perindopril

perindopril (8mg)
Dag en nacht kriebelhoest

18-03-2018 | Man | 65
perindopril (4mg)
bloeddruk is goed maar die bijwerkingen erg veel jeuk over het hele lichaam droge mond veel slaap suf over heel de dag

18-02-2018 | Vrouw | 64
perindopril (2mg)
Na 2 dagen gebruik, voelde ik me niet lekker, druk achter mijn borst, extreem moe, bij controle huisarts bleek ik een bloeddruk te hebben van 240/140 en werd vanuit de huisarts per ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Waarschijnlijk een allergische reactie op dit middel, dus voor mij nooit meer

16-02-2018 | Man | 64
perindopril (4mg)
Iedere winter begint bij mij wel met een paar weken verkoudheid, dus ook deze winter. Maar de hoest duurde langer dan normaal en was ook heftiger dan tevoren. Daarnaast werd ik gaandeweg kortademig en kreeg het steeds meer benauwd. Na een paar prednizon kuren en een ziekenhuisopname vanwege bijna verstikking gaf de longarts aan, dat dit een bekende bijwerking is van dit m[lees meer...]iddel en dat hij veel patienten had gezien hiermee. Andere bloeddrukbestrijder en binnen 2 dagen van de hoest af.

03-01-2018 | Man | 56
perindopril (4mg)
Ik slik het nu 1 maand en het helpt tegen de hoge bloeddruk maar de bijwerkingen zijn vervelend. Ik weet niet exact of het allemaal door dit medicijn komt maar ik voel mij wisselend anders. Dit heeft zeker effect op mijn werk.

29-10-2017 | Man | 64
perindopril (8mg)
alles met de jaren mee stabiel wel iets dat je meer wil maar niet kan maar dat kan ook leeftijd zijn

10-10-2017 | Man | 42
perindopril (4mg)
Gestart met Perindopril omdat ik met Nebivolol niet meer kon sporten (ik werd na een korte fietstocht al buitenademig). Wat mij betreft (42j) blijft de onderdruk te hoog (vooral bij opstaan) de hartslag is laag/normaal. Ik deel de mening dat Perindopril, zelfs met een speciaal 'pillenmes' moeilijk deelbaar is. Weinig tot geen effectiviteit (niet op 2mg niet op 4 mg). (Ik m[lees meer...]eet dagelijks twee keer). De enige verlaging is als ik meet na een uur in bed een boek te hebben gelezen.

11-05-2017 | Vrouw | 46