Ramipril

Coversyl (52 meningen)
Rasilez (36 meningen)

10-11-2019

Ramipril (ramipril)

sterke oedeem evewichtstoornis pijn inonderben
19-09-2019

Ramipril (ramipril)

Ik slik het 14 dagen en de bloeddruk is gezakt.
16-07-2019

Hypertensie

Het is bij mij idem dito, elke keer een ander merk van de apotheek maar die Sandoz, ik breek ze door midden en ga bijna elke morgen over mijn nek
02-05-2017

Ramipril (ramipril)

Ik krijg al 4 jaar bevacizumab (merknaam Avastin) per infuus in het kader van een medische studie naar dit middel. Bijwerkingen kunnen zijn: een te hoog eiwitgehalte in de urine en een verhoging van de bloeddruk. Ik heb daarom van mijn internist dit middel voorgeschreven gekregen. Ik ben eerst begonnen met een lagere dosis 1,25 mg, maar dat had onvoldoende effect. De dosis[lees meer...] is daarom verdubbeld. Dat zorgde in ieder geval voor een betere werking van mijn nieren, maar ik voel me beroerd. Ik neem het middel in voordat ik ga slapen. Ik heb 's nachts erge last van een droge prikkelhoest, word vaak wakker. Heb vreselijk veel moeite om 's ochtends op gang te komen. Voel me super vermoeid. Kan verder niet goed meer nadenken. En begin inmiddels behoorlijk somber te worden.
07-02-2017

08-01-2017

Ramipril (ramipril)

Heeft bij mij totaal geen effect op de bloeddruk.
27-06-2016

Ramipril (ramipril)

Ik ben Vreselijk moe en spierpijn zou graag iets willen hebben waar dan niet bij is mvg Rens
08-06-2016

Ramipril (ramipril)

Ik ben dit medicijn gaan slikken omdat ik een bloeddruk had van 190/135. Dit is nu onder controle. De pillen zijn groot, wel goed in te nemen, maar ze vallen wel snel uit elkaar in de mond. Heb er verder geen bijwerkingen van.
19-10-2014

Hypertensie

Nam het medicijn ook al voorheen, maar stopte ermee na minder stress en normalisering gewicht. Daarna opnieuw beginnen nemen op aanraden specialist. Last van verminderd libido, gaande tot tijdelijke impotentie. Ijskoude voeten 's nachts. Merkelijk haarverlies. Volg broodbuik dieet met groene smoothies en fruit met zeer laag fructosegehalte en viel al 10kg af in 4 weken. H[lees meer...]eb mijn BMI terug onder 30 en wens af te bouwen naar BMI 25. Doe aan meditatie en mindfulness. Neem magnesium citraat 350mg en kalium 300mg. Vanaf vandaag neem ik het niet meer. 80% van de hypertensie kan medisch niet verklaard worden. Het is als schieten op de roos met ogen toe....
29-07-2014

Ramipril (ramipril)

merk er niets van dat het beter gaat,en ben steeds beroerd
30-11-2013

16-05-2013

Ramipril (ramipril)

Ik heb bij deze medicatie vooral moeite met het afslikken. Voorheen gebruikte ik originele Tritrace maar die zijn uit de handel en daarom gedwongen een generieke te gebruiken. Echter de tabletten van dit merk vallen zeer snel uit elkaar na het nemen, binnen 5 sec. in de mond. Tabletten zijn overigens ook in omvang zeker vier mal zo groot als de originele Tritace. Heb d[lees meer...]it probleem doorgegeven aan apotheker, Benu apotheek eygelshocen, maar deze doet er niets mee omdat ik klacht al had doorgegeven aan fabrikant Sandoz. Ik heb antwoord van Sandoz gekregen en hun vertellen dat hun dit probleem alleen van mij te horen hebben gekregen. Verder moet deze tablet snel oplossen schrijven ze, maar er wordt geen woord gerept over probleem van in mond oplossen. Dus mijn conclusie is dat een fabrikant ook maar voor eigen belang werkt en niet voor de patiënt en of client.
21-03-2013

Ramipril (ramipril)

Gebruik Ramipril nu een klein jaar. De bloeddruk is wel gezakt maar verschilt nog weleens. Een week gestopt met dit medicijn en toen liep de bloeddruk weer behoorlijk op. De bijwerkingen zijn hoofdpijn, vaker plassen soms buikkrampen. Ga nu 2x per week naar huisarts om de juiste bloeddruk op te laten meten. Een maal per jaar controle bij de huisarts.
12-09-2012

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum