perindopril

Ramipril (38 meningen)
Rasilez (37 meningen)

03-10-2020 | Vrouw | 78
perindopril (4mg)
Ik kreeg eerst 8 mg. en dat was niet fijn erge kriebelhoest , nu naar 6 mg. dus breek er een door midden en dat gaat prima , ook 4 mg. geprobeerd maar toen ging mijn bloeddruk weer meteen omhoog , plus rode wangen , kippenvel en koude handen handen en voeten . Nu weer naar 6 mg en dat gaat prima , slik ook nog Selokeen 50 mg. bloedverdunners enz.

23-09-2020 | Vrouw | 59
perindopril (4mg)
Sinds 2 weken dit medicijn tegen hoge bloeddruk. Na een week stekende pijn in rechter bovenbuik, later pijn in gehele buik en opgeblazen gevoel. Ook misselijk. Ben direct gestopt.

23-09-2020 | Vrouw | 59

31-08-2020 | Vrouw | 76
perindopril (2mg)
Droge keel en hoest, hiervoor A.Vogel hoestspray droge hoest gekocht. Werkt snachts prima op droge keel/hoest. Gebruik ochtend en avond 2 mg om te snelle bloeddrukdaling tegen te gaan in begin. Heb het nu veel warmer en daardoor jeukende huid. Slaap veel beter. Onregelmatige hartslag veel rustiger geworden

06-08-2020 | Vrouw | 60
perindopril (4mg)
Hoge bloeddruk die niet onder controle kwam met Bisoprolol 5mg. Perindopril bijgestart en nu wel zeer goede bloeddrukken. Minder aangenaam is de hoest als bijwerking, nu zeker in coronatijden. Ik heb wat schrik om tijdens boodschappen doen of gewoon op straat zo'n hoestbui te krijgen want mensen koppelen hoesten nu aan corona... terwijl het een nevenwerking van de medica[lees meer...]tie is. Maar ja, dat kan ik natuurlijk niet aan iedereen gaan uitleggen!

07-04-2020 | Vrouw | 42
Hypertensie
Prettig middel. Bloeddruk netjes. Erge overslagen verdwenen.

11-02-2020 | Man | 72

13-11-2019 | Vrouw | 60
perindopril (4mg)
Kreeg eerst dit medicijn 4 mg. In het begin wat duizelig maar verder ging het wel. Is nu opgehoogd naar 6 mg, Erg duizelig hiervan, naar gevoel hoofd, droge mond, druk op borstbeen. Kortom voel me niet prettig. Vandaag toch maar even 4 mg ingenomen de ellende is nu iets minder.

20-10-2019 | Vrouw | 53
perindopril (2mg)
kreeg deze in combinatie met chloorthyazide en nifidepine tegen hoge bloeddruk, na twee dagen flauwgevallen.Vanuit het niets opeens flauwgevallen,heel eng, bloeddruk gemeten en die was 112 bovendruk, was eerst rond de 145. Was weekend en dacht slik nog door tot maandag, dan naar de huisarts maar na een dag weer flauwgevallen, wederom die 112 bovendruk.Direct daarna met per[lees meer...]indopril gestopt. Trouwens ook geen vervanging voor genomen ondanks dat huisarts graag een derde medicatietablet er bij zag omdat dat normaal de gang van zaken was. Wel uiteindelijk de chloorthyazide ingeruild voor chloortalidon vanwege slechte uitkomsten onderzoek thyazide.(verhoogde kans op huidkanker )Chloortalidon zelfde eigenschappen, maar verlaagd de bloeddruk beter, snap niet dat het niet direct wordt voorgeschreven aangezien dit zelfs al uitgezocht en bekend was.Bij mij nu bovendruk van 134 en onderdruk rond de 80...en geen bijwerkingen, blij mee.

14-10-2019 | Vrouw | 52
perindopril (8mg)
Hypertensie
Neem de pil gelijk als je wakker word voor het eten.ik heb hem ooit gedacht om dezelfde tijd in te nemen(10uur) vanwege me wisseldiensten.maar dat werkt niet.gewoon wakker en innemen.ik doe dat nu al 10 jaar.

18-05-2019 | Man | 49
perindopril (4mg)
Opgenomen geweest in ziekenhuis vanwege pijn op de borst, bleek hoge bloeddruk. Hierdoor dit medicijn gekregen van cardioloog. 2 tot 3 x per dag lichte droge kriebelhoest. In begin nam ik de pil in de ochtend en was dan af en toe licht duizelig. Neem de pil nu voor het slapen in en heb nergens meer last van. Heb het idee dat ik veel beter slaap. Bloeddruk is weer no[lees meer...]rmaal, heb ook mijn zoutinname beperkt tot max 6 gram per dag en ben 10 kg afgevallen. Ben eigenlijk wel tevreden, geen zwaarwegende klachten mbt medicijn.

22-02-2019 | Man | 57

11-02-2019 | Vrouw | 54
perindopril (4mg)
Ga direct naar arts bij keelproblemen

30-10-2018 | Man | 68
perindopril (8mg)
Dag en nacht kriebelhoest

18-03-2018 | Man | 65
perindopril (4mg)
bloeddruk is goed maar die bijwerkingen erg veel jeuk over het hele lichaam droge mond veel slaap suf over heel de dag

18-02-2018 | Vrouw | 64
perindopril (2mg)
Na 2 dagen gebruik, voelde ik me niet lekker, druk achter mijn borst, extreem moe, bij controle huisarts bleek ik een bloeddruk te hebben van 240/140 en werd vanuit de huisarts per ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Waarschijnlijk een allergische reactie op dit middel, dus voor mij nooit meer

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (505) - Antibiotica - penicillines breedspectrum