Ervaringen met Labetalol

labetalol

Hoge bloeddruk (22 meningen)
Hypertensie door zwangerschap (4 meningen)

11-08-2011 | Vrouw | 34
Hoge bloeddruk
Bij zwangerschap van de eerste Aldomet gebruikt bij milde pre-eclampsie. Werking afdoende, maar teveel last van bijwerkingen (o.a. neerslachtig, paniekaanvallen). Daarom bij deze tweede zwangerschap bij opnieuw dreigende pre-eclampsie in week 35 gekozen voor Labetalol. Direct gestart met 3x daags 200 mg (=600mg p/d). Dit gaf eerste dagen erg veel bijwerkingen (algehele mal[lees meer...]aise: hoofdpijn, duizelig, moe etc.). Na 5 dagen redelijk gewend. Direct na eerste inname al effect op bloeddruk. 8 uur na inname, wanneer ik de volgde pil moet nemen, wel weer snel stijgende bloeddruk. Dus van belang inname goed te spreiden en niet te vergeten (alarm op horloge?). Bijwerking waar ik nu nog last van heb (en niet terug kan vinden in de bijsluiter) is gesprongen neus adertjes met af en toe een echte bloedneus (spontaan). Nooit eerder last van gehad en begon twee dagen na start Labetalol (ik gebruik geen andere medicijnen).

18-07-2011 | Vrouw | 52
Bloeddruk
Veel last van duizeligheid hoofdpijn,stemmingswisselingen bloeddruk is meestal 125-75 moe slapeloosheid zou er het liefst mee willen stoppen

02-05-2011 | Vrouw | 49
Hoge bloeddruk
bloeddruk schommelt nog steeds erg. Laatste half jaar veel last van extreem zware benen bij fietsen en traplopen. Op sportschool zei men dat dat verzuring is, bij slechte conditie, maar mijn conditie was altijd goed. Internist zei dat dit door betablokker kwam, maar wil liever niks wijzigen in medicatie, omdat het nu redelijk onder controle is (schommelt van 170-108 tot 10[lees meer...]5-56). Maar ik heb er last van, bovendien heb ik 2 x 's nachts een wegraking gehad, oorzaak niet achterhaald! Nu nog een test om te zien of het slaapapnoe is, als dit niet zo is, dan ligt het volgens mij toch aan de medicatie! Heeft iemand dit ook meegemaakt? Ik ben verder heel GEZOND, hart is perfect, ik rook ook niet, ben sportief, leef gezond enz enz

23-01-2011 | Vrouw | 52
Dyssectie type A. van aorta
Als er een vervangend medicijn kan zijn voor deze betablokker, met name voor de bijwerkingen, dan zou dat dat erg gelukkig maken.

18-01-2011 | Vrouw | 30
Essentiele hypertensie
Veel (oog)migraine (aura die half uur duurt, dan tintetling en daarna lichte hoofdpijn mits ik op tijd een paracetamol innneem). Bloeddruk niet zwanger 140/95 (geen medicijnen), tijdens zwangerschap vanaf week 15: 160/120 nu met Labetalol 130/75. Vergeet wel regelmatig op tijd in te nemen.

13-12-2010 | Vrouw
Hoge bloeddruk tijdens zwangerschap
Op zich een prima middel alleen ik word er doodmoe van. Ik heb vooral een uur na inname wat last van een trillerig gevoel van binnen. Ook heb ik het koud, koude vingers en tenen. Bijna niet duizelig geweest, geen hoofdpijn gehad. Middel is best te verdragen. Of de bloeddruk laag blijft is afwachten.

21-11-2010 | Vrouw
labetalol
Hoge bloeddruk hellp syndroom en nasleep
Ik vind het middel redelijk goed. Wel last van opgefokt gevoel ongeveer 1 uur na inname. Ook soms last van zweten en duizelingen / gek gevoel in hoofd 1 uur na inname. Daarna eigenlijk geen klachten meer. Bloeddruk is redelijk onder controle, alhoewel naar mijn idee aldomet beter werkte. Ik voel mij wel bij inspanning geremd door deze medicijnen... wordt er doodmoe van[lees meer...].

09-10-2010 | Vrouw
Hoge bloeddruk
onwelzijn, urine detentie, hartritmestoornissen, slapeloosheid

11-06-2010 | Vrouw
labetalol
Wond aorta. n.a.v dissectie type A
N.a.v aortadissectie type Aslik ik betablokker labetolol. Ik heb hier nare bijwerkingen van, met name sporten gaat zwaar. Ik mag dagelijks sporten met een hartslag van 145 a 150. Ik begrijp daarom niet de betablokker, mijn bloeddruk kan dan toch met een vriendelijker middel laag worden gehouden.

01-06-2010 | Vrouw

26-04-2010 | Vrouw
Hypertensie
ik ben best tevreden met deze medicijnen, neem ze nu ipv lisinopril omdat ik weer zwanger wil worden. Het is wat lastiger onthouden er 3 per dag in te nemen als je gewend bent er maar ééntje te nemen. Het enige waar ik nu last van heb is verzuring in mijn benen bij inspanning, en pijn in mijn gewrichten in mijn vingers.

19-04-2010 | Vrouw

14-04-2010 | Vrouw
Hoge bloeddruk
werkt wel goed bij mij, heb wel redelijk hoge dosering 3x daags 400 MG werkt bij mij na ong 60 min, voel dan koude rillingen en kippevel over mijn hele lichaam. ook gevoel van slaap en gapen. dit gaat bij mij na n half uurtje weer over.

20-03-2010 | Vrouw

02-12-2009 | Vrouw
Hoge bloeddruk
na 1wk gebruik,erg opgefokt gevoel,erg gespannen en moe.

12-09-2009 | Vrouw
heel goed