Carbasalaatcalcium Cardio...

Hart

16-09-2010 | Man

27-02-2011 | Vrouw | 36
Tia
Gebruik al 11 jaar. Vaak bklijft er wat poeder achter in sachet en lost niet altijd helemaal op. Gebruik ook nexium en daardoor noopit maagklachten

23-02-2012 | Vrouw | 45
Bloedverdunnen
sinds inname pijn aan de neus en bloed uit een neusgat,veel slijm. soms duizeligheid.

08-04-2016 | Vrouw | 49
Hartinfarct
Ik gebruik nu 3 mnd carbasalaatcalcium cardio 100 mg met heel vervelende bijwerkingen. Loop de hele dag te boeren, weinig of helemaal geen eetlust meer en ondanks dat ik pantoprazol slik, heb ik heel erge maagpijn. Het is voornamelijk overdag, want 's nachts heb ik geen pijn. Het mag mss helpen, maar ik vind het troep met vervelende bijwerkingen. Dit moet ik de rest van [lees meer...]leven slikken, maar ben toch echt niet van plan om mijn maag naar de knoppen te helpen op deze manier.

30-06-2011 | Vrouw | 49
Hartinfarct
Veel last van blauwe plekken (soms zelfs zwart!) op armen en benen. Bij klein wondje al veel en langdurig bloeden.

08-02-2013 | Man | 50
Goed te doen

27-09-2017 | Vrouw | 55
carbasalaatcalcium (100mg)
Nadat ik een aantal dagen een rare wazige vlek in mijn rechter oog had ben ik naar de huisarts gegaan. Die nam contact op met de oogarts waar ik die zelfde dag moest komen. Hier bleek dat ik een ooginfarct had gehad. Het vooruitzicht is nog onbekend. Het kan progressief zijn maar ook het zelfde blijven. Beter zal het niet worden. Omdat het door de vaten komt kreeg ik een [lees meer...]vasculaire screening. Hier was niets afwijkends te vinden. Omdat de kans groter is op een hart- of ander infarct, moet ik nu preventief deze bloedverdunner mijn hele leven blijven slikken.

27-03-2020 | Man | 56
Angina pectoris
Na ingreep voorgeschreven gekregen, behoorlijk last van de bijwerking op mijn maag, maar geen blauwe of andere zaken.

26-02-2019 | Vrouw | 58
Stollingsstoornis
Ik krijg sinds 2019 niet meer vergoed, dus vreem hier te lezen al vanaf 2913..... ik koop het nu gewoon zelf voor 13,45 per kwartaal, kom toch niet over max eigen risico, maar walgelijk van zorgverzekeraar, overheid en apothekers die de burger weer eens laat bloeden en goedkopere troep moet slikken. Hoe kunnen deze mensen in de spiegel kijken....

11-09-2017 | Man | 61
Aortaklep aandoening
Heb ook geen idee of het daadwerkelijk helpt - soms het idee dat een extra glas water net zo goed helpt - overweeg dan ook om te stoppen - maar ga eerst de bijsluiter nog eens goed doorlezen - kwam zo op deze pagina terecht.

21-02-2011 | Man | 61
Hartfalen
Voorheen kreeg ik bruistabletten in een klein buisje, nu een poeder (ratiopharm) in drie (grote) dozen: Moeilijk open te scheuren zakje, moet altijd een schaar gebruiken. Knoeit al bij open knippen, knoeit bij openvouwen, knoeit bij omschudden in glas, lost slecht op. Vaak blijft een rest in het zakje achter.... Geef mij maar weer de bruistablet.

09-02-2015 | Man | 62
TIA
Schijnt zeer effectief bloedstolstels tegen te gaan blijkt uit laatste bloedcontrole

09-10-2019 | Man | 63
Hartinfarct
Dit is gewone aspirine / acetylsalicylzuur. De zakjes met poeder zijn lastig open te maken. Poeder met ruim water (half glas) innemen. Ik eet elke dag s' morgens een bakje yoghurt (halfvol of mager) en s' middags een glas halfvolle melk, nooit meer last van maagklachten! In Engeland (heb ik gewoond) schrijven ze acetylsalicyzuur tabletten 80 mg gram voor (da t is ki[lees meer...]nder-aspirine) is veel goedkoper, zijn tabletjes in een potje.

06-02-2018 | Man | 63
carbasalaatcalcium (100mg)
Na dotteren lichte aanslag gevonden in hartslagader. Ik neem Carbasalaat cardio in om verergering te voorkomen. Heb geen last van bijwerking, ook niet van blauwe plekken of, hooguit duurt het iets langer voordat een bloeding (snee in vinger e.d.) stopt. Ik kan natuurlijk niet zien of en hoe effectief dit middel werkt.

20-05-2017 | Man | 63
Hartklachten
Heb eigenlijk geen idee of het werkzaam is, heb wel altijd blauwe plekken na slechts lichte aanrakingen, ook is het bloeden moeilijk te stelpen, vaak zuurbranden en een opgeblazen gevoel. Na jaren de moeite genomen om de bijsluiter te lezen en geschrokken van de bijwerkingen, veel vervelende bijwerkingen kon ik opeens verklaren. Nu besloten om te stoppen zonder overleg met[lees meer...] de cardioloog omdat ik vind dat het middel erger is dan de kwaal. Ik heb het idee dat de specialisten in het ziekenhuis zonder er bij na te denken een willekeurig "geneesmiddel" voorschrijven. Ik heb overigens weinig tot geen vertrouwen in de huidige medische wetenschap, in het verleden werd er geneeskunde gestudeerd, tegenwoordig ga je "medicijnen " studeren wanneer je arts wil worden, daarmee is alles gezegd lijkt me.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum