Ervaringen met Persantin

Beroerte (49 meningen)
Bloedverdunning (14 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

15-02-2015 | Vrouw | 59
TIA
Ik had misschien een zeer kleine TIA gehad. Preventief Persantin voorgeschreven gekregen. Geen bijwerkingen maar omdat het preventief is ook niet duidelijk hoe effectief het is.

06-06-2013 | Man | 51
TIA
Kreeg op 29 oktober 2012 TIA. Is later in 2013 opgevolgd door een tweede. Slik vanaf oktober Ascal, hydrochloorthiazide, Persantin en Simvastatine. De Persantin zo werd mij verteld zou oa forse hoofdpijn kunnen veroorzaken, maar zou snel voorbijgaan in 999 van de 1000 gevallen. Een week lang slikte ik 1 dosis Persantin, en was er van overtuigd dat dat best wel meeviel. Bee[lees meer...]tje dreinerige, lichte hoofdpijn af en toe. Maar toen ik van 1 dosis naar 2 doses per dag ging leek mijn hoofd te ontploffen. Ben bijna een week helemaal kapot geweest. Daarna verdween de hoofdpijn even snel als ze gekomen was. Sinds die tijd slik ik Persantin zonder problemen. Maar ben wel weer onder behandeling, want de tweede TIA verbaasde de artsen zeer: relatief kort onder behandeling, veel veranderd aan mijn levenssttijl, goed aan het afvallen, en pats weer een TIA...

26-02-2013 | Man | 70
TIA
Na een TIA kreeg ik Persantin voorgeschreven. de eerste 2 weken 1 dosis van 75 mg en na 2 weken 2 maal daags 75 mg. De eerste week had ik een strak gevoel rond mijn hoofd, alsof er een te strakke band omheen zat. Na een dag of 10 verdween het. nu heb ik geen bijwerking meer en gelukkig ook geen tia meer gehad. Prima dus!

11-02-2013 | Man | 71
Hart

05-12-2012 | Man | 47
Herseninfarct
Na een aantal keren een TIA te hebben gehad kreeg ik aanvankelijk Persantin 150 mg voorgeschreven. In september 2010 heb ik vervolgens een lichte herseninfarct gehad en werd de dosering verhoogd naar 2x200 mg. Ik heb tot op heden geen nadelige bijwerkingen kunnen constateren. Ik gebruik de medicijnen in combinatie met acetylsalycylzuur, sotalol, amlodipine, isordil, symvas[lees meer...]tatine en cedocard retard.

19-06-2012 | Man | 79
Kiespijn
op 7 februari j.l. kreeg ik een beroerte en kreeg Persatin Retard 200 dipyridamol voor geschreven. 2x daags. 12 juni j.l. was mijn halfjaarlijkse gebitscontrole bij de tandarts. Die constateerde, tot mijn grote schrik, 9, ja NEGEN gaatjes. Hier voor had ik nooit gaatjes! Het vullen hiervan gaat me ruim 600 euro kosten!

28-11-2011 | Man | 40
3x herseninfarct
persantin is een middel dat voorkomt dat je nogmaals een probleem krijgt maar heeft ook enkele bijwerkingen. per persoon verschillend natuurlijk. in mijn geval uit t zich in hoofdpijn, lichte slapeloosheid, brandende en tranende ogen. de hoofdpijn zijn sterke pijnscheuten die ook weer snel verdwijnen maar regelmatig opkomen. en van die simvastatine krijg ik t zuur

21-11-2011 | Vrouw | 71
Bloedverdunners
ik ben goed opgeknapt van een hersen-infarct. maar of dat hierdoor komt weet ik niet..

18-10-2010 | Vrouw
Lacunair herseninfarct, Factor V Leiden en factor VIII:C
Geen enkele bij werking....wel last vam haaruitval de laatse 2 weken. Of zal dat door het seizoen komen?

18-03-2010 | Man
Beroerte

02-04-2017 | Man | 69
dipyridamol (200mg)
Hoge bloeddruk

08-09-2015 | Man | 56
dipyridamol (200mg)
TIA
Na de 3e tia door de neuroloog voorgeschreven. een uur na inname hoofdpijn die met pijnstillers niet weg gaat.

15-02-2015 | Vrouw | 47
TIA
Voorgeschreven gekregen na TIA's. Later voortgezet ivm hartklepafwijking. Kan de effectiviteit niet beoordelen. Bij het starten/ophogen van dit medicijn krijg ik barstende hoofdpijn, een zwaar, drukkend gevoel in schouders/hals/bovenkant borst, en onrustige benen. Ik weet inmiddels dat dat na 1 à 2 weken overgaat, maar het is wel knap vervelend als je regelmatig moet stopp[lees meer...]en en opnieuw beginnen.

16-06-2013 | Vrouw | 54
TIA
Eerste dagen flinke hoofdpijn en misselijk. Hierna langzaam opgebouw van 1x 75 mg. per dag ,naar 2x per dag en daarna 2x 200 per dag. Hierna geen last meer gehad.

15-05-2013 | Man | 80
Herseninfarct
Kreeg 2x200mg persantin voorgeschreven, maar sinds gisteren komt daar nog eens 80mg ascal bij.Is dit nog wel nornaal ?.Huisarts zegt dat ik het maar moet slikken .... ..

06-01-2013 | Man | 67
TIA
Kreeg in 2005 twee keer een oogtia. Een tijdelijke gezichtsvermindering aan één oog. Er was niets te vinden ondanks dat ik de hele molen ben doorgeweest. Kreeg toen van de neuroloog Carbasalaatcalcium 100mg en drie keer daags Dipyridamol 75 mg. Heb daar nooit last van gehad. Sinds december 2012 is de dipyridamol niet meer te krijgen en nu heeft de neuroloog mij Persatin 2[lees meer...]00 mg voorgeschreven. Twee maal daags. Heb zo nu en dan last van een onregelmatige hartslag. Overslaan.! en een wat 'opgewonden'gevoel. Niet altijd maar soms. Had daar voor december geen last van. Ik gebruik ook nog Simvastatine 20 mg