Ervaringen met Selokeen

metoprolol

Hoge bloeddruk (32 meningen)
Hartritmestoornissen (10 meningen)
Hartinfarct (7 meningen)
Hartfalen (4 meningen)
Hartkloppingen (3 meningen)
Angina pectoris (3 meningen)
Hartklachten (1 mening)

30-10-2011 | Vrouw | 52
Hart problemen
na 14 jaar selokeen nu sotalol

05-04-2012 | Vrouw | 50
Hypertensie
Deze klachten kort na start selokeen begonnen en in de loop der jaren verergert: spier /gewrichts /botpijn. jeuk ogen. jeuk gehoorgang. tinnitus. benauwd niet kunnen doorademen. slaapstoornis, angsten, psychische malaise. moe als in: voortdurend griepgevoel, pijnlijke klierknoopjes in hals, nachtelijke hartkloppingen, zwaar hart, kou. Zowel bloeddruk als hartslag langzaam[lees meer...] (door de jaren heen) weer blijvend verhoogd. Bij verhogen dosering selokeen, klachten extreem verergert: intolerantie. Tijdens de eerste week afbouwen namen de klachten significant af. Bij opbouwen neemt het weer toe. Na jaren aangeven dat ik vind dat ik deze medicatie niet verdraag is het voor de verandering niet op ongesteld overgang en andere `vrouwen daar doen we het mee af kwaaltjes` gegooid. Luister naar je lijf, leer het verwoorden en dring aan als je het niet vertrouwd!

04-11-2011 | Man | 50
Hartfalen
Ik gebruik nu ruim elf jaar selokeen. Heb nooit geen last van bijwerkingen gehad, totdat Menzis wat meer wilde besparen en ik een huismerk kreeg voorgeschreven. Binnen een week de grootste problemen. Mijn lichaam reageerde totaal verkeerd op dit hobbymerk. Op uitdrukkelijk verzoek van de cardioloog nu alleen nog de originele selokeen. Nooit meer klachten gehad.

03-05-2011 | Vrouw | 50
Ritmestoornissen na migraine
Ben tevreden over gebruik Selokeen, heb ook eens Metropolol van de verzekering gekregen, maar deze bleken onvoldoende werkend, naar mijn gevoel snel uitgewerkt. Dus direct terug naar Selokeen (via huisarts) en krijg nu zonder makken op medische noodzaak altijd Selokeen. Makkelijk in te nemen, snel werkend.

23-01-2011 | Vrouw | 48
Hartritme stoornis
geen

21-02-2011 | Vrouw | 47
Hoge bloeddruk
heel goed nu oke, iets te laag af en toe duizeligheid

13-12-2011 | Man | 45
metoprolol
ik heb behoorlijk last van bijwerkingen, was erg traag, viel spontaan in slaap. onrustige benen. Kramp in voeten en scheenbenen. Koude voeten en handen. diarree klachten. Mijn 1e dosering was 100 mg pd nu gehalveerd naar 50 mg waarddor de intensie van de bijwerkingen minder is geworden.

23-01-2011 | Vrouw | 45
Bloedverdunner
beetje een zoutsmaak bijgenerieke versie (metoprodol), dus die wil ik niet meer hebben, enkel nog de echte versie

28-01-2014 | Man | 44
Hartkramp
Selokeen voorgeschreven (ik kreeg een goedkoper middel mee van de apotheek) icm. Mono-Cedocard tegen Angina Pectoris en hoge bloeddruk. ik heb 2 weken lang hoofdpijn gehad als bijwerking maar nu ik het middel ongeveer 2 maanden gebruik is mijn bloeddruk iets gedaald en heb geen last van hoofdpijn meer. echter ik kreeg 3 dagen na het starten met Selokeen een opvlamming van [lees meer...]mijn slapende Psoriasis. Ik had voor het starten met Selokeen al jaren een klein plekje op mijn linker elleboog, maar nu breekt de psoriasis in snel tempo uit op mijn buik. ik heb een consult bij een dermatoloog gehad en hij vertelde mij dat verergering van Psoriasis in de boeken staat bij gebruik van Betablockers . Ik wil er zo snel mogelijk vanaf.

22-12-2011 | Vrouw | 43
Hoge bloeddruk
ik slik al meer dan 10 jaar selokeen, en ben hier zeer tevreden over, ze hebben me vaak een goedkopere variant hiervan gegeven en die heb ik altijd geweigerd en zei dan ook altijd, hoe kan een apotheek of zorgverzekeraar zich boven een uitspraak van een arts of cardioloog zetten, maar helaas is dat nu dan toch gebeurt vanaf 1 jan 2012 mag ik het verschil zelf bij betalen e[lees meer...]n dat is 200 euro per jaar, het verschil tussen arm en rijk gaat groot worden en dat vind ik jammer, nederland heeft zoveel moeite gedaan om een goed zorg beleid te krijgen en dat hadden we, en nu op een jaar tijd is dat helemaal kapot gemaakt, maar we hebben het over de selokeen, ik ben zeer tevreden over dit medicijn en heb geen last van bijwerkingen

07-08-2012 | Man | 40
Hypertensie
Hoewel Selokeen de bloeddruk goed deed dalen, had ik erg last van bijwerkingen. Vermoeidheid en stemmingswisselingen, verlaagde hartslag. Ik ging destijds veel hardlopen, enige malen per week 10 km en af en toe een halve marathon. dat ging echt niet meer, al na een paar km was ik doodop en ik had er ook helemaal geen zin meer in. Nu heb ik perindorpil en dat is veel bete[lees meer...]r, helemaal geen bijwerkingen. Bloeddruk is nu zo'n beetje 90/135, helaas nog niet het optimum van 80/120 maar je kan niet alles hebben.... Notitie: dosis weet ik niet zeker meer. Ik dacht 10 mg.

25-01-2012 | Vrouw | 39
Hartritmestoornissen
Opgenomen geweest met hartritmestoornissen gestart met Selokeen, leek te helpen maar ging niet over na 2 dagen geswitcht naar verapamil en tambocor

23-07-2016 | Man | 24
metoprolol (100mg)
Hartritmestoornissen
Het middel werkt redelijk goed, maar geeft veel bijwerkingen die eigenlijk hetzelfde voelen als de klachten waarvoor de specialist het voorschrijft: duizelig, pijn op me borst, kortademig en extreem moe.

08-10-2010 | Vrouw
Bloeddruk

20-09-2010 | Man
Hoge hypertensie; gal-lever insufficientie
Ik ga op advies (cardioloog) en op advies van mijn huisarts binnenkort stoppen met SElokeen 50. Ikzelf heb hier ook op aangedrongen, daar ik herstellende ben van de bovengenoemde klachten. Selokeen heeft teveel negatieve bijwerkingen en staat bekend als een zgn. "agressief geneesmiddel" ,o.a.: - vermoeidheid; - schrale, droge huid; - bij eventuele verwonding aan bee[lees meer...]n of waar dan ook heeft dit een hoge mate van tijdsduur aan herstel nodig. Duurt vaak enige maanden - is geconstateerd. Ben nu ook al in behandeling bij een dermatoloog, dank jullie geneesmiddel. - men heeft mij nu Acupril geadviseerd, bijna nul bijwerkingen. Met vriendelijke groeten, W.B

17-09-2010 | Vrouw
Hartritmestoornissen
Sinds 2007 gebruik ik selokeen tegen hartritmestoornissen. 1xper dag 50mg. Kreeg het erg koud,vooral 's avonds. Gebruik nu 2x een halve tablet, en gaat iets beter. Minder bijwerkingen.