categorie

Bloed / stolling - bloedarmoede

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloed / stolling - bloedarmoede

14-11-2019

IJzergebreksanemie

Ik heb slechts 1 malig 1/3 van 1 tablet ingenomen. Ik werd vervolgens langzaam aan misselijk en lethargisch en ben gaan slapen. Na 3 uur slaap ontwaakt en hevig moeten braken. Inmiddels ruim 12 uur verder en nog steeds last van heftige opkomende misselijkheid wanneer ik probeer te eten. De reactie is dus zo hevig dat ik een ander alternatief kies om mijn ijzergehalte te st[lees meer...]imuleren, aangezien ik geen gewicht dien te verliezen (lage BMI) en me slap voel vanwege het weinige voedsel dat ik de afgelopen 24 uur binnenkreeg.
08-11-2019

IJzergebreksanemie

Kreeg door hartfalen, mindere lever - en nierfunctie door medicijngebruik een te laag HB gehalte. Huisarts gaf hiervoor 3 x 200mg daags. Na 2 weken veel maagklachten, vroeg om hartfalenverpleegkundige mij in plaats van tabletten een infuus te geven, werd door verpleegkundige geweigerd, moest maar meer Pantoprozol slikken 2 x daags 1 tablet . Resultaat is nu na 2 1/2 maan[lees meer...]d pijn, misselijkheid, en bijna dagelijks braken, een maagslijmvliesontsteking, waardoor ik nu weer bij de MDL specialist loop (gastroscopie + Ezomeprazol 40mg 2 x daags 1 capsule, en om het weer schoon te maken Macrogol/Elec sachets, want bij de gastroscopie bleek mijn maag van binnen groen te zijn geworden). Verder ben ik dus in 2 mnd. 11 kg afgevallen. Ben bijzonder boos op die hartfalen verpleegkundige, die dus weigerde naar de patient te luisteren waardoor er buiten mijn pijn en boven de toiletpot hangen, er dus ook enorme extra kosten zijn ontstaan, zeker een ongemakkelijk gegeven in deze tijd van steeds hoger wordende zorgkosten.
29-10-2019

IJzergebreksanemie

IJzer tekort waarschijnlijk door zware menstruatie. gestart met 3 x 200 mg, zoals voorgeschreven, maar door buikpijn en darmklachten heb ik dit na enkele dagen teruggebracht naar 2x 200 mg en na 2 weken zelfs naar 1x 200 mg per dag. Ik neem het een uur voor het ontbijt in, met 2 vers geperste sinaasappels. Nu geen bijwerkingen meer en ik voel dat mijn energie toeneemt. He[lees meer...]t werkt: de oorspronkelijke klachten zijn bijna weg. Ik heb wel meer dorst en drink meer water.
30-09-2019

Bloedarmoede

Ik ben bloeddonor en bij de laatste oproep waren mijn HB waarden te laag om te doneren, bleek dat mijn waarden bij vorige afnames ook op het randje waren. Het liep structureel omlaag. Voelde mij eigenlijk prima. Van de huisarts Ferrofumaraat voorgeschreven gekregen, de eerste periode erg beroerd gevoeld, volgehouden en langzaam ging het beter, al kreeg ik die pilletjes hee[lees meer...]l moeilijk weg. Momenteel heb ik erg last van nekklachten, lichte hoofdpijn en spier- en gewrichtspijn. Algehele malaise en vraag me af of dat verband houdt met deze medicijnen. Ik moet nog een maand innemen. Eetlust en smaak zijn slecht.
27-09-2019

Ferrofumaraat (ferrofumaraat)

Een paar uur na inname hevige diarree. En niet 1x, maar na elke tablet. Overweeg nu om te stoppen
19-09-2019

