Ervaringen met Labetalol

09-07-2022 | Man | 35
Hoge bloeddruk
Hoge bloeddruk dus dit medicijn gekregen. Had eerst medicatie voor migraine die mijn bloeddruk laag hield, maar ivm zwangerschapswens moest ik daarmee stoppen . Daarom dus labetalol gekregen Sindsdien een verstopte neus en snachts wakker, slapeloosheid. Er is geen ander medicijn ivm zwangerschapswens. Maar hoe lang wil ik dit nog volhouden en hoe lang moet ik het nog[lees meer...] gebruiken voordat ik weer over mag stappen ? Kan goed jaren duren :(

25-11-2020 | Vrouw | 77
Hoge bloeddruk
geen fut meer, ademhalings problemen ,dikke voeten, zware niesbuien

11-05-2020 | Vrouw | 54
Hypertensie
Door hypertensieve crisis in ziekenhuis terecht gekomen 9 weken geleden. Daardoor hersen-, en oogschade opgedaan. Sindsdien op deze medicatie. Door de 600 mg betablokker per dag ben ik, fysiek, nergers toe in staat. Beetje wandelen met de hond gaat nog net als het tempo laag blijft. Binnenkort overleg met huisarts om op andere medicatie over te stappen.

01-11-2018 | Vrouw | 25
labetalol (400mg)
Hypertensie
Het medicijn sloeg niet aan, 3x hogere dosering gebruikt maar geen enkele effect. In combinatie met ander bloeddruk medicijn (amlodipine 10Mg) helpt Labetalol 2x 200MG wel. Ik heb er geen bijwerkingen van (alleen in combinatie met ander tablet hartkloppingen).

25-06-2018 | Man | 66
Hoge bloeddruk
In de eerste maanden van het gebruik eigenlijk weinig klachten. Na verloop van tijd begon ik slechter te lopen. Nu, na anderhalf jaar gebruik, voel ik dagelijke spierpijn in armen, toen de benen en nu handen en voeten. De conditie is sterk achteruit gegaan. Ik wacht, op advies van mijn huisarts, op een gesprek met een vasculair internist.

08-04-2018 | Vrouw | 26
Hoge bloeddruk
Al enkele jaren een hoge bloeddruk, omdat ik plannen had om zwanger te worden overgestapt naar labetalol. Hier kwam wat tussen waardoor ik uiteindelijk 2jaar labetalol heb gebruikt. Tijdens mijn zwangerschap was bloeddruk gaan dalen en kon ik afbouwen naar minder. Voelde me al van het begin erg moe, lusteloos, geen fut. Dacht zelf dat ik meer in een depressie zat. Na mi[lees meer...]jn zwangerschap gewoon zelf met het middel gestopt (voel zelf prima hoe mn bloeddruk is) en ik merk dat deze troep uit mn lichaam aan het verdwijnen was. Geen last van duizeligheid, niet meer futloos en kan weer helderder nadenken. Geen gevoel meer alsof ik in een depressie zat! Als mijn bloeddruk weer oploopt ga ik niet weer voor de labetalol.

12-02-2018 | Man | 67
Hypertensie
Direct na eerste gebruik enorme spierpijn, ik kon de straat al niet meer uitlopen of nauwelijks de trap op. Kreeg het erg benauwd al na weinig inspanning (astma-achtig). Hartslag onregelmatig. Mijn conditie was na ca 1 maand helemaal weg. In overleg met arts gestopt. Bracht overigens wel de bloeddruk enigszins naar beneden.

23-09-2017 | Vrouw | 27
Hoge bloeddruk
Vanwege kinderwens overgestapt van Sevikar 1x per dag naar 3 x labetalol 100mg & 3 x 250 mg methyldopa & 1 x 30 mg nefedipine. Bloeddruk blijft nu eindelijk ondercontrole 120/73... ben wel heel erg vermoeid door dit medicijn, zo te lezen is dit normaal. Hoop dat ik mij hierbij snel wat beter ga voelen, door de bijwerkingen kan ik niet goed functioneren in het dagelijkse[lees meer...] leven omdat ik mij altijd uitgeput voel.

08-04-2017 | Man | 70
Blijft te hoog 170. 80. Veel vocht houden

24-06-2016 | Vrouw | 31
Hoge bloeddruk
Ik heb al zeker 7 jaar hoge bloeddruk. Ben begonnen met Perindopril, maar door een zwangerschapswens overgestap op Labetalol. Ik ben nog altijd aan het accepteren dat ik deze medicatie moet slikken. Ik voel me enorm belemmert om sport uit te oefenen. Ben 30 jaar en heb altijd heel veel gesport. Ik kom gewoon niet vooruit. Krijg geen conditie opgebouwd. Hoop dat het ooit o[lees meer...]vergaat.

03-03-2016 | Man | 64
Hoge bloeddruk
Ik gebruik Labetalol 200 mg per dag in combinatie met 12,5 mg Hydorchloorthiazide. Bloeddruk was aanvankelijk rond 170/100 en is in enkele weken gedaald naar rond 135/85. De bijwerkingen (moeheid, astmatische kortademigheid, impotentie, verstopte neus) zijn heel geleidelijk afgenomen, nu bijna geheel verdwenen en vormen nauwelijks nog hinder. Tevreden.

28-11-2014 | Man | 87
Hypertensie
Altijd zeer duizelig, moe en futloos.

25-08-2014 | Man | 45
Hoge bloeddruk
Ik gebruik de labetalol (600 mg per dag) in combinatie met Coveram (10/10). Ik heb ontzettende last van vermoeidheid (na 4 uur werken kan ik zo 3 uur slapen), extreem snelle verzuring in de spieren (terwijl ik hier voorheen geen enkele last van had), sterk verminderde conditie en last van mijn gewrichten, vooral in mijn vingers en enkels. Wel is mijn bloeddruk gedaald van [lees meer...]235/138 naar 123/71.

18-11-2013 | Vrouw | 34
Hoge bloeddruk
Ik ben getransplanteerd ( nier ) en heb al langer te kampen met hoge bloeddruk. In verband met zwangerschapswens nu overgestapt op labetalol 3 x 400 Mg per dag, veel bijwerkingen, duizelig, hoofdpijn, suf, droge ogen, oorsuizen. Dosering daardoor verlaagd naar 3 x 200 Mg , en Merhyldopa erbij gekregen. Bloeddruk wil nog niet echt stabiliseren, hoop dat dat de komende dagen[lees meer...] wel gebeurd.

28-11-2012 | Vrouw | 25
Hypertensie
dosering was eerst 50mg hielp niet genoeg volgens internist toen dosering verhoogd naar 2x daags 100mg vrij snel ernstig benauwdheid moest direct stoppen. moest daarna het lichaam tot rust laten komen van de arts omdat ik hiervoor hydrochloorthiazide heb gehad en daarbij een ernstig kalium tekort en kwam hierdoor op de spoedeisende hulp daarna dytenzide gekregen daarvan he[lees meer...]ftige allergische reactie nu gebruik ik propranolol sinds 20-11-2012 en gaat redelijk goed (alleen licht benauwd)

07-08-2012 | Vrouw | 37
Hoge bloeddruk
Ik slik labetalol vanaf week 20 van mijn zwangerschap (zo'n 6 weken nu). De bloeddruk is nu stabiel, het werkt dus goed en daar gaat het uiteindelijk om. De bijwerkingen zijn wel wat vervelend te noemen; 's ochtends na eerste tablet duizelig, het gevoel in een wolk te lopen, erg moe, slapeloosheid, een slap en zwaar gevoel in armen en benen. Verzuring treedt snel op, met a[lees meer...]ls gevolg spierpijn/kramp bij "teveel" inspanning (de trap 2 keer op en af bv.). Ik ben blij dat het voor mij (vooralsnog) tijdelijk is.