Hartritmestoornissen (10 meningen)
Hartkloppingen (3 meningen)
Hartklachten (1 mening)

18-12-2019 | Man | 64
Hartinfarct
na ontslag ziekenhuis vervangend medicijn van apotheker gekregen en begon me elke week slechter te voelen na opnieuw catheterissatie en nogmaals een infarct er achter gekomen dat de medicijn verandering de oorzaak was.Helaas krijg ik nu net bericht dat de selokeen zoc niet meer vergoed gaat worden het komende jaar. Met andere woorden de overheid ziet je liever de pijp uitg[lees meer...]aan dan een iets duurder medicijn laten vergoeden.

22-11-2019 | Man | 73
metoprolol (25mg)

01-11-2018 | Vrouw | 86
Angina pectoris
in 2004 met succes voor het eerst gedotterd,toen Selokeen ZOC 50 gekregen.Was toen 73 jaar.Nooit bijwerkingen van dit middel ondervonden.Hierna nog 2 keer in de loop der jaren gedotterd. Slik dit middel nog steeds tot volle tevredenheid,voel me prima ,doe nog alles in het huishouden,wandel veel ,zonder problemen,ondanks het feit dat ik in dec.87 jaar word.

14-02-2017 | Man | 67
metoprolol (100mg)
Ik slik al vanaf 2000 Selokeen zoc 100 mg, ik ben in al die tijd zo'n 20 kg aangekomen, en afvallen lukt absoluut niet. Ik slaap zeer en zeer slecht, wat gepaard gaat met vreselijke levende dromen. Ben geheel impotent geworden, altijd vreselijk koude handen, en tevens pijn in mijn hoofd. Mijn schildklier werkt door de Selokeen nu veel trager dan zo het behoord. Wie heef[lees meer...]t hier ook last van, en wat heeft u er aan gedaan, zouden er geen plaatsvervangende medicijnen voor wezen die deze vreselijk bijwerkingen niet hebben, graag hoor ik dat dan.

23-07-2016 | Man | 24
Hartritmestoornissen
Het middel werkt redelijk goed, maar geeft veel bijwerkingen die eigenlijk hetzelfde voelen als de klachten waarvoor de specialist het voorschrijft: duizelig, pijn op me borst, kortademig en extreem moe.

27-06-2015 | Vrouw | 74
Hartinfarct
Gebruik Selokeen zoc 50 mg per dag. De laatste 2 jaar veel last (steeds erger) van vermoeidheid verschijnselen. De laatste maand ook duizelingen. Gebruik ook Cozaar 50 mg, Acenocoumarol 3 tabletjes per dag, en Furosimide 40 mg vanwege te veel vocht op de luchtwegen waardoor benauwdheid ontstaat. Op 30-06-2015 gesprek met Cardioloog. Zal is voorstellen om van Selokeen zo[lees meer...]c over te gaan op Verapamil waar andere in deze rubriek goede ervaringen mee hebben. Wordt vervolgd na bezoek Cardiloog.

08-05-2015 | Vrouw | 54
Hartritmestoornis
gelukkig blijven de ritmestoornissen weg, voel me veilig met dat middel!

27-04-2015 | Vrouw | 52
metoprolol (50)
Hartkloppingen
Zeer veilig middel om mijn hartslag wat te temperen, viel me er prima bij.

12-04-2015 | Man | 64

29-03-2015 | Vrouw | 75
Hartfalen
Koude handen en voeten en sinds anderhalf jaar psoriasis en hevige jeuk, die heel vervelend is. Wat is eventueel een vervanger.

04-02-2015 | Man | 64
Hartfalen
Over het algemeen word Selokeen goed verdragen, is makkelijk in te nemen het enige minpunt zijn ijskoude voeten en handen. Daarom wil de Cardioloog nu Tildiem gaan proberen.

14-10-2014 | Vrouw | 56
metoprolol
Selokeen heeft als nadeel dat je er psoriasis van krijgt, ik heb daar jarenlang onder geleden. Durfde me niet meer buiten te vertonen. Ook vermoeidheid is een vervelende bijwerking van Selokeen. Nadat ik gestopt ben met Selokeen viel ik 7 kilo af, mogelijk omdat ik gewoon meer in beweging kon komen maar ook mogelijk dat mijn schildklier niet meer geremd werd.

18-05-2014 | Man | 66
Hartinfarct
2x infarct, 3 omleidingen in 1998, toen de echte selokeen tot na 10 jaar, weet niet waarom gestopt, maar cardioloog uit ander zhuis zegt: rest van je leven gebruiken, maar hoeveel ze ook gaan kosten voor eigen rekening. Ik blijf de echte slikken, de vervanger is echt troep, waar je ziek van wordt, heftige hyperventilatie en algehele niet goed voelen, kon na 1 week niet mee[lees meer...]r bukken van de ellende die die vervanger gaf, heb nu 2 weken de echte selokeen met AMO letters op de tablet. kosten 3,99 en bij de apotheek 10,20 per 30 stuks, due 6 euro per maand geen ellende meer.

06-03-2014 | Vrouw | 73
Hartinfarct
Bijwerkingen koude handen en voeten en flinke vermoeidheid en vergeetachtigheid.

28-01-2014 | Man | 44
Hartkramp
Selokeen voorgeschreven (ik kreeg een goedkoper middel mee van de apotheek) icm. Mono-Cedocard tegen Angina Pectoris en hoge bloeddruk. ik heb 2 weken lang hoofdpijn gehad als bijwerking maar nu ik het middel ongeveer 2 maanden gebruik is mijn bloeddruk iets gedaald en heb geen last van hoofdpijn meer. echter ik kreeg 3 dagen na het starten met Selokeen een opvlamming van [lees meer...]mijn slapende Psoriasis. Ik had voor het starten met Selokeen al jaren een klein plekje op mijn linker elleboog, maar nu breekt de psoriasis in snel tempo uit op mijn buik. ik heb een consult bij een dermatoloog gehad en hij vertelde mij dat verergering van Psoriasis in de boeken staat bij gebruik van Betablockers . Ik wil er zo snel mogelijk vanaf.

29-04-2013 | Man | 52
metoprolol
Misschien wat sneller moe, en iets mindere sportprestaties. Gewichtstoename die er bijna niet af gaat. Maar over het algemeen tevreden.

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum