Beroerte (0 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

23-01-2011 | Vrouw | 72

23-01-2011 | Vrouw | 68
Bloeddruk
hielp mij niets, want mijn bloeddruk bleef hoog. Amlodipine erbij gehad en dat hielp wel goed.

23-01-2011 | Vrouw | 63
Voor de bloeddruk
Het werkt goed.

23-01-2011 | Vrouw | 63
Bloeddruk
door apotheek overgezet naar lasarten. Ik was tevreden met Cozaar.

23-01-2011 | Vrouw | 52
Het werkt goed.

13-09-2010 | Vrouw
losartan
Cozaar gebruik ik nu een jaar, daarvoor een half jaar Lisinopril gebruikt waar ik na een paar maanden heel erg moe van werd. Tot nu toe geen hinder van bijwerkingen en de bloeddruk is prima

09-05-2010 | Vrouw
losartan
ik gebruik verschillende medicijnen , voor de reume en hoge bloeddruk heb een spyraaltje heb nu de tweede in laten zetten geen bij werkingen en geen klachten. maar laat altijd voor de zeker heid alles na checken

02-05-2010 | Vrouw
losartan
Na eerste inname van 50 mg cozaar last van druk op de borst en een naar gevoel. Dat verdween na een tijd. De volgende dagen voortdurend hoofdpijn, slaperigheid, depressief gevoel, driftbuien en veel migraine-aanvallen tot wel 3 per week. Bij dit alles daalde de bloeddruk nauwelijks. Na 2 maanden bleven de klachten hetzelfde en was er eczeem bijgekomen. De bloeddruk was net[lees meer...] zo hoog als ervoor. Verhoging van de dosering zag ik niet zitten. Toen na 3 maanden de bloeddruk niet verlaagd was en ik me realiseerde dat ik me al die tijd niet goed had gevoeld, ben ik op eigen initiatief gestopt. Na 1 week was de bloeddruk goed en waren de bijwerkingen verdwenen.

11-04-2010 | Vrouw
losartan
Ik slik dit medicijn nu een maand of 6. maar voor de hoge bloeddruk doet het weinig. Ik moet er nu na een half jaar nog een andere bloeddrukverlager bijslikken ( Amlodipine ) Verder heb ik in het begin best wel spierpijn van gehad, maar dat is nu wel over.

10-04-2010 | Vrouw
Hogen bloeddruk
eerst 50 mg toen verhoogd naar 100mg nu erg moe en duizelig vind dit heel vervelend graag andere ervaringen

15-03-2010 | Vrouw
losartan
Na 10 jaar Cozaar, prima bloeddruk, echter de laatste maanden loopt deze op. Cozaar zou geen 24 uurs dekking hebben, zegt men, en daarom over op Atacand. Ben benieuwd wat dat wordt, Cozaar heetf nooit problemen gegeven en was er erg content mee.

14-12-2009 | Vrouw

28-11-2009 | Vrouw
Hypertensie
Ik krijg de laatste tijd veel last van eczeem en botklachten. Weet nog niet of het wel van de Cozaar komt, dus wil graag weten of andere mensen dit ook hebben. Ik slik het al zo'n 10 jaar en de bijwerkingen staan ook in de bijsluiter.

30-07-2009 | Vrouw
Bloeddruk
goed heb er geen klachten van

08-05-2009 | Vrouw
Tia

18-01-2009 | Vrouw
Bloeddruk en ?? hartklep
Mijn vrouw gebruikte al bijna twee jaar Cozaar voor de hoge bloeddruk. De eertste tijd 50 maar nadat zij in het Slingeland Ziekenhuis te Doetinchem gekateriseerd was en daarna in Nijmegen gedotterd werd haar dosis verhoogd naar 100. Hoewel ze bij de eerste toediening van 50 ook al moest hoesten werd het na de verhoging tot 100 het hoesten verschrikkelijk. De gehele dag bij[lees meer...]na hoesten hoesten hoesten. Vele keren naar de huisarts die in de status - die ik heb opgevraagd - 12 maal opschreef prikkelhoest en verwijzingen naar de hartspecialist, daarna KNO-arts en ten lange leste toen ik begon op te spelen dat het zo niet meer kon eindelijk naar de longspecialist. Deze arts pakt het op dit moment nu eindelijk goed aan CT scan en longfuncties en .......het laten stoppen met Cozaar. Ik had dat aan de hartspecialist al voor de kerstdagen gevraagd maar hij kon er alleen achter staan tot het verminderen weer naar 50. Na bezoek aan de longarts ging hij wel accoord met stoppen. Van de longarts nu een paardenmiddel gekregen Qvar (TM). 2 maal daags 4 pufjes. Met kans op problemen met de ogen. Volgens de apotheker vrij veel en zei dat mijn vrouw goed op de ogen moest letten. B.V. wazig zien. Vooral ook al omdat zij een te hoge oogdruk heeft en daarvoor s-avonds oogdruppels gebruikt. A.s. woensdag 21 januari 2009 weer naar de oogarts voor controle. Nu vragen om de controle naar 1 maal in de twee maanden te brengen. Veel te vaak blijven de klachten bij een specialist hangen. Geen problemen dan weer naar de huisarts. Regie is er vaak niet. daardoor loopt mijn vrouw nu al bijna twee jaar te hoesten. Krijgt steeds minder fut en slaapt bijna de gehele dag. Doordat ze ook nog suikerpatient is en behalve 3 maal daags tabletten hiervoor gebruikt en ook nog tweemaal per dag insulide spuit weet je niet meer waaraan het ligt. En wat doen de andere medicijnen op deze nieuwe stoffen waaronder de corticosteroid familie. Volgens de longarts kan het nog wel een poosje duren voor ze van het hoesten af is maar hij zegt dat voor 95 % haar er van kan afhelpen. Eindelijjk hoop ik. Zijn er meer mensen die problemen hebben met Cozaar? En met b.v. statines?

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum