Carbasalaatcalcium Cardio...

Persantin (96 meningen)
Clopidogrel (86 meningen)

26-02-2019

Stollingsstoornis

Ik krijg sinds 2019 niet meer vergoed, dus vreem hier te lezen al vanaf 2913..... ik koop het nu gewoon zelf voor 13,45 per kwartaal, kom toch niet over max eigen risico, maar walgelijk van zorgverzekeraar, overheid en apothekers die de burger weer eens laat bloeden en goedkopere troep moet slikken. Hoe kunnen deze mensen in de spiegel kijken....
27-09-2017

Carbasalaatcalcium Cardio / Neuro (carbasalaatcalcium)

Nadat ik een aantal dagen een rare wazige vlek in mijn rechter oog had ben ik naar de huisarts gegaan. Die nam contact op met de oogarts waar ik die zelfde dag moest komen. Hier bleek dat ik een ooginfarct had gehad. Het vooruitzicht is nog onbekend. Het kan progressief zijn maar ook het zelfde blijven. Beter zal het niet worden. Omdat het door de vaten komt kreeg ik een [lees meer...]vasculaire screening. Hier was niets afwijkends te vinden. Omdat de kans groter is op een hart- of ander infarct, moet ik nu preventief deze bloedverdunner mijn hele leven blijven slikken.
08-04-2016

Hartinfarct

Ik gebruik nu 3 mnd carbasalaatcalcium cardio 100 mg met heel vervelende bijwerkingen. Loop de hele dag te boeren, weinig of helemaal geen eetlust meer en ondanks dat ik pantoprazol slik, heb ik heel erge maagpijn. Het is voornamelijk overdag, want 's nachts heb ik geen pijn. Het mag mss helpen, maar ik vind het troep met vervelende bijwerkingen. Dit moet ik de rest van [lees meer...]leven slikken, maar ben toch echt niet van plan om mijn maag naar de knoppen te helpen op deze manier.
22-04-2013

Vergeetachtigheid

verpakking is antimilieu en kostbaarder dan bij een ascal bruistablet..Deze moet met gereedschap geopend worden.(schaar).Is niet handig voor bejaarden.Lost slecht op in water..Veel aandacht geven dat er geen resten achterblijven in de verpakking. Het bruistablet is veel handiger en beter controleerbaar.De prijs van Ascal bruistabletten is dezelfde als de sechet verpakking[lees meer...] van carbasalaat calcium.(zie medicijnen.nl)
23-02-2012

Bloedverdunnen

sinds inname pijn aan de neus en bloed uit een neusgat,veel slijm. soms duizeligheid.
30-06-2011

Hartinfarct

Veel last van blauwe plekken (soms zelfs zwart!) op armen en benen. Bij klein wondje al veel en langdurig bloeden.
27-02-2011

Tia

Gebruik al 11 jaar. Vaak bklijft er wat poeder achter in sachet en lost niet altijd helemaal op. Gebruik ook nexium en daardoor noopit maagklachten
09-10-2019

Hartinfarct

Dit is gewone aspirine / acetylsalicylzuur. De zakjes met poeder zijn lastig open te maken. Poeder met ruim water (half glas) innemen. Ik eet elke dag s' morgens een bakje yoghurt (halfvol of mager) en s' middags een glas halfvolle melk, nooit meer last van maagklachten! In Engeland (heb ik gewoond) schrijven ze acetylsalicyzuur tabletten 80 mg gram voor (da t is ki[lees meer...]nder-aspirine) is veel goedkoper, zijn tabletjes in een potje.
21-06-2019

Angina pectoris

Moet maag beschermer gebruiken ,een ander merk gekregen heb nu bijwerkingen van het nieuwe middel ,spier stijfheid en hoofdpijn in de ochtend mijn onderlichaam onder de jeukende bulten . Moet dus op zoek naar een betere vervanger van het eerste middel dat ik 2 jaar lang naar tevredenheid heb gebruikt .denk dat ik ga proberen te stoppen met de carbasalaat calcium.of ee[lees meer...]n minder agressief middel vinden waar men geen maagklachten van krijgt.
15-11-2018

Bloedstolsels

Heb er goede ervaringen m ee .Maar apotheek schrijft mij nu Acetylsalicyrzuur 80 mg Apotheek vertelde mij dat een goede vervanger was.Ik heb twijvels.
06-02-2018

Carbasalaatcalcium Cardio / Neuro (carbasalaatcalcium)

Na dotteren lichte aanslag gevonden in hartslagader. Ik neem Carbasalaat cardio in om verergering te voorkomen. Heb geen last van bijwerking, ook niet van blauwe plekken of, hooguit duurt het iets langer voordat een bloeding (snee in vinger e.d.) stopt. Ik kan natuurlijk niet zien of en hoe effectief dit middel werkt.
01-10-2017

Hartklachten

Bloeduitstortingen, op onderbenen na langere wandeltocht. Bloeding op netvlies in linkeroog. Blauwe plekken na kleine "aanvaringen"
11-09-2017

Aortaklep aandoening

Heb ook geen idee of het daadwerkelijk helpt - soms het idee dat een extra glas water net zo goed helpt - overweeg dan ook om te stoppen - maar ga eerst de bijsluiter nog eens goed doorlezen - kwam zo op deze pagina terecht.
20-05-2017

Hartklachten

Heb eigenlijk geen idee of het werkzaam is, heb wel altijd blauwe plekken na slechts lichte aanrakingen, ook is het bloeden moeilijk te stelpen, vaak zuurbranden en een opgeblazen gevoel. Na jaren de moeite genomen om de bijsluiter te lezen en geschrokken van de bijwerkingen, veel vervelende bijwerkingen kon ik opeens verklaren. Nu besloten om te stoppen zonder overleg met[lees meer...] de cardioloog omdat ik vind dat het middel erger is dan de kwaal. Ik heb het idee dat de specialisten in het ziekenhuis zonder er bij na te denken een willekeurig "geneesmiddel" voorschrijven. Ik heb overigens weinig tot geen vertrouwen in de huidige medische wetenschap, in het verleden werd er geneeskunde gestudeerd, tegenwoordig ga je "medicijnen " studeren wanneer je arts wil worden, daarmee is alles gezegd lijkt me.
25-01-2017

Trombose

Werkt zoals het moet.
08-05-2016

Angina pectoris

Gemakkelijk in gebruik. Sachet gaat goed open en kan gemakkelijk in een (half) glas water worden opgelost. Nooit problemen mee gehad. Ook verder geen problemen en/of bijwerkingen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (514) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum