Micardis

telmisartan

Hartritmestoornissen (2 meningen)
Angina pectoris (1 mening)

Aprovel (94 meningen)
Kaliumlosartan (90 meningen)
Diovan (89 meningen)
Valsartan (84 meningen)
Cozaar (63 meningen)

26-11-2010

Te hoge bloeddruk

Ik heb last van bijwerkingen. Ben zo duizelig en vaak heel moe. Heb soms ook last van mijn benen en onderrug. Hebben hier meer mensen last van? Kan ik niet beter op een ander medicijn overstappen??
19-11-2010

Hypertensie

in de loop der jaren is mijn tensie steeds een beetje hoger geworden.na inname van micardis is de tensie juist hoger geworden. ik ben erg ongerust over dit verschijnsel. groet
13-10-2010

24-09-2010

Micardis (telmisartan)

Na andere medicatie voor behandeling van mijn hoge bloeddruk met vervelende bijwerkingen, ben ik uiteindelijk overgestapt op micardis ter behandeling van mijn hoge bloeddruk. Vanaf dag 1 ben ik reuze tevreden! Mijn bloeddruk is nu zoals ie hoort te zijn (ca. 120/80) en ik heb geen last van bijwerkingen.
23-09-2010

Micardis (telmisartan)

vele klachten in de loop van 2 jaar.oa. div.malen infectie van de bovenste luchtwegen (antiobiotica hielp niet), spierpijnen, depressies, jeuk, bloed-armoede,sterk verhoogde creatinine waarden, huiduitslag en wekenlange koorts eindigend in acute ziekenhuisopname. Ik moest onmiddellijk stoppen met micardis. Eerste diagnose acuut nierfalen (nieren werken nog voor 20%) Na[lees meer...] 17 dagen onderzoek, allerlei scans en bloed- en urineonderzoeken niets gevonden.Blijft over micardis.
22-09-2010

Hartritmestoornis

In het begin had ik last van griepverschijnselen. Wat de werking betreft...., ik controleer zelf met een bloeddrukmeter, maar ondanks het dagelijks gebruik, bemerk ik dat de bloeddruk toch weleens boven de norm is.
11-09-2010

Micardis (telmisartan)

ik gebruik micardis sinds 7 maanden, daarvoor had ik jarenlang cozaar 50, daar kreeg ik fladders van in de borst. Van Micardis heb ik abnormale dromen en wel heel erg, ik droom raar over mensen die ik al 40 jaar niet meer gezien of dood zijn. Het is angstaanjagend en een mens denkt gek te worden. Wordt wel 4 tot 5 x per nacht wakker. Ben een paar dagen gestopt met innemen [lees meer...]en toen was het over, maar de bloeddruk loopt dan flink op en die moet laag blijven want ik heb een thorax aneurysma.
11-04-2010

09-03-2010

Micardis (telmisartan)

Vervelende bijwerkingen: verkoudheidsverschijnselen heeft misschien te maken met overgevoeligheid Verkoudheidsverschijnselen treden heviger op nadat ik met lage of strenge buitentemperatuur buiten heb gefietst of gewandeld! Ligt deze oorzaak misschien bij inname van huidige medicatie (Micardis)? Tevens moeheid. Deze varieërt dagelijks van één keer tot soms drie keer per da[lees meer...]g.
01-12-2009

16-02-2009

Bloeddruk

aantasten maag-darmslijmvlies
08-11-2008

Micardis (telmisartan)

redelijk goed, wat last van het hoofd, moeilijk te omschrijven, bij snel omhoog komen draaierig en met volybal soms ook. Neem het nu 's avonds bij het eten.
27-04-2013

Hypertensie

Medicijn gekregen nadat ik veel bijwerkingen had van Aldomet (tijdens bevalling en borstvoeding) en Methyldopa. Dit middel lijkt zonder bijwerkingen bij mij, in ieder geval reageerde ik er veel beter op dan de andere 2. Nu ben ik recent gestopt na 1,5 jaar is de bloeddruk goed. Dus nu kan ik ook ervaren of er evt klachten wegtrekken die dus van de Micardis kunnen zijn gewe[lees meer...]est. Gekke is wel dat ik nu een paar dagen gestopt ben en nu opeens hele lage bloeddruk heb...ben benieuwd of dat nog wegtrekt!
20-01-2012

Micardis (telmisartan)

Gebruik al lange tijd micardis na vele andere medicijnen geprobeerd te hebben leek dit medicijn het beste bij mij te passen. Had al voor gebruik van micardis rugklachten maar dit komt nu echter vanuit mijn spieren na het lezen van reacties hier begin ik steeds meer te geloven dat ook ik last van mijn spieren heb door gebruik van micardis. Heb al een afspraak gemaakt met[lees meer...] mijn arts.
27-12-2015

Micardis (telmisartan)

Dit is de merknaam van de stof Telmisartan. Zie Telmisartan voor ervaringen met ditzelfde medicijn. Let op dat Micardis Plus iets anders is. Micardis Plus is een combinatie van Telmisartan met een plas stimulerend middel. Gewone Micardis is echt gewoon Telmisartan. Ik hoop dat de redactie bij Telmisartan en Micardis waar ik hier nu schrijf aangeeft dat de gewone Micardis ([lees meer...]merknaam) hetzelfde is maar dat Micardis Plus wat anders is. Bovendruk was veel hoger dan 100 + mijn eigen leeftijd. Onderdruk was veels te hoog. Nu is mijn bloeddruk flink gezakt en een bovendruk van 100 + mijn eigen leeftijd is acceptabel. Ik heb liever geen combinatie preparaat dat plassen stimuleert omdat ik graag veel thee drink, veel plassen om de bloeddruk te verlagen zou water na de zee dragen zijn. Telmisartan is een ACE, daarvoor kan je in het Farmaceutisch Kompas kijken of op Google zoeken bij Wikipedia en daar op de Wikipedia de aangehaalde medische bronnen raadplegen. Vanwege oorsuizingen bij het bukken, en tinnitus in het oor een bloeddruk meter gekocht. De bloeddruk was echt veels te hoog. Een dagboek van 3 weken bijgehouden. Daarna naar de huisarts. De huisarts mat mijn bloeddruk en die was 180 over 110. En ik ben nog lang geen 80 jaar. En nu zit ik op 100 + mijn eigen leeftijd voor de bovendruk en nog wel iets boven de 90 voor onderdruk. Een afname van 10 in de bloeddruk is al heel belangrijk. Zoals gezegd zou ik Micardis Plus kunnen nemen maar dan mag ik maar heel weinig thee drinken. Ik drink gewone thee of melk maar geen koffie met caffeine. Sommige soorten thee kunnen echter wel degelijk de bloeddruk verhogen, net zoals drop of zoethout. Maar die neem ik niet. Kortom, deze ervaring voeg ik ook toe bij Micardis omdat Telmisartan en de gewone Micardis hetzelfde stofje bevatten. Maar Micardis Plus is wel degelijk een combinatiepreparaat met een plasmiddel erbij.
21-04-2013

Micardis (telmisartan)

Zeer vervelende rugpijn in onderrug uitstralend mijn benen in. Kramp bij het opstaan. Veel spierpijn bij het slapen. Sporten (tennis) niet meer mogelijk. Binnen een paar uur na inname een sterk toenemende kramp en spierpijn. Binnen een tot twee dagen na het stoppen met slikken alle klachten verdwenen. Bijwerkingen erger dan de kwaal voor mij!!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum