Ervaringen met Methyldopa Tabletten

methyldopa

04-03-2021 | Vrouw | 34
methyldopa (250mg)
Hoge bloeddruk
Tijdens een pre screening van een operatie, is het ziekenhuis er achter gekomen dat ik een hoge bloeddruk heb. Gezien ik met een IVF traject bezig was heeft de Gynaecoloog mij door verwezen naar de Cardioloog. Zij had mij toen aangeraden om methyldopa te gebruiken. De 1e dag werd ik helemaal suf. Ik wilde alleen maar slapen en had geen fut om wat te doen. Ik heb het [lees meer...]daarna nog 5 dagen volgehouden, maar bleef erg suf van de medicijnen. Ik was hier zo van geschrokken dat ik direct was gestopt met deze pillen. Bloeddruk veranderde niet en bleef hoog.

05-06-2019 | Vrouw | 41
methyldopa (250mg)

22-09-2015 | Vrouw | 33
methyldopa (500mg)
Hoge bloeddruk
Ik heb hoge bloeddruk door nierproblemen en een kinderwens daarom overgestapt op dit middel. Sinds het gebruik heb ik geen menstruaties meer, enorme pijnlijke opgezwollen borsten. Opgeblazen buik. De bloeddruk blijft helaas te hoog.

26-03-2015 | Vrouw | 33
methyldopa (125mg)
Hoge bloeddruk
Vanwege hoge bloeddruk en kinderwens in overleg met internist overgestapt naar dit middel. Ik slik dit middel nu een paar weken en ben zó ontzettend moe, slaap slecht en overdag kan ik mijn ogen nauwelijks open houden. Ook heb ik regelmatig last van hartkloppingen. Mijn bloeddruk is goed gedaald maar deze bijwerkingen vind ik niet prettig, ik hoop dat ze nog overgaan.

01-05-2013 | Vrouw | 25
methyldopa
Hypertensie
Omdat ik hypertensie heb, maar wel graag zwanger wil worden, ben ik van Amlodipine overgestapt naar dit medicijn. Ik gebruik het nu twee weken (de eerste week 2 x 250mg per dag en vanaf de tweede week 2 x 500 mg per dag). Sinds ik het gebruik, lijkt het of alles een beetje langs me heen gaat. Daarnaast ben ik veel duizelig en voel ik me vaak misselijk. Ook heb ik al twee [lees meer...]dagen met koorts op bed gelegen. Ik ben er nu zelf mee gestopt, omdat ik me steeds zo beroerd voel en ik ga morgen m'n internist bellen om te vragen of er ook een ander veilig middel op de markt is.