Aprovel

irbesartan

Niersteen / -stenen (1 mening)
Nierinsufficiëntie (0 meningen)

11-03-2019

Aprovel (irbesartan)

In een woord Goed! Wat een logica, als er geen bijwerkingen zijn, zijn er ook geen ernstige bijwerkingen. waarom moet je dit dan aangeven?
17-06-2017

Aprovel (irbesartan)

Ik kan kort zijn! Bloeddruk stabiel bovendruk gemiddel 125 en onderdruk gemiddeld 70. Micro albumine: wisselend maar binnen acceptabele norm. Geen bijwerkingen. Bewegen is wel belangrijk. Ik wandel sinds 1 juni 2008 tot nu gemiddeld op 4,74 km per dag.
30-12-2016

Aprovel (irbesartan)

Na gebruik aprovel last van koude voeten, handen en zelfs lichaam. Effect was ook niet genoeg 140..90. Stap naar andere tablet, alles is normaal geworden en effect is nu 120..70. Dus ik heb jarenlang voor niks gebruikt.
12-02-2015

Aprovel (irbesartan)

Aprovel wordt niet meer vergoed.Heb een vervanger daarvoor gekregen wat het zelfde moest zijn maar niets is minder waart alleen maar problemen met mijn gezondheid. Heb nu kalium losartan maar veel te hoge bloeddruk wil graag weer terug naar aprovel maar dan moet ik het zelf betalen.
13-06-2014

Aprovel (irbesartan)

Gezondheid na een paar weken ernstig ontwricht ! Hartkloppingen, uitslag op lichaam, ontstoken gezicht met zonlicht, slecht slapen, bloeddruk onregelmatig, stramme spieren, pijn in gewrichten, jicht, benauwdheid, hoofdpijn, duizelig en dit wordt bij mij allemaal veroorzaakt door de namaak versie van aprovel - ibersertan - sanofi . Al vele jaren gebruikte ik de orig[lees meer...]inele en eerste versie van aprovel en had geen last. Schandalig dat verzekeraars en apotheken zo opdracht kunnen geven om een vergifversie van aprovel zonder enige voorkennis kunnen gaan leveren. Namaak Product zit in haast dezelfde verpakking verstopt zodat het nauwelijks opvalt!!!!!! Na uitleg aan huisarts wel onmiddellijk originele aprovel terug gekregen maar hoe kun je ons gezondheidssysteem ooit nog vertrouwen als structureel knoeien met de kwaliteit van medicijnen ongestraft blijft plaatsvinden. Ik stop eerst een paar weken om de vergif versie uit mijn lichaam te krijgen en hoop dat er geen schade is dan opnieuw met de originelen versie opnieuw beginnen. Woest ben ik !
06-12-2013

Aprovel (irbesartan)

Ik gebruik Aprovel nu al een aantal jaren. Druk vanuit de apotheek om de goedkopere versie te proberen heb ik tot nu toe kunnen weerstaan. Bijwerkingen: blozen en een algehele verslapping van alle spieren. Vooral lastig als je naar de wc moet. Vergeleken met bijwerkingen van betablockers en plaspillen is er (nog net) mee te leven. Maar nu werken de pillen ineens niet[lees meer...] meer, lijkt het. Heeft iemand anders zo'n ervaring ook?
02-10-2013

Aprovel (irbesartan)

Ik gebruik ook al een aantal jaren Aprovel 300 mg 1x daags tot volle tevredenheid Vorig jaar moest ik ook de namaak tabletten gaan nemen omdat dit goedkoper was. Kreeg gelijk voor 3 maanden mee. Bij gebruik bleek echter dat ik misselijk en duizelig werd. Ook kreeg ik een rood aangelopen gezicht alsof ik te lang in de zon had gezeten. Na veel pijn en moeite toch weer [lees meer...]de Aprovel gekregen. Maar elke keer als ik de tabletten voorgeschreven krijg van de huisarts heb ik weer een strijd om deze te krijgen van de apotheek. Ik heb nu de beste oplossing gevonden. Ik koop ze gewoon in Spanje bij de apotheek zonder problemen en ze zijn in Nederland 73 euro voor 3 doosjes en in Spanje betaal ik 46 euro. dus tel uit je winst scheelt per jaar meer dan 100 euro. Er is altijd wel iemand die naar Spanje gaat met vakantie en ze mee kan brengen.
16-05-2013

Aprovel (irbesartan)

Ben zeer tevreden over dit medicijn.
16-04-2013

Hypertensie

Jaren de combinatie Atenolol en Aprovel, is altijd goed gegaan. Bloeddruk perfect. Sinds kort IRBESARTAN van Actavis. Bloeddruk gaat omhoog en met hardlopen geen stap meer kunnen verzetten. Vrijdag voor gesprek naar de huisarts. In overleg weer terug naar Aprovel.
02-04-2013

Hypertensie

Na jaren tobben de goede mix medicijnen gevonden waar Aprovel deel van uitmaakte. Ik heb met aprovel eigenlijk geen last van bijwerkingen gehad. Nu moest ik overstappen naar Irbesatan van een andere fabrikant. Nu ben ik duizelig, misselijk, lig 's nachts wakker met hartritmestoornissen en m'n bloeddruk begint te stijgen.
02-04-2013

Hypertensie

Mijn man gebruikt sinds enige weken IRBESARTAN >>> voorheen APROVEL. Wat ik graag zou willen weten: Zijn er mensen die dit ook gebruiken en die een verminderd libido hebben gekregen ?
01-02-2013

Aprovel (irbesartan)

Bijna 5 jaar Aprovel gebruikt vanwege hoge bloeddruk en steken op de borst in combinatie met dikke hartspier + aangeboren vernauwing van aorta klep dus mag absoluut geen hoge bloeddruk hebben omdat mijn hart dan te hard moet werken hetgeen niet goed is. (Eerst COaprovel 2 dagen geprobeerd maar verdroeg ik niet vanwege Codeinine allergie). De steken kwamen volgens de card[lees meer...]ioloog van de stress maar niet van de bloeddruk. Ging jaren goed maar kreeg ander werk en steeds meer stress en de steken in mijn borst werden alsmaar erger. In ziekenhuis beland want leek hartaanval te krijgen en op aanraden van andere cardioloog met aprovel gestopt. Steken zijn weg. Nu slik ik Metoprolol (Zelokeen) en bloeddruk is weer netjes. Alleen mag voorlopig helemaal geen stress meer hebben dus ook voorlopig niet meer werken (zit in de ICT met te weinig mankracht en teveel werk, etc...) want dan komen de steken gewoon weer keihard terug. Kortom, Geen Aprovel meer voor mij.
15-12-2012

Aprovel (irbesartan)

Voors; Veel minder vaak en minder heftig last van hoofdpijn. Bloeddruk verlaagd maar schommelt nog al eens en afwisselend te hoge bovendruk of onderdruk. Tegens; gewrichtspijnen, stramme spieren, lusteloosheid. Moeite om op gang te komen met sporten (wielrennen)
14-12-2012

Aprovel (irbesartan)

Ik heb goede ervaringen met Aprovel, gebruik dit sinds 5 jaar, de enige bijwerking: droge en geirriteerde hoest, weet niet zeker of het door de Aprovel komt, ik rook n.l. (helaas). Wordt wel als een v.d. meest voorkomende bijwerking genoemd. Helaas door de bezuinigingen heb ik nu van Sandoz Irbesartan gekregen, is de helft goedkoper, ben er sdert een week mee bezig, contro[lees meer...]leer m.b.v. een bloeddrukmeter zelf, indien blijkt dat dit mjedicijn minder werkt dan de orginele Aprovel, dan ga ik, ook al moet ik hetzelf betalen, weer mijn vertrouwde Aprovel gebruiken.
10-12-2012

Aprovel (irbesartan)

Sinds enlkele jaren gebruik ik Aprovel met goed resultaat en zonder duidelijke bijwerkingen. Sinds ongeveer 6 weken goedkopere Teva gekregen van de apotheek. Na enkele weken klachten van jeuk en roodheid mn in gelaat en hals, hoofdpijn, duizeligheid, erge spierpijn mn in lage rug, buik en liezen. Ik concludeerde dat dit van de Teva komt. In overleg met de huisarts wee[lees meer...]r met Aprovel begonnen.
03-12-2012

Hypertensie

Ik gebruik al vele jaren Aprovel 300 wegens te hoge bloeddruk. Aanvankelijk nam mijn gewicht toe met 10 kg. Later is dat weer afgenomen. Ook heb ik nooit meer hoofdpijn gehad sinds ik Aprovel gebruik. Mijn bloeddruk is volledig verbeterd, maar als ik met het medicijn stop, dan neemt de bloeddruk toch weer toe.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum