losartan

Nierinsufficiëntie (3 meningen)
Hartfalen (1 mening)
Syndroom van Raynaud (0 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

12-01-2019 | Vrouw | 49
Hypertensie
Sinds een aantal jaren Valsartan geslikt vanwege hoge bloeddruk. Maar augustus 2018 kreeg ik ineens Kaliumlosartan van de apotheker, omdat er in de Valsartan vervuilde stoffen zouden zitten. In oktober ging ik mezelf steeds vervelender voelen, maar moeilijk te verwoorden. Ik voelde me angstig, terwijl ik een hele nuchtere vrouw ben. Dus zelf snapte ik er niets van. In dece[lees meer...]mber de bloeddruk laten meten bij assistente van de huisarts. Zij hoorde toen een onregelmatige hartslag. Volgende dag bij huisarts laten checken en ook mijn klachten besproken. Hij kon er weinig mee zei hij en volgens hem was het de overgang (lekker makkelijk om het daar op te schuiven....). Wel doorverwezen naar cardioloog vanwege de onregelmatige hartslag. TIjdens de kerstdagen ben ik gestopt met de Losartan en weer Valsartan gaan slikken (daar had ik er nog een paar van). We zijn inmiddels 2½ week verder en psychisch voel ik mij weer stukken beter! Geen angstige rare gevoelens meer, wat een opluchting! Nog wel kortademig en soms wat pijn op de borst. Dit ga ik komende week met de cardioloog bespreken. Maar ik ga nooit meer Losartan slikken!!

11-04-2019 | Man | 50
losartan (50mg)
sinds 17 september 2018 dit middel. na 3 dagen werd ik wakker met nekpijn, pijn in rug en de arnen. linker arm tinteldt soms. heb het vaak koud. of ik zweet enorm. veel last van jeuk op de rug. s avonds kramp in de kuite. in januari weer huisarts voor mijn nek. dit zou wel een kou zijn maar omdat het al zo lang duurt moest ik maar na de fisio.. na negen keer daar mee gesto[lees meer...]pt. huis arts kent nekpijn niet als bijwerking. de laatste dagen branderig gezicht mijn keel zwelt niet meer op. meer mensen met nekpijn?

31-12-2019 | Man | 51
Hypertensie

24-05-2020 | Vrouw | 54
losartan (50mg)
Heb altijd bloeddruk 120 over 80 gehad... en in eens was rond 150/94.. Het schommelde die weken erna erg en vandaar deze kaliumlosartan, maar waarpm gelijk 50mg en niet eerst 25mg proberen...

07-02-2019 | Vrouw | 54
losartan (50mg)
Gekregen als vervanger van Lisinopril waar ik veel spierkrampen van kreeg. Maar binnen een week zwol ik helemaal op. Mijn handen en voeten en keel vooral. Ik had moeite met slikken en mijn ring kon ik niet omhouden, zo erg knelde het. Terwijl normaliter mijn ring zelfs los zit. Dus ben ik gestopt en heb de huisarts per mail geinformeerd.

03-02-2019 | Vrouw | 59
losartan (25mg)
na start gebruik hoge hartslag, overslagen, hoofdpijn, spierpijn en kramp in de benen 's nachts

23-07-2020 | Vrouw | 60
losartan (50mg)
Ik slikte dit middel voor hoge bloeddruk eerst met 25 mg . Maar dit deed niets voorde hoge bloeddruk . Ik had toen licht klachten zoals hier boven. Daarna overgegaan op 50 mg . Een uur na inname kwamen deze verschijnselen. Na 3 dagen gestopt de klachten werden minder in de loop van 10 dagen

10-12-2018 | Man | 60
losartan (50mg)
Trillen, lusteloosheid, somberheid, soms spierpijn in bovenbenen. Bovendruk blijft hoog. Overstappen op 100 mg durf ik niet door mogelijk nog ernstigere bijwerkingen.

01-12-2018 | Vrouw | 60
losartan (50mg)
Waardeloos rotzooi puur vergif . Zere benen zenuw pijn en vocht vasthouden

27-11-2018 | Vrouw | 61
losartan (100mg)
Nooit last van mijn benen gehad. Nu heel veel last van mijn rechter voet en benen. Benen zijn gespannen en ik kan moeilijk op mijn rechtervoet staan. Soms spontane zenuwpijn in het been gedurende 20 seconden. Het is gecombineerd met hydrochlorothiazide 12.5 mg

02-02-2019 | Vrouw | 62
losartan (50mg)
Zeer slecht medizijn. Geeft enorm veel bijwerkingen. Zoals hoofdpijn, duizelig, somber, dubbel zien.

24-01-2019 | Vrouw | 62
losartan (100mg)
Valsartan is uit de handel nu losartankalium. Sinds 2 maanden gebruik ik de nieuwe medicijn . Voel mij de laatste tijd duizelig,hoofdpijn en pijn in mijn handen . Soms heb ik het gevoel of ik mijn ademhaling niet onder controle krijg. Heb diabetes en sinds kort ineens S nachts zweten , weet niet of het van losartankalium komt .

17-11-2019 | Vrouw | 64
losartan (50)
Als ik moe word, dan draaiduizeligheid, ga ik niet rusten in bed, dan begint hoofdpijn,pijn in nek en schouders. Omdat ik ook mijn uren slaap niet haal s nachts, moet ik elke middag gaan rusten, anders kom ik de dag niet door. Vreselijk, voel me vaak geradbraakt. Algeheel gevoel van malaise. Ga terug naar de arts voor ander medicijn, dit is geen leven. Ik lijk wel een bab[lees meer...]y,die elke dag een middagslaapje moet doen,belachelijk. Normaal ben ik gewoon actief met hobbies,kleinkinderen, beetje sport enz.

09-06-2020 | Man | 65
losartan (100mg)
Gebruik kaliumlosartan 100mg in combinatie met bisoprolol fumaraat 1,25mg tegen mijn hoge bloeddruk. Boeddruk blijft hetzelfde maar, ik zie wazif mijn libido is verminderd en ik voel me moe. Ook is mijn nierfunctie verminderd en ben ik nu doorverwezen naar een nierspecialist.

12-06-2018 | Vrouw | 67
losartan (100mg)
Ik vind dit een fijn medicijn zonder bijwerkingen. Echter wel van Accord. De apotheek wil iedere keer een ander wellicht iets goedkoper medicijn leveren waar ik wel bijwerkingen van duizeligheid en hoofdpijn ervaar. Steeds weer in discussie en terug naar de huisarts om dit middel van deze fabrikant te krijgen

10-02-2019 | Man | 68
losartan (50mg)
Medicijn gekregen, terwijl ik al spironolacton gebruik: funesta combinatie. Heeft geen enkel bloeddruk verlagend effect. Veroorzaakt extreme moeheid, zeer vaak waterdunne diarree, spierkrampen benen, onregelmatige hartslag en uiteindelijk nu extreme hyponatriëmie. Ben er na laatste meting natrium in bloed, mee gestopt. Dit was geen leven. Ben benieuwd wat het volgende exp[lees meer...]eriment is, dat de dokter bij me wil uitvoeren.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum