Irbesartan

irbesartan

21-11-2019

Irbesartan (irbesartan)

wat ik nog toe wou voegen,mijn klachten waren bij teva en bij aurobindo: pijnen in rug, armen en benen, sn'achts vervelende benen. hoofdpijn, moe, weinig energie, rillingen bij rust en het gevoel van kramp op de borst
21-11-2019

Irbesartan (irbesartan)

als reumapatient vallen de klachten niet meteen op omdat je gewend bent aan pijn in de gewrichten. lang heb ik irbesartan gebruikt van aprovel, geheel naar tevredenheid. Bij wisseling van merk naar aurobindo en later nog een keer neer teva begonnen de klachten. Mijn artsen wisten geen raad met deze algehele malaise, ben daarom voor een second opinion naar St Maartens k[lees meer...]liniek geweest ,op advies van een reumatoloog daar ben ik de ibesartan gaan testen. tot mijn grote verbazing verdwenen de klachten na twee tot drie weken. Helaas ben ik er nog een keer in gestonken door het merk teva, het kost maanden van ellende om erachter te komen en om weer van de klachten af te komen.
28-10-2019

Bloedverdunnen

duizelig ik weet niet waarvan dat komt ?
03-08-2019

Cardiomyopathie

vanaf start in januari geleidelijk meer moeheid, krachtsverlies. laatste 2 maanden dagelijks erg misselijk, af en toe braken. Hele dagen op bed . Moe moe slapen . Onder behandeling bij MDL arts, Cardioloog, Verwijzing voor Nefroloog. Sinds 3 dagen stop . Vandaag voor het eerst niet meer misselijk. Zit de hele middag op en kijkt tv. Lab: Kalium hoog, Kreatinine hoog. Ge[lees meer...]en enkele arts heeft gekeken of het een bijwerking van één van de medicijnen zou kunnen zijn.Ik heb het zelf bedacht , met de huisarts gecommuniceerd. ij heeft overleg gehad met het ziekenhuis .
27-04-2019

Irbesartan (irbesartan)

Via een (sport)medische controle bij mijn werkgever kwam ik er achter dat mijn bloeddruk veel te hoog was, in rust variërend tussen 145/120 en 180/145 en dat terwijl ik op dat moment pas net 35 was... Uitgebreide bloed- en urineanalyse leverden geen duidelijke oorzaak op en ook aan mijn BMI of zoutgebruik kon het niet liggen. Dus daarom heb ik via de huisarts Irbesarta[lees meer...]n voorgeschreven gekregen en dat gebruik ik inmiddels al vier jaar lang naar volle tevredenheid. Mijn bloeddruk is nu netjes stabiel op de waarde die het zou moeten zijn, zo'n 120/85. Ook heb ik stukken meer energie dan voor de medicatie en kan ik nu weer sporten / trappen lopen zonder meteen helemaal buiten adem te zijn. Momenteel gebruik ik de merkloze tabletten van Focus (preferent middel), maar ik ben meer tevreden over die van Sandoz ivm de filmomhulde tabletten, wat slikken makkelijker maakt (tablet valt niet meteen uit elkaar in water en blijft niet op je tong plakken). Wat bijwerkingen heb ik er wel van, met name meer zweten (ook op plekken waar ik normaal niet zo zweette en daardoor huidirritatie rondom de anus) en duizelingen wanneer ik snel opsta, of op mijn hurken gezeten heb. Volgens de bijsluiter zou dit na een aantal weken niet meer op moeten treden, maar als het na vier jaar nog zo is geloof ik daar niet zo in. Ik ben me er van bewust, voel de duizelingen goed aan komen en hou er rekening mee. Al met al ben ik er tevreden over dit medicijn!
11-04-2019

Irbesartan (irbesartan)

Na een jaar gebruik van 150 mg de dosering verhoogd naar 300 mg per dag. Naast de barnidipine en de triamtereen helpt het nu goed en brengt het mijn bloeddruk tot ongeveer 130 naar beneden zonder al te veel bijwerkingen.
10-11-2018

Artrose

Gebruik al heel lang Irbesertan 150mg per dag v oor de hoge bloeddruk met goed gevolg. Na een val had ik eerst heftige pijnen en kreeg achtereenvolgens paracetamol 3x1000 mg voorgeschreven, daarna diclofenac maar vanwege erge bijwerkingen Tramadol of Heroìne. Dit ging ook niet en dus maar geen pijnstillers. Twee maanden na de val kreeg ik ook veel last van mijn L knie[lees meer...] en twee weken verder kreeg ik het vermoeden dat dit misschien verband hield met Irbesertan en ben na twee dagen vrijwel pijnvrij, nu maar hopen dat de bloeddruk goed blijft. (nu 125_85 mm Hg)
19-09-2018

