Ervaringen met Ferrofumaraat

Venofer (18 meningen)
Losferron (14 meningen)

06-04-2016 | Vrouw | 38
IJzergebreksanemie
Heb lage hb door lange en heftige menstruaties, nu pil gekregen, dus geen menstruatie meer. Sinds 31 januari ferrofumaraat gekregen veel bijwerkingen, zo erg dat ik nu al 2 mnd niet met mijn kleine meisje kan spelen en al 2 mnd aan huis zit gekluisterd. Ik krijg niks anders van huisarts en nu 1.5 week geleden waren ze op en heb nu nog last van de bijwerkingen zoals druk en[lees meer...] vol gevoel in maag en misselijk en buikpijn, etc. Heeft er nog iemand daar last van. Ik dacht juist dat dokters je beter horen te maken en niet slechter moeten laten voelen.

10-09-2015 | Vrouw | 49
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Mijn Hb was erg laag in 2012. De huisarts schreef ijzertabletten voor. 3x per dag. Innemen ging prima, zonder klachten. Hb was weer goed. Gestopt met de tabletten. Na galblaas operatie weer laag HB, weer ijzertabletten, ging ook prima. Later weer laag HB door veel bloedverlies. Nu ongeveer half uur na inname: duizelig, bijna flauwvallen, erg misselijk, buikpijn en diarree[lees meer...].

01-05-2015 | Vrouw | 37
Bloedarmoede
Hb was een maand geleden 4,9 door ijzergebrek. Met medicijnen in een maand gestegen naar 7. Medicijn werkt dus goed. Wel veel maagpijn, misselijk.

22-03-2015 | Vrouw | 21
ferrofumaraat (200mg)
vrijwel geen last van bijwerkingen, voel me wel fitter sinds ik dit medicijn gebruik.

21-02-2015 | Vrouw | 44
Bloedarmoede
Nu 2 dagen genomen en vandaag de hele dag diarree, misselijk en erge hoofdpijn. Ik stop met dit middel.

14-01-2015 | Vrouw | 34
IJzergebreksanemie
ik ben 24 weken zwanger en was moe en futloos. Mijn hb werd geprikt en toen bleek dat dit behoorlijk was gezakt. Ik kreeg ferrofumaraat voorgeschreven. Na 2 dagen misselijk, ziek, braken, maagzuurbranden, vreemd gevoel in m'n benen. en nog minder energie dan voorheen. Na een week gestopt met innemen. En langzaam gaat het beter. Nog steeds moe, maar dat is beter dan [lees meer...]alle andere bijwerkingen bij elkaar! De misselijkheid was meteen weg. Ik ga mijn ijzer opkrikken door meer ijzerhoudende producten te eten! Nooit meer ferrofumaraat voor mij!

02-10-2014 | Vrouw | 51
IJzergebreksanemie
Ik ben nog niet zo lang bezig met het slikken van de ferrofumaraat maar heb al behoorlijk last van mijn maag. Maagpijn, vol gevoel en oprispingen. Ik moet nog tot eind november slikken vanwege een behoorlijke ijzergebreks anemie maar het valt me zwaar. Hopelijk worden de bijwerkingen wat minder.

16-04-2014 | Vrouw | 43
Bloedarmoede
Regelmatig zeurderige hoofdpijn, maagpijn, ook als ik de tablet na het eten inneem, verstopping ook als ik veel drink.

07-04-2014 | Vrouw | 36
IJzergebreksanemie
voorgeschreven gekregen voor laag HB na miskraam. Kreeg last van duizeligheid, niet tegen daglicht kunnen, hoofdpijn en maagpijn. In het begin dacht ik dat het symptomen van ijzergebrek waren. maar merkte na inname van het medicijn, toename van klachten. Verder donkere ontlasting en diarree ipv obstipatie.

09-03-2014 | Vrouw | 46
ferrofumaraat
IJzer is een metaal en kan zorgen dat je misselijk wordt. Daarom moet je het bij maagklachten ook innemen tijdens het eten. Mijn bijwerking na weken stoppen is dat ik nog verbrand ook al zit ik niet in volle zon. Misschien mag je ze nemen met een maagbeschermer. Zou ik zeker overwegen. Als het geen effect heeft kan het zijn dat je lichaam geen ijzer opslaat ( mijn moeder [lees meer...]had dit en kreeg injecties hiervoor). Navragen bij huisarts wat je hiervoor kan inzetten bij klachten.

13-01-2014 | Vrouw | 32
ferrofumaraat (100mg)
Bloedarmoede
Na laag hb, ferrofumaraat gekregen. meteen na een paar dagen kreeg ik pijn in m'n ogen van het zonlicht en dan niet perse van de zon zelf, maar gewoon daglicht met bewolking doet al zeer. nu vanavond rode bultjes op m'n bovenarmen ontdekt, dus ik denk dat ik allergisch ben/word. Nu onmiddellijk gestopt en morgen overleggen met dokter en of apotheek.

21-12-2013 | Vrouw | 27
Maagklachten
Sorry maar dit kan toch niet, ik slik nu bijna 3 weken maar ik heb na zeer vervelende maagklachten ff een pauze ingelast. Mijn maag moet helen, mijn ouders en zus die lopen al bij de dokter met ernstige maagklachten en nee ik wil daar niet bij horen. Ik denk zelf dat dit niet goed is en het is bevestigd doordat ik vandaag weer ben begonnen met slikken en ja hoor vannacht [lees meer...]was het weer raak werd kapot misselijk wakker, nog even en men gaat denken dat ik zwanger ben aangezien ik de hele dag misselijk ben en mijn dagelijkse taken niet kan doen het einige wat ik wil is in mijn bed liggen..pfffffffffff terwijl ik dit aan het schrijven ben realiseer ik me dat ik hiermee zsm mee moet stoppen het heeft meer nadelige effecten dan positieve. Ik ga dit bespreken met mijn huisarts as maandag want ik trek dit niet meer....

19-08-2013 | Vrouw | 49
ferrofumaraat (200mg)
ik heb al een tijd een laag ijzer en hb. ik kreeg ferro en moest deze 3x per dag slikken, helaas ging mijn hb en ijzer niet omhoog. als bijwerking had ik in het begin last van mijn maag, ik heb tot tegenstelling van andere diarree in plaats van verstopping.

07-08-2013 | Vrouw | 47
Bloedarmoede
Ik gebruik dit middel nu 2 maanden i.v.m. ernstige bloedarmoede. 1e maand 2 tabletten per dag, daarna 1 tablet per dag maar de laatste 2 weken ben ik erg misselijk. Herkent iemand dit?

25-07-2013 | Vrouw | 53
Bloedarmoede
Wegens terugkerende bloedarmoede sinds ruim 20 jaar regelmatig kuurtjes gehad met staalpillen, altijd maagpijn. Heb in het verleden aantal maagzweren gehad dus niet echt fijn.

13-06-2013 | Vrouw | 27
Bloedarmoede
Hielp prima om mijn HB waarde weer op peil te krijgen. Ik heb alleen de eerste weken wel erg last van maag en darmklachten gehad. Misselijkheid, opgeblazen gevoel, obstipatie. Het maakte niet uit of ik ze voor of na het eten innam. Uiteindelijk hebben de tabletten wel geholpen, dus dan neem ik de tijdelijke bijwerkingen ook maar voor lief.