Ervaringen met Micardis

huiduitslag hele lichaam

Hoge bloeddruk (39 meningen)
Hartritmestoornissen (2 meningen)
Angina pectoris (1 mening)

Kaliumlosartan (118 meningen)
Candesartan (111 meningen)
Aprovel (100 meningen)
Valsartan (96 meningen)
Diovan (94 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

31-01-2014 | Vrouw | 56
Hoge bloeddruk
Bleek al een tijdje een erg hoge bloeddruk te hebben, kreeg hiervoor van de huisarts sotalol, dat is een betablokker voorgeschreven. Mijn bloeddruk zakte niet voldoende, moest nog meer sotalol gaan gebruiken, maar had hiervan een ernstige bijwerking, nml kramp in mijn kuiten. Ik wilde daarom niet meer gebruiken. Mijn huisarts schreef me toen micardis voor, het is een prima[lees meer...] middel waarvan ik geen bijwerkingen heb. En mijn bloeddruk is met 1 tablet per dag van 20 mg keurig!

12-09-2012 | Man | 57

19-11-2016 | Man | 58
telmisartan (20mg)
Hoge bloeddruk
In begin veel duizelig, daarna in de loop der jaren heel veel spierpijnen, wordt alsmaar erger. Zware benen, kan er haast niet meer door lopen. Krampen worden erger, schouders doen zeer, kramp aan me kuiten, slecht slapen, erg gauw moe, futloos, benauwd. Ik ga vanaf nu stoppen en kijken of het stopt al die bijwerkingen. Ik gebruikte 20 miligram.

11-05-2015 | Man | 58
telmisartan (40mg)
Hoge bloeddruk
Het gebruik van meerdere medicijnen voor diverse aandoeningen leidt altijd tot bijwerkingen. Vervelende bijwerkingen moet je melden bij huisarts of apotheek en zeker niet zelf zomaar stoppen. Wat een risico lopen sommigen die op deze site melden dat zij van het ene op het andere moment gestopt zijn. Dit medicijn heb ik voorgeschreven gekregen omdat het vorige middel een e[lees meer...]norme slijmproductie en hoestklachten opleverde. De slijm is weggebleven en de hoestbuien zijn aanvaardbaar. Ik had al last van plotseling dalende bloeddruk, misselijkheid en diarree en dat is niet veranderd. Ook mijn andere medicijnen geven tenminste dezelfde mogelijke bijwerkingen. De wijziging naar dit middel heeft er voor mij voor gezorgd dat ik weer wat energie kreeg om zaken aan te pakken. De afgelopen 14 maanden waren het niet de medicijnen op zich die problemen veroorzaakten, maar de levering van de apotheek van andere merken die weliswaar dezelfde generieke stof bevatten, maar waarvan de hulpstoffen anders waren.

15-01-2012 | Vrouw | 59
Hoge bloeddruk
druk op de ogen; spierslapte; oog hand coordinatie minder

17-04-2021 | Vrouw | 60
telmisartan (20mg)
Hoge bloeddruk
Ik gebruik het al jaren maar heb de laatste tijd meer last van moeheid daardoor vaak uit mijn doen. Niet fijn voor een positief ingesteld mens, laatste tijd zware benen tijdens wandelen . oorsuizen . Ik heb nu Telmisartan merkloos

16-05-2013 | Vrouw | 60
Hypertensie
Aanvankelijk alleen duizelingen. Na 3 weken enorme verdikkingen van bindweefsel vingers en tenen, lekken van bloedvaten te zien aan rode vlekken in huid die na enkele dagen bruin worden. Meteen gestopt met Micardis. Na 9 maanden zijn de bijwerkingen nog niet verdwenen. Huisarts verwijst niet door.

17-10-2011 | Vrouw | 60
Te hoge bloeddruk
Begonnen met 80 mg. Resultaat veel te lage bloeddruk, transpireren, droge mond, te hoog alatgehalte in bloed, pijn in armen en benen, licht in mijn hoofd, hartkloppingen. Toen naar 40 mg. Voelde mij wel beter, maar de klachten bleven. Nog regelmatig een te lage bloeddruk. Nu sinds een week overgegaan op 20 mg. Bloeddruk is goed,misschien nog iets aan de lage kant ( 60 on[lees meer...]derdruk). Wil proberen er helemaal mee te stoppen.

26-07-2022 | Vrouw | 62
telmisartan (40mg)
Hoge bloeddruk
Ik heb Micardis, bisoprolol en aldactazyne voorgeschreven gekregen door cardioloog. Om dat ik steeds zo moe was en amper de dag kon doorkomen zonder steeds mijn bed op te zoeken, ben ik naar een andere huisarts geweest. Zij nam mijn bloeddruk en die was amper 9 op 6 en had een hartslag van 42 op aanraden heb ik de bisoprolol moeten stoppen en was ik minder moe. maar mo[lees meer...]menteel terug heel moe, volgens mij komt dit van de Micardis. Ook heb ik veel pijn in mijn onderrug. Hebben hier nog mensen last van

22-05-2011 | Vrouw | 62
Hoge bloeddruk
geen effect, na stoppen bleef de bloeddruk gelijk, dus te hoog. Veel last van spierzwakte in de benen, is na stoppen verdwenen.

09-08-2012 | Man | 63
Hoge bloeddruk
Na de meningen van andere gelezen te hebben,komen de klachten overeen met die van mij. Branderd gevoel over mijn lichaam, onrust, last van spierpijn met name in de onderrug, moe, last met sporten. Vervelende dromen. Bloedruk met andere medicijnen is goed. Toch maar kijken of er andere medicijnen zijn die beter voor mij is.

13-03-2012 | Man | 65
Hartritmestoornis
De dosis 20mg/ tablet bestaatook! Heeft die wel effect?

04-07-2011 | Vrouw | 65
Hoge bloeddruk
ik heb slechte ervaringen met dit medicijn, maag- en darmklachten, spierpijn, nachtmerries. Ben nu 3 weken gestopt, mijn bloeddruk is goed met gebruik van 1 tot 2 betablokkers en geen maag-darmklachten en andere bijwerkingen meer.

29-05-2011 | Man | 65
Hoge bloeddruk, nierproblemen
Gebruik Micardis nu een aantal jaren zonder tegen welk probleem dan ook aangelopen te zijn. Bloeddruk wordt 3 maandelijks gecontroleerd en is op een enkele uitzondering na prima in orde,

16-09-2012 | Man | 66

12-09-2012 | Man | 66
Hoge bloeddruk
twijfel over het medicijn, totaal niet mijn eerste keus.