Lixiana

edoxaban

19-08-2019

Boezemfibrilleren

Na 10 dagen gebruik: duizeligheid, licht in het hoofd, bang te vallen, verminderd inspanningsvermogen. Aanvallen van zweten, warm worden en snelle pols bij trappen lopen en langer staan. Dat verdwijnt na tijdje te zitten. Steeds minder in staat gewone dingen in huis te doen.Onderweg op een rommelmarkt, rustig rondkijkend, niet verder durven lopen; met de auto opgehaald.Ap[lees meer...]otheker vertelt dat het beschreven is bij dit medicijn. Afwachten of het na een tijdje minder wordt haalde niets uit, eerder erger. Na een week klachten gestopt. Na een dag stoppen geen van de klachten meer.Weer boodschappen gedaan, enz
31-08-2017

Atriumfibrilleren

Ik weet niet wat ik van dit medicijn moet vinden. Eerste dag gebruik heftige pijn in mijn maag gehad. Ik heb nu last met maag/darm kanaal of ik veel lucht in mijn maag heb(vol gevoel). Ik heb al een lage bloeddruk, maar nu echt laag zodat ik af en toe bijna onderuit ga en daarbij tril en zweet. Ik ben ook ziek geweest, dus ik weet nu niet of het deels daar ook door komt of[lees meer...] dat dit puur te wijten is aan dit medicijn. Inderdaad het maakt mij ook onzeker en angstig.
12-08-2017

Atriumfibrilleren

Ik ben nu 60 jaar en wordt met succes behandeld tegen hypertensie. In 2013 heb ik 4 uur lang last gehad van boezemfibrilleren. In eerste instantie bloedverdunners gekregen maar ik had hier beel weerstand tegen (kans op bloedingen en telkens prikken bij de trombose dienst). Na verloop van tijd mocht ik van de cardioloog over op Ascal. Bij controle (begin 2017) was er een ni[lees meer...]euwe cardioloog die echt vond dat ik toch aan de bloedverdunners moest. Ik kreeg Lixiana. Een nieuw middel, bloedprikken is niet nodig. Echter, hier is nog geen 'tegengif' voor. In de bijsluiter lees ik dat 1 op de 10 kans heeft op verschillende soorten bloedingen. Oa darm- of maagbloeding. Hoewel het middel op zich bij mij geen bijverschijnselen geeft, heb ik nu wel het idee dat ik een wandelende tijdbom ben geworden. Ik ben er erg onzeker van geworden en bang dat er een niet te stelpen bloeding kan ontstaan. Ik ben dus geen enthousiaste gebruiker.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum