Bloedarmoede (15 meningen)
IJzergebreksanemie (14 meningen)
Ziekte van Crohn (1 mening)

Ferrofumaraat (87 meningen)
Hydrocobamine (30 meningen)
Foliumzuur (20 meningen)
Venofer (18 meningen)
Losferron (13 meningen)

17-12-2017 | Vrouw | 38
Chronische depressie
Na 10 jaar ijzertekort (zonder anemie) eindelijk een arts gevonden die mij daarvoor een infuus wilde geven. Behandeling zelf appeltje/eitje 20 min liggen en klaar, geen bijwerkingen. Na een week voelde ik me lichter, minder depressief en dit effect houd nu al 6 maanden aan. 30% van mijn depressie is weg! Zeker de meest diepe dalen zijn over. Hierdoor heb ik weer voorzichti[lees meer...]g aan zin in het leven en heb ik uit mezelf de kracht kunnen putten om mijn obesitas aan te pakken, ik ben al 30 kg kwijt. Hierdoor heb ik 75% van mijn hoge bloeddruk medicatie kunnen schrappen! Ook had ik ernstige onrustige benen snachts en ook dat is zo goed als weg. Voor mij een waar wonder na 20 jaar ploeterend door het leven.

12-08-2015 | Vrouw | 38
IJzergebreksanemie
Ik heb al jaren ijzergebrek en dan niet een beetje maar een waarde van 3.4. Nooit last van gehad, nooit problemen mee gehad. Het is een familiekwaal. Mijn moeder heeft het en mijn zus ook. Nu ben ik 36 weken zwanger en ze krijgen met medicijnen mijn ijzer niet omhoog en zijn bang dat als ik beval en veel bloed verlies ik een bloedtransfusie nodig heb dus dan maar een Feri[lees meer...]nject infuus. Gisteren gehad dus ik weet nog niet wat het effect zal zijn, zou een dag of 8 duren voor ik er iets van ga merken maar wat ik nu wel heb, in tegenstelling van voor het infuus is dat ik nu zo slap ben als een vaatdoek, er komt niks uit mijn handen en zou het liefst heel de dag op bed willen liggen. Ook ben ik licht misselijk. Ik kan wel eten maar voel me gewoon niet 100%. het zullen de bijwerkingen wel zijn maar hoop dat het snel over gaat. Ik moet namelijk nog genoeg doen voor de komst van ons kleintje ;-)

05-04-2020 | Vrouw | 40
ferricarboxymaltose (1000)
Bloedarmoede
Ik heb nu al een paar keer een infuus met ferinject gehad. De eerste keer alleen de eerste 2 dagen griepachtige verschijnselen, de keren erna echter duren deze bijwerkingen wel 3 weken. Ik ben dan erg misselijk, maagpijn, pijn in spieren en botten en hartkloppingen bij staan. Ik kan in die 3 weken dus niet functioneren. En het ergste is dat ik het infuus meerdere keren [lees meer...]per jaar nodig hen omdat ik ijzer uit tabletten niet opneem.

20-04-2020 | Vrouw | 41
ferricarboxymaltose (500mg)
IJzergebreksanemie
Ik heb al enkele malen ferinject 500 mg via infuus toegediend gekregen. Ik kan door opnameprobleem geen ijzer via tabletten opnemen, dus dit is een goed alternatief. De eerste keer kreeg ik de normale dosering van 1000 mg. Ik ben daar erg ziek van geweest en n.a.v. dit infuus krijg ik nu de dosering in delen. Ook bij 500 mg heb ik bijwerkingen, erge spierpijnen en gewrich[lees meer...]tspijn, duizeligheid, misselijkheid (in mijn hoofd), kortademigheid, hoofdpijn en zware vermoeidheid. De eerste 3 dagen zijn het ergst, daarna neemt het geleidelijk af en na 1-1,5 week voel ik het gewenste effect van het infuus en krijg ik mijn oude energie weer terug. Ik ben blij te lezen dat anderen ook deze bijwerkingen ervaren, want steeds na het infuus voel ik me toch onzeker en bezorgd, maar het is uiteindelijk echt de moeite waard.

21-05-2018 | Vrouw | 43
IJzergebreksanemie
Beste lezer, ik heb nu voor de 2e x via mdl arts n ijzerinfuus gehad ivm poreus dunne darm adv operatie. De eerste x afgelopen november alleen slechte nacht gehad , veel toilet voor ontlasting en veel lucht /pijnllijke buik. Nu afgelopen vrijdag infuus gehad, was de eerste nacht redelijk. Veel toilet en lucht s nachts. Maar nu de afgelopen dagen veel hoofdpijn met nam[lees meer...]e s nachts, overal spierpijn, oorpijn, zo'n griepgevoel, koorts en nachtelijk zweten, kortademig. Hoop snel op verbetering. Ik neem de tip mee om t infuus langzamer te laten verlopen de vlgde x. Van ijzertabletten werd ik naar veel borrels in buik vandaar dit infuus.

15-11-2020 | Vrouw | 45
IJzergebreksanemie
Als gevolg van dikke darmkanker met verwijderen van dikke darm, poreus weefsel wat bloed doorlaat. Nu chronisch ferritinegebrek. Ik krijg elke 2 maanden een infuus, levenslang. Tip: in twee uur (1000 ml) vermindert de bijwerkingen. Inmiddels ruim 3 jaar nu n ijzerinfuus. Kan iemand mij vertellen die dit al veel langer gebruik en of dit nog verdere gevolgen heeft v[lees meer...]oor je lijf? Moet je nog ergens rekening mee houden?

29-08-2016 | Vrouw | 45
IJzergebreksanemie
Via dagverpleging. De eerste keer ging erg vlug, mocht na dik een uur al weer naar huis. Nu drie dagen later erg moe, spierpijn, lusteloos en teleurgesteld, omdat andere mensen uit mijn omgeving allemaal vertelde, daarna voel je je echt een stuk beter. Ik voel nog helemaal niets. Hopelijk gaat het snel over en kan ik wel tevreden zijn.

27-04-2021 | Vrouw | 47
ferricarboxymaltose (1000mg/ml)
IJzergebreksanemie
Met een HB van 4,4 en ferritine van 2, niet tegen de pillen kunnen door hevige maagklachten nu infuus gehad. Het inlopen duurde 20 minuten. Ik was al flink duizelig, maar ik ben daarna 2 weken echt ziek geweest, zo moe, knallende hoofdpijn, zeer duizelig, grieperig gevoel. ik heb zelfde een aantal dagen tussendoor op bed gelegen en dat doe ik nooit! Nu al een aantal dagen [lees meer...]hevige pijn in linkerbovenbuik, net iets lager dan de ribben, lijkt wel op koliekaanvallen ( mijn galblaas ben ik al kwijt) Niet fijn. Al met al viel/ valt mij het flink tegen....

19-09-2019 | Man | 47
Aambeien en vaatscheurtjes
Door dat ik bij ontlasting veel bloedverliste kreeg ik eerst ferro tabletten daar kreeg ik buik pijn van, daarna kreeg ik ferinject. Heb gisteren de ferinject gehad rond 11.00 uur in de ochtend, duurde 2 uur ongeveer. Met tabletten kreeg ik buikpijn. Vandaag rond 19.00 uur voel ik me suf, draaierig, huilbuien, moe, geen zin , vergeetachtig.

07-03-2020 | Vrouw | 48
Bloedarmoede
Kan iemand of kunnen meerdere mensen alsjeblieft zo snel mogelijk kontakt met mij opnemen?? Dit is echt belangrijk vw de bijwerkingen of misschien teveel ijzer in lichaam.Allsjeblieft ,mijn huisarts weet niets over ijzerinfuus en bijwerkingen. Als iemand net al s ik een maand of 2 mnd erna nog bijwerkingen had, Wil diegene mij alsjeblieft contacten?? .Alvast bedankt ieder[lees meer...]een!! (Mijnmedicijn.nl" contact kan via de site - geen privé gegevens online -)

07-03-2020 | Vrouw | 48
Bloedarmoede
Wil alsjeblieft i iemand die een ijzerinfuus heeft gehad en maanden daarna of 2 mnd daarna nog last heeft gehad van de ijzerinfuus mij als jeblueft zo snel mogelijk contacten? Hoop dat er iemand snel kontakt met mij opneemt.Dit is echt belangrijk vw de bijwerkingen!!! Alvast bedankt!! (Mijn medicijn.nl : contact is mogelijk via de site - alle privé gegevens worden niet o[lees meer...]nline zichtbaar)

22-11-2019 | Vrouw | 49
IJzergebreksanemie
Inmiddels heb ik al 5 infusen gehad verdeeld over 9 jaar. Ik ben coeliakie patiënt en mijn dunne darm neemt o.a. zelf geen ijzer meer op. Mijn feritine waarde was de laatste keer onder de 10. Ik heb een jaar moeten zeuren voor dat de artsen mij weer een infuus wilde geven. Inmiddels is dat 2,5 week geleden. Symptomen zoals depressief, aankomen,chronisch vermoeidheidss[lees meer...]yndroom, vergeetachtig, zaken niet meer kunnen overzien, onrustige benen, overal spierpijn zijn de klachten die ik heb VOORDAT ik het infuus krijg. De week na het infuus voel ik me moe, heb hartkloppingen, ben duizelig en zweet s’nachts. Volgens mij moet mijn lijf hard werken om het ijzer te verwerken zodat het weer in mijn organen, spieren en bindweefsel komt. Maar dat is het me allemaal waard omdat ik me na 1 maand echt veel beter voel dan voor het infuus. Heeft iemand positieve ervaringen in Duitsland, mijn interne geneeskunde arts vertelde mij dat ze daar veel verder zijn op dit gebied, alleen kan zij mij geen namen van artsen of ZH geven, omdat ze daar niemand kent.

19-08-2013 | Vrouw | 49
ferricarboxymaltose
doordat mijn ijzer en hb zo laag zijn besloot de maag/lever/darm arts mij een ijzerinfuus te geven. tijdens het inlopen had ik nergens last van, ik ging om 15.00 weer naar huis. om 22.30 kreeg ik ineens hevige spierpijn over mijn hele lichaam, armen , benen, nek, vingers, rug. naar de 1e hulp post gegaan, daar heb ik hydrocortison via een infuus gehad, en ben voor een n[lees meer...]acht opgenomen. nu ben ik 4 dagen verder en heb alleen nog stijve vingers, duizeligheid is weg. over 4 weken weet ik of het geholpen heeft. aangezien ik het van de bloedonderzoeken moet hebben, ik heb zelf nergens last van. ik ga ervan uit dat het wel geholpen heeft. alleen voor mij geen tweede keer meer.

26-08-2012 | Man | 52
Bloedarmoede
Ijzergehalte wilde maar niet hoger worden, ondanks tabletten. MDL arts besloot een ferinject via infuus voor te schrijven. Donderdagmiddag in ongeveer een half uur gebeurd 1000MG. Vrijdag geen reactie, zaterdag en zondag grieperig pijn in gewrichten, rug en koorst, en erg moe. Lagere bloedruk dan normaal.

21-02-2021 | Vrouw | 53
ferricarboxymaltose (50mg/ml)
Geen enkele bijwerking gehad en de behandeling was prima. Ik heb rustig gelezen waardoor de tijd snel voorbij ging. Eenmaal thuis wel moe maar echt...het is me reuze meegevallen!

25-07-2013 | Vrouw | 53
Bloedarmoede
Vanwege terugkerende bloedarmoede schreef de internist een infuus voor met ferinject. Begin vorige week gekregen. In eerste instantie merkte ik niks, had tijdens het infuus (dat duurde anderhalf uur) ook geen last van bijwerkingen gehad. In de eerste dagen erna wel extra moe (was ik al vanwege de bloedarmoede), spierpijn, kriebelingen in armen en benen, jeuk, maar niet[lees meer...] heel ernstig. Begin deze week merkte ik dat het aansloeg: ineens had ik weer energie! Wat een verschil met die kuurtjes waarvan ik er al tientallen heb geslikt. Niet alleen duurt het daarmee weken voor je effect merkt, van de staalpillen krijg ik altijd maagpijn en van de bruistabletten word ik misselijk. Ben hier dus heel erg tevreden over.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum