Cozaar

losartan

Beroerte (0 meningen)

12-01-2012

Cozaar (losartan)

bijna dood, witte voeten, bovendruk 70, onderdruk niet meer te meten.
10-01-2012

Cozaar (losartan)

gekregen na de overgang. na maand was bloeddruk weer goed. dossering afgebouwd, maar als ik stop dan schiet de onderwaarde weer omhoog.
09-01-2012

goed
20-11-2011

10-11-2011

Cozaar (losartan)

werkt bij mij goed, als ik het soms vergeet dan krijg ik hoofdpijn en natuurlijk stijgt ook de bloeddruk dan weer.
05-10-2011

Iga Nefropathie

Ik slik nu een aantal jaren Cozaar (nu losartan). Medicijn werkt bij mij prima voor bloeddrukverlaging. Probleem is dat mijn kwaliteit van slaap drastisch door medicijn is verslechterd. Ik slaap moeilijk door, slaap niet diep, en uitslapen is er niet meer bij. Enige dat helpt is mijzelf afmatten door intensief te sporten. Ik zou graag horen of anderen hier ook last van heb[lees meer...]ben. .
20-08-2011

Cozaar (losartan)

Cozaar was voor mij het allerlaatste medicijn dat nog kon worden ingezet voor mijn hoge bloeddruk. Alle andere medicijnen hielpen onvoldoende en/of de bijwerkingen waren te ernstig. Ik slikte 1dd 50mg. Cozaar in combi met Chloortalydon en het werkte! En, wat nog beter was, het leek te werken zonder bijwerkingen. Helaas bleek dit, achteraf, toch niet waar te zijn. De laatst[lees meer...]e maanden kwam ik in de medische molen ivm steeds ernstigere waterige diarree. Even werd zelfs gedacht aan darmkanker. Een MRI toonde gelukkig aan dat er geen afwijkingen zaten in de dikke darm. Wel waren mijn B12 en Ferritine-waardes ernstig verlaagd en werden staaltabletten voorgeschreven. De gehoopte verstopping bleef helaas uit, ik kon zelfs niet meer naar een feestje. Inmiddels had ik bijna het klokje rond last van waterige ontlasting die zich altijd acuut aandiende. Ik ging zelfs niet meer naar feestjes. Omdat de klachten zo hardnekkig waren besloot ik zelf de bijsluiter na te lezen en las bij Cozaar dat het diarree kan veroorzaken. Dat dit dan zo ernstige vorm aan zou nemen zodat ik een peperdure MRI moest krijgen had ook de huisarts nooit meegemaakt. Ik ben er dan ook mee gestopt en nu dus weer zoekende naar een andere behandelmethode. Het middel heeft heel goed geholpen voor mijn hoge bloeddruk maar helaas moet ik stoppen vanwege te ernstige bijwerkingen.
03-08-2011

Hypertensie

Gebruik het al zo'n 10 jaar, sinds 2 jaar overgestapt naar het veel en veel goedkopere generieke Losartan kalium en zonder problemen Veel combinaties geslikt maar sinds een jaar iin combinatie met Nifedipine, eindelijk bloeddruk op peil.
21-07-2011

Hypertensie

Ik heb het generiek losartan voorgeschreven gekregen en heb hier niet zoveel baat bij als bij cozaar het originele middel; vraag zijn er meer mensen met deze eraring en is het in de tyoekomst wellicht voldoende om aan mijn huisarts te vragen om een vermelding op het recept "medische noodzaak originele cozaar"?
11-03-2011

jeuk, droge huid, neusverstopping
27-02-2011

Cozaar (losartan)

binnen drie weken dosering van 50 naar 100 mg.
21-02-2011

Bloeddrukverlager

bloeddruk goed
16-02-2011

31-01-2011

Hoge bloede druk

hallo, beste mensen ik gebruikte 5jaar cozar.de eerste drie jaar 50mg en sinds 2jaar25mg, omdat 50 mg mijn bloeddruk de eerste 3 jaar heel erg omlaag hielp en toen ik niet stopte legde ik contact op met m'n huisarts en ik vroeg aan de huisarts of ik de medicijnen door midden kon breken en hij zei dat dat kon en ik neem de laatste 2 jaar 25 mg medicijnen in en ik koop nooi[lees meer...]t kant en klare gerechten uit de supermarkt en met minder zout en meer kruiden maak ikzelf thuis eten, omdat alle kruiden zelf al zout hebben het werkt prima en ik ben tevreden.
23-01-2011

Bloeddruk

23-01-2011

Bloeddruk

hielp mij niets, want mijn bloeddruk bleef hoog. Amlodipine erbij gehad en dat hielp wel goed.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (514) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum