Ervaringen met Fragmin

Acenocoumarol (187 meningen)
Clopidogrel (145 meningen)
Pradaxa (144 meningen)
Eliquis (109 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

09-08-2018 | Vrouw | 26
dalteparine (2500ie/ml)
Geen bijwerkingen

22-11-2015 | Vrouw | 63
dalteparine (18.000)
Trombose
De spuitjes vond ik erg pijnlijk, blauwe plekken, been, buik. Heb het zelf toegediend. Na het doorstaan DVT.

19-10-2023 | Vrouw | 32
dalteparine (10000ie/ml)
Naalden lijken wel bot, gaan bijna nier door de huid. Erge jeuk, branderig gevoel en roodheid na het prikken.

19-03-2022 | Man | 47
Trombose
Achillespees gescheurd, gips en nu trombose spuitjes. Het spuiten in de buik is iets wat ik niet als heel prettig ervaar. Beetje onnatuurlijk en daarbij is het licht pijnlijk.

19-04-2019 | Vrouw | 29
dalteparine (18.000ie/ml)
Zwangerschap
Ik gebruik fragmin tijdens mijn zwangerschap, daar ik mijn orale antistolling niet mag gebruiken. Ik spuit de fragmin nu al vanaf 4 weken zwangerschap, en blijf deze tot 6 weken na de bevalling gebruiken.

05-01-2018 | Vrouw | 32
Longembolie
Na het constateren van een longembolie begin november gestart met xarelta en later pradaxa waar ik beide allergisch op reageerde. Daarom fragmin injecties voorgeschreven gekregen. Ondanks mijn angst voor naalden spuit ik zelf. Ik kies ervoor om in buik te spuiten en niet in mijn benen. In mijn ervaring is het gebied onder de navel het minst pijnlijk om te injecteren. Fijn[lees meer...] is het niet, maar een klein kwartiertje na het injecteren voel je er niets meer van. Wel houd ik er kleine blauwe plekjes aan over.

09-05-2012 | Man | 82
dalteparine
Begonnen in 1999 n.a.v twee keer long embolie. Eerst gebruikte ik 1 keer p.d 15000 IE , Ik kreeg een bloeding in een compartiment van m'n kuit waarna operatie volgde en een deel van m'n been gevoelloos werd.Daarna ging ik 2 keer p.d 7500 IE en later 5000 IE inspuiten. Nog diverse malen bloedingen gehad in de buikstreek en ook na het stoten. Gebruikt fragmin nu 13 jaar en [lees meer...]krijg problemen met spuiten in de buikstreek vanwegens de vele lidtekens.Ik sta open voor andere methodes of medicijnen.

08-03-2023 | Vrouw | 58
dalteparine (10000ie/ml)
Aanvankelijk geen probleem maar na verloop van 2 weken steeds meer blauwe plekken, na prikken een intens koud gevoel over mijn lichaam. Ook last van maagpijn en uiteindelijk ook huidontstekingen. 28 dagen met enige moeite volbracht. Het prikken zelf viel me niet zwaar alhoewel fijn anders is.

03-05-2018 | Vrouw | 35
Longembolie
Ben net pas begonnen vanwege allergische reacties op Fraxiparine: ontzettende jeuk op de injectieplekken, ook vaak bloeduitstortingen en harde schijven/bulten (Vanwege ruiterembolie in 2014 nu tijdens zwangerschap bloedverdunners injecteren gedurende de hele zwangerschap)

18-03-2011 | Vrouw | 30
Gipsbeen voor gebroken enkel
Ik houd absoluut niet van spuiten dus deze ook niet. Het zijn relatief kleine prikjes waar je onder de blauwe plekken van komt te zitten. Bij mij werd het toegediend door de thuiszorg waardoor je met verschillende mensen te doen heb, ik heb het zelf als prettig gevonden dat het wat harder werd toegediend door de huid heen, sommige deden dit langzaam waardoor ik er erge las[lees meer...]t van kreeg. Ondanks dat de bijsluiter zegt dat het niet tijdens een zwangerschap mag worden gegeven is dit bij mij wel gebeurt omdat je als zwangere weer een verhoogde kans maakt op trombose. Mijn gips is verwijdert de volgende dag mocht ik gelijk al stoppen met het middel, dit vond ik zelf erg onprettig omdat je na verwijdering van het gips niet gelijk mobiel bent, in mijn geval duurt dit zekers ook nog wel een periode. Ik heb zelf voorgesteld om mij een week lang om de dag te prikken en dan toch definitief te stoppen...ik ben er zelf altijd wel erg bang voor om radicaal met een medicijn te stoppen wat dan evt. de reactie in je lichaam kan zijn. Hiermee heb ik ook een beetje rust gevonden.

23-07-2023 | Vrouw | 53
dalteparine (10000ie/ml)
Geen bijwerkingen maar wel erg pijnlijke stroeve naalden, moet dit 6 weken achter elkaar gebruiken en vraag me af wat er met die naalden is?! Blauwe plekken van op de buik. Nog 4 te gaan en dan blij dat het niet meer hoeft!

25-01-2023 | Vrouw | 37
Zwangerschap
Gebruikt na operatie/ keizersnede. Na 2 weken steeds hoofdpijn duizelig wazig zien en bloeduitstortingen op de injectie plaatsen. Ook het prikken is pijnlijk en plek waar je geprikt hebt heb je een branderig gevoel. Uiteindelijk maar gestopt met dit middel in overleg met de huisarts.

31-07-2015 | Vrouw | 22
dalteparine (12.500ie/ml)
Trombose
Pijnlijke schijven onder de huid, blauwe plekken en zeer gevoelig na het spuiten van fragmin

19-11-2023 | Vrouw | 33
dalteparine (5.000IE/0,2ml)
Heupslijtage
Naalden lijken bot. Moet het 6 weken gebruiken ben blij dat ik bijna klaar ben. Verschillende naalden weg kunnen gooien omdat ze krom zijn of echt te bot. Als het spuiten lukt dan na de tijd een brandend gevoel en rode/blauwe plekken. Ik spuit in de buik. Moet het gebruiken omdat ik een ganz osteotomie operatie heb gehad.

07-10-2022 | Vrouw | 71
dalteparine (12.500ie/ml)
Zie in toenemende mate op tegen het zelf injecteren omdat het echt zeer doet alsof de naald niet scherp is. Na afloop vervelend gevoel. Blauwe plekjes op plaats injectie. Is er geen pilletje als plaatsvervanger zodat ik kan stoppen?

15-02-2022 | Vrouw | 54
dalteparine (7500)
Heupslijtage
Na totale heup operatie. Ik spuit mijzelf na totale heup o.k. Ik vind het zelf spuiten niet fijn terwijl ik zelf ziekenverzorgende ben. Na het injecteren houd een brandende pijn minstens 10 minuten aan. Blauwe harde plekken op de buik rond de navel.