ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

15-04-2018

Hypertensie

Overgestapt naar deze medicatie na extreme bijwerkingen van perindopril en nifedipine. Dit lijkt een zachter middel met beter resultaat.
10-03-2018

Irbesartan (irbesartan)

Ik had langdurig klachten en werd van specialist naar specialist gestuurd. Tot de reumatoloog in mijn dossier keek en zei dat ik al lange tijd wel heel erg hoge bloeddruk had. Wat blijkt nu achteraf veel van mijn klachten komen daar vandaan. Dankzij dit medicijn ben ik nu sinds een week van heel veel klachten af. Ik hoop dat dit zo blijft en het echte genieten weer kan b[lees meer...]eginnen. Het duurt erg lang voor het merkbaar is dat het werkt maar haalt op een langzaam tempo wel netjes de bloeddruk omlaag.
08-03-2018

Irbesartan (irbesartan)

Pilletjes zijn voorgeschreven door mijn nefroloog, na jaren furesemide (beviel uitstekend) gebruikt te hebben. Jicht en afwijkende bloedwaarden (eiwit in bloed) dwongen mij te stoppen met dit medicijn.
12-02-2018

Hypertensie

Brengt de bloeddruk niet veel naar beneden. Wel een zaligheid dat er toch nog een middel is met weinig bijwerkingen. Helaas daalt de bloeddruk niet voldoende. Medicatie zal uitgebreid worden met triamtereen. Afwachten hoe het daarmee gaat.
21-12-2017

Irbesartan (irbesartan)

Sinds dit medicijn is mijn bloeddruk redelijk goed
19-12-2017

Hypertensie

Was beetje huiverig ermee te beginnen na alle ervaringen hier maar wat voel ik mij beter sinds ik Ibersartan gebruik! Geen benauwdheid of hartkloppingen meer, voelde meteen flinke verlichting! Veel minder moe en meer energie! Geen druk meer op borst of benauwdheid bij inspanning. Gebruik t nu 1 week en pas na enkele weken zal blijken of t helpt bij mijn hoge bloeddruk (180[lees meer...]/110 en ben pas 38) maar mn hartslag in rust is al gezakt van gemiddeld 120 naar 95. Ben tot nu toe erg tevreden en de bijwerkingen zijn minimaal. Beetje duizelig bij te snel opstaan en wat zuurbranden en tintelende tong. Te verwaarlozen vind ik tegenover hoeveel beter en rustiger ik me nu voel!
20-11-2017

Irbesartan (irbesartan)

Mijn bloeddruk is al heel lang op het randje. Nu is die echter nog hoger geworden met een gemiddelde van 147/95. Ik gebruik nu 5 dagen Irbesartan 150 mg en ik voel mij helemaal niet goed. Slaap heel slecht vanwege zuurbranden, druk op het middenrif, vervelende hoest, onrustige benen waardoor ik niet weet hoe ik moet liggen. Ook heb ik het gevoel niet diep genoeg te kunn[lees meer...]en ademen, dan begin ik weer te hoesten. Soms het gevoel dat mijn hart overslaat en weer hoesten. Overdag vermoeid en ben doodop als ik de trap ben opgegaan. Ook niet kunnen sporten ofschoon ik de pil pas 5 dagen heb gebruikt. Wat een ellende. Hier ga ik dus niet mee door.
31-07-2017

Irbesartan (irbesartan)

had eerst lisinopril, daarvan kreeg ik een akelige hoest. Toen irbesartan. In het begin prima, maar na 10 maanden of zo een zeer sterke pieptoon in mijn linkeroor. ben er spontaan mee gestopt en de piep is verminderd.
Pagina 1 van 7

Mirena (2046) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (448) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!