Ervaringen met Plavix

Hartklachten (4 meningen)
Bloedverdunning (4 meningen)
Beroerte (2 meningen)
Hartfalen (2 meningen)
Angina pectoris (1 mening)
Trombose (0 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

24-10-2010 | Vrouw
clopidogrel
Hartinfarct en na plaatsing van stent.
Ik heb plavix daarna over in andere naam (clopidogrel} 1 jaar geslikt, tezamen in het begin met 5 andere medicijnen. Dat ging altijd goed, geen klachten. Na iedere controle gingen er weer medicijnen af en begin sept. na de laatste controle ging clopidogrel en metoprolol er ook af. Dus nu heb ik er nog 2, ascal en crestor. En ik moet zeggen dat ik me minder prettig voel. He[lees meer...]b veel hoofdpijn, moe, en ik krijg jeuk op mijn armen en in mijn gezicht. Geen idee of dat er mee te maken heeft, maar het is echt lastig. Ik ga morgen even bellen met de poli van het LUMC. Of dat nou toeval is of niet, ik weet het niet.

17-10-2010 | Man
2e Hartinfarct
Ik ben er ontzettend neerslachtig van, pijn in de spieren, emotioneel, hoofdpijn, blauwe plekken, pijn in mijn zijde, wazig zien, duizelig en moe erg moe. Kan mij er niet meer toezetten om de dagelijkse dingen op te pakken. Verder slik ik nog labetalol (ook een grote boosdoener) aprovel en carbasalaatcalcium. Ik heb ook de vervelende ervaring dat ik bijna niet gehoord word[lees meer...]t bij de doktoren over de bijwerkingen van mijn medicijnen.

25-09-2010 | Man
Ivm Stent en dotteren
Sinds 17-08-2010 slik ik clopidogrel van Mylan, eerst in combinatie met een astatine en ascal. Van de astatine had ik veel en gevaarlijke bijwerkingen en ben daar op eigen initiatief mee gestopt. Later bleek dat ik het bij het goede eind had en anders een leverbeschadiging. Daar slik ik nu Kwai Knoflook voor die in feite hetzelfde doet. Dus bleef over de ander 2. Ik had o[lees meer...]ok last van blauwe plekken en aderen die overal stuk sprongen. Bleek het bloed veel te dun te zijn. Dus stoppen op advies Cardioloog. Het gaat nu beter, maar ben veel duizelig en zweverig in het hoofd, gevoelloos, heb last van soms slecht zien en oren, last van geheugen, last van hoofd/nekpijn en geen goede controle over het lichaam. Gezien het feit dat ik geen schade op heb gelopen aan het Hart door zuurstofgebrek is het vreemd dat ik snel buiten adem ben, terwijl ik daar nooit last van had. Op de dag van het infarct heb ik zelfs nog lopen rennen. Daarbij vol ik mij lichamelijk koel beter dan warmte, ik bedoel geen jas het fris buiten is. Het is natuurlijk pas 5 weken maar ik voel me niet happy met clopidogrel. Natuurlijk nog last van de bijwerkingen astatines, maar ik voel me net een leeg omhulsel met een ziel. We wachten af en gaan nog even in gesprek met de Cardioloog.

21-09-2010 | Man
Argina petris
Er valt prima te leven en te sporten met deze medicijnen, ik dacht dat het voor mij over was, maar nu doe ik Extreme Duur sporten, survival runs, fiets tours, zwemmarathon`s, hardlopen alles wat ik wil.. Dus mensen geniet van de basis in het leven, natuur, dieren, geniet want het kan kort zijn.. Groetjes Marcus

10-09-2010 | Man
clopidogrel
het lijkt wel of ik sinds ik het neem de hele dag spierpijn heb en moe ben.

19-05-2010 | Man

13-04-2010 | Man
Hart-stilstand
omdat meer dan 50% van het hart is afgestorven en omdat bij mij 2 stents zijn geplaatst, ben ik levenslang veroordeeld plavix te gebruiken.

05-02-2010 | Vrouw
Herseninfarc
redelijk tevreden maar gebruik ik dit niet te lang?

01-01-2010 | Man
Hart dotteren
Na een half jaar inname kreeg ik diverse problemen ,die onder de bijwerkingen vermeld waren. Vermoeidheid,rugklachten,maagklachten,diarree enduizeligheid. Ha ruggespraak met de huisarts mocht ik na 10 maanden stoppen.

29-11-2009 | Vrouw
Hart en bloedvaten
ik heb een vraagje ik heb altijd plavix 75mg gekregen 1keer per dag nu heb ik een andere gekregen clopidogrel dat is ook 75mg en 1keer per dag maar sinds ik deze gebruik hoest ik zo vreselijk heeft dit verband met die andere pil want ik hoest bij die andere niet groetjes wil

26-11-2009 | Vrouw
Hart en bloedvaten
ik vind het zo moeilijk om te zeggen want ik slik er nog meer medicijnen bij ik weet wel dat verandering niet altijd een verbetering is vanwege dat er een andere stof bij kan zitten waar je best wel last van kan krijgen en ik vind het heel vervelend dat steeds weer een goedkoper merk word gegeven ik word er zelfs erg boos om groetjes wil

26-11-2009 | Vrouw
Hart en bloedvaten 75mg
ik was heel tevreden over deze pil helaas hebben ze hem veranderd wat ik heel spijtig vind nu moet ik clopidogrel nemen omdat deze goedkoper is ik ben het er niet mee eens maar helaas kan ik er niks mee ik ben ontzettend kwaad hierover elke keer weer een ander medicijn

21-10-2009 | Man
Hartfalen

29-05-2009 | Vrouw
Bloedverdunner
"Bij ontstekingen mogen mij geen ontstekingsremmers meer voorgeschreven worden, gaat niet samen met Plavix.

18-04-2009 | Man
Hartproblemen

11-02-2009 | Man
clopidogrel
Geplaatste 'Stent' in de hartslagader.
Hoewel ik nog 8 andere medicijnen gebruik, heb ik toch de indruk dat vooral dit medicijn (plavix) mijn geheugen aantast. De gehele dag verblijf ik in een wazige toestand, met constante duizeligheid. Daar ik ook diabetisch ben zullen ook die medicijnen invloed op de werking hebben, daarbij heb ik hoge bloeddruk. De volgende medicijnen moet ik gebruiken: Selokeen, Plavix, En[lees meer...]alapril, Metformine, Glimepiride, Monocedocard, Simvastatine, Tritace