valsartan

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

28-07-2022 | Man | 63
valsartan (80mg)
Wat een ellende ik kreeg amlodipine, geen enkele bijwerking bloeddruk was hierbij 158/87, dat was niet laag genoeg dus valsartan erbij bloeddruk bleef 155/87 maar ontzettend veel bijwerkingen, steen op je maag, duizelig, niet meer fatsoenlijk op kunnen staan , onzeker en een zombie gevoel, ben ermee gestopt bloeddruk geen verschil maar wel het gevoel wakker te zijn, duizel[lees meer...]igheid weg en maagklachten ook weg. Mijn conclusie is dat valsartan mij ziek maakt en geen enkele bijdrage levert om mijn bloeddruk te verlagen. Nu weer enkel amlopidine zonder merkbare bijwerkingen. Heeft mijn bovendruk met 25 mbar verlaagd.

14-01-2022 | Man | 65
valsartan (160mg)
Voor mij helpt het goed, m’n bloeddruk is op het normale peil. Ook door het zoutloos/zoutarm voel ik me prima, en nu ongeveer 10 kg gewicht verloren, zonder moeite

30-10-2021 | Man | 73
valsartan (80mg)
Ben kort geleden over gestapt van Losartan naar Valsartan krka.80mg.Kreeg eerst Valsartan Xiromed 80mg maar daar had ik niet zo baat bij.Soms word je er moedeloos van die fabrikanten met al die veranderingen zoals verpakkingen en sommige met andere stoffen er in,en wat zeggen ze dan bij de Apotheek allemaal het zelfde of zij zelf die medicijnen slikken.Ik heb heel wat vers[lees meer...]chillende medicijnen geslikt tegen hogebloeddruk met veel bijwerkingen waar ik al meer dan 40 jaar mee kamt.Van de internist kreeg Lisinopril bij een andere internist kreeg Aprovell met veel bijwerkingen..Met Valsartan krka gaat het nu redelijk..Valsartan heb je ook verschillen in zo wat ik eerder genoemd heb..

05-09-2021 | Vrouw | 89
valsartan (40mg)

27-09-2020 | Man | 65
Slik alleen Valsartan 160 mg en Hydrochloortiazitide 12,5 mg

14-06-2019 | Vrouw | 66
valsartan (80mg)
In eerste instantie 80 Mg 's morgens. Na 24-uurs meting bloeddruk, bleek dat voor de nacht niet voldoende. Om die reden 's avonds ook nog 40 Mg.

03-06-2019 | Vrouw | 69
valsartan (100/25)
het merk is veranderd maar de samenstelling zou hetzelfde zijn. Met Valsartan was er niets aan de hand, met Losartan veel bijwerkingen.

25-02-2019 | Man | 53
valsartan (160mg)
Sinds medio 2018 is bekend dat het medicijn al jarenlang vervuild is met maar liefst 2 a 3 kankerverwekkende stoffen. Zie artikel in het NRC. Zeer verontrustend. Ook andere 'Sartanen' als Irbesartan zijn mogelijk vervuild. Wees alert!

03-02-2019 | Vrouw | 59
valsartan (80mg)
helaas , het verhaal over Valsartan is bekend, na Valsartan heb ik Diovan gekregen, ook helemaal goed tot dat ook niet meer op voorraad was toen Losartan gekregen en de beschreven bijwerkingen gekregen, vreselijk! nu op zoek naar ander middel, advies?

31-01-2019 | Vrouw | 59
Hypertensie

19-01-2019 | Man | 60
valsartan (80mg)
En toen bleek dat het batchnummer ook nog eens op de lijst van vervuilde producten stond en de apotheker er niets mee deed in overleg met de huisarts helemaal mee gestopt.

12-01-2019 | Vrouw | 49
Hypertensie

10-12-2018 | Man | 60
valsartan (40mg)
Al weken onrustig gevoel, trillende spieren in armen, vermoeidheid en gevoel te vallen, somberheid, lusteloosheid. Kan soms niet functioneren, of dit door lossrtan komt? Bij gebruik valsartan had ik deze klachten niet namelijk. Bloeddruk bovendruk blijft hoog. Nu overweegt huisarts 100 mg, maar durf daar nog niet aan. Apotheek geeft overigens ook telkens andere merkname[lees meer...]n mee. Twijfel om hiermee door te gaan.

03-09-2018 | Man | 66
valsartan (80mg)
Na 10 jaar gestopt door explosie van jeukbulten. Verschil met slikken: lagere bloeddruk!!!, geen pijn op de borst, stuk minder benauwd, huid aandoening in gezicht. helderder in de kop, fitter, kan meer dan voorheen. Kreeg nog andere bloeddruk medicatie en renale denervatie, en wellicht was simpel de valsartan de boosdoener die zorgde voor verhoogde bloeddruk. Mag hopen d[lees meer...]at ik de bekende uitzondering ben.

23-08-2018 | Vrouw | 62

21-08-2018 | Man | 78
valsartan (320mg)
Enige weken na het innemen van de tabletten valsartan werd ik enigszins duizelig, dat steeds erger werd, tot dat ik ontzettend misselijk werd en enorm moest braken. Dit heeft zich een keer of acht herhaald, waarna ik in overleg met de huisarts over ben gegaan op Diovan 320 mg. De bijwerkingen van Valsartan hebben zich daarna niet meer voorgedaan. Het was een verschrikkeli[lees meer...]jke ervaring ik was er doodziek van.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum