Selokeen

Hartklachten (1 mening)
Migraine (1 mening)

23-02-2013

Selokeen (metoprolol)

Ik slik 4 verschillende bloeddruk verlagen medicijnen, Selokeen 100 mg. Cozaar 100 mg. Promocard 30 mg. Amlodipine. 5 mg. Ik slaap nu zeer slecht, ik ben hier door impotent geworden, en een zeer hoge gewicht toe name. En veel hoofdpijn..
25-12-2012

Selokeen (metoprolol)

na jarenlang.. gebruik,zonder problemen van astra zeneca een nieuwe vooraad gekregen bij de eerste inname extreme bloeddrukverhoging waarde van 206/106/75 naar ziekenhuis gegaan wat pillen onder de tong gehad daalde naar 140/82/60 volgende dag selokeen 204 /120/101 .het betreft hier "ASTRAZENECA GmbH beloc-zok 95mg serie OFBBALA1 05-2015" receptuur gewijzigd of ander fab[lees meer...]rikaat onder naam astra zeneca?? ik heb van METOHEXAL indertijd 1tablet gebruikt en had hetzelfde effect
11-11-2012

Hypertensie

Ik ben zo "suf", sommige informatie komt niet binnen. Heb nog een hartslag van 40 slagen per minuut. Sta niet onder controle van arts.
07-08-2012

Hypertensie

Hoewel Selokeen de bloeddruk goed deed dalen, had ik erg last van bijwerkingen. Vermoeidheid en stemmingswisselingen, verlaagde hartslag. Ik ging destijds veel hardlopen, enige malen per week 10 km en af en toe een halve marathon. dat ging echt niet meer, al na een paar km was ik doodop en ik had er ook helemaal geen zin meer in. Nu heb ik perindorpil en dat is veel bete[lees meer...]r, helemaal geen bijwerkingen. Bloeddruk is nu zo'n beetje 90/135, helaas nog niet het optimum van 80/120 maar je kan niet alles hebben.... Notitie: dosis weet ik niet zeker meer. Ik dacht 10 mg.
15-04-2012

Hartinfarct

selokeen gebruikt 7 á 8 jaren toen metoprolol werd toen heel vervelend moe ,geheugen,stoornis koude handen en voeten en ook af en toe niet weten waar ik ben, dus is de vraag of er nog een ander middel is of de medicijn kan halveren.
10-04-2012

Hypertensie

Voor mijn te hoge bloeddruk die ik toen plotseling kreeg nadat ik misselijk tegen flauwvallen aan naar de huisarts ging en daar geconstateerd werd dat de onderdruk 127 was. Met ziekenauto naar ziekenhuis..., kreeg ik selokeen en perindopril voorgeschreven na 4 dagen ziekenhuis... Na een week thuis kreeg last van nachtmerries, hondsbang niet slapen 2dagen zeer heftige dia[lees meer...]ree enz. Hebben in ziekenhuisar geen oorzaak kunnen vinden... gebruik nu selokeen zoc 50 samen met hydrochloorthyiazide 25mg. zeer slecht slapen,in de loop van de ochtend oorsuizen, in de loop van de middag drukkend gevoel op hoofd en oren. In de loop van de avond neemt oorsuizen af, en voel me haast weer normaal! ( niet moe en loom) krijg weer energie, maar ja dat is meer in de avond.... laatst gemeten bloeddruk bij arts: 150/92.... als ik om 23:30 op sta is het oorsuizen/piepen nagenoeg weg. ga ik even naar beneden en weer terug komt het suizen iets terug.... neem de pillen altijd in om 06:30 Wat veroorzaakt deze klachten nu??
08-04-2012

Hartinfarct

Na hartinfarct dec. 2009 kreeg ik standaard 25 mg selokeen. In juli 2011 bloeddruk aan de hoge kant en de selokeen werd verdubbeld. Ik heb in lichte mate, longfibrose en longemfyseem en werd enorm benauwd. Kon bijna niets meer. begin december 2011 selokeen gehalveerd en 1 januari j.l. helemaal gestopt. De benauwdheid is volledig verdwenen. Wel te hoge onderdruk dus nu ev[lees meer...]en zoeken welk medicijn ik moet gaan nemen. Ik heb al 160 mg. diovan voor de bloeddruk. Maar... nooit meer Selokeen!!!
05-04-2012

Hypertensie

Deze klachten kort na start selokeen begonnen en in de loop der jaren verergert: spier /gewrichts /botpijn. jeuk ogen. jeuk gehoorgang. tinnitus. benauwd niet kunnen doorademen. slaapstoornis, angsten, psychische malaise. moe als in: voortdurend griepgevoel, pijnlijke klierknoopjes in hals, nachtelijke hartkloppingen, zwaar hart, kou. Zowel bloeddruk als hartslag langzaam[lees meer...] (door de jaren heen) weer blijvend verhoogd. Bij verhogen dosering selokeen, klachten extreem verergert: intolerantie. Tijdens de eerste week afbouwen namen de klachten significant af. Bij opbouwen neemt het weer toe. Na jaren aangeven dat ik vind dat ik deze medicatie niet verdraag is het voor de verandering niet op ongesteld overgang en andere `vrouwen daar doen we het mee af kwaaltjes` gegooid. Luister naar je lijf, leer het verwoorden en dring aan als je het niet vertrouwd!
25-01-2012

Hartritmestoornissen

Opgenomen geweest met hartritmestoornissen gestart met Selokeen, leek te helpen maar ging niet over na 2 dagen geswitcht naar verapamil en tambocor
12-01-2012

hartfunctie is goed.
12-01-2012

09-01-2012

Hartinfarct

bloeddruk blijft goed op peil.
03-01-2012

Selokeen (metoprolol)

in combinatie met metoprolol. bloeddruk werd bij start gebruik wel iets minder, dus het hielp wel.
29-12-2011

22-12-2011

Selokeen (metoprolol)

ik slik al meer dan 10 jaar selokeen, en ben hier zeer tevreden over, ze hebben me vaak een goedkopere variant hiervan gegeven en die heb ik altijd geweigerd en zei dan ook altijd, hoe kan een apotheek of zorgverzekeraar zich boven een uitspraak van een arts of cardioloog zetten, maar helaas is dat nu dan toch gebeurt vanaf 1 jan 2012 mag ik het verschil zelf bij betalen e[lees meer...]n dat is 200 euro per jaar, het verschil tussen arm en rijk gaat groot worden en dat vind ik jammer, nederland heeft zoveel moeite gedaan om een goed zorg beleid te krijgen en dat hadden we, en nu op een jaar tijd is dat helemaal kapot gemaakt, maar we hebben het over de selokeen, ik ben zeer tevreden over dit medicijn en heb geen last van bijwerkingen
13-12-2011

Selokeen (metoprolol)

ik heb behoorlijk last van bijwerkingen, was erg traag, viel spontaan in slaap. onrustige benen. Kramp in voeten en scheenbenen. Koude voeten en handen. diarree klachten. Mijn 1e dosering was 100 mg pd nu gehalveerd naar 50 mg waarddor de intensie van de bijwerkingen minder is geworden.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (515) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum