categorie

Bloed / stolling - bloedarmoede

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloed / stolling - bloedarmoede

22-06-2020 | Vrouw | 48
Bloedarmoede
Na 5 dagen gebruik, overal jeuk. In het gezicht, hoofd, armen , benen en lichaam. Nu zo’n 3 weken verder en de jeuk begint iets af te nemen. Nog wel aanwezig.

Foliumzuur

04-05-2020 | Man | 63
foliumzuur
Anemie door foliumzuurdeficiëntie
ik vind dat het goed is voor mensen die wening bloedlichaampjes maakt i

20-04-2020 | Vrouw | 41
IJzergebreksanemie
Ik heb al enkele malen ferinject 500 mg via infuus toegediend gekregen. Ik kan door opnameprobleem geen ijzer via tabletten opnemen, dus dit is een goed alternatief. De eerste keer kreeg ik de normale dosering van 1000 mg. Ik ben daar erg ziek van geweest en n.a.v. dit infuus krijg ik nu de dosering in delen. Ook bij 500 mg heb ik bijwerkingen, erge spierpijnen en gewrich[lees meer...]tspijn, duizeligheid, misselijkheid (in mijn hoofd), kortademigheid, hoofdpijn en zware vermoeidheid. De eerste 3 dagen zijn het ergst, daarna neemt het geleidelijk af en na 1-1,5 week voel ik het gewenste effect van het infuus en krijg ik mijn oude energie weer terug. Ik ben blij te lezen dat anderen ook deze bijwerkingen ervaren, want steeds na het infuus voel ik me toch onzeker en bezorgd, maar het is uiteindelijk echt de moeite waard.

05-04-2020 | Vrouw | 40
Bloedarmoede
Ik heb nu al een paar keer een infuus met ferinject gehad. De eerste keer alleen de eerste 2 dagen griepachtige verschijnselen, de keren erna echter duren deze bijwerkingen wel 3 weken. Ik ben dan erg misselijk, maagpijn, pijn in spieren en botten en hartkloppingen bij staan. Ik kan in die 3 weken dus niet functioneren. En het ergste is dat ik het infuus meerdere keren [lees meer...]per jaar nodig hen omdat ik ijzer uit tabletten niet opneem.

25-03-2020 | Vrouw | 51
Overgang
Door de vele menstruaties vanwege de overgang, veel bloedverlies. Behalve dat ik moe en lusteloos werd, nam ook het boezemfibrilleren waar ik al 10 jaar last van heb, enorm toe. Nu met deze ijzertabletten nemen de klachten sterk af en voel ik me energieker.

23-03-2020 | Vrouw | 20
Bloedarmoede
Na heel wat medicijnen te hebben genomen onder andere losferron, hebben deze tabletten effect! Ik heb chronische bloedarmoede (terugkerend) en kreeg dus al enkele jaren geleden haaruitval. Dit medicijn zorgt er eindelijk weer voor dat mijn haar begint te groeien en dikker word! Verder heb ik helemaal geen bijwerkingen omdat ik het direct na het eten inneem, zo voorkom je [lees meer...]maag en darmklachten. Een aanrader!

Bloedarmoede
Prima medicijn geweest. Geen bijwerkingen als alleen verkleuring van ontlasting gehad.

Bloedarmoede
Verschrikkelijk medicijn! 20 jaar geleden altijd zonder enig probleem geslikt (3xdd zelfs!). Nu 1x dd voorgeschreven gekregen voor een lage HB en na een uur kan ik rennen naar het toilet om daar vervolgens de hele dag in of rond te moeten bivakeren vanwege buikloop. Tabletten ruiken enorm chemisch, wat vroeger ook niet was. Ik weet niet wàt er is gebeurt met het hedendaags[lees meer...] produceren van dit medicijn,maar ik kan en mag het niet meer innemen van mijn huisarts.

Vitamine tekort
Ontzettend goed medicijn/vitamine. Totaal geen bijwerkingen ervaren. Na de injectie krijg ik gelijdelijk, na enkele dagen,minder pijn in mijn lichaam. Minpunt: vind het een nogal vrij pijnlijke injectie (brandend gevoel).

