ferrofumaraat

Losferron (13 meningen)

15-05-2021 | Vrouw | 46
ferrofumaraat (80mg)
Bloedarmoede
Door mijn hevige menstruatie heb ik yzertekort /bloedarmoede. Ik neem elke dag een tablet en nu na iets meer dan een maand voel ik mij veel beter. Ik had geen fut was moe had spierpijn vooral in mijn armen was deppresief en had alleen maar zin om in mijn zetel en bed te liggen. Heb wel last van mondbrand vooral de zijkant van mijn tong. En zwarte stoelgang. Ik ben tev[lees meer...]reden.

13-11-2018 | Vrouw | 47
Bloedarmoede
Na 3 maanden merkte ik dat ik veel meer energie kreeg. Geen bijwerkingen.

22-06-2020 | Vrouw | 48
Bloedarmoede
Na 5 dagen gebruik, overal jeuk. In het gezicht, hoofd, armen , benen en lichaam. Nu zo’n 3 weken verder en de jeuk begint iets af te nemen. Nog wel aanwezig.

05-02-2020 | Vrouw | 49
Bloedarmoede
Blij om te lezen dat de bijwerkingen die ik ervaar bij meer mensen voorkomen, ik stond namelijk al op het punt om te stoppen met slikken aangezien ik me steeds beroerder ga voelen ipv beter. Ik las bij iemand dat het een paar weken duurt maar dat je je dan beter gaat voelen dus ik zet nog even door. Al wil ik wel met de apotheek gaan overleggen of ik de doses misschien bet[lees meer...]er kan verdelen over 4 maal per dag

18-09-2021 | Vrouw | 52
Bloedarmoede
Slik dit medicijn nu 2 weken. Geen klachten. Ben iemand die snel huidallergie heeft en heb n spastische darm. Misschien dat ik er goed op reageer omdat ik maar 2x per week slik. Las op internet dat pas ontdekt is dat lagere dosering beter werkt. Heb nog geen vervolg bloedonderzoek gehad, hoop dat t effectief is. Duurt nog even zei huisarts.

21-08-2019 | Man | 52
Bloedarmoede
ik had moeite om 10 km te fietsen. bleek dat ik een hemoglobine had van 4,9. via mijn huisarts deze pillen gekregen maar na in nemen ben ik 2 tot 3 uur aan de diarree heb hartkloppingen buikpijn en ben duizelig. ik heb bijna geen eetlust meer en moet me dwingen iets te eten. voor mij is het medicijn erger dan de kwaal.

20-05-2021 | Vrouw | 58
Bloedarmoede
De eerste dag van inname, gelijk ziek. Heftige misselijkheid. Diarree dat de avond en nacht heftig aan hield. Wordt nu soms overvallen door misselijkheid. En duizeligheid. Ga na het weekeinde, de interniste benaderen. Ik ben zieker door het medicijn dan toen ik het niet innam

30-09-2019 | Vrouw | 64
Bloedarmoede
Ik ben bloeddonor en bij de laatste oproep waren mijn HB waarden te laag om te doneren, bleek dat mijn waarden bij vorige afnames ook op het randje waren. Het liep structureel omlaag. Voelde mij eigenlijk prima. Van de huisarts Ferrofumaraat voorgeschreven gekregen, de eerste periode erg beroerd gevoeld, volgehouden en langzaam ging het beter, al kreeg ik die pilletjes hee[lees meer...]l moeilijk weg. Momenteel heb ik erg last van nekklachten, lichte hoofdpijn en spier- en gewrichtspijn. Algehele malaise en vraag me af of dat verband houdt met deze medicijnen. Ik moet nog een maand innemen. Eetlust en smaak zijn slecht.