Ervaringen met Cozaar

losartan

Hoge bloeddruk (36 meningen)
Beroerte (0 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

14-12-2009 | Vrouw

09-12-2009 | Man
vermoeidheid, hartkloppingen

01-12-2009 | Man
Hoge bloeddruk
Ik betwijfel of Cozaar na een aantal jaren gebruik nog het zelfde effect heeft wordt je lichaam niet immuum?

28-11-2009 | Vrouw
Hypertensie
Ik krijg de laatste tijd veel last van eczeem en botklachten. Weet nog niet of het wel van de Cozaar komt, dus wil graag weten of andere mensen dit ook hebben. Ik slik het al zo'n 10 jaar en de bijwerkingen staan ook in de bijsluiter.

12-09-2009 | Man

30-07-2009 | Vrouw
Bloeddruk
goed heb er geen klachten van

29-06-2009 | Man
Hoge bloed druk

18-05-2009 | Man
Hoge bloeddruk
Kwam bij de huisarts om zwelling bij oormiddenstukje te laten bekijken. Hij wou mijn bloeddruk meten en die bleek echt veel te hoog. Kreeg eerst iets van een blokker en dat ging helemaal niet en nu op Cozaar gaat het eigenlijk prima, merk er niet veel van.

08-05-2009 | Vrouw
Tia

18-01-2009 | Vrouw
Bloeddruk en ?? hartklep
Mijn vrouw gebruikte al bijna twee jaar Cozaar voor de hoge bloeddruk. De eertste tijd 50 maar nadat zij in het Slingeland Ziekenhuis te Doetinchem gekateriseerd was en daarna in Nijmegen gedotterd werd haar dosis verhoogd naar 100. Hoewel ze bij de eerste toediening van 50 ook al moest hoesten werd het na de verhoging tot 100 het hoesten verschrikkelijk. De gehele dag bij[lees meer...]na hoesten hoesten hoesten. Vele keren naar de huisarts die in de status - die ik heb opgevraagd - 12 maal opschreef prikkelhoest en verwijzingen naar de hartspecialist, daarna KNO-arts en ten lange leste toen ik begon op te spelen dat het zo niet meer kon eindelijk naar de longspecialist. Deze arts pakt het op dit moment nu eindelijk goed aan CT scan en longfuncties en .......het laten stoppen met Cozaar. Ik had dat aan de hartspecialist al voor de kerstdagen gevraagd maar hij kon er alleen achter staan tot het verminderen weer naar 50. Na bezoek aan de longarts ging hij wel accoord met stoppen. Van de longarts nu een paardenmiddel gekregen Qvar (TM). 2 maal daags 4 pufjes. Met kans op problemen met de ogen. Volgens de apotheker vrij veel en zei dat mijn vrouw goed op de ogen moest letten. B.V. wazig zien. Vooral ook al omdat zij een te hoge oogdruk heeft en daarvoor s-avonds oogdruppels gebruikt. A.s. woensdag 21 januari 2009 weer naar de oogarts voor controle. Nu vragen om de controle naar 1 maal in de twee maanden te brengen. Veel te vaak blijven de klachten bij een specialist hangen. Geen problemen dan weer naar de huisarts. Regie is er vaak niet. daardoor loopt mijn vrouw nu al bijna twee jaar te hoesten. Krijgt steeds minder fut en slaapt bijna de gehele dag. Doordat ze ook nog suikerpatient is en behalve 3 maal daags tabletten hiervoor gebruikt en ook nog tweemaal per dag insulide spuit weet je niet meer waaraan het ligt. En wat doen de andere medicijnen op deze nieuwe stoffen waaronder de corticosteroid familie. Volgens de longarts kan het nog wel een poosje duren voor ze van het hoesten af is maar hij zegt dat voor 95 % haar er van kan afhelpen. Eindelijjk hoop ik. Zijn er meer mensen die problemen hebben met Cozaar? En met b.v. statines?

20-07-2008 | Vrouw
Hoge bloeddruk
Zowel Cozaar als nifedipine toch nog bovendruk te hoog. Dosering werd steeds hoger. Waarschijnlijk gevolg van langdurig, noodzakelijk gebruik prednisolon. Bijwerking waarschijnlijk moeheid (soms extreem); wel echt vervelend want dan heb je soms een dag dat je echt alleen maar wilt zitten/liggen.

01-07-2008 | Vrouw
Hoge bloeddruk
Erg duizelig! En licht in het hoofd. Vermoeidheid, veel zweten en slecht slapen.

21-07-2011 | Man | 31
Hypertensie
Ik heb het generiek losartan voorgeschreven gekregen en heb hier niet zoveel baat bij als bij cozaar het originele middel; vraag zijn er meer mensen met deze eraring en is het in de tyoekomst wellicht voldoende om aan mijn huisarts te vragen om een vermelding op het recept "medische noodzaak originele cozaar"?

16-11-2012 | Man | 36
losartan
Ik moet voor mijn nieren de bloeddruk laag houden. Ik kreeg eerst 1 maal daags 50 mg Losartan. Kreeg de bloeddruk niet omlaag. Toen 2x daags 50 mg met plastabletten. Nog steeds niet omlaag te krijgen. Nu sinds een week 2 maal daags 100 mg Losartan en plastabletten. Ik heb erg last van de bijwerkingen. Duizelig, braken en diarree. Er wordt vermeld dat dit een paar weken k[lees meer...]an duren...

05-10-2011 | Man | 38
Iga Nefropathie
Ik slik nu een aantal jaren Cozaar (nu losartan). Medicijn werkt bij mij prima voor bloeddrukverlaging. Probleem is dat mijn kwaliteit van slaap drastisch door medicijn is verslechterd. Ik slaap moeilijk door, slaap niet diep, en uitslapen is er niet meer bij. Enige dat helpt is mijzelf afmatten door intensief te sporten. Ik zou graag horen of anderen hier ook last van heb[lees meer...]ben. .

31-01-2011 | Vrouw | 45
Hoge bloede druk
hallo, beste mensen ik gebruikte 5jaar cozar.de eerste drie jaar 50mg en sinds 2jaar25mg, omdat 50 mg mijn bloeddruk de eerste 3 jaar heel erg omlaag hielp en toen ik niet stopte legde ik contact op met m'n huisarts en ik vroeg aan de huisarts of ik de medicijnen door midden kon breken en hij zei dat dat kon en ik neem de laatste 2 jaar 25 mg medicijnen in en ik koop nooi[lees meer...]t kant en klare gerechten uit de supermarkt en met minder zout en meer kruiden maak ikzelf thuis eten, omdat alle kruiden zelf al zout hebben het werkt prima en ik ben tevreden.