Ervaringen met Selokeen

metoprolol

Hoge bloeddruk (32 meningen)
Hartritmestoornissen (10 meningen)
Hartinfarct (7 meningen)
Hartfalen (4 meningen)
Hartkloppingen (3 meningen)
Angina pectoris (3 meningen)
Hartklachten (1 mening)

27-12-2022 | Man | 72
Hoge bloeddruk
Ik heb sinds mijn 22e jaar hoge bloeddruk (bovendruk 200 onderdruk 100. Ik ben nu 72 jaar en gelukkig nog steeds verder gezond alleen is de bloeddruk nog steeds ELKE dag aanwezig. Er is sinds mijn 22e jaar niet één dag geweest dat de bloeddruk weg was. Vanaf mijn pensionering is de bloeddruk gezakt (170/85). Je zou verwachten dat ik in het verleden een hartinfarct zou heb[lees meer...]ben gehad maar niets is minder waar. Ook laatst nog bij de cardioloog geweest voor een echo en een ECG. Normaal gesproken zou de hartspier verhard moeten zijn gezien het verleden maar niets is minder waar. Er was niets te zien. De medicatie Selokeen helpt mijn inziens helemaal niet (uitgetest). Nu heb ik laatst Losartan 50 Mg bij gekregen. De tijd zal leren of de hoge bloeddruk in de toekomst iets zal dalen maar om je eerlijk de waarheid te zeggen maakt het mij nu voor mij helemaal niets meer uit. Het is een erfelijkheidskwestie waar (helaas) medicatie weinig of niets zal helpen.

10-10-2022 | Vrouw | 67
Hoge bloeddruk
Begonnen met 50 mg, maar naar verloop van jaren was dit te weinig, nu 100mg. In het begin last van rare dromen, maar dat duurde maar kort, nu geen bijwerkingen meer. De apotheek gaf mij wel ongevraagd een loco middel, waar ik niet tegen kon, dus dat wilde ik niet meer en schreef mijn huisarts de originele selokeen weer voor. Gebruik het al ruim 25 jaar nu, ben er heel tevr[lees meer...]eden mee.

16-04-2021 | Man | 66
Hoge bloeddruk
Ik heb 15 jaar de orginele selokeen gehad, zowel 100 MG als 50 MG. Algemeen genomen, ging dat prima, met de bekende bijwerkingen, toename van gewicht en vermoeidheid, tintelingen en spierklachten. Dit was echter voor mij goed te handelen! Sedert enige maanden slik ik door de zorgverzekeraar, sandoz. Nu heb ik allerlei klachten, waarvan nachtmerries en slaapproblemen [lees meer...]de ergste zijn. Wat kan ik doen, de apotheek zegt dat de orginele selokeen niet meer wordt vergoed. Wat kost trouwens de orginele selokeen?

18-12-2019 | Man | 64
Hartinfarct
na ontslag ziekenhuis vervangend medicijn van apotheker gekregen en begon me elke week slechter te voelen na opnieuw catheterissatie en nogmaals een infarct er achter gekomen dat de medicijn verandering de oorzaak was.Helaas krijg ik nu net bericht dat de selokeen zoc niet meer vergoed gaat worden het komende jaar. Met andere woorden de overheid ziet je liever de pijp uitg[lees meer...]aan dan een iets duurder medicijn laten vergoeden.

22-11-2019 | Man | 73
metoprolol (25mg)

01-11-2018 | Vrouw | 86
Angina pectoris
in 2004 met succes voor het eerst gedotterd,toen Selokeen ZOC 50 gekregen.Was toen 73 jaar.Nooit bijwerkingen van dit middel ondervonden.Hierna nog 2 keer in de loop der jaren gedotterd. Slik dit middel nog steeds tot volle tevredenheid,voel me prima ,doe nog alles in het huishouden,wandel veel ,zonder problemen,ondanks het feit dat ik in dec.87 jaar word.