Anemie door vitamine B12-deficiëntie

Na mijn schildklier probleem in 2009 voelde ik me nog niet oké terwijl naar een jaar medicijn gebruik mijn schildklierwaardes weer goed waren. 2010 op verzoek van een vriendin mijn b12 waarde laten meten, dat was net op de grens 150. Dus kreeg een paar spuitjes en klaar zei de dokter. Maar ik voelde me niet goed. Altijd pijnlijke spieren, prikkelbare darm, vermoeid, depres[lees meer...]sief. Dit is zo 7 jaar doorgegaan, allerlei onderzoeken gehad, maar kwam niks uit. In 2015 tot 2016 zwaar depressief ( burn out werd er gezegd, ook nog de stempel fibromyalgie gekregen en onverklaarbare lichamelijke symptomen) tot dat ik in november 2017 verlammingsverschijnselen in mijn gezicht kreeg, tintelingen in handen, dood op zijn en al weken barstende hoofdpijn. Toen heb ik wederom mijn b12 laten prikken en ja hoor weer te kort en nu onder de grens. Afgedwongen dat ik zelf b12 ging spuiten en dat de dokter maar met een b12 specialist moest gaan bellen voor uitleg. Want 2x te kort kan niet en moet je levenslang spuiten, gelukkig heeft ze dat gedaan en spuit ik nu 2 jaar b12 injectie van het merk Takeda, in het begin veel beginners verergering wat heel normaal is. Tot afgelopen week dat ik ineens het merk centrafarm kreeg, dat moest ineens van de apotheek/verzekeraar, terwijl ik b12 zelf betaal!!! Nou ik heb 2 x centrafarm gebruikt en wat werd ik ziek, barstende hoofdpijn, misselijk, opgezette buik, ineens heel veel plassen, maagzuur, buikpijn, pijnlijk plek en been naar het spuiten wat wel een half uur tot een uur duurde, het was net of ik de griep kreeg. Ook voelde ik meteen dat ik achteruit ging want mijn tintelingen in mijn hoofd en vermoeidheid was er weer. Meteen de huisarts gebeld dat ik dit niet wens en mijn oude b12 van takeda terug wil!!! Gelukkig heeft ze mij serieus genomen en nu staat er een melding in mijn dossier dat ik alleen takeda mag hebben( medische noodzaak). Moest nog 2 dagen wachten met een injectie en toen ik mijn vertrouwde b12 injecteerde knapte ik meteen op. Nu kan ik weer verder met mijn herstel, voorlopig moet ik nog steeds 2 x in de week injecteren ivm neurologische klachten. Maar het gaat steeds beter hopelijk in de toekomst dat ik ook maar 1 x in de maand hoef te spuiten.
19-09-2019

Aambeien en vaatscheurtjes

Door dat ik bij ontlasting veel bloedverliste kreeg ik eerst ferro tabletten daar kreeg ik buik pijn van, daarna kreeg ik ferinject. Heb gisteren de ferinject gehad rond 11.00 uur in de ochtend, duurde 2 uur ongeveer. Met tabletten kreeg ik buikpijn. Vandaag rond 19.00 uur voel ik me suf, draaierig, huilbuien, moe, geen zin , vergeetachtig.
21-08-2019

Bloedarmoede

ik had moeite om 10 km te fietsen. bleek dat ik een hemoglobine had van 4,9. via mijn huisarts deze pillen gekregen maar na in nemen ben ik 2 tot 3 uur aan de diarree heb hartkloppingen buikpijn en ben duizelig. ik heb bijna geen eetlust meer en moet me dwingen iets te eten. voor mij is het medicijn erger dan de kwaal.
17-07-2019

Anemie door vitamine B12-deficiëntie

Heb het vijf weken gebruikt,voelde mij nog zieker van de bijwerkingen als de kwaal. Ben nu gestopt ermee en voel me niet zo gespannen meer ,gebruik ook floradix en de pil . Had ijzer te kort doordat ik erg menstrueer en ook in de overgang zit. Maar weet dat ik die ijzertabletten niet neem meer dat is geen doen ,je kunt niet normaal functioneren .
18-06-2019

IJzergebreksanemie

Wetenschappelijk is bewezen dat het innemen van minder ijzer net zo efficiënt werkt (zelfs beter doordat je lichaam geen stijging van stoffen aan hoeft te maken die ijzer opname voorkomen) en zo bijwerkingen vrijwel niet voorkomen. Ik ben van 2x200mg overgestapt naar 1x60 mg ( suspensie) en dit heeft mijn anemie ook verholpen. Heb geen bijwerkingen gehad. Google maar op "i[lees meer...]jzer supplement" bij anemie, minder is beter.
14-06-2019

Vermoeidheid

Laatste jaren sneller vermoeid in de spieren en concentratie wat slechter werd. De overbelasting werd niet beter door fysio en ergotherapie. Totdat ik er via de huisarts achter kwam dat ik vitamine tekort had. Door middel van iedere 72 uur een hydrocobamine injectie sinds een jaar en vitamine D gebruik dagelijks 1000iu(vanwege ernstig te kort) gaat het nu steeds beter.
15-05-2019

Venofer (ferrioxidesaccharaat)
Bloedarmoede

Vandaag voor het eerst een ijzerinfuus gehad, had op google ervaringen opgezocht en daardoor was ik heel zenuwachtig voor de bijwerkingen door alle negatieve reacties. Eenmaal aan het infuus, niks aan de hand heb nergens last van gehad en de zusters waren allemaal superlief en meelevend ! Vaak worden er allen maar negatieve ervaringen gedeeld, maar bij deze; het viel reuz[lees meer...]e mee :)
30-04-2019

IJzergebreksanemie

Ik wist van te voren niet zo heel veel over een ijzer infuus, en lees/vraag ook bewust niet over bijwerkingen (omdat ik dan objectiever kan zijn als er bijwerkingen optreden) In het ziekenhuis kreeg ik het toegediend, duurde ongeveer een uur met naspoelen. Toen het infuus begon te lopen, voelde ik na een tijdje al enige reactie van mijn maag en buik. Omdat het nog ochte[lees meer...]nd was en ik niet zoveel gegeten had gaf ik het de schuld aan een lege maag gevoel. Maar eigenlijk werd dit misselijkheidsgevoel alleen maar erger over het weekend. En ik voelde me ook echt vreemd algeheel ....raar in me hoofd, maag, buik... hartkloppingen heb ik ook nog ervaren, daarvoor heb ik de koffie laten staan, dit leek wel te werken. Nu 5 dagen later voel ik me nog steeds hinderlijk misselijk en voel me eigenlijk slechter als ervoor ook qua vermoeidheid Inmiddels heb ik wel bijwerkingen opgezocht, omdat ik serieus twijfelde of ik niet zwanger kon zijn (voel me namelijk precies zoals bij mn laatste zwangerschap) Ik hoop dat ik me snel beter ga voelen, want als dit het is, dan wordt t m niet...
29-04-2019

IJzergebreksanemie

Direct na het innemen van de eerste tablet al duizelingen, hartkloppingen, onregelmatig hartritme en misselijk. Tablet in de ochtend ingenomen en deze ongemakken hebben de hele dag aangehouden. Voelde allemaal niet goed. Heb verder nooit last van bovenstaande. Direct gestopt - krijg nu andere ijzertabletten.
06-02-2019

Losferron (ferrogluconaat)
IJzergebreksanemie

Met 3 keer in de week te nemen heb je echt bijna geen last van bijwerking en klachten je moet het wel 1 uur voor je eten doen of 3 uur na je eten. Dan ligt het niet op je maag. Door deze supplement voel ik mij juist minder duizelig en minder flauw, dus voor mij helpt het perfect. Het smaakt inderdaad slecht maar je moet er iets voor over hebben om je ijzer op peil te zett[lees meer...]en .
05-02-2019

Hydroxocobalamine (hydroxocobalamine)
Vermoeidheid

Het kan zo zijn dat klachten in het begin verergeren na injectie, sommige mensen zijn wat gevoeliger dan anderen.
05-02-2019

Vermoeidheid

Zeer tevreden over dit medicijn. B12 tekort in bloed het was minder dan 96, jarenlang vage klachten. Zet nu zelf de injecties om huisartspraktijk wat minder te belasten (op youtube staan er goede uitlegvideo's). Mijn zenuwstelsel begint weer beter te functioneren en kan weer meer aan.
04-02-2019

Hydrocobamine (hydroxocobalamine)

Doet wat het moet doen. Maar eerste jaar acne.. Nu valt het in mijn gezicht mee, maar als ik mijn rug voel oei.. allemaal bultjes.
28-01-2019

Bloedarmoede

Doordat ik bloedarmoede heb (ijzertekort) en de ijzertabletten vooral voor enorm miserie zorgen, heb ik een ijzertransfusie gekregen. Het was de tweede keer. Eerste keer had ik vrij hoge dosis gekregen maar had ik quasi geen bijwerkingen. Nu, afgelopen vrijdag heb ik deze tweede keer gekregen (heel lage dosis!) maar wél met bijwerkingen. Ik voel me heel grieperig, en ik h[lees meer...]eb vooral overal pijn in mijn lichaam. Rugpijn, spierpijn, .. algehele vermoeidheid, 's nachts heb ik koude rillingen gehad en achteraf koorts. Ook heb ik het gevoel dat ik niet zo goed kan ademen. Het steekt enorm. Ik ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat deze symptomen verdwijnen.
20-01-2019

Losferron (ferrogluconaat)
Moeheid

Ik had een tekort aan ijzer en vit b en d ik neem dit nu 2 maand en voelde me na een maand al stukken beter ik ben soms wel misselijk van de ijzertabletten maar in tegenstelling tot andere mensen ga ik nu veel beter en meer naar het toilet misschien komt het door de combinatie met de andere vitamine
13-11-2018

Bloedarmoede

Na 3 maanden merkte ik dat ik veel meer energie kreeg. Geen bijwerkingen.
09-11-2018

Hydrocobamine (hydroxocobalamine)

Huisarts jaren de B12 spiegel verkeerd geinterpretteerd, werd erger en erger, neurologische klachten. Ben zelf adhv de bloeduitslagen op internet gaan zoeken en kwam bij B12 tekort uit, mijne was veel en veel te laag. Een bezoek aan de internist adgedwongen en die heeft me dit voorgeschreven. Eigenlijk 1x per 2 maanden maar daar ga ik het niet mee redden. Ik kreeg eerst ee[lees meer...]n aanvangsdosis van 10 injecties in 20 dagen. Nu is het een heel stuk beter! Ik spuit zelf.
23-09-2018

Fero Gradumet (ferrosulfaat)
IJzergebreksanemie

Enorm blij dat ik dit medicijn ben gaan gebruiken. Met een HB van 6,2 was ik constant duizelig en ontzettend moe. Direct de eerste dag merkte ik al het effect van de tablet: eindelijk weer meer energie! De duizeligheid is nu na een paar weken volledig verdwenen. De bijwerkingen zijn er zeker ook: misselijk, vol gevoel in m'n maag, verstopping, hele dag een ijzersmaak in m'[lees meer...]n mond. Maar ik had verwacht dat dit erger zou zijn. Doordat ik meer energie heb kan ik m'n fysieke en mentale gezondheid ook weer verbeteren met meer beweging, yoga, gezonde voeding, met vrienden afspreken etc. Met dit medicijn heb ik een grote vooruitgang geboekt in een paar weken tijd.
19-09-2018

Bloedarmoede

Ik heb een aantal jaar geleden ferrofumaraat voorgeschreven gekregen door ijzertekort (2x p/d). Doordat ik het onregelmatig innam en op een gegeven moment helemaal was gestopt, kreeg ik bloedarmoede. Toen begon ik het serieus in te nemen tot ik het idee had dat ik geen bloedarmoede meer had (niet verstandig). Ik begon het laatst weer in te nemen, maar merk dat ik het telke[lees meer...]ns niet volhoud. Dit omdat ik erg veel last heb van misselijkheid wanneer ik ferrofumaraat inneem. Ook als ik van tevoren of erna een maaltijd eet. Vandaag moest ik zelfs braken, dus zie ik er al helemaal tegen op het weer in te nemen...
18-09-2018

06-08-2018

Fero Gradumet (ferrosulfaat)

een tekort aan ijzer na periode slikken mijn HB waarde nu 8,8
12-07-2018

Ferrofumaraat (ferrofumaraat)

Jeuk!!! Wanneer de zon meer gaat schijnen jeuk op hootfd en huid. Knettergek word ik ervan. Ik slik het vanwege gastric bypas en geen galblaas meer. Geen idee of ik mee kan stoppen maar ik ga het een tijdje proberen want ik word gek vd jeuk
26-05-2018

Aangezichtspijn

Ik heb deze injectie bekomen, omdat mijn feritine al jarenlang niet omhoog gaat na allerlei pogingen. Tijdens het infuus had ik geen enkele problemen. Wel had ik gelijk diarree. Ik dacht dat dat door wat anders kwam. Maar na 2 dagen begon de ellende. Enorm veel pijn in mijn maag. Diep ademhalen is bijna onmogelijk, omdat het dan enorm veel steekt. Heb gisteren de hele dag [lees meer...]geslapen, omdat ik me echt ziek voelde. Me spieren zijn allemaal aangespand, me ogen doen zeer, hoofdpijn en extreme maagpijn die helemaal tot achter in de de onderrug doortrekt. Ik ben nu 4 dagen verder. Ben benieuwd wanneer de pijn weg trekt. Maar als dit lang aanhouden gaat, hoef ik deze zooi nooit meer.
23-05-2018

Bloedarmoede

2 keer gehad ivm rectaal bloedverlies agv darmtumor. Dag van infuus wat lichte bijwerkingen. Na circa 1 a 1,5 week is het effect geleidelijk merkbaar : meer energie, beter geheugen, minder depri etc. Fijn spul. .
21-05-2018

IJzergebreksanemie

Beste lezer, ik heb nu voor de 2e x via mdl arts n ijzerinfuus gehad ivm poreus dunne darm adv operatie. De eerste x afgelopen november alleen slechte nacht gehad , veel toilet voor ontlasting en veel lucht /pijnllijke buik. Nu afgelopen vrijdag infuus gehad, was de eerste nacht redelijk. Veel toilet en lucht s nachts. Maar nu de afgelopen dagen veel hoofdpijn met nam[lees meer...]e s nachts, overal spierpijn, oorpijn, zo'n griepgevoel, koorts en nachtelijk zweten, kortademig. Hoop snel op verbetering. Ik neem de tip mee om t infuus langzamer te laten verlopen de vlgde x. Van ijzertabletten werd ik naar veel borrels in buik vandaar dit infuus.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4841)
Anticonceptie - overig (3541)
Cholesterol (2790)
Depressie - antidepressiva overig (2590)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2213)
Pijn - morfine-achtigen (2114)
Pijn (1901)
ADHD - psychostimulantia (1870)
Verslavingsziekten (1823)
Bloeddruk - betablokkers (1584)
Maagzuur - protonpompremmers (1506)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1439)
Anticonceptie - eenfase (1323)
Angststoornissen (1132)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1070)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1065)
Depressie - antidepressiva TCA (999)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (921)