07-03-2020 | Vrouw | 48
Bloedarmoede
Kan iemand of kunnen meerdere mensen alsjeblieft zo snel mogelijk kontakt met mij opnemen?? Dit is echt belangrijk vw de bijwerkingen of misschien teveel ijzer in lichaam.Allsjeblieft ,mijn huisarts weet niets over ijzerinfuus en bijwerkingen. Als iemand net al s ik een maand of 2 mnd erna nog bijwerkingen had, Wil diegene mij alsjeblieft contacten?? .Alvast bedankt ieder[lees meer...]een!! (Mijnmedicijn.nl" contact kan via de site - geen privé gegevens online -)

07-03-2020 | Vrouw | 48
Bloedarmoede
Wil alsjeblieft i iemand die een ijzerinfuus heeft gehad en maanden daarna of 2 mnd daarna nog last heeft gehad van de ijzerinfuus mij als jeblueft zo snel mogelijk contacten? Hoop dat er iemand snel kontakt met mij opneemt.Dit is echt belangrijk vw de bijwerkingen!!! Alvast bedankt!! (Mijn medicijn.nl : contact is mogelijk via de site - alle privé gegevens worden niet o[lees meer...]nline zichtbaar)

24-02-2020 | Vrouw | 60

Vitamine B12

11-02-2020 | Vrouw | 60
vitamine B12
Vitamine B12 helpt bij veel lichamelijke klachten waaronder vaak plassen . Ik had heel veel klachten en mijn moeder had veel medicijnen met allemaal bijwerkingen dat wilde ik niet . Toen mijn moeder medicijnen had wist ik het nog niet van vitamine B12 anders had ik haar dat ook gegeven . Het helpt .

05-02-2020 | Vrouw | 49
Bloedarmoede
Blij om te lezen dat de bijwerkingen die ik ervaar bij meer mensen voorkomen, ik stond namelijk al op het punt om te stoppen met slikken aangezien ik me steeds beroerder ga voelen ipv beter. Ik las bij iemand dat het een paar weken duurt maar dat je je dan beter gaat voelen dus ik zet nog even door. Al wil ik wel met de apotheek gaan overleggen of ik de doses misschien bet[lees meer...]er kan verdelen over 4 maal per dag

Hydroxocobalamine

21-12-2019 | Vrouw | 54
Anemie door vitamine B12-deficiëntie
Na enkele weken gebruik goede ervaringen voor mijn klacht, echter als nare bijwerking jeuk door mijn hele lichaam ( Centrafarm) Overgegaan op ander merk. (Takeda)

03-12-2019 | Vrouw | 22
IJzergebreksanemie
Constante anemie al meer dan drie jaar. Telkens aan de Ferro om dit hoog te houden. Ferro levert veel buikpijn en misselijkheid in de eerste weken van gebruik op. Daarna nemen symptomen af.

29-11-2019 | Vrouw | 30
IJzergebreksanemie
Ik krijg ferinject omdat de tabletten niet worden opgenomen in mijn lichaam. De eerste keer het infuus eind het einde van de middag gehad, voelde me niet fit en wat misselijk ben toen meteen naar bed gegaan. Nu het infuus smorgens gehad, en dat heb ik geweten. Ontzettend misselijk, flink aan het spoegen erbij, duizelig, en een behoorlijke galkoliekaanval ondanks mijn ga[lees meer...]l verwijderd is....

22-11-2019 | Vrouw | 49
IJzergebreksanemie
Inmiddels heb ik al 5 infusen gehad verdeeld over 9 jaar. Ik ben coeliakie patiënt en mijn dunne darm neemt o.a. zelf geen ijzer meer op. Mijn feritine waarde was de laatste keer onder de 10. Ik heb een jaar moeten zeuren voor dat de artsen mij weer een infuus wilde geven. Inmiddels is dat 2,5 week geleden. Symptomen zoals depressief, aankomen,chronisch vermoeidheidss[lees meer...]yndroom, vergeetachtig, zaken niet meer kunnen overzien, onrustige benen, overal spierpijn zijn de klachten die ik heb VOORDAT ik het infuus krijg. De week na het infuus voel ik me moe, heb hartkloppingen, ben duizelig en zweet s’nachts. Volgens mij moet mijn lijf hard werken om het ijzer te verwerken zodat het weer in mijn organen, spieren en bindweefsel komt. Maar dat is het me allemaal waard omdat ik me na 1 maand echt veel beter voel dan voor het infuus. Heeft iemand positieve ervaringen in Duitsland, mijn interne geneeskunde arts vertelde mij dat ze daar veel verder zijn op dit gebied, alleen kan zij mij geen namen van artsen of ZH geven, omdat ze daar niemand kent.

14-11-2019 | Vrouw | 42
IJzergebreksanemie
Ik heb slechts 1 malig 1/3 van 1 tablet ingenomen. Ik werd vervolgens langzaam aan misselijk en lethargisch en ben gaan slapen. Na 3 uur slaap ontwaakt en hevig moeten braken. Inmiddels ruim 12 uur verder en nog steeds last van heftige opkomende misselijkheid wanneer ik probeer te eten. De reactie is dus zo hevig dat ik een ander alternatief kies om mijn ijzergehalte te st[lees meer...]imuleren, aangezien ik geen gewicht dien te verliezen (lage BMI) en me slap voel vanwege het weinige voedsel dat ik de afgelopen 24 uur binnenkreeg.