14-02-2017 | Man | 67
Hoge bloeddruk
Ik slik al vanaf 2000 Selokeen zoc 100 mg, ik ben in al die tijd zo'n 20 kg aangekomen, en afvallen lukt absoluut niet. Ik slaap zeer en zeer slecht, wat gepaard gaat met vreselijke levende dromen. Ben geheel impotent geworden, altijd vreselijk koude handen, en tevens pijn in mijn hoofd. Mijn schildklier werkt door de Selokeen nu veel trager dan zo het behoord. Wie heef[lees meer...]t hier ook last van, en wat heeft u er aan gedaan, zouden er geen plaatsvervangende medicijnen voor wezen die deze vreselijk bijwerkingen niet hebben, graag hoor ik dat dan.

23-07-2016 | Man | 24
Hartritmestoornissen
Het middel werkt redelijk goed, maar geeft veel bijwerkingen die eigenlijk hetzelfde voelen als de klachten waarvoor de specialist het voorschrijft: duizelig, pijn op me borst, kortademig en extreem moe.

27-06-2015 | Vrouw | 74
Hartinfarct
Gebruik Selokeen zoc 50 mg per dag. De laatste 2 jaar veel last (steeds erger) van vermoeidheid verschijnselen. De laatste maand ook duizelingen. Gebruik ook Cozaar 50 mg, Acenocoumarol 3 tabletjes per dag, en Furosimide 40 mg vanwege te veel vocht op de luchtwegen waardoor benauwdheid ontstaat. Op 30-06-2015 gesprek met Cardioloog. Zal is voorstellen om van Selokeen zo[lees meer...]c over te gaan op Verapamil waar andere in deze rubriek goede ervaringen mee hebben. Wordt vervolgd na bezoek Cardiloog.

08-05-2015 | Vrouw | 54
Hartritmestoornis
gelukkig blijven de ritmestoornissen weg, voel me veilig met dat middel!

27-04-2015 | Vrouw | 52
metoprolol (50)
Hartkloppingen
Zeer veilig middel om mijn hartslag wat te temperen, viel me er prima bij.

12-04-2015 | Man | 64

29-03-2015 | Vrouw | 75
Hartfalen
Koude handen en voeten en sinds anderhalf jaar psoriasis en hevige jeuk, die heel vervelend is. Wat is eventueel een vervanger.

04-02-2015 | Man | 64
Hartfalen
Over het algemeen word Selokeen goed verdragen, is makkelijk in te nemen het enige minpunt zijn ijskoude voeten en handen. Daarom wil de Cardioloog nu Tildiem gaan proberen.

14-10-2014 | Vrouw | 56
Hoge bloeddruk
Selokeen heeft als nadeel dat je er psoriasis van krijgt, ik heb daar jarenlang onder geleden. Durfde me niet meer buiten te vertonen. Ook vermoeidheid is een vervelende bijwerking van Selokeen. Nadat ik gestopt ben met Selokeen viel ik 7 kilo af, mogelijk omdat ik gewoon meer in beweging kon komen maar ook mogelijk dat mijn schildklier niet meer geremd werd.

18-05-2014 | Man | 66
Hartinfarct
2x infarct, 3 omleidingen in 1998, toen de echte selokeen tot na 10 jaar, weet niet waarom gestopt, maar cardioloog uit ander zhuis zegt: rest van je leven gebruiken, maar hoeveel ze ook gaan kosten voor eigen rekening. Ik blijf de echte slikken, de vervanger is echt troep, waar je ziek van wordt, heftige hyperventilatie en algehele niet goed voelen, kon na 1 week niet mee[lees meer...]r bukken van de ellende die die vervanger gaf, heb nu 2 weken de echte selokeen met AMO letters op de tablet. kosten 3,99 en bij de apotheek 10,20 per 30 stuks, due 6 euro per maand geen ellende meer.