categorie

Bloed / stolling - bloedarmoede

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloed / stolling - bloedarmoede

22-11-2020 | Vrouw | 41
IJzergebreksanemie
Centrapharm ferofumaarat veel te veel bijwerking

22-11-2020 | Vrouw | 41
IJzergebreksanemie
Ik weet niet maar het is me opgevallen dat elke keer dat ik deze medicijn gebruik mijn tong mond brandt zo erg . 2 jaar geleden had ik hetzelfde klachten en toen viel nu het kwartje dat ook op die tijd ik ferrofumaraat gebruikte . Nu 1 maand geleden opnieuw gestart en paar daggen want moest stoppen ivm met een zware antibiotica kuur. 2 wekken geleden gestart pijn in mijn t[lees meer...]ong droge mond . Ik weet niet of iemand anders hetzelfde heeft ervaart . Nu 2 daggen gestopt en branderig tong is minder . Ik zit te denken dat die echt invloed had .

15-11-2020 | Vrouw | 45
IJzergebreksanemie
Als gevolg van dikke darmkanker met verwijderen van dikke darm, poreus weefsel wat bloed doorlaat. Nu chronisch ferritinegebrek. Ik krijg elke 2 maanden een infuus, levenslang. Tip: in twee uur (1000 ml) vermindert de bijwerkingen. Inmiddels ruim 3 jaar nu n ijzerinfuus. Kan iemand mij vertellen die dit al veel langer gebruik en of dit nog verdere gevolgen heeft v[lees meer...]oor je lijf? Moet je nog ergens rekening mee houden?

09-10-2020 | Vrouw | 31
Bloedarmoede
Na meerdere tabletten voor ijzer en nog meer zakkende ijzer en HB door de internist besloten om via het infuus extra ijzer te geven. Helaas reageerde ik er niet goed op en belande er door op de hartbewaking. 1e halfuur ging wel daarna kreeg ik meer en meer hoofdpijn, pijn op de borst en ging sterretjes zien. Bloeddruk zag je gewoon oplopen. Toen hij de 200/110 aantikte wer[lees meer...]d alles stop gezet en arts gehaald. Hadden ze nog niet eerder meegemaakt zeide ze.. Na 2 dagen hartbewaking en bloeddruk medicijnen rijker weer na huis.

02-10-2020 | Vrouw | 39
Bloedarmoede
Slik nu 2.5 week de ijzer tabletten vanwege fluxus na mijn bevalling. Eerste paar dagen last van buik/darm krampen en geen last van obstipatie. Juist het tegenovergestelde, soms 2 a 3x op een dag naar de wc, de tabletten hebben bij mij juist een laxerend effect. Tevens in de eerste week totaal geen eetlust gehad. Heb daarna de tablet maar meteen na mijn ontbijt ingenomen[lees meer...] ipv nuchter op de maag. De buik/darm krampen zijn weg, echter heb ik nu enorme eetlust. Alsof mijn maag het eten niet verteerd en het linea recta naar de dikke darm stuurt. Kan dus ook verklaren waarom ik dus vaak naar de wc moet. Hierdoor vaak honger gevoel en ik moet ik ook nog eens moet opletten dat ik op tijd eet omdat ik me anders niet goed voel en het gevoel krijg alsof ik ga flauwvallen terwijl ik over de dag verspreid goed eet (ontbijt,tussendoor,lunch,tussendoor, avondeten). Merk dat ik overdag duizelig ben en s'avonds minder. Misschien dat ik de tabletten na mijn avondmaaltijd ga innemen. Verder ook heel veel dorst en last van een droge mond. Mijn energie level is wel wat meer geworden en de hartkloppingen zijn ook weg.

15-09-2020 | Vrouw | 25
IJzergebreksanemie
Ik gebruik nu sinds een paar dagen 3x per dag 100mg ijzertabletten, en ik voel me beroerd.. Hevige buikpijnaanvallen, misselijk, duizelig, gevoel alsof ik moet overgeven (nog niet gebeurd gelukkig) en mijn hongergevoel is van slag (het ene moment geen eetlust en het andere moment verga ik van de honger). Ik lees hier wel veel dat de klachten uiteindelijk minder kunnen word[lees meer...]en en dat het dan wel helpt, dus ik geef het nog een tijdje de kans, maar anders ga ik overleggen met de arts of een andere dosering mogelijk is.

16-08-2020 | Vrouw | 39
Bloedarmoede
De eerste week van het innemen van deze pillen (3x daags 100mg) ging goed, ik voelde mij energieker en mijn klachten (m.n. vermoeidheid en hartkloppingen) verdwenen, maar na een week kreeg ik last van allerlei bijwerkingen, met name heb ik nu last van aften in mijn mond en slaperigheid, wazig zien en soms een vreemd hartritme, gisteren voelde ik mij zo vreemd en eng dat ik[lees meer...] acuut ben gestopt met de pillen omdat ik bang ben voor overdosering/vergiftiging. Ik ga nu morgen eerst contact opnemen met arts en/of apotheek om te kijken of ik een lagere dosering kan nemen of misschien een andere wijze van inname.

22-06-2020 | Vrouw | 48
Bloedarmoede
Na 5 dagen gebruik, overal jeuk. In het gezicht, hoofd, armen , benen en lichaam. Nu zo’n 3 weken verder en de jeuk begint iets af te nemen. Nog wel aanwezig.

Foliumzuur

04-05-2020 | Man | 63
foliumzuur
Anemie door foliumzuurdeficiëntie
ik vind dat het goed is voor mensen die wening bloedlichaampjes maakt i

20-04-2020 | Vrouw | 41
IJzergebreksanemie
Ik heb al enkele malen ferinject 500 mg via infuus toegediend gekregen. Ik kan door opnameprobleem geen ijzer via tabletten opnemen, dus dit is een goed alternatief. De eerste keer kreeg ik de normale dosering van 1000 mg. Ik ben daar erg ziek van geweest en n.a.v. dit infuus krijg ik nu de dosering in delen. Ook bij 500 mg heb ik bijwerkingen, erge spierpijnen en gewrich[lees meer...]tspijn, duizeligheid, misselijkheid (in mijn hoofd), kortademigheid, hoofdpijn en zware vermoeidheid. De eerste 3 dagen zijn het ergst, daarna neemt het geleidelijk af en na 1-1,5 week voel ik het gewenste effect van het infuus en krijg ik mijn oude energie weer terug. Ik ben blij te lezen dat anderen ook deze bijwerkingen ervaren, want steeds na het infuus voel ik me toch onzeker en bezorgd, maar het is uiteindelijk echt de moeite waard.

05-04-2020 | Vrouw | 40
Bloedarmoede
Ik heb nu al een paar keer een infuus met ferinject gehad. De eerste keer alleen de eerste 2 dagen griepachtige verschijnselen, de keren erna echter duren deze bijwerkingen wel 3 weken. Ik ben dan erg misselijk, maagpijn, pijn in spieren en botten en hartkloppingen bij staan. Ik kan in die 3 weken dus niet functioneren. En het ergste is dat ik het infuus meerdere keren [lees meer...]per jaar nodig hen omdat ik ijzer uit tabletten niet opneem.

25-03-2020 | Vrouw | 51
Overgang
Door de vele menstruaties vanwege de overgang, veel bloedverlies. Behalve dat ik moe en lusteloos werd, nam ook het boezemfibrilleren waar ik al 10 jaar last van heb, enorm toe. Nu met deze ijzertabletten nemen de klachten sterk af en voel ik me energieker.

23-03-2020 | Vrouw | 20
Bloedarmoede
Na heel wat medicijnen te hebben genomen onder andere losferron, hebben deze tabletten effect! Ik heb chronische bloedarmoede (terugkerend) en kreeg dus al enkele jaren geleden haaruitval. Dit medicijn zorgt er eindelijk weer voor dat mijn haar begint te groeien en dikker word! Verder heb ik helemaal geen bijwerkingen omdat ik het direct na het eten inneem, zo voorkom je [lees meer...]maag en darmklachten. Een aanrader!

Bloedarmoede
Prima medicijn geweest. Geen bijwerkingen als alleen verkleuring van ontlasting gehad.

Bloedarmoede
Verschrikkelijk medicijn! 20 jaar geleden altijd zonder enig probleem geslikt (3xdd zelfs!). Nu 1x dd voorgeschreven gekregen voor een lage HB en na een uur kan ik rennen naar het toilet om daar vervolgens de hele dag in of rond te moeten bivakeren vanwege buikloop. Tabletten ruiken enorm chemisch, wat vroeger ook niet was. Ik weet niet wàt er is gebeurt met het hedendaags[lees meer...] produceren van dit medicijn,maar ik kan en mag het niet meer innemen van mijn huisarts.

Hydrocobamine

hydroxocobalamine
Vitamine tekort
Ontzettend goed medicijn/vitamine. Totaal geen bijwerkingen ervaren. Na de injectie krijg ik gelijdelijk, na enkele dagen,minder pijn in mijn lichaam. Minpunt: vind het een nogal vrij pijnlijke injectie (brandend gevoel).

