lisinopril

Ramipril (41 meningen)
Rasilez (38 meningen)

20-10-2020 | Vrouw | 38
lisinopril (10mg)
Ik slik nu een paar maanden Lisinopril voor mijn te hoge bloeddruk. Bloeddruk is inmiddels goed alleen lukt het hardlopen me niet meer, snel pijnlijke benen en kortademig. De huisarts wil dat ik het nog even aankijk met deze medicijnen, daarna kijken we naar een evt. alternatief.

07-05-2021 | Vrouw | 39
lisinopril (10mg)
Gestart met lisinopril om bloeddruk te verlagen, na een 5 tal dagen beginnen met droge kriebelhoest nadat ik in bed ging liggen. Na meerdere dagen ook kriebelhoest na andere dranken. Na 14 dagen toch over naar een ander merk. Die kriebelhoest is niet handig in tijden van corona....

09-03-2022 | Vrouw | 48
lisinopril (5mg)
Sinds maandag is dit middel mij voorgeschreven en meteen na inname kreeg ik veel last bijwerkingen. Vreselijke hoofdpijn, normaal heb ik hoofdpijnen maar dit is echt vreselijk met stekende stralen. Duizelig met opstaan, zwaarmoedig lijk tegen berg aan te lopen, krampen in mijn benen vooral linkerbeen, knellingen en benauwde gevoel soort stroming door mijn aderen, hartklop[lees meer...]pingen/kramp er gaat allerlei klachten door me heen. Enigste positieve verschil is de druk in mijn hoofd is verminderd bloeddruk ook iets omlaag gegaan. Verder véél klachten, het is nog begin en moet er doorheen de eerste dagen, bij te lang aanhouden opnieuw naar de dokter.

21-12-2021 | Man | 48
lisinopril (5mg)
Via een keuring voor mijn werk kwam ik erachter dat ik een te hoge bloeddruk had. Vervolgens Lisinopril voorgeschreven gekregen. Mijn bloedruk sindsdien keurig, maar wat voor mij op dit moment veel fijner is, is dat ik van mijn jarenlange hoofdpijn af ben. Mee leren leven was het antwoord van mijn huisarts wanneer ik bij hem kwam met de klacht dat ik bijna twee dagen [lees meer...]per week niet kon functioneren. Ik zou willen dat ik dit medicijn 20 jaar eerder had gekregen, had me veel levensvreugde gegeven. De bijwerking is af en toe kriebelhoest wanneer ik in bed ga liggen.

07-03-2021 | Vrouw | 51
lisinopril (10mg)
Hoge bloeddruk ondanks gezonde levensstijl en gezond gewicht. Werd geleidelijk lager en nu redelijk constant. Van 180/115 naar 125/80 gegaan. Ik voel me prima met deze medicatie. Bijwerking is snel koude handen en voeten.

26-03-2022 | Man | 52
lisinopril (5mg)
Troep is het 3wk geprobeerd maar bijwerkingen steeds erger. Vallen onzeker zombie gevoel hartkloppingen pijn polsen enkels benauwd beklemmend gevoel enz enz Net zo slecht als de andere bloedruk verlagers verminderen ernstig de kwaliteit van leven.

06-04-2021 | Vrouw | 53
lisinopril (10mg)
Heb lisinopril gekregen voor hoge bloeddruk, na 3 andere medicijnen te hebben gebruikt met veel bijwerkingen. Na een dag begon mijn buik te zwellen . Na een paar dagen gebruik was mijn gehele buik totaan mijn rug extreem gezwollen, was in een paar dagen tijd kg aangekomen. Kreeg pijn in mijn nierstreek, was iets kortademig en kreeg tintelingen in mijn lippen. Ben in overl[lees meer...]eg met de arts direct gestopt met dit medicijn.

13-11-2020 | Vrouw | 59
lisinopril (30mg)
Na vervuilde valsartan tijdje met huisarts en internist moeten zoeken naar een ander medicijn voor mij, vele gaven erg veel enge/nare bijwerkingen. Bij lisinopril accord ook in het begin bijwerkingen. Maar nu na genoeg niet meer. Maar wil ze alleen van accord hebben. Opgegeven moment kreeg ik ze van teva, na 2 Dgn. innemen heel erg ziek misselijk en overgeven, hierna gelij[lees meer...]k i.o.m. huisarts en apotheek krijg ik ze alleen nog van accord. Onlangs is dosering iets verhoogd van 20 mg naar 30 mg in het begin even weer wat bijwerkingen maar dat is na een paar dgn over. En bloeddruk zit weer op normale waardes.

22-05-2021 | Vrouw | 61
lisinopril (20mg)
prima effectief medicijn

29-05-2022 | Vrouw | 62
lisinopril (10mg)
Hielp prima om mijn bloeddruk te verlagen, maar helaas ging ik er steeds meer van hoesten, soms bijna tot overgeven toe. Nu begonnen met losartan/kalium.

03-05-2021 | Man | 63
lisinopril (20mg)
Tabletten breken bij uit de strip drukken

18-04-2021 | Vrouw | 63
lisinopril (10mg)
Mijn bloeddruk is nog niet veel verbeterd ondanks dat ik meer beweeg , weinig suiker en weinig zout gebruik. Ik ben minder potent. En heb meer last van mijn exceem.

30-11-2021 | Vrouw | 64
lisinopril (10mg)
Ik ben het volkomen eens met die persoon, die in de douche is gevallen, deze pillen zijn gewoon levens gevaarlijk, gelukkig is die persoon er nog, als die persoon er niet meer was geweest, had ik de fabrikant aansprakelijk gesteld, en een schadevergoeding !!!!

26-11-2021 | Vrouw | 64
lisinopril (10mg)
Dit middel moet verboden worden, en wel zo snel mogenlijk, die fabrikant moet uitgesloten worden van alles en iedereen. STOPPEN !!!!!! Met deze troep

26-10-2021 | Vrouw | 64
lisinopril (5mg)
Ik vindt dit middel WAARDELOOS, regelmatig een loopneus, terwijl ik niet verkouden ben, hartritmestoornissen, dit middel moet inderdaad verboden worden, ik slik ook nog een halve atenolol, ik heb af en toe een gezwollen gezicht, dikke rode lippen, niet fijn, en het is net of ik stik, en of ik in brand sta !!!!!! Ik moest naar een ander merk lisinopril, dat is goedkoper, j[lees meer...]aja, ik ken nog een meneer van 82, die moet dit medicijn 3 keer op een dag slikken, BELACHELIJK, ze willen iedereen dood hebben tegenwoordig !!!!!!!

18-10-2021 | Man | 64
lisinopril (5mg)
Aangezien ik ook nog een halve tablet atenolol gebruik, moest ik van de bloeddrukverpleegster, maar, ik vindt het allemaal zo dubbel, eigenlijk wil ik liever een heel tablet atenolol, dat moet toch genoeg zijn, ik voel mij er niet lekker door, een paar weken geleden kreeg ik een ander merk van lisinopril, nou, dat heb ik geweten, een onderkin, nergens geen zin in, deze me[lees meer...]dicatie moet inderdaad verboden worden!!!!!