Ervaringen met Plavix

Hartklachten (4 meningen)
Bloedverdunning (4 meningen)
Beroerte (2 meningen)
Hartfalen (2 meningen)
Angina pectoris (1 mening)
Trombose (0 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

29-05-2009 | Vrouw
Bloedverdunner
"Bij ontstekingen mogen mij geen ontstekingsremmers meer voorgeschreven worden, gaat niet samen met Plavix.

27-10-2008 | Vrouw
Hartklachten
sinds ik vie maanden geleden gedottert ben en een stent geplaatst is ben ik er niet op vooruitgegaan nog steedskortademig en druk op de borst

20-07-2008 | Vrouw
Hartklachten
Preventief gekregen ivm mogelijke hartklachten (pijn straalde uit naar kaak). Bleek geen hartprobleem, mag nu plavix weer gaan stoppen. Veel last van blauwe plekken. Aan de blauwe plekken zie ik dat ik me kennelijk een keer gestoten heb. Ben blij dat ik plavix mag stoppen

17-04-2021 | Man | 74
Hartinfarct
Prima medicijn gebruik het 25 jaren. Geen vergoeding door de zorgverzekeraars omdat andere fabrikaten goedkoper zijn

16-03-2021 | Man | 75
clopidogrel (300mg)
Hartfalen
Ca 18 jaar geleden kransslagader verstopt , gedotterd incl 2 standjes OLVG. Daarna Ascal en Plavix gedurende een jaar. Na een maand of 10 uitval gezichtsvermogen linker oog bewegende beelden . In het AMC gelaserd. Betrof bloeduitstorting(kjes) waardoor blijvend ca 60 % gezichtsvermogen verdwenen.

25-06-2020 | Man | 69
Hartinfarct
Zelfde ervaring en ben nog steeds op zoek naar Plavix! Is er nog wel maar schijnt dat het enkel in ziekenhuizen gebruikte wordt. Dus, het is er wel.

10-09-2018 | Man | 55
gebruiks vriendelijk en goeg

04-03-2017 | Man | 49
Hartinfarct
Diverse hartinfarcten gehad, en het middel "voor het leven" voorgeschreven gekregen. Gezien de informatie rondom dit medicijn, zou aspirine een evenzo goede werkng hebben, daarnaast gebruik ik maagzuurremmers, en juist dat heeft plavix nodig om effectief te zijn. Ik vraag me dan ook stellig af of het middel uberhaupt nog wel iets doet, behalve me bijwerkingen geven. Eerder[lees meer...] stopte ik al met statines (werkelijk een groot gevaar voor ieders gezondheid!) amlodipine en procarolan.

18-11-2013 | Man | 64
Aderverkalking
Door veel last van bijwerkingen farmacogenetische test gedaan om de juiste dosering te laten bepalen t.o.v. mijn stofwisseling. Dat heeft geleid tot lagere dosering en veel minder klachten.

09-09-2012 | Man | 60
Hartinfarct
Persantin en plavix samen geven bij mij geen bijwerkingen wat is onderzocht door een dermatoloog. Dit is de reden dat ik door mijn cardioloog opnieuw Plavix heb laten adviseren aan mijn verzekering die dit gelukkig nu weer vergoed. Alternatieve medicijnen geven bij mij vaak bijwerkingen.

28-06-2012 | Man | 65
Hartinfarct
In enige mate ervaar ik enkele van de aangegeven bijwerkingen (maag, oren en dan vooral suizen, hoofdpijn, duizeligheid). Ik neem dit medicijn nu ruim 9 jaar in. Cardioloog vindt dit geen probleem en raadt aan dit te blijven innemen zeker zolang het vergoed wordt. Dit medicijn is toch niet bedoeld voor eeuwige inname? Ad

12-01-2012 | Man | 59
clopidogrel
effect onbekend. klachten komen steeds terug. al meerdere periodes gebruikt.

12-12-2011 | Man | 73

14-10-2011 | Man | 48
Acuut hartinfarct
Veel onderhuidse bloedingen (als dalmatier), gezichtsverlies, benauwdheid, stokkende adem, kleine hersenbloeding, klemmende pijnen in armen, leeg gevoel, duf in het hoofd, snel moe, zomaar in slaap vallen overdag, raar gevoel van de huid. Ik heb ontzettend veel problemen met dit medicijn van Mylan. Het is mij in het ziekenhuis voorgeschreven zonder te melden wat de nevenef[lees meer...]fecten kunnen zijn. Nou dat is duidelijk gebleken. Ik werd alleen maar met de dag slechter en kon daardoor niet meer aan het werk na het infarct. Nu bijna een jaar later ben ik mijn baan verloren, omdat het lichaam kapot is en blijkt dat het medicijn een verhoogd risico met zich mee brengt voor 30% van de patienten. Tevens blijkt uit een rapport van de CFH dat dit medicijn wetenschappelijk niet veilig is. Da's dan lekker. Wie heeft er ook zoveel problemen?

26-09-2011 | Man | 52
TIA
Ik heb heel veel bijwerkingen bij dit middel. Een paar weken na gebruik: tintelingen / dof gevoel op huid (bovenarm, wang, onderbenen), heel erg duizelig (bijna flauwvallen), soms enige verwardheid, continue oorsuizen en maagpijn. Shit, hier moet ik het mee gaan doen ! Acetylsalicylzuur zal niet gaan in combinatie met mijn Colitis Ulcerosa

29-06-2011 | Man | 39
2x gedotterd