Ervaringen met Cozaar

losartan

Hoge bloeddruk (36 meningen)
Beroerte (0 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

30-07-2021 | Vrouw | 48
Hoge bloeddruk
Van cozaar naar meer shit…. Mijn bloeddruk steeg alleen maar. Ben door de Cozaar op de eerste hulp beland. Gestopt met alle medicatie….Mijn internist zei dat ik zo niet lang te leven had, Bam bloeddruk omhoog. Ik heb geluisterd naar mijn lichaam. Q10 en selenium gaan gebruiken en kalium tabletten. Mijn bloeddruk is van 170/120 gedaald naar 111/73 en dan zonder bijwerki[lees meer...]ngen

16-07-2021 | Vrouw | 48

23-06-2021 | Vrouw | 48

03-06-2021 | Vrouw | 53
Hoge bloeddruk
Bloeddruk zakt goed .maar veel klachten helaas .ziekzwak en vaak misselijk en slap en moe

31-03-2021 | Vrouw | 53
Hoge bloeddruk
Losartan is het 3de medicijn dat ik kreeg voor hoge bloeddruk, van de vorige 2 veel bijwerkingen. Heb het medicijn een week gebruikt, weer vervelende bijwerkingen. Kreeg druk op mijn borst, hoofdpijn, werd er slaperig van. Kreeg wazig zicht, keelpijn, pijn in mijn onderrug, pijn in mijn schouderbladen. Zou fijn zijn als er medicatie tegen hoge bloeddruk is, zonder al tev[lees meer...]eel (ernstige) bijwerkingen

12-07-2020 | Vrouw | 52
Hoge bloeddruk
Slik cozaar voor de hoge bloeddruk. Lijkt bij lichte inspanning wel steeds hoger re worden.220/120 Slaap slecht droom veel ben down.depri.onrust..miselijk duizelig..kan ook niet tegen ace remmers dit is mijn 20e soort ben radeloos

03-07-2019 | Vrouw | 66
losartan (100mg)
Hoge bloeddruk
Sinds 9 maand gebruik ik de echte Cozaar 100mg. Deze betaal ik zelf 26.50 per 86 stuks Nu de bloeddruk hoog 195 / 70 en zou ik weer wat anders moeten nemen ik kan niet tegen betablokkers of ACE remmers en weet niet meer welke ik wel kan verdragen...

24-10-2018 | Vrouw | 65
Hoge bloeddruk
Na 20 dagen gebruik kreeg ik draaiduizeling tot nu toe heeft iemand hier ook ervaring mee......

18-02-2017 | Man | 55
uitstekende medicijn

31-07-2015 | Man | 76
Hoge bloeddruk
Apotheek schreef verplicht ander medicijn uit. Goedkoper. Die wil ik niet, die verdraag ik totaal niet. Nu koop ik de Cozaar zelf. € 25,00 . Nota naar Zorgverzekering. Deze brengt mij € 8,25 in rekening eigen bijdrage. De prijs van het goedkope alternatief. Dus betaal ik nu € 33,25 . Dank u regering.

19-04-2015 | Man | 69
losartan (100mg)
Hoge bloeddruk
Dit type van hoge bloeddruk medicijn was de enige die ik verdroeg. Bij andere soorten had ik heel vreemde gevoel in mijn lichaam, veel bijwerkingen. Met Cozaar was dit allemaal verdwenen en de bloeddruk is onder controle. Recent is (waarschijnlijk door de verzekeraar) Cozaar vervangen door Losanox 100mg van Laboratorios Liconsa 30 tabletten per verpakking uit Barcelona in [lees meer...]Spanje. Beschrijving is zelfde dus ben ik benieuwd of ik een verschil ga merken.

28-11-2014 | Man | 87
Hypertensie
Geen erge bijwerkingen, soms moe.

13-10-2014 | Vrouw | 57
Hoge bloeddruk
Na verschillende medicijnen uitgeprobeerd te hebben blijkt Cozaar de beste te zijn. Bloeddruk is goed, geen bijwerkingen, nog steeds niet na 8 jaar slikken. Een keer Losartan gekregen, wel bijwerkingen, gauw weer terug naar de Cozaar met een briefje van de huisarts. Ben tevreden hoor met dit medicijn.

16-04-2013 | Man | 52
Hoge bloeddruk
ik noem het narcose tabletjes , zodra ik het bed raak val ik direct in slaap ,slaap dan 3 uur heel vast en dan zeer onrustig. benik meer prikkelbaar. was wel van mijn hoofdpijn en hogebloedruk af

14-04-2013 | Vrouw | 61
Hypertensie

14-01-2013 | Man | 61
Hernia
moet veel plassen dus ik stop met dit medicijn. (Red; wij adviseren altijd om het stoppen met een medicijn in overleg te doen met uw behandelend arts en/ of apotheker).