Ervaringen met Lixiana

Atriumfibrilleren (12 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

26-06-2023 | Vrouw | 70
Hartritmestoornis
Heb twee jaar lang last van hoesten tijdens eten, alleen dan. Slijm ophoesten. En geregeld pijn in slokdarm en krampachtig gevoel in kaken/ verhemelte. Slik nog meer medicijnen, weet dus niet of dit alleen maar aan de bloedverdunner ligt.

12-06-2023 | Vrouw | 67
edoxaban (30)
Atriumfibrilleren
Dit is de laatse doac die ik gebruik.Ik heb ze allemaal geprobeerd. Dit na 5 jaar acenocoumerol zelfprik jaren. Ook hiervan problemen. Diaree, galbulten,haaruitval Dus maar weer een nieuwe doac geprobeerd. Lixiana 30 mg. En ascal kan niet, omdat het te weinig beschermd tegen herseninfarct en dat kon ik wel verdragen. Het kwaad met het kwaad bestrijden.

28-06-2022 | Vrouw | 68
edoxaban (50mg)

30-05-2022 | Vrouw | 68

01-05-2021 | Vrouw | 43
Atriumfibrilleren
Gebruik begonnen nav hartfibrilatie nav ziekte van Graves. Gebruik het nu 4 jaar. Ik heb meerdere verschillende soorten bloedverdunners gebruikt en Lixiana gaf de minste bijwerkingen. Soms last van duizeligheid maar ervaar verder geen noemenswaardige bijwerkingen. Eenmaal daags neem ik de lixiana s ochtends in.

10-04-2021 | Vrouw | 39
edoxaban (1)
Trombose
In december 2020 opgenomen geweest in het ziekenhuis, nadat ik stekende pijn had bij het ademen. Ik had nooit gedacht dat ik trombose en longembolie zou krijgen op 39 jarige leeftijd. Na onderzoeken zijn ze direct gestart met spuiten in de buik en antibiotica. Na 4 dagen ziekenhuis moeten verlaten. Ik heb dan lixiana moeten innemen, ik kreeg toen uitslag op heel mn lichaam[lees meer...] en werd opgezwollen, weken aan een stuk verschrikkelijke jeuk. Snacht niet kunnen slapen door angstaanvallen. Ik heb nog jonge kinderen en begon angstig te worden. Ik sliep niet omdat ik schrik had om niet meer wakker te worden. Ben in een enorm zwart gat beland. Nadat ik naar de dokter ging met de klachten van jeuk en allergie moest ik terug overstappen naar die spuiten, wanneer de allergie verdween moest ik terug lexiana innemen. Nu na 4 maanden neem ik ze nog. Alleen merk ik dat ik er duizelig van wordt. In juli moet ik terug voor 6 maandelijkse controle. Ik hoop dat ik er dan mee mag stoppen. Na trombose durf ik niet meer dromen, het heeft mijn leven enorm verandert. Dokters zijn ook niet duidelijk of je er iets aan overhoud of volledig geneest, dit maakt me nog onzekerder.

10-12-2020 | Vrouw | 22
edoxaban (30mg)
Longembolie
Vanwege een longembolie (3 bloedpropjes) zonder gegronde reden op 20 jarige leeftijd bloedverdunners gekregen. Eerst vier maanden injecties. Vervolgens 1 jaar 60 mg Edoxaban, Lixiana en momenteel 30 mg (chronisch). Heeft iemand een idee hoe het zit met de nadelige effecten op langer termijn? en heeft nog iemand dezelfde bijwerkingen?

11-11-2020 | Vrouw | 53
edoxaban (60g)

06-11-2020 | Vrouw | 63
Boezemfibrilleren
Nog net geen week in gebruik. Lichte huiduitslag op de benen. Wordt wel elke dag steeds duizeliger, heb het gevoel door de grond te zakken durf nu de straat niet meer op. Nam het s’morgens in en 2 uur later begint de ellende. Ik ga het nu s’avonds innemen in de hoop dat ik overdag een beetje kan functioneren. Als dat niet helpt ga ik andere medicatie vragen.

12-12-2019 | Vrouw | 71
Hartritmestoornis
Hoe en wanneer nemen jullie LEXIANA? S morgens , 's avonds, ????Dat kan je niet vinden op de bijsluiter. Dank voor een antwoord. Gilberte

19-08-2019 | Vrouw | 67
Boezemfibrilleren
Na 10 dagen gebruik: duizeligheid, licht in het hoofd, bang te vallen, verminderd inspanningsvermogen. Aanvallen van zweten, warm worden en snelle pols bij trappen lopen en langer staan. Dat verdwijnt na tijdje te zitten. Steeds minder in staat gewone dingen in huis te doen.Onderweg op een rommelmarkt, rustig rondkijkend, niet verder durven lopen; met de auto opgehaald.Ap[lees meer...]otheker vertelt dat het beschreven is bij dit medicijn. Afwachten of het na een tijdje minder wordt haalde niets uit, eerder erger. Na een week klachten gestopt. Na een dag stoppen geen van de klachten meer.Weer boodschappen gedaan, enz

08-02-2019 | Vrouw | 62
Longembolie
deze medicatie helpt m heel goed, maar ik mag het niet meer nemen de medische adviseur houdt dit tegen. Wat nu?

31-08-2017 | Vrouw | 65
Atriumfibrilleren
Ik weet niet wat ik van dit medicijn moet vinden. Eerste dag gebruik heftige pijn in mijn maag gehad. Ik heb nu last met maag/darm kanaal of ik veel lucht in mijn maag heb(vol gevoel). Ik heb al een lage bloeddruk, maar nu echt laag zodat ik af en toe bijna onderuit ga en daarbij tril en zweet. Ik ben ook ziek geweest, dus ik weet nu niet of het deels daar ook door komt of[lees meer...] dat dit puur te wijten is aan dit medicijn. Inderdaad het maakt mij ook onzeker en angstig.

12-08-2017 | Vrouw | 60
Atriumfibrilleren
Ik ben nu 60 jaar en wordt met succes behandeld tegen hypertensie. In 2013 heb ik 4 uur lang last gehad van boezemfibrilleren. In eerste instantie bloedverdunners gekregen maar ik had hier beel weerstand tegen (kans op bloedingen en telkens prikken bij de trombose dienst). Na verloop van tijd mocht ik van de cardioloog over op Ascal. Bij controle (begin 2017) was er een ni[lees meer...]euwe cardioloog die echt vond dat ik toch aan de bloedverdunners moest. Ik kreeg Lixiana. Een nieuw middel, bloedprikken is niet nodig. Echter, hier is nog geen 'tegengif' voor. In de bijsluiter lees ik dat 1 op de 10 kans heeft op verschillende soorten bloedingen. Oa darm- of maagbloeding. Hoewel het middel op zich bij mij geen bijverschijnselen geeft, heb ik nu wel het idee dat ik een wandelende tijdbom ben geworden. Ik ben er erg onzeker van geworden en bang dat er een niet te stelpen bloeding kan ontstaan. Ik ben dus geen enthousiaste gebruiker.

28-11-2023 | Man | 71
Hartritmestoornis
Geen bijzonderheden. Naast Lixiana gebruik ik nog 7 andere medicijnen omdat ik diabetes ben.

24-08-2023 | Man | 72
Hartritmestoornissen
Meerdere bijwerkingen bij gebruik van Acenocoumarol. Racemisch mengsel. 50% onwerkzaam. Moet lichaam opruimen. Slecht in te stellen. Zeer attent zijn bij eten drinken en werken. Moeilijk en echt een opgave bij een internationale job met reisbewegingen.