Carbasalaatcalcium Cardio...

Xarelto (167 meningen)
Pradaxa (127 meningen)
Clopidogrel (123 meningen)
Persantin (96 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

26-02-2019 | Vrouw | 58
Stollingsstoornis
Ik krijg sinds 2019 niet meer vergoed, dus vreem hier te lezen al vanaf 2913..... ik koop het nu gewoon zelf voor 13,45 per kwartaal, kom toch niet over max eigen risico, maar walgelijk van zorgverzekeraar, overheid en apothekers die de burger weer eens laat bloeden en goedkopere troep moet slikken. Hoe kunnen deze mensen in de spiegel kijken....

27-09-2017 | Vrouw | 55
carbasalaatcalcium (100mg)
Nadat ik een aantal dagen een rare wazige vlek in mijn rechter oog had ben ik naar de huisarts gegaan. Die nam contact op met de oogarts waar ik die zelfde dag moest komen. Hier bleek dat ik een ooginfarct had gehad. Het vooruitzicht is nog onbekend. Het kan progressief zijn maar ook het zelfde blijven. Beter zal het niet worden. Omdat het door de vaten komt kreeg ik een [lees meer...]vasculaire screening. Hier was niets afwijkends te vinden. Omdat de kans groter is op een hart- of ander infarct, moet ik nu preventief deze bloedverdunner mijn hele leven blijven slikken.

08-04-2016 | Vrouw | 49
Hartinfarct
Ik gebruik nu 3 mnd carbasalaatcalcium cardio 100 mg met heel vervelende bijwerkingen. Loop de hele dag te boeren, weinig of helemaal geen eetlust meer en ondanks dat ik pantoprazol slik, heb ik heel erge maagpijn. Het is voornamelijk overdag, want 's nachts heb ik geen pijn. Het mag mss helpen, maar ik vind het troep met vervelende bijwerkingen. Dit moet ik de rest van [lees meer...]leven slikken, maar ben toch echt niet van plan om mijn maag naar de knoppen te helpen op deze manier.

22-04-2013 | Vrouw | 69
Vergeetachtigheid
verpakking is antimilieu en kostbaarder dan bij een ascal bruistablet..Deze moet met gereedschap geopend worden.(schaar).Is niet handig voor bejaarden.Lost slecht op in water..Veel aandacht geven dat er geen resten achterblijven in de verpakking. Het bruistablet is veel handiger en beter controleerbaar.De prijs van Ascal bruistabletten is dezelfde als de sechet verpakking[lees meer...] van carbasalaat calcium.(zie medicijnen.nl)

23-02-2012 | Vrouw | 45
Bloedverdunnen
sinds inname pijn aan de neus en bloed uit een neusgat,veel slijm. soms duizeligheid.

30-06-2011 | Vrouw | 49
Hartinfarct
Veel last van blauwe plekken (soms zelfs zwart!) op armen en benen. Bij klein wondje al veel en langdurig bloeden.

27-02-2011 | Vrouw | 36
Tia
Gebruik al 11 jaar. Vaak bklijft er wat poeder achter in sachet en lost niet altijd helemaal op. Gebruik ook nexium en daardoor noopit maagklachten

08-09-2021 | Man | 76
Aneurysma
Veel last van maagklachten, buikpijn ,misselijkheid, opboeren en winden laten ,

17-04-2021 | Man | 66
Angina pectoris
Ik slik 1X per dag nu zo'n 2 jaar vanwege lichte dichtslibbing van hartslagader, geconstateerd na dotteren. Ik heb geen last van bijverschijnselen. Het openen van de sachet is niet moeilijk voor mij maar ik kan me voorstellen dat het voor mensen met een lichamelijk probleem wel moeilijk kan zijn.

25-03-2021 | Man | 59
Bloedverdunnen
Ik heb het middel paar dagen gebruikt resultaat was het zelfde koude handen.en maagpijn..Ben daarnaar met het middel gestopt en heb het vernietigd .,Dit is de zoveelste keer dat dat Big farma de mens ziet als proefkonijn. Ik pas hiervoor.En wat zeggen zij u bent geswitcht naar een ander medicijn Nee het middel word je opgedrongen Want de zorg verzekeraar vergoed het ande[lees meer...]re middel niet meer. Ik betaal liever het oude vertrouwde Mijn keus,mijn leven ... Oja ik bepaal wat in mijn lichaam komt en niemand anders....

27-03-2020 | Man | 56
Angina pectoris
Na ingreep voorgeschreven gekregen, behoorlijk last van de bijwerking op mijn maag, maar geen blauwe of andere zaken.

09-10-2019 | Man | 63
Hartinfarct
Dit is gewone aspirine / acetylsalicylzuur. De zakjes met poeder zijn lastig open te maken. Poeder met ruim water (half glas) innemen. Ik eet elke dag s' morgens een bakje yoghurt (halfvol of mager) en s' middags een glas halfvolle melk, nooit meer last van maagklachten! In Engeland (heb ik gewoond) schrijven ze acetylsalicyzuur tabletten 80 mg gram voor (da t is ki[lees meer...]nder-aspirine) is veel goedkoper, zijn tabletjes in een potje.

21-06-2019 | Man | 71
Angina pectoris
Moet maag beschermer gebruiken ,een ander merk gekregen heb nu bijwerkingen van het nieuwe middel ,spier stijfheid en hoofdpijn in de ochtend mijn onderlichaam onder de jeukende bulten . Moet dus op zoek naar een betere vervanger van het eerste middel dat ik 2 jaar lang naar tevredenheid heb gebruikt .denk dat ik ga proberen te stoppen met de carbasalaat calcium.of ee[lees meer...]n minder agressief middel vinden waar men geen maagklachten van krijgt.

15-11-2018 | Man | 82
Bloedstolsels
Heb er goede ervaringen m ee .Maar apotheek schrijft mij nu Acetylsalicyrzuur 80 mg Apotheek vertelde mij dat een goede vervanger was.Ik heb twijvels.

06-02-2018 | Man | 63
carbasalaatcalcium (100mg)
Na dotteren lichte aanslag gevonden in hartslagader. Ik neem Carbasalaat cardio in om verergering te voorkomen. Heb geen last van bijwerking, ook niet van blauwe plekken of, hooguit duurt het iets langer voordat een bloeding (snee in vinger e.d.) stopt. Ik kan natuurlijk niet zien of en hoe effectief dit middel werkt.

01-10-2017 | Man | 70
Hartklachten
Bloeduitstortingen, op onderbenen na langere wandeltocht. Bloeding op netvlies in linkeroog. Blauwe plekken na kleine "aanvaringen"

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum