meer...]. Als eerste kreeg ik direct een bloedtransfusie en een ferinject. Ik voelde me opleven! De behandeling van mijn maag uit het dichtbranden met argongas vd bloedvaten in mijn maag. Helaas komen er steeds nieuwe aders in mijn maag naar boven en is de bloedarmoede dermate aanwezig dat ik momenteel 4 tot 6x per jaar een ferinject krijg en dagelijks 1 tablet ferrofumeraat slik. Bijkomstig probleem is, dat ik door een mislukte rugoperatie een cauda equinasyndroom heb opgelopen met heel veel neuropathieklachten in mijn benen. Deze klachten verergeren zo erg als mijn ferritinegehalte daalt, dat ik niet meer kan slapen vd pijn. Ook spierpijn , gewichtstoename, zware vermoeidheid, geheugen en denk- en spraakveemogen geven problemen. Een Ferinject vermindert alle klachten dermate, dat ik weer voor even normaal kan functioneren. Dit duurt ongeveer 2 maanden en dan begint het circus weer van voren af aan. De artsen in het ziekenhuis moet ik telkens overhalen om weer een feeinject te krijgen. Heel vervelend. Herkent iemand dit?

02-03-2021 | Vrouw | 70
Acute inflammatoire polyneuropathie

Hydrocobamine

25-02-2021 | Vrouw | 31
hydroxocobalamine
Vitamine tekort
Het is matig effectief... En daarnaast voel ik me na elke prik echt ziek... Dit gebeurd ongeveer 10-15 min na de prik... Hier heb ik ook een melding van gemaakt.

21-02-2021 | Vrouw | 53
ferricarboxymaltose
Geen enkele bijwerking gehad en de behandeling was prima. Ik heb rustig gelezen waardoor de tijd snel voorbij ging. Eenmaal thuis wel moe maar echt...het is me reuze meegevallen!

23-01-2021 | Vrouw | 38
IJzergebreksanemie
Door een maandenlange menstruatie bleek mijn ferritine gehalte nog maar 5 te zijn. Dus deze pillen 1x daags 200 mg van de dokter gekregen. Op voorhand las ik hier de recensies en durfde het medicijn bijna niet in te nemen. Ik ben een hypochonder en angsthaas 1e klas, en als je de verhalen hier mag geloven, ga je nog net niet dood aan dit pilletje. Nadat ik mijn test[lees meer...]ament geschreven en de top 10 liedjes voor mijn uitvaart had uitgezocht, heb ik de ferro ingeslikt. De eerste 5 min had ik een mega snelle hartslag (niet van de ferro hoor, van mijn eigen angst). Na 10 min dacht ik: hey ik ben er nog! En na een half uur besefte ik mij dat ik het had overleefd. 🥳🍻 Niks aan het handje dus. Lieve mensen die hier komen speuren, pas op voor alle negatieve reacties want de positieve zul je hier waarschijnlijk niet vinden en het jaagt alleen maar angst aan. Vertrouw op je huisarts, je krijgt het niet voor niks.

21-12-2020 | Vrouw | 29
Bloedarmoede
Wat een leugenaars die fabrikanten! Hoe zij de bijwerkingen melden in de bijsluiter is, na eigen ervaring en vele ervaringen op deze site te hebben gelezen, totaal niet eerlijk vermeld. Er staat dat verstopping kan optreden na langdurig gebruik.. ik merkte dat meteen na de eerste dag al. Daarna diarree wat volgens hun soms voorkomt. Nou ik zit al weken lang na iedere maalt[lees meer...]ijd meteen op de wc. Andere bijwerkingen schuiven ze weg onder zelden of zeer zelden of onbekend. Nou dat ik last kreeg van mijn hart, duizelig ben, zeer misselijk ben, moeilijk mijn eten weg krijg en de enorme gasvorming en vele buikpijn zijn echt geen twijfachtige meldingen die allen bij mij van toepassing zijn; ik lees ze hier genoeg. Na zo'n 15 dagen zoveel last van alles dat ik nu midden in de nacht besloten heb om de bijwerkingen te melden. Morgenochtend bel ik naar de dokter. Ik ben klaar met dit middel en ik stop dus direct. De bijwerkingen zijn erger dan de kwaal en voor wat? Ik heb niet het idee meer energie te hebben gekregen en zo te lezen hoef ik van dit middel over 3 maanden geen wonderen te verwachten wanneer mijn hb-gehalte weer gemeten wordt. Ik denk dat lagere doseringen inderdaad effectiever zullen zijn. Zoals ik mij nu voel, voelt het eerder alsof ik gif in heb genomen. Ik ben te dom geweest om het zo lang te proberen. Mocht je zelf het idee hebben dat het spul niet goed valt, twijfel dan niet aan jezelf en bel je huisarts eerder dan ik nu doe.

01-12-2020 | Vrouw | 46
Vermoeidheid
Na aanmelding Sanquin voor het geven van bloed kreeg ik een afwijzing omdat mijn ferritine gehalte erg laag was. Oorzaak waarschijnlijk heftige menstruatie sinds 1 jaar. Ik voelde mij ook wel vermoeid. Dus ijzer gaan slikken 3x per dag 200 mg. Ik slik het nu 3 maanden. Ontlasting is sterk verkleurd en wat dunner dan normaal maar geen diarree. Ik voel me minder vermoeid en [lees meer...]mijn menstruatie is heeft ineens 2 maanden overgeslagen, wat ook aan de premenopauze kan liggen. Kortom, ik ben erg tevreden over de ferrofumaraat. Misschien ga ik wel afbouwen naar 2x per dag want de tablet in de middag vergeet ik nogal eens.

29-11-2020 | Vrouw | 34
ferricarboxymaltose
Nou ik had zwaar bloedarmoede waarvan tabletten niet hielp kreeg ik 1000ml infuus en ging prima maar toen ik thuis was was ik misselijk en die hele week heb ik als bijwerkingen een beetje koorts achtig gevoel gehad gewrichtspijn botpijn diaree en spierpijn emotioneel en depressief angstaanval en huilbuien en beetje bij gekomen maar goed na een week had ik meteen een kleur[lees meer...] alsof ik onder de zonnebank heb gezeten en voelde ik me als superman heel sterk alsof ik de wereld aan kan en sterk energie vol fitter heb ook niet meer koud hee hee voel me veel beter niks meer over van bijwerkingen en heb geen lichaamlijke klachten meer

22-11-2020 | Vrouw | 41
IJzergebreksanemie
Centrapharm ferofumaarat veel te veel bijwerking

22-11-2020 | Vrouw | 41
IJzergebreksanemie
Ik weet niet maar het is me opgevallen dat elke keer dat ik deze medicijn gebruik mijn tong mond brandt zo erg . 2 jaar geleden had ik hetzelfde klachten en toen viel nu het kwartje dat ook op die tijd ik ferrofumaraat gebruikte . Nu 1 maand geleden opnieuw gestart en paar daggen want moest stoppen ivm met een zware antibiotica kuur. 2 wekken geleden gestart pijn in mijn t[lees meer...]ong droge mond . Ik weet niet of iemand anders hetzelfde heeft ervaart . Nu 2 daggen gestopt en branderig tong is minder . Ik zit te denken dat die echt invloed had .

15-11-2020 | Vrouw | 45
IJzergebreksanemie
Als gevolg van dikke darmkanker met verwijderen van dikke darm, poreus weefsel wat bloed doorlaat. Nu chronisch ferritinegebrek. Ik krijg elke 2 maanden een infuus, levenslang. Tip: in twee uur (1000 ml) vermindert de bijwerkingen. Inmiddels ruim 3 jaar nu n ijzerinfuus. Kan iemand mij vertellen die dit al veel langer gebruik en of dit nog verdere gevolgen heeft v[lees meer...]oor je lijf? Moet je nog ergens rekening mee houden?

09-10-2020 | Vrouw | 31
Bloedarmoede
Na meerdere tabletten voor ijzer en nog meer zakkende ijzer en HB door de internist besloten om via het infuus extra ijzer te geven. Helaas reageerde ik er niet goed op en belande er door op de hartbewaking. 1e halfuur ging wel daarna kreeg ik meer en meer hoofdpijn, pijn op de borst en ging sterretjes zien. Bloeddruk zag je gewoon oplopen. Toen hij de 200/110 aantikte wer[lees meer...]d alles stop gezet en arts gehaald. Hadden ze nog niet eerder meegemaakt zeide ze.. Na 2 dagen hartbewaking en bloeddruk medicijnen rijker weer na huis.

02-10-2020 | Vrouw | 39
Bloedarmoede
Slik nu 2.5 week de ijzer tabletten vanwege fluxus na mijn bevalling. Eerste paar dagen last van buik/darm krampen en geen last van obstipatie. Juist het tegenovergestelde, soms 2 a 3x op een dag naar de wc, de tabletten hebben bij mij juist een laxerend effect. Tevens in de eerste week totaal geen eetlust gehad. Heb daarna de tablet maar meteen na mijn ontbijt ingenomen[lees meer...] ipv nuchter op de maag. De buik/darm krampen zijn weg, echter heb ik nu enorme eetlust. Alsof mijn maag het eten niet verteerd en het linea recta naar de dikke darm stuurt. Kan dus ook verklaren waarom ik dus vaak naar de wc moet. Hierdoor vaak honger gevoel en ik moet ik ook nog eens moet opletten dat ik op tijd eet omdat ik me anders niet goed voel en het gevoel krijg alsof ik ga flauwvallen terwijl ik over de dag verspreid goed eet (ontbijt,tussendoor,lunch,tussendoor, avondeten). Merk dat ik overdag duizelig ben en s'avonds minder. Misschien dat ik de tabletten na mijn avondmaaltijd ga innemen. Verder ook heel veel dorst en last van een droge mond. Mijn energie level is wel wat meer geworden en de hartkloppingen zijn ook weg.

15-09-2020 | Vrouw | 25
IJzergebreksanemie
Ik gebruik nu sinds een paar dagen 3x per dag 100mg ijzertabletten, en ik voel me beroerd.. Hevige buikpijnaanvallen, misselijk, duizelig, gevoel alsof ik moet overgeven (nog niet gebeurd gelukkig) en mijn hongergevoel is van slag (het ene moment geen eetlust en het andere moment verga ik van de honger). Ik lees hier wel veel dat de klachten uiteindelijk minder kunnen word[lees meer...]en en dat het dan wel helpt, dus ik geef het nog een tijdje de kans, maar anders ga ik overleggen met de arts of een andere dosering mogelijk is.

16-08-2020 | Vrouw | 39
Bloedarmoede
De eerste week van het innemen van deze pillen (3x daags 100mg) ging goed, ik voelde mij energieker en mijn klachten (m.n. vermoeidheid en hartkloppingen) verdwenen, maar na een week kreeg ik last van allerlei bijwerkingen, met name heb ik nu last van aften in mijn mond en slaperigheid, wazig zien en soms een vreemd hartritme, gisteren voelde ik mij zo vreemd en eng dat ik[lees meer...] acuut ben gestopt met de pillen omdat ik bang ben voor overdosering/vergiftiging. Ik ga nu morgen eerst contact opnemen met arts en/of apotheek om te kijken of ik een lagere dosering kan nemen of misschien een andere wijze van inname.

22-06-2020 | Vrouw | 48
Bloedarmoede
Na 5 dagen gebruik, overal jeuk. In het gezicht, hoofd, armen , benen en lichaam. Nu zo’n 3 weken verder en de jeuk begint iets af te nemen. Nog wel aanwezig.

04-05-2020 | Man | 63
Anemie door foliumzuurdeficiëntie
ik vind dat het goed is voor mensen die wening bloedlichaampjes maakt i

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5543)
Anticonceptie - overig (4058)
Cholesterol (3022)
Depressie - antidepressiva overig (2867)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2552)
Pijn - morfine-achtigen (2334)
ADHD - psychostimulantia (2270)
Pijn (2111)
Verslavingsziekten (2097)
Bloeddruk - betablokkers (1774)
Maagzuur - protonpompremmers (1654)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1590)
Anticonceptie - eenfase (1464)
Angststoornissen (1314)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1264)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1243)
Depressie - antidepressiva TCA (1115)
Antibiotica - urineweginfectie (1072)