Ervaringen met Ferrofumaraat

Venofer (18 meningen)
Losferron (14 meningen)

22-11-2020 | Vrouw | 41
IJzergebreksanemie
Centrapharm ferofumaarat veel te veel bijwerking

22-11-2020 | Vrouw | 41
IJzergebreksanemie
Ik weet niet maar het is me opgevallen dat elke keer dat ik deze medicijn gebruik mijn tong mond brandt zo erg . 2 jaar geleden had ik hetzelfde klachten en toen viel nu het kwartje dat ook op die tijd ik ferrofumaraat gebruikte . Nu 1 maand geleden opnieuw gestart en paar daggen want moest stoppen ivm met een zware antibiotica kuur. 2 wekken geleden gestart pijn in mijn t[lees meer...]ong droge mond . Ik weet niet of iemand anders hetzelfde heeft ervaart . Nu 2 daggen gestopt en branderig tong is minder . Ik zit te denken dat die echt invloed had .

02-10-2020 | Vrouw | 39
Bloedarmoede
Slik nu 2.5 week de ijzer tabletten vanwege fluxus na mijn bevalling. Eerste paar dagen last van buik/darm krampen en geen last van obstipatie. Juist het tegenovergestelde, soms 2 a 3x op een dag naar de wc, de tabletten hebben bij mij juist een laxerend effect. Tevens in de eerste week totaal geen eetlust gehad. Heb daarna de tablet maar meteen na mijn ontbijt ingenomen[lees meer...] ipv nuchter op de maag. De buik/darm krampen zijn weg, echter heb ik nu enorme eetlust. Alsof mijn maag het eten niet verteerd en het linea recta naar de dikke darm stuurt. Kan dus ook verklaren waarom ik dus vaak naar de wc moet. Hierdoor vaak honger gevoel en ik moet ik ook nog eens moet opletten dat ik op tijd eet omdat ik me anders niet goed voel en het gevoel krijg alsof ik ga flauwvallen terwijl ik over de dag verspreid goed eet (ontbijt,tussendoor,lunch,tussendoor, avondeten). Merk dat ik overdag duizelig ben en s'avonds minder. Misschien dat ik de tabletten na mijn avondmaaltijd ga innemen. Verder ook heel veel dorst en last van een droge mond. Mijn energie level is wel wat meer geworden en de hartkloppingen zijn ook weg.

15-09-2020 | Vrouw | 25
IJzergebreksanemie
Ik gebruik nu sinds een paar dagen 3x per dag 100mg ijzertabletten, en ik voel me beroerd.. Hevige buikpijnaanvallen, misselijk, duizelig, gevoel alsof ik moet overgeven (nog niet gebeurd gelukkig) en mijn hongergevoel is van slag (het ene moment geen eetlust en het andere moment verga ik van de honger). Ik lees hier wel veel dat de klachten uiteindelijk minder kunnen word[lees meer...]en en dat het dan wel helpt, dus ik geef het nog een tijdje de kans, maar anders ga ik overleggen met de arts of een andere dosering mogelijk is.

16-08-2020 | Vrouw | 39
Bloedarmoede
De eerste week van het innemen van deze pillen (3x daags 100mg) ging goed, ik voelde mij energieker en mijn klachten (m.n. vermoeidheid en hartkloppingen) verdwenen, maar na een week kreeg ik last van allerlei bijwerkingen, met name heb ik nu last van aften in mijn mond en slaperigheid, wazig zien en soms een vreemd hartritme, gisteren voelde ik mij zo vreemd en eng dat ik[lees meer...] acuut ben gestopt met de pillen omdat ik bang ben voor overdosering/vergiftiging. Ik ga nu morgen eerst contact opnemen met arts en/of apotheek om te kijken of ik een lagere dosering kan nemen of misschien een andere wijze van inname.

22-06-2020 | Vrouw | 48
Bloedarmoede
Na 5 dagen gebruik, overal jeuk. In het gezicht, hoofd, armen , benen en lichaam. Nu zo’n 3 weken verder en de jeuk begint iets af te nemen. Nog wel aanwezig.

25-03-2020 | Vrouw | 51
Overgang
Door de vele menstruaties vanwege de overgang, veel bloedverlies. Behalve dat ik moe en lusteloos werd, nam ook het boezemfibrilleren waar ik al 10 jaar last van heb, enorm toe. Nu met deze ijzertabletten nemen de klachten sterk af en voel ik me energieker.

23-03-2020 | Vrouw | 20
Bloedarmoede
Na heel wat medicijnen te hebben genomen onder andere losferron, hebben deze tabletten effect! Ik heb chronische bloedarmoede (terugkerend) en kreeg dus al enkele jaren geleden haaruitval. Dit medicijn zorgt er eindelijk weer voor dat mijn haar begint te groeien en dikker word! Verder heb ik helemaal geen bijwerkingen omdat ik het direct na het eten inneem, zo voorkom je [lees meer...]maag en darmklachten. Een aanrader!

16-03-2020 | Vrouw | 40
Bloedarmoede
Prima medicijn geweest. Geen bijwerkingen als alleen verkleuring van ontlasting gehad.

16-03-2020 | Vrouw | 40
Bloedarmoede
Verschrikkelijk medicijn! 20 jaar geleden altijd zonder enig probleem geslikt (3xdd zelfs!). Nu 1x dd voorgeschreven gekregen voor een lage HB en na een uur kan ik rennen naar het toilet om daar vervolgens de hele dag in of rond te moeten bivakeren vanwege buikloop. Tabletten ruiken enorm chemisch, wat vroeger ook niet was. Ik weet niet wàt er is gebeurt met het hedendaags[lees meer...] produceren van dit medicijn,maar ik kan en mag het niet meer innemen van mijn huisarts.

24-02-2020 | Vrouw | 60

05-02-2020 | Vrouw | 49
Bloedarmoede
Blij om te lezen dat de bijwerkingen die ik ervaar bij meer mensen voorkomen, ik stond namelijk al op het punt om te stoppen met slikken aangezien ik me steeds beroerder ga voelen ipv beter. Ik las bij iemand dat het een paar weken duurt maar dat je je dan beter gaat voelen dus ik zet nog even door. Al wil ik wel met de apotheek gaan overleggen of ik de doses misschien bet[lees meer...]er kan verdelen over 4 maal per dag

03-12-2019 | Vrouw | 22
IJzergebreksanemie
Constante anemie al meer dan drie jaar. Telkens aan de Ferro om dit hoog te houden. Ferro levert veel buikpijn en misselijkheid in de eerste weken van gebruik op. Daarna nemen symptomen af.

14-11-2019 | Vrouw | 42
IJzergebreksanemie
Ik heb slechts 1 malig 1/3 van 1 tablet ingenomen. Ik werd vervolgens langzaam aan misselijk en lethargisch en ben gaan slapen. Na 3 uur slaap ontwaakt en hevig moeten braken. Inmiddels ruim 12 uur verder en nog steeds last van heftige opkomende misselijkheid wanneer ik probeer te eten. De reactie is dus zo hevig dat ik een ander alternatief kies om mijn ijzergehalte te st[lees meer...]imuleren, aangezien ik geen gewicht dien te verliezen (lage BMI) en me slap voel vanwege het weinige voedsel dat ik de afgelopen 24 uur binnenkreeg.

29-10-2019 | Vrouw | 45
IJzergebreksanemie
IJzer tekort waarschijnlijk door zware menstruatie. gestart met 3 x 200 mg, zoals voorgeschreven, maar door buikpijn en darmklachten heb ik dit na enkele dagen teruggebracht naar 2x 200 mg en na 2 weken zelfs naar 1x 200 mg per dag. Ik neem het een uur voor het ontbijt in, met 2 vers geperste sinaasappels. Nu geen bijwerkingen meer en ik voel dat mijn energie toeneemt. He[lees meer...]t werkt: de oorspronkelijke klachten zijn bijna weg. Ik heb wel meer dorst en drink meer water.

30-09-2019 | Vrouw | 64
Bloedarmoede
Ik ben bloeddonor en bij de laatste oproep waren mijn HB waarden te laag om te doneren, bleek dat mijn waarden bij vorige afnames ook op het randje waren. Het liep structureel omlaag. Voelde mij eigenlijk prima. Van de huisarts Ferrofumaraat voorgeschreven gekregen, de eerste periode erg beroerd gevoeld, volgehouden en langzaam ging het beter, al kreeg ik die pilletjes hee[lees meer...]l moeilijk weg. Momenteel heb ik erg last van nekklachten, lichte hoofdpijn en spier- en gewrichtspijn. Algehele malaise en vraag me af of dat verband houdt met deze medicijnen. Ik moet nog een maand innemen. Eetlust en smaak zijn slecht.