Ferrofumaraat

Foliumzuur (17 meningen)
Losferron (13 meningen)

14-11-2019

IJzergebreksanemie

Ik heb slechts 1 malig 1/3 van 1 tablet ingenomen. Ik werd vervolgens langzaam aan misselijk en lethargisch en ben gaan slapen. Na 3 uur slaap ontwaakt en hevig moeten braken. Inmiddels ruim 12 uur verder en nog steeds last van heftige opkomende misselijkheid wanneer ik probeer te eten. De reactie is dus zo hevig dat ik een ander alternatief kies om mijn ijzergehalte te st[lees meer...]imuleren, aangezien ik geen gewicht dien te verliezen (lage BMI) en me slap voel vanwege het weinige voedsel dat ik de afgelopen 24 uur binnenkreeg.
08-11-2019

IJzergebreksanemie

Kreeg door hartfalen, mindere lever - en nierfunctie door medicijngebruik een te laag HB gehalte. Huisarts gaf hiervoor 3 x 200mg daags. Na 2 weken veel maagklachten, vroeg om hartfalenverpleegkundige mij in plaats van tabletten een infuus te geven, werd door verpleegkundige geweigerd, moest maar meer Pantoprozol slikken 2 x daags 1 tablet . Resultaat is nu na 2 1/2 maan[lees meer...]d pijn, misselijkheid, en bijna dagelijks braken, een maagslijmvliesontsteking, waardoor ik nu weer bij de MDL specialist loop (gastroscopie + Ezomeprazol 40mg 2 x daags 1 capsule, en om het weer schoon te maken Macrogol/Elec sachets, want bij de gastroscopie bleek mijn maag van binnen groen te zijn geworden). Verder ben ik dus in 2 mnd. 11 kg afgevallen. Ben bijzonder boos op die hartfalen verpleegkundige, die dus weigerde naar de patient te luisteren waardoor er buiten mijn pijn en boven de toiletpot hangen, er dus ook enorme extra kosten zijn ontstaan, zeker een ongemakkelijk gegeven in deze tijd van steeds hoger wordende zorgkosten.
29-10-2019

IJzergebreksanemie

IJzer tekort waarschijnlijk door zware menstruatie. gestart met 3 x 200 mg, zoals voorgeschreven, maar door buikpijn en darmklachten heb ik dit na enkele dagen teruggebracht naar 2x 200 mg en na 2 weken zelfs naar 1x 200 mg per dag. Ik neem het een uur voor het ontbijt in, met 2 vers geperste sinaasappels. Nu geen bijwerkingen meer en ik voel dat mijn energie toeneemt. He[lees meer...]t werkt: de oorspronkelijke klachten zijn bijna weg. Ik heb wel meer dorst en drink meer water.
18-06-2019

IJzergebreksanemie

Wetenschappelijk is bewezen dat het innemen van minder ijzer net zo efficiënt werkt (zelfs beter doordat je lichaam geen stijging van stoffen aan hoeft te maken die ijzer opname voorkomen) en zo bijwerkingen vrijwel niet voorkomen. Ik ben van 2x200mg overgestapt naar 1x60 mg ( suspensie) en dit heeft mijn anemie ook verholpen. Heb geen bijwerkingen gehad. Google maar op "i[lees meer...]jzer supplement" bij anemie, minder is beter.
29-04-2019

IJzergebreksanemie

Direct na het innemen van de eerste tablet al duizelingen, hartkloppingen, onregelmatig hartritme en misselijk. Tablet in de ochtend ingenomen en deze ongemakken hebben de hele dag aangehouden. Voelde allemaal niet goed. Heb verder nooit last van bovenstaande. Direct gestopt - krijg nu andere ijzertabletten.
19-03-2018

IJzergebreksanemie

Ik heb van de arts ijzertabletten gekregen omdat ik heftige mensruatie jes gehad. Sins dat ik ze inneem heb ik last van duizeligheid. Ik moet ze 3x daags 1 innemen. Nu moet ik van de arts alleen in de middag en avond na het innemen. Maar ik blijf de klachten houden. De tabletten zijn 200mg. Ik ben van plan om ze niet meer te nemen.
06-04-2016

IJzergebreksanemie

Heb lage hb door lange en heftige menstruaties, nu pil gekregen, dus geen menstruatie meer. Sinds 31 januari ferrofumaraat gekregen veel bijwerkingen, zo erg dat ik nu al 2 mnd niet met mijn kleine meisje kan spelen en al 2 mnd aan huis zit gekluisterd. Ik krijg niks anders van huisarts en nu 1.5 week geleden waren ze op en heb nu nog last van de bijwerkingen zoals druk en[lees meer...] vol gevoel in maag en misselijk en buikpijn, etc. Heeft er nog iemand daar last van. Ik dacht juist dat dokters je beter horen te maken en niet slechter moeten laten voelen.
14-01-2015

IJzergebreksanemie

ik ben 24 weken zwanger en was moe en futloos. Mijn hb werd geprikt en toen bleek dat dit behoorlijk was gezakt. Ik kreeg ferrofumaraat voorgeschreven. Na 2 dagen misselijk, ziek, braken, maagzuurbranden, vreemd gevoel in m'n benen. en nog minder energie dan voorheen. Na een week gestopt met innemen. En langzaam gaat het beter. Nog steeds moe, maar dat is beter dan [lees meer...]alle andere bijwerkingen bij elkaar! De misselijkheid was meteen weg. Ik ga mijn ijzer opkrikken door meer ijzerhoudende producten te eten! Nooit meer ferrofumaraat voor mij!
02-10-2014

IJzergebreksanemie

Ik ben nog niet zo lang bezig met het slikken van de ferrofumaraat maar heb al behoorlijk last van mijn maag. Maagpijn, vol gevoel en oprispingen. Ik moet nog tot eind november slikken vanwege een behoorlijke ijzergebreks anemie maar het valt me zwaar. Hopelijk worden de bijwerkingen wat minder.
07-04-2014

IJzergebreksanemie

voorgeschreven gekregen voor laag HB na miskraam. Kreeg last van duizeligheid, niet tegen daglicht kunnen, hoofdpijn en maagpijn. In het begin dacht ik dat het symptomen van ijzergebrek waren. maar merkte na inname van het medicijn, toename van klachten. Verder donkere ontlasting en diarree ipv obstipatie.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum