categorie

Bloed / stolling - bloedarmoede

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloed / stolling - bloedarmoede

21-08-2019

Bloedarmoede

ik had moeite om 10 km te fietsen. bleek dat ik een hemoglobine had van 4,9. via mijn huisarts deze pillen gekregen maar na in nemen ben ik 2 tot 3 uur aan de diarree heb hartkloppingen buikpijn en ben duizelig. ik heb bijna geen eetlust meer en moet me dwingen iets te eten. voor mij is het medicijn erger dan de kwaal.
17-07-2019

Anemie door vitamine B12-deficiëntie

Heb het vijf weken gebruikt,voelde mij nog zieker van de bijwerkingen als de kwaal. Ben nu gestopt ermee en voel me niet zo gespannen meer ,gebruik ook floradix en de pil . Had ijzer te kort doordat ik erg menstrueer en ook in de overgang zit. Maar weet dat ik die ijzertabletten niet neem meer dat is geen doen ,je kunt niet normaal functioneren .
18-06-2019

IJzergebreksanemie

Wetenschappelijk is bewezen dat het innemen van minder ijzer net zo efficiënt werkt (zelfs beter doordat je lichaam geen stijging van stoffen aan hoeft te maken die ijzer opname voorkomen) en zo bijwerkingen vrijwel niet voorkomen. Ik ben van 2x200mg overgestapt naar 1x60 mg ( suspensie) en dit heeft mijn anemie ook verholpen. Heb geen bijwerkingen gehad. Google maar op "i[lees meer...]jzer supplement" bij anemie, minder is beter.
14-06-2019

Vermoeidheid

Laatste jaren sneller vermoeid in de spieren en concentratie wat slechter werd. De overbelasting werd niet beter door fysio en ergotherapie. Totdat ik er via de huisarts achter kwam dat ik vitamine tekort had. Door middel van iedere 72 uur een hydrocobamine injectie sinds een jaar en vitamine D gebruik dagelijks 1000iu(vanwege ernstig te kort) gaat het nu steeds beter.
15-05-2019

Venofer (ferrioxidesaccharaat)
Bloedarmoede

Vandaag voor het eerst een ijzerinfuus gehad, had op google ervaringen opgezocht en daardoor was ik heel zenuwachtig voor de bijwerkingen door alle negatieve reacties. Eenmaal aan het infuus, niks aan de hand heb nergens last van gehad en de zusters waren allemaal superlief en meelevend ! Vaak worden er allen maar negatieve ervaringen gedeeld, maar bij deze; het viel reuz[lees meer...]e mee :)
30-04-2019

IJzergebreksanemie

Ik wist van te voren niet zo heel veel over een ijzer infuus, en lees/vraag ook bewust niet over bijwerkingen (omdat ik dan objectiever kan zijn als er bijwerkingen optreden) In het ziekenhuis kreeg ik het toegediend, duurde ongeveer een uur met naspoelen. Toen het infuus begon te lopen, voelde ik na een tijdje al enige reactie van mijn maag en buik. Omdat het nog ochte[lees meer...]nd was en ik niet zoveel gegeten had gaf ik het de schuld aan een lege maag gevoel. Maar eigenlijk werd dit misselijkheidsgevoel alleen maar erger over het weekend. En ik voelde me ook echt vreemd algeheel ....raar in me hoofd, maag, buik... hartkloppingen heb ik ook nog ervaren, daarvoor heb ik de koffie laten staan, dit leek wel te werken. Nu 5 dagen later voel ik me nog steeds hinderlijk misselijk en voel me eigenlijk slechter als ervoor ook qua vermoeidheid Inmiddels heb ik wel bijwerkingen opgezocht, omdat ik serieus twijfelde of ik niet zwanger kon zijn (voel me namelijk precies zoals bij mn laatste zwangerschap) Ik hoop dat ik me snel beter ga voelen, want als dit het is, dan wordt t m niet...
29-04-2019

IJzergebreksanemie

Direct na het innemen van de eerste tablet al duizelingen, hartkloppingen, onregelmatig hartritme en misselijk. Tablet in de ochtend ingenomen en deze ongemakken hebben de hele dag aangehouden. Voelde allemaal niet goed. Heb verder nooit last van bovenstaande. Direct gestopt - krijg nu andere ijzertabletten.
06-02-2019

Losferron (ferrogluconaat)
IJzergebreksanemie

Met 3 keer in de week te nemen heb je echt bijna geen last van bijwerking en klachten je moet het wel 1 uur voor je eten doen of 3 uur na je eten. Dan ligt het niet op je maag. Door deze supplement voel ik mij juist minder duizelig en minder flauw, dus voor mij helpt het perfect. Het smaakt inderdaad slecht maar je moet er iets voor over hebben om je ijzer op peil te zett[lees meer...]en .
05-02-2019

Hydroxocobalamine (hydroxocobalamine)
Vermoeidheid

Het kan zo zijn dat klachten in het begin verergeren na injectie, sommige mensen zijn wat gevoeliger dan anderen.
05-02-2019

Vermoeidheid

Zeer tevreden over dit medicijn. B12 tekort in bloed het was minder dan 96, jarenlang vage klachten. Zet nu zelf de injecties om huisartspraktijk wat minder te belasten (op youtube staan er goede uitlegvideo's). Mijn zenuwstelsel begint weer beter te functioneren en kan weer meer aan.
04-02-2019

Hydrocobamine (hydroxocobalamine)

Doet wat het moet doen. Maar eerste jaar acne.. Nu valt het in mijn gezicht mee, maar als ik mijn rug voel oei.. allemaal bultjes.
28-01-2019

Bloedarmoede

Doordat ik bloedarmoede heb (ijzertekort) en de ijzertabletten vooral voor enorm miserie zorgen, heb ik een ijzertransfusie gekregen. Het was de tweede keer. Eerste keer had ik vrij hoge dosis gekregen maar had ik quasi geen bijwerkingen. Nu, afgelopen vrijdag heb ik deze tweede keer gekregen (heel lage dosis!) maar wél met bijwerkingen. Ik voel me heel grieperig, en ik h[lees meer...]eb vooral overal pijn in mijn lichaam. Rugpijn, spierpijn, .. algehele vermoeidheid, 's nachts heb ik koude rillingen gehad en achteraf koorts. Ook heb ik het gevoel dat ik niet zo goed kan ademen. Het steekt enorm. Ik ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat deze symptomen verdwijnen.
20-01-2019

Losferron (ferrogluconaat)
Moeheid

Ik had een tekort aan ijzer en vit b en d ik neem dit nu 2 maand en voelde me na een maand al stukken beter ik ben soms wel misselijk van de ijzertabletten maar in tegenstelling tot andere mensen ga ik nu veel beter en meer naar het toilet misschien komt het door de combinatie met de andere vitamine
13-11-2018

Bloedarmoede

Na 3 maanden merkte ik dat ik veel meer energie kreeg. Geen bijwerkingen.
09-11-2018

Hydrocobamine (hydroxocobalamine)

Huisarts jaren de B12 spiegel verkeerd geinterpretteerd, werd erger en erger, neurologische klachten. Ben zelf adhv de bloeduitslagen op internet gaan zoeken en kwam bij B12 tekort uit, mijne was veel en veel te laag. Een bezoek aan de internist adgedwongen en die heeft me dit voorgeschreven. Eigenlijk 1x per 2 maanden maar daar ga ik het niet mee redden. Ik kreeg eerst ee[lees meer...]n aanvangsdosis van 10 injecties in 20 dagen. Nu is het een heel stuk beter! Ik spuit zelf.
23-09-2018

Fero Gradumet (ferrosulfaat)
IJzergebreksanemie

Enorm blij dat ik dit medicijn ben gaan gebruiken. Met een HB van 6,2 was ik constant duizelig en ontzettend moe. Direct de eerste dag merkte ik al het effect van de tablet: eindelijk weer meer energie! De duizeligheid is nu na een paar weken volledig verdwenen. De bijwerkingen zijn er zeker ook: misselijk, vol gevoel in m'n maag, verstopping, hele dag een ijzersmaak in m'[lees meer...]n mond. Maar ik had verwacht dat dit erger zou zijn. Doordat ik meer energie heb kan ik m'n fysieke en mentale gezondheid ook weer verbeteren met meer beweging, yoga, gezonde voeding, met vrienden afspreken etc. Met dit medicijn heb ik een grote vooruitgang geboekt in een paar weken tijd.
19-09-2018

Bloedarmoede

Ik heb een aantal jaar geleden ferrofumaraat voorgeschreven gekregen door ijzertekort (2x p/d). Doordat ik het onregelmatig innam en op een gegeven moment helemaal was gestopt, kreeg ik bloedarmoede. Toen begon ik het serieus in te nemen tot ik het idee had dat ik geen bloedarmoede meer had (niet verstandig). Ik begon het laatst weer in te nemen, maar merk dat ik het telke[lees meer...]ns niet volhoud. Dit omdat ik erg veel last heb van misselijkheid wanneer ik ferrofumaraat inneem. Ook als ik van tevoren of erna een maaltijd eet. Vandaag moest ik zelfs braken, dus zie ik er al helemaal tegen op het weer in te nemen...
18-09-2018

06-08-2018

Fero Gradumet (ferrosulfaat)

een tekort aan ijzer na periode slikken mijn HB waarde nu 8,8
12-07-2018

Ferrofumaraat (ferrofumaraat)

Jeuk!!! Wanneer de zon meer gaat schijnen jeuk op hootfd en huid. Knettergek word ik ervan. Ik slik het vanwege gastric bypas en geen galblaas meer. Geen idee of ik mee kan stoppen maar ik ga het een tijdje proberen want ik word gek vd jeuk
26-05-2018

Aangezichtspijn

Ik heb deze injectie bekomen, omdat mijn feritine al jarenlang niet omhoog gaat na allerlei pogingen. Tijdens het infuus had ik geen enkele problemen. Wel had ik gelijk diarree. Ik dacht dat dat door wat anders kwam. Maar na 2 dagen begon de ellende. Enorm veel pijn in mijn maag. Diep ademhalen is bijna onmogelijk, omdat het dan enorm veel steekt. Heb gisteren de hele dag [lees meer...]geslapen, omdat ik me echt ziek voelde. Me spieren zijn allemaal aangespand, me ogen doen zeer, hoofdpijn en extreme maagpijn die helemaal tot achter in de de onderrug doortrekt. Ik ben nu 4 dagen verder. Ben benieuwd wanneer de pijn weg trekt. Maar als dit lang aanhouden gaat, hoef ik deze zooi nooit meer.
23-05-2018

Bloedarmoede

2 keer gehad ivm rectaal bloedverlies agv darmtumor. Dag van infuus wat lichte bijwerkingen. Na circa 1 a 1,5 week is het effect geleidelijk merkbaar : meer energie, beter geheugen, minder depri etc. Fijn spul. .
21-05-2018

IJzergebreksanemie

Beste lezer, ik heb nu voor de 2e x via mdl arts n ijzerinfuus gehad ivm poreus dunne darm adv operatie. De eerste x afgelopen november alleen slechte nacht gehad , veel toilet voor ontlasting en veel lucht /pijnllijke buik. Nu afgelopen vrijdag infuus gehad, was de eerste nacht redelijk. Veel toilet en lucht s nachts. Maar nu de afgelopen dagen veel hoofdpijn met nam[lees meer...]e s nachts, overal spierpijn, oorpijn, zo'n griepgevoel, koorts en nachtelijk zweten, kortademig. Hoop snel op verbetering. Ik neem de tip mee om t infuus langzamer te laten verlopen de vlgde x. Van ijzertabletten werd ik naar veel borrels in buik vandaar dit infuus.
24-04-2018

Ferrofumaraat (ferrofumaraat)

Bij gebruik zoals voorgeschreven door de huisarts kreeg ik veel last van maag en darmklachten. Er blijkt een studie in het Radboud UMC in Nijmegen uitgevoerd te worden naar het verbeteren van gebruik van ijzertabletten. De therapietrouw blijkt namelijk erg laag te zijn door de vaak voorkomende heftige bijwerkingen. IJzer wordt in het lichaam alleen in het eerste kleine[lees meer...] stukje van de dunne darm uit het voedsel gehaald. Bij inname van de tabletten van 200 mg bleek in dat kleine stukje darm maar ongeveer 10/20 % van de tablet opgenomen te worden. 80/90% gaat dus ongebruikt verder de dunne en dikke darm in waar het o. a voor een verstoring van de darmflora zorgt met de daarbij behorende bekende klachten zoals zwarte ontlasting en diarree. Er is bij proefpersonen gestart met het toedienen van 40 mg 1 x in de twee dagen. Hierbij bleken de bijwerkingen vrijwel weg te blijven en het ijzergehalte in het bloed goed toe te nemen. Het onderzoek is nog niet helemaal afgerond maar voor mensen met heftige bijwerkingen, waardoor helemaal gestopt te zijn met innemen, misschien toch een goed alternatief om uit te proberen. Kwaad kan het naar mijn mening niet.
23-04-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

After a couple days of using this medication I experienced a strange sensation in de middle of the night like a heavy vibration coming from my heart like a phone planted in your chest or vibrator on high speed. That radiated down to my stomach and legs with a tremor like feeling. Also a feeling like a shunt that was implanted in me that was clogged and you could feel[lees meer...] the wave or current of blood /surcharge through out my body I thought I was dying. It lasted a few minutes but felt the aftermath of it through out the day like a burning holding sensation of a clinched fist around my chest.. I called my M.D. who told me to come see him. But guess I will not be taking this shit anymore.! Are these pharmaceutical companies trying to kill us instantly.?! Horrible they should put this symtom as a 1st warning before taking this crap. I rather have them take out my uterus that taking this crap to have this horrible feeling again. NEVER AGAIN.!
07-04-2018

Aranesp (darbepoetine)
Bloedarmoede

mijn ervaring is dat het medicijn niet helemaal helpt voor de afbraak van bloedcellen, mede heb ik veel last van de bijwerkingen. vraag is of ik ermee door moet gaan
02-04-2018

Bloedarmoede

Maagklachten. Maag voelt aan alsof er een rotsblok in ligt. De hele dag een vol gevoel geen trek in eten. Neem de tablet nu 2 uur na de maaltijd en wacht dan 2 uur voor ik weer iets eet. Zo komt de tablet toch op een lege maag en is de ijzeropname het hoogst. Pijn in beide armen. Links meer dan rechts. Vooral in de aders/zenuwen. Geen kracht in armen/handen. Oogklachten in[lees meer...] linkeroog, zie vlekjes en mistachtig beeld. Oog voelt zwaar aan, net als mijn armen en maag. Zicht is sterk verminderd. Afspraak oogarts staat. Jeuk op huid en hoofd. Daarbij nog neerslachtig gevoel en weinig zin om iets te doen. Medicijn heeft meer nadelen dan voordelen. Ik overweeg om ermee te stoppen ondanks mijn zware bloedarmoede.
19-03-2018

IJzergebreksanemie

Ik heb van de arts ijzertabletten gekregen omdat ik heftige mensruatie jes gehad. Sins dat ik ze inneem heb ik last van duizeligheid. Ik moet ze 3x daags 1 innemen. Nu moet ik van de arts alleen in de middag en avond na het innemen. Maar ik blijf de klachten houden. De tabletten zijn 200mg. Ik ben van plan om ze niet meer te nemen.
23-02-2018

Bloedarmoede

Sinds ik menstrueer heb ik al last van een ijzertekort. Dit heb ik overigens nooit geweten. Ik was altijd moe en duizelig maar m’n lichaam heeft er uiteindelijk mee leren leven. Toen ik op m’n 27e zwanger werd bleek m’n ijzergehalte dusdanig laag dat ik meteen werd opgenomen in het ziekenhuis. Ik kreeg eerst een infuus en daarna deze pillen voorgeschreven. Na 3 maanden en [lees meer...]na de bevalling stopte ik met de pillen. In het begin heb ik er altijd last van gehad. Vaak diarree of juist niet. Misselijk en maagklachten maar toen ik bleef doorgaan met het nemen van deze pillen meteen na het eten werd het allemaal na een paar weken wat minder. Uiteindelijk dus na 3 maanden gestopt en weer bloedonderzoek gehad maar daaruit bleek dat het iets hoger was maar nog steeds niet voldoende (5.2). Heb ze dus weer voorgschreven gekregen en na een aantal maanden voelde ik me super fit dus was weer gestopt maar merkte alweer snel dat ik weer futloos werd dus ik ben bang dat ik voor de rest van m’n leven vast zit aan dit medicijn!
07-01-2018

Ferrofumaraat (ferrofumaraat)

Jeuk vooral op de benen, huiduitslag, maag & darmproblemen, enorme last van darmgassen, zwaar gevoel op de maag. Stoelgang geen probleem. Ga ermee stoppen, probeer (Roosvice ferro met extra ijzer)..!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4743)
Anticonceptie - overig (3493)
Cholesterol (2743)
Depressie - antidepressiva overig (2550)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2174)
Pijn - morfine-achtigen (2078)
Pijn (1881)
Verslavingsziekten (1788)
ADHD - psychostimulantia (1766)
Bloeddruk - betablokkers (1571)
Maagzuur - protonpompremmers (1490)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1425)
Anticonceptie - eenfase (1299)
Angststoornissen (1094)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1053)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1045)
Depressie - antidepressiva TCA (978)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (912)