ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
10-11-2018

Artrose

Gebruik al heel lang Irbesertan 150mg per dag v oor de hoge bloeddruk met goed gevolg. Na een val had ik eerst heftige pijnen en kreeg achtereenvolgens paracetamol 3x1000 mg voorgeschreven, daarna diclofenac maar vanwege erge bijwerkingen Tramadol of Heroìne. Dit ging ook niet en dus maar geen pijnstillers. Twee maanden na de val kreeg ik ook veel last van mijn L knie[lees meer...] en twee weken verder kreeg ik het vermoeden dat dit misschien verband hield met Irbesertan en ben na twee dagen vrijwel pijnvrij, nu maar hopen dat de bloeddruk goed blijft. (nu 125_85 mm Hg)
19-09-2018

Irbesartan (irbesartan)

Jaren met succes Valsartan CF en daarna Aurobindo gebruikt. Doordat dit niet meer verstrekt werd, van een andere fabrikant gekregen, daar kreeg ik maagpijn van. Via huisarts Irbesartan gekregen. Na verloop van een aantal weken, raar gevoel in mond,tong en opgezette bovenlip. Daarna smaakverlies. Bij controle bloeddruk bleek deze 172 nog wat te zijn. Dit heb ik nog nooit ge[lees meer...]had. Ben er accuut mee gestopt en nu maar hopen dat de bijwerkingen verdwijnen. Zien dat je een lekker boterhammetje kaas hebt met de smaak van bordkarton en een zere mond na het eten dat is heeeel vervelend.
15-04-2018

Hypertensie

Overgestapt naar deze medicatie na extreme bijwerkingen van perindopril en nifedipine. Dit lijkt een zachter middel met beter resultaat.
10-03-2018

Irbesartan (irbesartan)

Ik had langdurig klachten en werd van specialist naar specialist gestuurd. Tot de reumatoloog in mijn dossier keek en zei dat ik al lange tijd wel heel erg hoge bloeddruk had. Wat blijkt nu achteraf veel van mijn klachten komen daar vandaan. Dankzij dit medicijn ben ik nu sinds een week van heel veel klachten af. Ik hoop dat dit zo blijft en het echte genieten weer kan b[lees meer...]eginnen. Het duurt erg lang voor het merkbaar is dat het werkt maar haalt op een langzaam tempo wel netjes de bloeddruk omlaag.
08-03-2018

Irbesartan (irbesartan)

Pilletjes zijn voorgeschreven door mijn nefroloog, na jaren furesemide (beviel uitstekend) gebruikt te hebben. Jicht en afwijkende bloedwaarden (eiwit in bloed) dwongen mij te stoppen met dit medicijn.
12-02-2018

Hypertensie

Brengt de bloeddruk niet veel naar beneden. Wel een zaligheid dat er toch nog een middel is met weinig bijwerkingen. Helaas daalt de bloeddruk niet voldoende. Medicatie zal uitgebreid worden met triamtereen. Afwachten hoe het daarmee gaat.
21-12-2017

Irbesartan (irbesartan)

Sinds dit medicijn is mijn bloeddruk redelijk goed
19-12-2017

Hypertensie

Was beetje huiverig ermee te beginnen na alle ervaringen hier maar wat voel ik mij beter sinds ik Ibersartan gebruik! Geen benauwdheid of hartkloppingen meer, voelde meteen flinke verlichting! Veel minder moe en meer energie! Geen druk meer op borst of benauwdheid bij inspanning. Gebruik t nu 1 week en pas na enkele weken zal blijken of t helpt bij mijn hoge bloeddruk (180[lees meer...]/110 en ben pas 38) maar mn hartslag in rust is al gezakt van gemiddeld 120 naar 95. Ben tot nu toe erg tevreden en de bijwerkingen zijn minimaal. Beetje duizelig bij te snel opstaan en wat zuurbranden en tintelende tong. Te verwaarlozen vind ik tegenover hoeveel beter en rustiger ik me nu voel!
Pagina 1 van 7

Mirena (2099) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (841) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (482) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (461) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (372) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!