07-03-2020 | Vrouw | 48
Bloedarmoede
Kan iemand of kunnen meerdere mensen alsjeblieft zo snel mogelijk kontakt met mij opnemen?? Dit is echt belangrijk vw de bijwerkingen of misschien teveel ijzer in lichaam.Allsjeblieft ,mijn huisarts weet niets over ijzerinfuus en bijwerkingen. Als iemand net al s ik een maand of 2 mnd erna nog bijwerkingen had, Wil diegene mij alsjeblieft contacten?? .Alvast bedankt ieder[lees meer...]een!! (Mijnmedicijn.nl" contact kan via de site - geen privé gegevens online -)

07-03-2020 | Vrouw | 48
Bloedarmoede
Wil alsjeblieft i iemand die een ijzerinfuus heeft gehad en maanden daarna of 2 mnd daarna nog last heeft gehad van de ijzerinfuus mij als jeblueft zo snel mogelijk contacten? Hoop dat er iemand snel kontakt met mij opneemt.Dit is echt belangrijk vw de bijwerkingen!!! Alvast bedankt!! (Mijn medicijn.nl : contact is mogelijk via de site - alle privé gegevens worden niet o[lees meer...]nline zichtbaar)

24-02-2020 | Vrouw | 60

Vitamine B12

11-02-2020 | Vrouw | 60
vitamine B12
Vitamine B12 helpt bij veel lichamelijke klachten waaronder vaak plassen . Ik had heel veel klachten en mijn moeder had veel medicijnen met allemaal bijwerkingen dat wilde ik niet . Toen mijn moeder medicijnen had wist ik het nog niet van vitamine B12 anders had ik haar dat ook gegeven . Het helpt .

05-02-2020 | Vrouw | 49
Bloedarmoede
Blij om te lezen dat de bijwerkingen die ik ervaar bij meer mensen voorkomen, ik stond namelijk al op het punt om te stoppen met slikken aangezien ik me steeds beroerder ga voelen ipv beter. Ik las bij iemand dat het een paar weken duurt maar dat je je dan beter gaat voelen dus ik zet nog even door. Al wil ik wel met de apotheek gaan overleggen of ik de doses misschien bet[lees meer...]er kan verdelen over 4 maal per dag

Hydroxocobalamine

21-12-2019 | Vrouw | 54
hydroxocobalamine
Anemie door vitamine B12-deficiëntie
Na enkele weken gebruik goede ervaringen voor mijn klacht, echter als nare bijwerking jeuk door mijn hele lichaam ( Centrafarm) Overgegaan op ander merk. (Takeda)

03-12-2019 | Vrouw | 22
IJzergebreksanemie
Constante anemie al meer dan drie jaar. Telkens aan de Ferro om dit hoog te houden. Ferro levert veel buikpijn en misselijkheid in de eerste weken van gebruik op. Daarna nemen symptomen af.

29-11-2019 | Vrouw | 30
IJzergebreksanemie
Ik krijg ferinject omdat de tabletten niet worden opgenomen in mijn lichaam. De eerste keer het infuus eind het einde van de middag gehad, voelde me niet fit en wat misselijk ben toen meteen naar bed gegaan. Nu het infuus smorgens gehad, en dat heb ik geweten. Ontzettend misselijk, flink aan het spoegen erbij, duizelig, en een behoorlijke galkoliekaanval ondanks mijn ga[lees meer...]l verwijderd is....

22-11-2019 | Vrouw | 49
IJzergebreksanemie
Inmiddels heb ik al 5 infusen gehad verdeeld over 9 jaar. Ik ben coeliakie patiënt en mijn dunne darm neemt o.a. zelf geen ijzer meer op. Mijn feritine waarde was de laatste keer onder de 10. Ik heb een jaar moeten zeuren voor dat de artsen mij weer een infuus wilde geven. Inmiddels is dat 2,5 week geleden. Symptomen zoals depressief, aankomen,chronisch vermoeidheidss[lees meer...]yndroom, vergeetachtig, zaken niet meer kunnen overzien, onrustige benen, overal spierpijn zijn de klachten die ik heb VOORDAT ik het infuus krijg. De week na het infuus voel ik me moe, heb hartkloppingen, ben duizelig en zweet s’nachts. Volgens mij moet mijn lijf hard werken om het ijzer te verwerken zodat het weer in mijn organen, spieren en bindweefsel komt. Maar dat is het me allemaal waard omdat ik me na 1 maand echt veel beter voel dan voor het infuus. Heeft iemand positieve ervaringen in Duitsland, mijn interne geneeskunde arts vertelde mij dat ze daar veel verder zijn op dit gebied, alleen kan zij mij geen namen van artsen of ZH geven, omdat ze daar niemand kent.