Irbesartan (irbesartan)

Jaren met succes Valsartan CF en daarna Aurobindo gebruikt. Doordat dit niet meer verstrekt werd, van een andere fabrikant gekregen, daar kreeg ik maagpijn van. Via huisarts Irbesartan gekregen. Na verloop van een aantal weken, raar gevoel in mond,tong en opgezette bovenlip. Daarna smaakverlies. Bij controle bloeddruk bleek deze 172 nog wat te zijn. Dit heb ik nog nooit ge[lees meer...]had. Ben er accuut mee gestopt en nu maar hopen dat de bijwerkingen verdwijnen. Zien dat je een lekker boterhammetje kaas hebt met de smaak van bordkarton en een zere mond na het eten dat is heeeel vervelend.
15-04-2018

Hypertensie

Overgestapt naar deze medicatie na extreme bijwerkingen van perindopril en nifedipine. Dit lijkt een zachter middel met beter resultaat.
10-03-2018

Irbesartan (irbesartan)

Ik had langdurig klachten en werd van specialist naar specialist gestuurd. Tot de reumatoloog in mijn dossier keek en zei dat ik al lange tijd wel heel erg hoge bloeddruk had. Wat blijkt nu achteraf veel van mijn klachten komen daar vandaan. Dankzij dit medicijn ben ik nu sinds een week van heel veel klachten af. Ik hoop dat dit zo blijft en het echte genieten weer kan b[lees meer...]eginnen. Het duurt erg lang voor het merkbaar is dat het werkt maar haalt op een langzaam tempo wel netjes de bloeddruk omlaag.
08-03-2018

Irbesartan (irbesartan)

Pilletjes zijn voorgeschreven door mijn nefroloog, na jaren furesemide (beviel uitstekend) gebruikt te hebben. Jicht en afwijkende bloedwaarden (eiwit in bloed) dwongen mij te stoppen met dit medicijn.
12-02-2018

Hypertensie

Brengt de bloeddruk niet veel naar beneden. Wel een zaligheid dat er toch nog een middel is met weinig bijwerkingen. Helaas daalt de bloeddruk niet voldoende. Medicatie zal uitgebreid worden met triamtereen. Afwachten hoe het daarmee gaat.
21-12-2017

Irbesartan (irbesartan)

Sinds dit medicijn is mijn bloeddruk redelijk goed
19-12-2017

Hypertensie

Was beetje huiverig ermee te beginnen na alle ervaringen hier maar wat voel ik mij beter sinds ik Ibersartan gebruik! Geen benauwdheid of hartkloppingen meer, voelde meteen flinke verlichting! Veel minder moe en meer energie! Geen druk meer op borst of benauwdheid bij inspanning. Gebruik t nu 1 week en pas na enkele weken zal blijken of t helpt bij mijn hoge bloeddruk (180[lees meer...]/110 en ben pas 38) maar mn hartslag in rust is al gezakt van gemiddeld 120 naar 95. Ben tot nu toe erg tevreden en de bijwerkingen zijn minimaal. Beetje duizelig bij te snel opstaan en wat zuurbranden en tintelende tong. Te verwaarlozen vind ik tegenover hoeveel beter en rustiger ik me nu voel!
20-11-2017

Irbesartan (irbesartan)

Mijn bloeddruk is al heel lang op het randje. Nu is die echter nog hoger geworden met een gemiddelde van 147/95. Ik gebruik nu 5 dagen Irbesartan 150 mg en ik voel mij helemaal niet goed. Slaap heel slecht vanwege zuurbranden, druk op het middenrif, vervelende hoest, onrustige benen waardoor ik niet weet hoe ik moet liggen. Ook heb ik het gevoel niet diep genoeg te kunn[lees meer...]en ademen, dan begin ik weer te hoesten. Soms het gevoel dat mijn hart overslaat en weer hoesten. Overdag vermoeid en ben doodop als ik de trap ben opgegaan. Ook niet kunnen sporten ofschoon ik de pil pas 5 dagen heb gebruikt. Wat een ellende. Hier ga ik dus niet mee door.
31-07-2017

Irbesartan (irbesartan)

had eerst lisinopril, daarvan kreeg ik een akelige hoest. Toen irbesartan. In het begin prima, maar na 10 maanden of zo een zeer sterke pieptoon in mijn linkeroor. ben er spontaan mee gestopt en de piep is verminderd.

Amoxicilline (485) - Antibiotica - penicillines breedspectrum