Ervaringen met Carvedilol

carvedilol

Hoge bloeddruk (4 meningen)
Hartfalen (4 meningen)
Hartinfarct (3 meningen)
Hartklachten (2 meningen)
Angina pectoris (1 mening)

27-03-2010 | Vrouw
Chronisch hartfalen
wat ik heel vervelend vind dat ik na een stukje lopen zeer snel zware vermoeide benen krijg (net of er lood in zit) Daardoor heb ik zelfs een rollator en scootmobiel. Hebben andere mensen dit ook?

21-06-2009 | Man
Hartinfarct
Kreeg hetzelfde medicijn van ACTAVIS en werd na 2 dagen bijna de hele dag duizelig en kreeg daarbij hypo's. Ben blij dat ik de oude carvedilol (PCH) weer terug heb

06-02-2017 | Man | 28
carvedilol (25mg)
Hartfalen
Bij een te hoge dosis: voor mij was 2x 31,25mg Carvedilol te hoog heb hier 6 weken op gezeten om te kijken of de bijwerkingen minder werden, want hoe lager mijn hartslag hoe meer herstel voor mijn hartfalen, zat met deze dosis op een hartslag van 60. Had hierbij alleen de volgende bijwerkingen: Minder fit voelen. Minder uithoudingsvermogen. Kreeg er erg slecht een e[lees meer...]rectie door. Mocht gelukkig na 6 weken proberen weer terug naar 2x 25mg, bij die dosis zit mijn hartslag op 70. En heb ik geen bijwerkingen. Goed medicijn om je hartslag mee te verlagen, zit nu zeker een half jaar op 2x 25mg.

10-02-2012 | Vrouw | 36
Hartritmestoornissen

31-10-2021 | Man | 43
Hoge bloeddruk
Na een jaar Amlodipine te hebben gebruikt, stapte ik over op een betablokker Carvedilol. Al snel voelde ik me zieker worden. M'n bloeddruk en hartslag gingen wel omlaag echter kreeg ik last van erge hoofdpijn, duizeligheid, te zijner tijd hart kloppingen. Stopte ik het medicijn een paar dagen dan gingen de klachten weg.

14-10-2022 | Man | 49
Hartklachten
Dit medicijn tijdelijk gehad vanwege een blokkade in een kransvat tegelijk met een ernstig versnelde schildklier, om levensbedreigende ritmestoornissen te onderdrukken. Ik wist al uit het verleden dat ik slecht betablokkers kan verdragen. Wat heb ik me beroerd gevoeld. Met de cocktail aan medicijnen en ziekteverschijnselen aanvankelijk moeilijk diagnostiseren, ma[lees meer...]ar zodra het gestopt werd was het duidelijk. Ik was er heel duizelig van. Bloed zakte gewoon weg bij opstaan. Erg moe. Heel lichtgevoelig. Wit licht werd versterkt en veranderde op z'n slechts in fel blauw. Ook een keer flauwgevallen. Niet direct na opstaan, maar ca. 30 seconden later. Nooit meer.

20-01-2018 | Man | 60
Hartritmestoornissen
Na gebruik Metroprolol na overleg met Cardioloog overgegaan op Carvedilol. Na gebruik van 2 weken weinig bijwerkingen en het lijkt alsof het hart rustiger is geworden. Als het zo blijft is het een prima medicijn. Afwachten wat de bijwerkingen zijn met betrekking tot gewicht en cholestorol welke nu prima op orde zijn.

19-06-2020 | Man | 62
carvedilol (25mg)
Hypertensie
Ik kan er verder nog niet veel over zeggen ik ben er net mee begonnen.

12-01-2012 | Man | 62
carvedilol
carvedilol houdt 't rustig; 1 hartspier was overbelast -> kan niet meer op hol slaan en je maakt je niet meer druk.

17-09-2011 | Vrouw | 63
Hoge bloeddruk
ik neem ´s morgens en ´s avonds een half tabletje; huisarts vindt dat het dan beter/gelijkmatiger gedoseerd wordt.

14-01-2022 | Vrouw | 65
Hartfalen
Voor mijn gevoel en wat mij wordt verteld krijgt iedereen met hartfalen dezelfde medicatie. De gouden 4 noemen ze het. Entresto, Carvedilol, Furosmide, en straks worden er nog 2 toegevoegd. Ik leef nu al als een zombie, er veranderd niet zoveel, bloeddruk stijgt zelfs en de hartslag is nog altijd rond de 80. Ik denk dat niet iedereen hetzelfde op medicatie reageert, maar m[lees meer...]aak dat de artsen maar wijs. Ik kwam een jaar geleden binnen met luchtweginfectie en dan maken ze natuurlijk ook direct een ecg! Verder geen klachten, geen dikke enkels, gewoon sporten trappen lopen enz. gezonde vrolijke energieke vrouw en per ongeluk hebben ze hartfalen ontdekt bij de ecg. Van deze vrouw is weinig meer over! Had ik het maar nooit geweten!!!

14-06-2016 | Vrouw | 67
Aneurysma
Ik heb het gevoel dat ik in rubberlaarsjes loop gevuld met ijs. De huid van mijn onderbenen voelt alsof je je brandt aan een ijskoud stuk staal. Toch voelen mijn onderbenen in werkelijkheid niet echt koud of koortsig aan. Ik heb tot zo halverwege mijn onderbeen ook allemaal onderhuidse puntbloedinkjes. Er zit ook de hele tijd een soort tintelend gevoel alsof er beestjes kr[lees meer...]ioelen onder mijn voeten en op mijn onderbenen. Het is zo pijnlijk dat ik nauwelijks sokken kan verdragen. Ik lijk elk steekje en ribbeltje te voelen. Mijn voeten voelen bij aanraking ook alsof het door een dikke laag heen gaat. Met lopen zelf heb ik geen probleem.

24-03-2013 | Man | 67
carvedilol
kreeg deze medicatie ivm subacute endocarditis en vervanging door kunstkleppen van de aorta en mitralisklep. Als bijwerking ervaren dat dit duizeligheid teweeg brengt en carvedilol negatief van invloed is op het goede cholesterol en het slechte cholesterol doet toenemen

23-04-2018 | Vrouw | 68
Aneurysma
Na mijn aneurysma gebruikte ik Sotalol, maar dat bleek een negatieve invloed te hebben op mijn hart (ECG). Bijwerkingen: Afwijking in het ECG en winterhanden. Om de afwijking van het ECG te corrigeren kreeg ik Bisoprolol. Bijwerking: Mijn voeten en onderbenen gingen daar vreselijk van tintelen en het voelde alsof ik gips of lood in mijn benen had. Echt niet te do[lees meer...]en. Ik voelde de grond onder mijn voeten niet goed. Nu slik ik dus Carvediol. Bijwerking: Nog altijd flinke tintelingen en en een doof gevoel in mijn voeten en onderbenen maar minder dan met Bisoprolol. Wel erg vervelend en pijnlijk.

14-02-2015 | Man | 68
carvedilol
houdt de bloeddruk laag en de hartslag, verwijdt de aderen, maar zorgt voor toename slechte cholesterol

21-08-2016 | Man | 70
Hoge bloeddruk
laat bloeddruk dalen, verwijdt de aders, hart hoeft minder te pompen, verhoogt slechte cholesterol en vermindert de vitamine opname o.a. b12 en D vanuit voedsel.