irbesartan

Niersteen / -stenen (1 mening)
Nierinsufficiëntie (0 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

08-06-2020 | Man | 67
irbesartan (150mg)
gebruik het al meer dan 12 jaar. Wilde over naar aprovel, kreeg een vervangend goedkoop middel en alleen maar steeds meer spier en gewrichtpijn en zuurbranden waarbij een rennie al niet meer hielp en ik maagbeschermers slik. Ben gestopt en langzamerhand begint het beter te worden. Geen maagbeschermers meer nodig en voel me fitter. RR 138/ 76 gemiddeld. dus ik blijf wel ev[lees meer...]en zonder! Als het gaat stijgen vraag ik weer aprovel, betaal zelf wel.

13-02-2020 | Man | 67
irbesartan (75mg)
Een tijd Aprovel geslikt. Ging allemaal goed. Totdat de ziektekostenverzekering het niet meer betaalde. Toen gestopt. Kreeg andere pillen waarvan ik de naam niet meer weet, maar met veel bijwerkingen. Daarna Lisopronil/chloortiadiazide 1 x per dag. Veel verveledende bijwerkingen zoals hoesten, afwezigheid, stemmingswisselingen, depressief, erectieproblemen en jeuk, uitslag[lees meer...] van kleine rode bultjes. Nu gestopt. Ik gebruik nu gewoon even niets.

11-03-2019 | Man | 71
irbesartan (150mg)
In een woord Goed! Wat een logica, als er geen bijwerkingen zijn, zijn er ook geen ernstige bijwerkingen. waarom moet je dit dan aangeven?

17-06-2017 | Man | 70
irbesartan (150mg)
Ik kan kort zijn! Bloeddruk stabiel bovendruk gemiddel 125 en onderdruk gemiddeld 70. Micro albumine: wisselend maar binnen acceptabele norm. Geen bijwerkingen. Bewegen is wel belangrijk. Ik wandel sinds 1 juni 2008 tot nu gemiddeld op 4,74 km per dag.

30-12-2016 | Man | 50
irbesartan (300mg)
Na gebruik aprovel last van koude voeten, handen en zelfs lichaam. Effect was ook niet genoeg 140..90. Stap naar andere tablet, alles is normaal geworden en effect is nu 120..70. Dus ik heb jarenlang voor niks gebruikt.

12-02-2015 | Vrouw | 60
irbesartan
Aprovel wordt niet meer vergoed.Heb een vervanger daarvoor gekregen wat het zelfde moest zijn maar niets is minder waart alleen maar problemen met mijn gezondheid. Heb nu kalium losartan maar veel te hoge bloeddruk wil graag weer terug naar aprovel maar dan moet ik het zelf betalen.

13-06-2014 | Man | 56
irbesartan
Gezondheid na een paar weken ernstig ontwricht ! Hartkloppingen, uitslag op lichaam, ontstoken gezicht met zonlicht, slecht slapen, bloeddruk onregelmatig, stramme spieren, pijn in gewrichten, jicht, benauwdheid, hoofdpijn, duizelig en dit wordt bij mij allemaal veroorzaakt door de namaak versie van aprovel - ibersertan - sanofi . Al vele jaren gebruikte ik de orig[lees meer...]inele en eerste versie van aprovel en had geen last. Schandalig dat verzekeraars en apotheken zo opdracht kunnen geven om een vergifversie van aprovel zonder enige voorkennis kunnen gaan leveren. Namaak Product zit in haast dezelfde verpakking verstopt zodat het nauwelijks opvalt!!!!!! Na uitleg aan huisarts wel onmiddellijk originele aprovel terug gekregen maar hoe kun je ons gezondheidssysteem ooit nog vertrouwen als structureel knoeien met de kwaliteit van medicijnen ongestraft blijft plaatsvinden. Ik stop eerst een paar weken om de vergif versie uit mijn lichaam te krijgen en hoop dat er geen schade is dan opnieuw met de originelen versie opnieuw beginnen. Woest ben ik !

06-12-2013 | Vrouw | 59
irbesartan (150mg)
Ik gebruik Aprovel nu al een aantal jaren. Druk vanuit de apotheek om de goedkopere versie te proberen heb ik tot nu toe kunnen weerstaan. Bijwerkingen: blozen en een algehele verslapping van alle spieren. Vooral lastig als je naar de wc moet. Vergeleken met bijwerkingen van betablockers en plaspillen is er (nog net) mee te leven. Maar nu werken de pillen ineens niet[lees meer...] meer, lijkt het. Heeft iemand anders zo'n ervaring ook?

02-10-2013 | Vrouw | 67
irbesartan
Ik gebruik ook al een aantal jaren Aprovel 300 mg 1x daags tot volle tevredenheid Vorig jaar moest ik ook de namaak tabletten gaan nemen omdat dit goedkoper was. Kreeg gelijk voor 3 maanden mee. Bij gebruik bleek echter dat ik misselijk en duizelig werd. Ook kreeg ik een rood aangelopen gezicht alsof ik te lang in de zon had gezeten. Na veel pijn en moeite toch weer [lees meer...]de Aprovel gekregen. Maar elke keer als ik de tabletten voorgeschreven krijg van de huisarts heb ik weer een strijd om deze te krijgen van de apotheek. Ik heb nu de beste oplossing gevonden. Ik koop ze gewoon in Spanje bij de apotheek zonder problemen en ze zijn in Nederland 73 euro voor 3 doosjes en in Spanje betaal ik 46 euro. dus tel uit je winst scheelt per jaar meer dan 100 euro. Er is altijd wel iemand die naar Spanje gaat met vakantie en ze mee kan brengen.

16-05-2013 | Man | 67
irbesartan
Ben zeer tevreden over dit medicijn.

16-04-2013 | Vrouw | 51
Hypertensie
Jaren de combinatie Atenolol en Aprovel, is altijd goed gegaan. Bloeddruk perfect. Sinds kort IRBESARTAN van Actavis. Bloeddruk gaat omhoog en met hardlopen geen stap meer kunnen verzetten. Vrijdag voor gesprek naar de huisarts. In overleg weer terug naar Aprovel.

02-04-2013 | Vrouw | 43
Hypertensie
Na jaren tobben de goede mix medicijnen gevonden waar Aprovel deel van uitmaakte. Ik heb met aprovel eigenlijk geen last van bijwerkingen gehad. Nu moest ik overstappen naar Irbesatan van een andere fabrikant. Nu ben ik duizelig, misselijk, lig 's nachts wakker met hartritmestoornissen en m'n bloeddruk begint te stijgen.

02-04-2013 | Vrouw | 65
Hypertensie
Mijn man gebruikt sinds enige weken IRBESARTAN >>> voorheen APROVEL. Wat ik graag zou willen weten: Zijn er mensen die dit ook gebruiken en die een verminderd libido hebben gekregen ?

01-02-2013 | Man | 44
irbesartan
Bijna 5 jaar Aprovel gebruikt vanwege hoge bloeddruk en steken op de borst in combinatie met dikke hartspier + aangeboren vernauwing van aorta klep dus mag absoluut geen hoge bloeddruk hebben omdat mijn hart dan te hard moet werken hetgeen niet goed is. (Eerst COaprovel 2 dagen geprobeerd maar verdroeg ik niet vanwege Codeinine allergie). De steken kwamen volgens de card[lees meer...]ioloog van de stress maar niet van de bloeddruk. Ging jaren goed maar kreeg ander werk en steeds meer stress en de steken in mijn borst werden alsmaar erger. In ziekenhuis beland want leek hartaanval te krijgen en op aanraden van andere cardioloog met aprovel gestopt. Steken zijn weg. Nu slik ik Metoprolol (Zelokeen) en bloeddruk is weer netjes. Alleen mag voorlopig helemaal geen stress meer hebben dus ook voorlopig niet meer werken (zit in de ICT met te weinig mankracht en teveel werk, etc...) want dan komen de steken gewoon weer keihard terug. Kortom, Geen Aprovel meer voor mij.

15-12-2012 | Man | 55
irbesartan
Voors; Veel minder vaak en minder heftig last van hoofdpijn. Bloeddruk verlaagd maar schommelt nog al eens en afwisselend te hoge bovendruk of onderdruk. Tegens; gewrichtspijnen, stramme spieren, lusteloosheid. Moeite om op gang te komen met sporten (wielrennen)

14-12-2012 | Vrouw | 63
irbesartan
Ik heb goede ervaringen met Aprovel, gebruik dit sinds 5 jaar, de enige bijwerking: droge en geirriteerde hoest, weet niet zeker of het door de Aprovel komt, ik rook n.l. (helaas). Wordt wel als een v.d. meest voorkomende bijwerking genoemd. Helaas door de bezuinigingen heb ik nu van Sandoz Irbesartan gekregen, is de helft goedkoper, ben er sdert een week mee bezig, contro[lees meer...]leer m.b.v. een bloeddrukmeter zelf, indien blijkt dat dit mjedicijn minder werkt dan de orginele Aprovel, dan ga ik, ook al moet ik hetzelf betalen, weer mijn vertrouwde Aprovel gebruiken.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (506) - Antibiotica - penicillines breedspectrum