08-11-2019 | Man | 76
IJzergebreksanemie
Kreeg door hartfalen, mindere lever - en nierfunctie door medicijngebruik een te laag HB gehalte. Huisarts gaf hiervoor 3 x 200mg daags. Na 2 weken veel maagklachten, vroeg om hartfalenverpleegkundige mij in plaats van tabletten een infuus te geven, werd door verpleegkundige geweigerd, moest maar meer Pantoprozol slikken 2 x daags 1 tablet . Resultaat is nu na 2 1/2 maan[lees meer...]d pijn, misselijkheid, en bijna dagelijks braken, een maagslijmvliesontsteking, waardoor ik nu weer bij de MDL specialist loop (gastroscopie + Ezomeprazol 40mg 2 x daags 1 capsule, en om het weer schoon te maken Macrogol/Elec sachets, want bij de gastroscopie bleek mijn maag van binnen groen te zijn geworden). Verder ben ik dus in 2 mnd. 11 kg afgevallen. Ben bijzonder boos op die hartfalen verpleegkundige, die dus weigerde naar de patient te luisteren waardoor er buiten mijn pijn en boven de toiletpot hangen, er dus ook enorme extra kosten zijn ontstaan, zeker een ongemakkelijk gegeven in deze tijd van steeds hoger wordende zorgkosten.

29-10-2019 | Vrouw | 45
IJzergebreksanemie
IJzer tekort waarschijnlijk door zware menstruatie. gestart met 3 x 200 mg, zoals voorgeschreven, maar door buikpijn en darmklachten heb ik dit na enkele dagen teruggebracht naar 2x 200 mg en na 2 weken zelfs naar 1x 200 mg per dag. Ik neem het een uur voor het ontbijt in, met 2 vers geperste sinaasappels. Nu geen bijwerkingen meer en ik voel dat mijn energie toeneemt. He[lees meer...]t werkt: de oorspronkelijke klachten zijn bijna weg. Ik heb wel meer dorst en drink meer water.

30-09-2019 | Vrouw | 64
Bloedarmoede
Ik ben bloeddonor en bij de laatste oproep waren mijn HB waarden te laag om te doneren, bleek dat mijn waarden bij vorige afnames ook op het randje waren. Het liep structureel omlaag. Voelde mij eigenlijk prima. Van de huisarts Ferrofumaraat voorgeschreven gekregen, de eerste periode erg beroerd gevoeld, volgehouden en langzaam ging het beter, al kreeg ik die pilletjes hee[lees meer...]l moeilijk weg. Momenteel heb ik erg last van nekklachten, lichte hoofdpijn en spier- en gewrichtspijn. Algehele malaise en vraag me af of dat verband houdt met deze medicijnen. Ik moet nog een maand innemen. Eetlust en smaak zijn slecht.

27-09-2019 | Vrouw | 34
ferrofumaraat
Een paar uur na inname hevige diarree. En niet 1x, maar na elke tablet. Overweeg nu om te stoppen

19-09-2019 | Vrouw | 42
Anemie door vitamine B12-deficiëntie
Na mijn schildklier probleem in 2009 voelde ik me nog niet oké terwijl naar een jaar medicijn gebruik mijn schildklierwaardes weer goed waren. 2010 op verzoek van een vriendin mijn b12 waarde laten meten, dat was net op de grens 150. Dus kreeg een paar spuitjes en klaar zei de dokter. Maar ik voelde me niet goed. Altijd pijnlijke spieren, prikkelbare darm, vermoeid, depres[lees meer...]sief. Dit is zo 7 jaar doorgegaan, allerlei onderzoeken gehad, maar kwam niks uit. In 2015 tot 2016 zwaar depressief ( burn out werd er gezegd, ook nog de stempel fibromyalgie gekregen en onverklaarbare lichamelijke symptomen) tot dat ik in november 2017 verlammingsverschijnselen in mijn gezicht kreeg, tintelingen in handen, dood op zijn en al weken barstende hoofdpijn. Toen heb ik wederom mijn b12 laten prikken en ja hoor weer te kort en nu onder de grens. Afgedwongen dat ik zelf b12 ging spuiten en dat de dokter maar met een b12 specialist moest gaan bellen voor uitleg. Want 2x te kort kan niet en moet je levenslang spuiten, gelukkig heeft ze dat gedaan en spuit ik nu 2 jaar b12 injectie van het merk Takeda, in het begin veel beginners verergering wat heel normaal is. Tot afgelopen week dat ik ineens het merk centrafarm kreeg, dat moest ineens van de apotheek/verzekeraar, terwijl ik b12 zelf betaal!!! Nou ik heb 2 x centrafarm gebruikt en wat werd ik ziek, barstende hoofdpijn, misselijk, opgezette buik, ineens heel veel plassen, maagzuur, buikpijn, pijnlijk plek en been naar het spuiten wat wel een half uur tot een uur duurde, het was net of ik de griep kreeg. Ook voelde ik meteen dat ik achteruit ging want mijn tintelingen in mijn hoofd en vermoeidheid was er weer. Meteen de huisarts gebeld dat ik dit niet wens en mijn oude b12 van takeda terug wil!!! Gelukkig heeft ze mij serieus genomen en nu staat er een melding in mijn dossier dat ik alleen takeda mag hebben( medische noodzaak). Moest nog 2 dagen wachten met een injectie en toen ik mijn vertrouwde b12 injecteerde knapte ik meteen op. Nu kan ik weer verder met mijn herstel, voorlopig moet ik nog steeds 2 x in de week injecteren ivm neurologische klachten. Maar het gaat steeds beter hopelijk in de toekomst dat ik ook maar 1 x in de maand hoef te spuiten.

19-09-2019 | Man | 47
Aambeien en vaatscheurtjes
Door dat ik bij ontlasting veel bloedverliste kreeg ik eerst ferro tabletten daar kreeg ik buik pijn van, daarna kreeg ik ferinject. Heb gisteren de ferinject gehad rond 11.00 uur in de ochtend, duurde 2 uur ongeveer. Met tabletten kreeg ik buikpijn. Vandaag rond 19.00 uur voel ik me suf, draaierig, huilbuien, moe, geen zin , vergeetachtig.

21-08-2019 | Man | 52
Bloedarmoede
ik had moeite om 10 km te fietsen. bleek dat ik een hemoglobine had van 4,9. via mijn huisarts deze pillen gekregen maar na in nemen ben ik 2 tot 3 uur aan de diarree heb hartkloppingen buikpijn en ben duizelig. ik heb bijna geen eetlust meer en moet me dwingen iets te eten. voor mij is het medicijn erger dan de kwaal.

17-07-2019 | Vrouw | 52
Anemie door vitamine B12-deficiëntie
Heb het vijf weken gebruikt,voelde mij nog zieker van de bijwerkingen als de kwaal. Ben nu gestopt ermee en voel me niet zo gespannen meer ,gebruik ook floradix en de pil . Had ijzer te kort doordat ik erg menstrueer en ook in de overgang zit. Maar weet dat ik die ijzertabletten niet neem meer dat is geen doen ,je kunt niet normaal functioneren .

18-06-2019 | Vrouw | 49
IJzergebreksanemie
Wetenschappelijk is bewezen dat het innemen van minder ijzer net zo efficiënt werkt (zelfs beter doordat je lichaam geen stijging van stoffen aan hoeft te maken die ijzer opname voorkomen) en zo bijwerkingen vrijwel niet voorkomen. Ik ben van 2x200mg overgestapt naar 1x60 mg ( suspensie) en dit heeft mijn anemie ook verholpen. Heb geen bijwerkingen gehad. Google maar op "i[lees meer...]jzer supplement" bij anemie, minder is beter.

14-06-2019 | Vrouw | 45
Vermoeidheid
Laatste jaren sneller vermoeid in de spieren en concentratie wat slechter werd. De overbelasting werd niet beter door fysio en ergotherapie. Totdat ik er via de huisarts achter kwam dat ik vitamine tekort had. Door middel van iedere 72 uur een hydrocobamine injectie sinds een jaar en vitamine D gebruik dagelijks 1000iu(vanwege ernstig te kort) gaat het nu steeds beter.

Venofer

15-05-2019 | Vrouw | 19
ferrioxidesaccharaat
Bloedarmoede
Vandaag voor het eerst een ijzerinfuus gehad, had op google ervaringen opgezocht en daardoor was ik heel zenuwachtig voor de bijwerkingen door alle negatieve reacties. Eenmaal aan het infuus, niks aan de hand heb nergens last van gehad en de zusters waren allemaal superlief en meelevend ! Vaak worden er allen maar negatieve ervaringen gedeeld, maar bij deze; het viel reuz[lees meer...]e mee :)

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5055)
Anticonceptie - overig (3713)
Cholesterol (2877)
Depressie - antidepressiva overig (2699)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2318)
Pijn - morfine-achtigen (2183)
ADHD - psychostimulantia (2040)
Pijn (1969)
Verslavingsziekten (1914)
Bloeddruk - betablokkers (1664)
Maagzuur - protonpompremmers (1552)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1504)
Anticonceptie - eenfase (1377)
Angststoornissen (1196)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1143)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1117)
Depressie - antidepressiva TCA (1036)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (950)