Ervaringen met Ferrofumaraat

Venofer (18 meningen)
Losferron (14 meningen)

11-11-2023 | Vrouw | 67
IJzergebreksanemie
Ik had altijd al wel last van hartoverslagen maar daar was hoe vervelend ook mee te leven. Dit medicijn heeft iets bij mij getriggerd, vooral die 2e dag al, zo erg waren de hartritmestoornissen nog nooit geweest, bij alles wat ik deed waren ze aanwezig, vreselijke ervaring. Ben meteen gestopt met die pillen maar de klachten bleven heel lang, maanden zelfs daarna nog aanwe[lees meer...]zig, totat ik een onderzoek kreeg op het ziekenhuis, zogenaamd myoview onderzoek, daarbij wordt de doorbloeding rondom en in je hart gescand, de eerste keer in rust, de tweede keer na stress, dat was ongeveer een week na de eerste scan. Terwijl je ligt krijg je een middel ingespoten waardoor het voor het lichaam lijkt alsof je een zware sportactiviteit hebt geleverd terwijl je dus in wezen zelf niets doet. Rare ervaring krijg je ervan in je lichaam, op borst, schouders, armen en benen, niet prettig maar was snel daarna uitgewerkt en gebeurd allemaal onder controle van een cardioloog. Toen ik daarna onder de scanner moest, zo'n ding wat helemaal om je heen draait, dacht ik bij mijzelf 'huuuh, ik voel helemaal de vele overslagen en onregelmatige hartslag niet meer'. Vanaf dat moment was het dus gewoon ineens weg, voor maanden. Wat een opluchting was dat! Dat middel wat ik ingespoten had gekregen heet adenosine en kwam er later achter dat het ook een middel is dat ze op de eerste hulp soms ook aan mensen geven waarbij de hartslag heel snel en onregelmatig is, het verwijd de bloedvaten hoorde ik. Maar wat voor mij het negatieve is aan dit alles, dat door die inname van ferrofumaraat alle aanvallen die ik daarna weer kreeg de volgende aanval steeds de vorige in ernst overtrof en dan wel maanden aanwezig bleef om daarna zo opeens weer op te houden Slik nu allerlei medicijnen daarvoor maar steeds komen ze ook daar weer doorheen. Heel naar, ik hoop dat er ooit een oplossing voor mij komt hiervoor want dit is geen leven.

03-10-2023 | Vrouw | 44
IJzergebreksanemie
Ik heb al voor de 2e keer deze kuur gekregen.Eerste keer moest ik 3 keer per week 1 pilletje nemen a 200 mg .Dit keer was het advies 2 keer per week 1 pilletje. Ik word er gelukkig niet beroerd van zoals vele,maar ben wel erg opgeblazen van dit middel en nog sneller maagzuur dan anders . Ook is de ontlasting hard. Ik voel dat het langzaamaan wat werkt maar naar mijn ide[lees meer...]e niet genoeg. mijn hb was 7.2 met ferritine 3. vorige keer was dit 6.9 hb en 3 ferritine.Na 10 weken gebruik was mn hb toen 8.4 en ferritine 6.9.Ik denk dat artsen vooral de ferritine onderschatten ,ze denken dat je je weer top voelt zolang je hb maar goed is.Niet dus!Ik blijf erg vermoeid en zie nog steeds sterretjes enzo (wel iets minder. Vermoeidheid blijvend hoog .

18-06-2023 | Vrouw | 32
IJzergebreksanemie
Ik slik ferrofumaraat 200 mg 2x per week volgens de huisarts, omdat ik ijzergebrek heb, mijn Hb is gewoon normaal, maar mijn ferritine is een 3, dit is extreem laag. De ferrofumaraat zou daarbij moeten helpen, deze slik ik nu al 3 jaar soms wel, soms niet. Als ik begin met het slikken van ferrofumaraat wordt mijn ontlasting extreem extreem extreem hard en zwart en pijnlijk[lees meer...]. Ik ga niet meer elke dag naar het toilet voor ontlasting, maar 1x in de 2/3/soms 4 dagen, maar wel elke dag aandrang en rennen naar het toilet, en niks komt eruit door de extreem harde ontlasting en erge pijn. Vaak lijdt dit tot aambeien of scheurtjes of beide. Wanneer de 3 dagen voorbij zijn en de ferrofumaaraat is uitgewerkt is het erg moeilijk om weer een pilletje in te slikken, omdat je eerst je ontlasting weer goed wilt krijgen en pijnloos naar het toilet wilt dat duurt enkele dagen, waardoor de ferrofumaraat dus niet 2x per week ingenomen kan worden door mij, terwijl dat wel moet. De huisarts en specialisten in het ziekenhuis doen er heel neerbuigend over, dat de bijwerking niet zo ernstig is of dat je er bij hoort en dat je gewoon moet doorgaan met slikken van de het pilletje 2x per week. Dit is zo frustrerend dat ik me als vrouw niet gehoord voel. Verder heb ik tijdens het innemen van ferrofumaraat extreme hormonale schommelingen of stemmingswisselingen, ik voel me net een puber weer met extreme emotionele probelemen, snel geirriteerd, snel boos, snel huilen, en ook extreem slecht voelen erbij, maar zodra de ferrofumaraat na 3 dagen is uitgewerkt is dat helemaal verdwenen en ben ik weer mezelf, rustig karakter, rationeel denkend weer, geduld kunnen hebben, en dat is wel jammer dat mijn persoonlijkheid geheel verdwijnt en na 3 dagen ben ik weer mezelf, heel gek is dat. Wat bij mij helpt om de ontlasting toch enigzins minder hard te krijgen is extreem veel vezels, niet 300 g die wordt aangeraden, maar richting de 700 g vezels per dag minimaal, en enkel volkoren havermout, groente, fruit, meergranen of volkoren brood. Verder vitmine C 1000 mg, fenegriekzaad 2 of 3 stuks, erg veel drinken, maar koud drinken heeft zero effect bij mij, het moet lauw of warm drinken zijn minimaal 1,5 L, een klein lepeltje honing als ik aandrang heb help enorm om minder pijn te hebben. Als ik koud water drink al is het 3L op een dag, heeft het geheel geen effect, niks, zero effect, maar als ik warm water of wat anders warms drink al is 300 ml dat heeft dat effect op de ontlasting die dan wat zachter wordt. Ook krijg ik jeuk op mijn huid, op mijn hoofdhuid, op mijn voeten, over mijn hele lichaam op random plekken steeds en de jeuk wordt erger als ik de ferrofumaraat blijf slikken. Dit alles zorgt er ook voor dat ik, als vrouw die ernstige ijzertekort heeft, er soms voor kies om de ferrofumaraat maar 2 of 3 weken even niet te slikken om weer een normale functionerende mens te zijn, zonder extreme stemmingswisselingen (ik ben 32 jaar). Dit is geen oplossing en dat weet ik ook. Ik hoop dat de wetenschap het ijzertekort van vrouwen beter gaat bestuderen en wat er voor vrouwen met al hun hormonen wel en niet werkt, aangezien de meeste ijzertabletten en oplossingen op mannen zijn getest, erg jammer.

25-01-2023 | Vrouw | 44
IJzergebreksanemie
Als ik dit middel s ochtends inneem, voel ik mij niet goed. Misselijk, soms zelfs tot overgeven. Kan er ook aan liggen dat het met vitamine C genomen moet worden, en dat dit op de nuchtere maag heel zuur is, als het bijvoorbeeld mandarijn of sinaasappel is. Als ik dit middel bij het avondeten neem, gaat het prima.

15-07-2022 | Vrouw | 52
IJzergebreksanemie
In verband met te laag Ferritine gehalte, waarschijnlijk de oorzaak van mijn haaruitval, kreeg ik Ferrofumaraat voorgeschreven( via dermatoloog). Begonnen met 200 mg om de dag. Na 22 dagen slikken (11 pillen in totaal) gestopt omdat ik als een nachtkaars uitging. Voelde me erg beroerd, geen eetlust meer, futloos, maagpijn, algehele malaise. Gestopt, maar heb vijf maanden[lees meer...] klachten gehouden, ben in die tijd vijf kilo afgevallen, aangezien ik nog maar weinig kon verdragen: vruchten yoghurt, geroosterd brood, aardappelen, gekookte groenten. dat was het zo'n beetje. Alle plezier in eten was mij vergaan. Zelfs nog een maagonderzoek gehad, omdat ik maar bleef vermageren. Gelukkig geen afwijking gevonden. Kennelijk wordt Ferrofumaraat door sommigen zeer slecht/niet verdragen. Anderen hebben geen enkele last, dus het is een kwestie van uit proberen, maar ga er niet te lang mee door als je zulke ingrijpende klachten hebt. Na vijf maanden waren de klachten weg en ben ik met 100 mg begonnen twee keer per week om te zien of ik dat wel verdroeg, maar nu na de tweede pil met innemen gestaakt. Weer enorme last van mijn maag, misselijk, geen eetlust en ziek. Ik ben nu op zoek naar een ijzersupplement wat minder bijwerkingen geeft en lees positieve verhalen over Pure Ferro, veel mensen geven aan dat die tabletten niet zwaar op de maag liggen, er zit minder ijzer in, maar beter iets dan niets. Pas als mijn maag weer helemaal ok is ga ik die proberen. Wat mij zo erg is tegengevallen is dat ik ondanks stoppen met dit middel zolang nog negatieve effecten heb ondervonden.

05-07-2022 | Vrouw | 36
IJzergebreksanemie
Wegens hevige bloedingen tijdens menstruatie was mijn ijzer te laag. Vorig jaar heb ik toen ook een kuur gekregen en behalve donkere ontlasting had ik geen last. Dit keer helaas anders. Al na de eerste pil extreme duizeligheid (continu gevoel van flauwvallen), misselijkheid, hartkloppingen, diarree en een maag die helemaal van slag is. Voel me ronduit zwaar beroerd en kan [lees meer...]bijna niet normaal functioneren. Ben inmiddels gestopt met het nemen van deze pil. Volgens de huisarts kunnen de klachten niet van deze pillen komen, maar zie nu dat ik niet de enige ben die hier last van heeft. Hopelijk voel ik mij snel weer beter. Wat een ellende zeg!!

26-06-2022 | Vrouw | 31
IJzergebreksanemie
Ferrofumaraat nu 7 weken in gebruik. Lijkt weinig effect te hebben gebruik deze 2 keer in de week en op de dag van inname lijk ik nog veel vermoeider en futlozer te zijn dan dat ik al was. Bij gebruik van vitakruid ijzer bisglycinaat lijkt het effect veel beter te werken en voel ik mij een stuk beter.

04-06-2022 | Vrouw | 44
IJzergebreksanemie
Door maagverkleining ijzertekort opgebouwd, nu al sinds een poos 1xdgs 2 tabletten van 200mg ik moet voor een goede opname 1000mg vit c ernaast innemen. Ik verneem heel sterk dat als ik de tabletten overdag inneem ik het gevoel heb dat ik flauw ga vallen, ik word draaierig/zweterig en krijg een naar gevoel in mijn buik. Als ik ze bij het avondeten of later inneem gaat he[lees meer...]t goed.

02-01-2022 | Vrouw | 49

26-12-2021 | Vrouw | 53
IJzergebreksanemie
Ik moet ferro 100 mg gebruiken, en deed dat eerst om de dag vanwege boven genoemde bijwerkingen. Maar daar ging de waarde niet van omhoog. Dus ik ging weer naar 100 per dag en tijdens de lunch. Ik heb al die tijd elke dag maagpijn en voel hartkloppingen en ben onrustig en opgefokt! Sinds vandaag mee gestopt , ik neem het niet meer want het verpest meer dan dat het bijd[lees meer...]raagd, heel jammer want wat nu?

05-12-2021 | Vrouw | 45
IJzergebreksanemie
Na de 2e dag doodziek, misselijk buikpijn krampen diarree. Echt verschrikkelijk ziek, duizelig en alles. Zweten, trillen op de wc en op het randje van flauwvallen. Paar dagen niet genomen en toen geprobeerd om de dag een tabletje te nemen. Weer enorm misselijk buikpijn krampen duizelig enz. Ook geen honger meer. Wat een troep. Nu een week niks genomen en nog steeds dar[lees meer...]men helemaal van slag. Lijkt wel of ik niks meer kan eten. Nooit meer deze troep.

23-01-2021 | Vrouw | 38
IJzergebreksanemie
Door een maandenlange menstruatie bleek mijn ferritine gehalte nog maar 5 te zijn. Dus deze pillen 1x daags 200 mg van de dokter gekregen. Op voorhand las ik hier de recensies en durfde het medicijn bijna niet in te nemen. Ik ben een hypochonder en angsthaas 1e klas, en als je de verhalen hier mag geloven, ga je nog net niet dood aan dit pilletje. Nadat ik mijn test[lees meer...]ament geschreven en de top 10 liedjes voor mijn uitvaart had uitgezocht, heb ik de ferro ingeslikt. De eerste 5 min had ik een mega snelle hartslag (niet van de ferro hoor, van mijn eigen angst). Na 10 min dacht ik: hey ik ben er nog! En na een half uur besefte ik mij dat ik het had overleefd. 🥳🍻 Niks aan het handje dus. Lieve mensen die hier komen speuren, pas op voor alle negatieve reacties want de positieve zul je hier waarschijnlijk niet vinden en het jaagt alleen maar angst aan. Vertrouw op je huisarts, je krijgt het niet voor niks.

22-11-2020 | Vrouw | 41
IJzergebreksanemie
Centrapharm ferofumaarat veel te veel bijwerking

22-11-2020 | Vrouw | 41
IJzergebreksanemie
Ik weet niet maar het is me opgevallen dat elke keer dat ik deze medicijn gebruik mijn tong mond brandt zo erg . 2 jaar geleden had ik hetzelfde klachten en toen viel nu het kwartje dat ook op die tijd ik ferrofumaraat gebruikte . Nu 1 maand geleden opnieuw gestart en paar daggen want moest stoppen ivm met een zware antibiotica kuur. 2 wekken geleden gestart pijn in mijn t[lees meer...]ong droge mond . Ik weet niet of iemand anders hetzelfde heeft ervaart . Nu 2 daggen gestopt en branderig tong is minder . Ik zit te denken dat die echt invloed had .

15-09-2020 | Vrouw | 25
IJzergebreksanemie
Ik gebruik nu sinds een paar dagen 3x per dag 100mg ijzertabletten, en ik voel me beroerd.. Hevige buikpijnaanvallen, misselijk, duizelig, gevoel alsof ik moet overgeven (nog niet gebeurd gelukkig) en mijn hongergevoel is van slag (het ene moment geen eetlust en het andere moment verga ik van de honger). Ik lees hier wel veel dat de klachten uiteindelijk minder kunnen word[lees meer...]en en dat het dan wel helpt, dus ik geef het nog een tijdje de kans, maar anders ga ik overleggen met de arts of een andere dosering mogelijk is.

24-02-2020 | Vrouw | 60