Plavix

Hartklachten (4 meningen)
Bloedverdunnen (4 meningen)
Beroerte (2 meningen)
Hartfalen (1 mening)
Angina pectoris (1 mening)
Trombose (0 meningen)

12-09-2018

Aangeboren hartafwijking

Ik heb maar 1 krans slagader en die is nog slecht aan gemaakt ook en kom op rare plek tussen hartkamer door dus preventief vol gezet met aantal stents slik Selokeen Plavix en Valsartan . heb vorig jaar aneurysma in hoofd gehad en had groot probleem om dat ik beslist niet zonder Plavix mag en bloedverdunners en operatie gaat niet samen en ben toch geholpen in Westeinde zie[lees meer...]kenhuis via mijn lies is aneurysma op gevuld met draadjes en alles goed gegaan Maar ik krijg niet de echte medicijnen [plavix selokeen ] allemaal soort goedkoop merk mijn cardioloog schrijft de originele voor maar apotheek weigert de originele af te leveren of ik moet groot bedrag bij betalen wie kan antwoord geven M .v.g Marina
12-02-2016

Beroerte

Heb dit middel gekregen ivm nieuwe richtlijnen medicatie na doorgemaakte TIA in 2013, vond inname 1 keer daags ideaal ipv 2 keer daags persantin, 1 keer acetylsalicylzuur en losec. Maar was door de bijwerkingen verre van ideaal, na ruim een week weer terug op mijn oude medicatie, voel me nu weer prima.
07-09-2013

Aderverkalking

heb vaatproblemen en naar meerdere keren te zijn gedotterd en acetyl te weinig help kreeg ik plavix erbij en dat is voor mij perfect geen last meer .hoop dat ik het voor altijd mag slikken ik heb er veel baat bij.
22-03-2013

Artrose

Hallo alle gebruikers van Plavix. Sinds ik begin van het jaar aldoor duizelig s en extra systolen had kwam ik bij de cardioloog uit. Ecg , bloeddruk prima. Ik zit zelf in de medische wereld net als mijn man. Toen naar de kno, ben bekend met Meniere , maar wist zeker dat het dat niet was. Daarna doppler carotis en toen had ik eenzijdig 13% een plak. Dus direct crestor, aspi[lees meer...]rine en plavix . Ik bleef beroerd werd alleen maar erger. Toen naar de neuroloog , MRI van hoofd want waar kwam dit nou vandaan. Bij MRI bleek ik een dubbele nekhernia te hebben c3en c4,. Dus direct een kraag aan. Maar ipv beter worden werd ik alleen maar zwakker en kan hoe langer hoe minder. Na 3 weken crestor ben ik daar mee gestopt. Maar ik werd snachts wakker, hondsberoerd , moest lopen of rechtop zitten, vreselijke pijn in mijn schouderbladen . Toen naar de internist, nog meer foto s en echo van hart etc, 2x lab en niks te zien.ik heb wat rode stippen, purpura ,en pijn in mijn bovenarmen alsof ik zwaar getild heb. Weer bij de neuroloog en nu gisteren een nieuw MRI na 1 maand van de rest van mijn lichaam. Zover het nu lijkt is er niks te zien. Slik voor de pijn velgrem en snachts lyrica. Wordt gek van mijzelf, ben anders heel erg actief en lig als een zielige zwakke vogel op bed en kan niet werken.nu 6 weken na de 1ste klachten ben ik ipv beter alleen zieker geworden met van die rare klachten . Alle medici vinden niks, zien dat ik niet goed ben. Zou dit van de plavix komen??? Wie deelt deze ervaring??
18-10-2012

Hartklachten

05-09-2012

Bloedverdunnen

Ik slik nu sinds 23 september 2001 plavix na een hersenbloeding + infarct nooit problemen gehad. Sinds vandaag krijg ik geen plavix meer, moet het zelf gaan betalen. Lang leve dit kabinet.
18-12-2011

Hartinfarct

na 2e hartinfarct weer gedotterd en kreeg weer plavix voor 12 maanden. Al eerder tijdens gebruik last gekregen van maag/darmen. Nu weer dusdanig dat ik soms dacht dat ik weer een infarct had. Na overleg met de cardioloog overgestapt op efient 10 mg. Klachten waren meteen verdwenen.
05-12-2011

Plavix (clopidogrel)

ik heb enkel als nadeel de vele blauwe plekken, voor de rest voel ik niets van bijwerkingen, oef want ik moet ze levenslang innemem;
27-02-2011

Bloedverdunner

blauwe plekken. Heel veel gedoe om het pilletje te krijgen van de verzekering
23-01-2011

Bloedverdunner

Ik heb hiervan vaak hoofdpijn.
24-10-2010

Plavix (clopidogrel)
Hartinfarct en na plaatsing van stent.

Ik heb plavix daarna over in andere naam (clopidogrel} 1 jaar geslikt, tezamen in het begin met 5 andere medicijnen. Dat ging altijd goed, geen klachten. Na iedere controle gingen er weer medicijnen af en begin sept. na de laatste controle ging clopidogrel en metoprolol er ook af. Dus nu heb ik er nog 2, ascal en crestor. En ik moet zeggen dat ik me minder prettig voel. He[lees meer...]b veel hoofdpijn, moe, en ik krijg jeuk op mijn armen en in mijn gezicht. Geen idee of dat er mee te maken heeft, maar het is echt lastig. Ik ga morgen even bellen met de poli van het LUMC. Of dat nou toeval is of niet, ik weet het niet.
05-02-2010

Herseninfarc

redelijk tevreden maar gebruik ik dit niet te lang?
29-11-2009

Hart en bloedvaten

ik heb een vraagje ik heb altijd plavix 75mg gekregen 1keer per dag nu heb ik een andere gekregen clopidogrel dat is ook 75mg en 1keer per dag maar sinds ik deze gebruik hoest ik zo vreselijk heeft dit verband met die andere pil want ik hoest bij die andere niet groetjes wil
26-11-2009

Hart en bloedvaten

ik vind het zo moeilijk om te zeggen want ik slik er nog meer medicijnen bij ik weet wel dat verandering niet altijd een verbetering is vanwege dat er een andere stof bij kan zitten waar je best wel last van kan krijgen en ik vind het heel vervelend dat steeds weer een goedkoper merk word gegeven ik word er zelfs erg boos om groetjes wil
26-11-2009

Hart en bloedvaten 75mg

ik was heel tevreden over deze pil helaas hebben ze hem veranderd wat ik heel spijtig vind nu moet ik clopidogrel nemen omdat deze goedkoper is ik ben het er niet mee eens maar helaas kan ik er niks mee ik ben ontzettend kwaad hierover elke keer weer een ander medicijn
29-05-2009

Bloedverdunner

"Bij ontstekingen mogen mij geen ontstekingsremmers meer voorgeschreven worden, gaat niet samen met Plavix.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum