Beroerte (0 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

12-09-2012 | Vrouw | 50

12-01-2012 | Man | 59
losartan
bijna dood, witte voeten, bovendruk 70, onderdruk niet meer te meten.

10-01-2012 | Vrouw | 63
losartan
gekregen na de overgang. na maand was bloeddruk weer goed. dossering afgebouwd, maar als ik stop dan schiet de onderwaarde weer omhoog.

09-01-2012 | Vrouw | 56
goed

20-11-2011 | Vrouw | 59

10-11-2011 | Vrouw | 68
losartan
werkt bij mij goed, als ik het soms vergeet dan krijg ik hoofdpijn en natuurlijk stijgt ook de bloeddruk dan weer.

05-10-2011 | Man | 38
Iga Nefropathie
Ik slik nu een aantal jaren Cozaar (nu losartan). Medicijn werkt bij mij prima voor bloeddrukverlaging. Probleem is dat mijn kwaliteit van slaap drastisch door medicijn is verslechterd. Ik slaap moeilijk door, slaap niet diep, en uitslapen is er niet meer bij. Enige dat helpt is mijzelf afmatten door intensief te sporten. Ik zou graag horen of anderen hier ook last van heb[lees meer...]ben. .

20-08-2011 | Vrouw | 47
losartan
Cozaar was voor mij het allerlaatste medicijn dat nog kon worden ingezet voor mijn hoge bloeddruk. Alle andere medicijnen hielpen onvoldoende en/of de bijwerkingen waren te ernstig. Ik slikte 1dd 50mg. Cozaar in combi met Chloortalydon en het werkte! En, wat nog beter was, het leek te werken zonder bijwerkingen. Helaas bleek dit, achteraf, toch niet waar te zijn. De laatst[lees meer...]e maanden kwam ik in de medische molen ivm steeds ernstigere waterige diarree. Even werd zelfs gedacht aan darmkanker. Een MRI toonde gelukkig aan dat er geen afwijkingen zaten in de dikke darm. Wel waren mijn B12 en Ferritine-waardes ernstig verlaagd en werden staaltabletten voorgeschreven. De gehoopte verstopping bleef helaas uit, ik kon zelfs niet meer naar een feestje. Inmiddels had ik bijna het klokje rond last van waterige ontlasting die zich altijd acuut aandiende. Ik ging zelfs niet meer naar feestjes. Omdat de klachten zo hardnekkig waren besloot ik zelf de bijsluiter na te lezen en las bij Cozaar dat het diarree kan veroorzaken. Dat dit dan zo ernstige vorm aan zou nemen zodat ik een peperdure MRI moest krijgen had ook de huisarts nooit meegemaakt. Ik ben er dan ook mee gestopt en nu dus weer zoekende naar een andere behandelmethode. Het middel heeft heel goed geholpen voor mijn hoge bloeddruk maar helaas moet ik stoppen vanwege te ernstige bijwerkingen.

03-08-2011 | Vrouw | 53
Hypertensie
Gebruik het al zo'n 10 jaar, sinds 2 jaar overgestapt naar het veel en veel goedkopere generieke Losartan kalium en zonder problemen Veel combinaties geslikt maar sinds een jaar iin combinatie met Nifedipine, eindelijk bloeddruk op peil.

21-07-2011 | Man | 31
Hypertensie
Ik heb het generiek losartan voorgeschreven gekregen en heb hier niet zoveel baat bij als bij cozaar het originele middel; vraag zijn er meer mensen met deze eraring en is het in de tyoekomst wellicht voldoende om aan mijn huisarts te vragen om een vermelding op het recept "medische noodzaak originele cozaar"?

11-03-2011 | Man | 67
jeuk, droge huid, neusverstopping

27-02-2011 | Man | 65
losartan
binnen drie weken dosering van 50 naar 100 mg.

21-02-2011 | Man | 65
Bloeddrukverlager
bloeddruk goed

16-02-2011 | Vrouw | 65

31-01-2011 | Vrouw | 45
Hoge bloede druk
hallo, beste mensen ik gebruikte 5jaar cozar.de eerste drie jaar 50mg en sinds 2jaar25mg, omdat 50 mg mijn bloeddruk de eerste 3 jaar heel erg omlaag hielp en toen ik niet stopte legde ik contact op met m'n huisarts en ik vroeg aan de huisarts of ik de medicijnen door midden kon breken en hij zei dat dat kon en ik neem de laatste 2 jaar 25 mg medicijnen in en ik koop nooi[lees meer...]t kant en klare gerechten uit de supermarkt en met minder zout en meer kruiden maak ikzelf thuis eten, omdat alle kruiden zelf al zout hebben het werkt prima en ik ben tevreden.

23-01-2011 | Vrouw | 72
Bloeddruk