14-11-2019 | Vrouw | 42
IJzergebreksanemie
Ik heb slechts 1 malig 1/3 van 1 tablet ingenomen. Ik werd vervolgens langzaam aan misselijk en lethargisch en ben gaan slapen. Na 3 uur slaap ontwaakt en hevig moeten braken. Inmiddels ruim 12 uur verder en nog steeds last van heftige opkomende misselijkheid wanneer ik probeer te eten. De reactie is dus zo hevig dat ik een ander alternatief kies om mijn ijzergehalte te st[lees meer...]imuleren, aangezien ik geen gewicht dien te verliezen (lage BMI) en me slap voel vanwege het weinige voedsel dat ik de afgelopen 24 uur binnenkreeg.

08-11-2019 | Man | 76
IJzergebreksanemie
Kreeg door hartfalen, mindere lever - en nierfunctie door medicijngebruik een te laag HB gehalte. Huisarts gaf hiervoor 3 x 200mg daags. Na 2 weken veel maagklachten, vroeg om hartfalenverpleegkundige mij in plaats van tabletten een infuus te geven, werd door verpleegkundige geweigerd, moest maar meer Pantoprozol slikken 2 x daags 1 tablet . Resultaat is nu na 2 1/2 maan[lees meer...]d pijn, misselijkheid, en bijna dagelijks braken, een maagslijmvliesontsteking, waardoor ik nu weer bij de MDL specialist loop (gastroscopie + Ezomeprazol 40mg 2 x daags 1 capsule, en om het weer schoon te maken Macrogol/Elec sachets, want bij de gastroscopie bleek mijn maag van binnen groen te zijn geworden). Verder ben ik dus in 2 mnd. 11 kg afgevallen. Ben bijzonder boos op die hartfalen verpleegkundige, die dus weigerde naar de patient te luisteren waardoor er buiten mijn pijn en boven de toiletpot hangen, er dus ook enorme extra kosten zijn ontstaan, zeker een ongemakkelijk gegeven in deze tijd van steeds hoger wordende zorgkosten.

29-10-2019 | Vrouw | 45
IJzergebreksanemie
IJzer tekort waarschijnlijk door zware menstruatie. gestart met 3 x 200 mg, zoals voorgeschreven, maar door buikpijn en darmklachten heb ik dit na enkele dagen teruggebracht naar 2x 200 mg en na 2 weken zelfs naar 1x 200 mg per dag. Ik neem het een uur voor het ontbijt in, met 2 vers geperste sinaasappels. Nu geen bijwerkingen meer en ik voel dat mijn energie toeneemt. He[lees meer...]t werkt: de oorspronkelijke klachten zijn bijna weg. Ik heb wel meer dorst en drink meer water.

30-09-2019 | Vrouw | 64
Bloedarmoede
Ik ben bloeddonor en bij de laatste oproep waren mijn HB waarden te laag om te doneren, bleek dat mijn waarden bij vorige afnames ook op het randje waren. Het liep structureel omlaag. Voelde mij eigenlijk prima. Van de huisarts Ferrofumaraat voorgeschreven gekregen, de eerste periode erg beroerd gevoeld, volgehouden en langzaam ging het beter, al kreeg ik die pilletjes hee[lees meer...]l moeilijk weg. Momenteel heb ik erg last van nekklachten, lichte hoofdpijn en spier- en gewrichtspijn. Algehele malaise en vraag me af of dat verband houdt met deze medicijnen. Ik moet nog een maand innemen. Eetlust en smaak zijn slecht.

27-09-2019 | Vrouw | 34
ferrofumaraat
Een paar uur na inname hevige diarree. En niet 1x, maar na elke tablet. Overweeg nu om te stoppen

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5228)
Anticonceptie - overig (3808)
Cholesterol (2915)
Depressie - antidepressiva overig (2751)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2385)
Pijn - morfine-achtigen (2225)
ADHD - psychostimulantia (2104)
Pijn (2011)
Verslavingsziekten (1980)
Bloeddruk - betablokkers (1701)
Maagzuur - protonpompremmers (1580)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1530)
Anticonceptie - eenfase (1404)
Angststoornissen (1238)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1179)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1152)
Depressie - antidepressiva TCA (1052)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (974)