Hartritmestoornissen (10 meningen)
Hartklachten (1 mening)

29-12-2011 | Vrouw | 62

09-01-2012 | Man | 61
Hartinfarct
bloeddruk blijft goed op peil.

07-11-2011 | Man | 60
Hart

20-03-2011 | Man | 60
Hartritmestoornis
Geen idee wat de problemen geeft bij het merkloze product maar bij werkingen als duizeligheid etc verdwenen bij gebruik Selokeen. Waren meer van dit soort reactie's op internet. Voor zover ik kon vinden ligt het bij de ZOC aan een gepatenteerd time-released systeem wat het merkloze product niet heeft.

14-01-2011 | Vrouw | 60
metoprolol
Ik slik Selokeen (zoc) tabletten sinds december 1997. Een groot aantal maanden 100 mg, daarna 50 mg. Nooit enige bijwerking geconstateerd, ik heb nu wel de bloeddruk van een jonge vrouw :o) Zeer tevreden.

27-10-2011 | Vrouw | 57
metoprolol
werkt goed; ik gebruik nog een aantal andere middelen voor andere aandoeningen ernaast maar heb van deze helemaal geen last.

14-10-2014 | Vrouw | 56
metoprolol
Selokeen heeft als nadeel dat je er psoriasis van krijgt, ik heb daar jarenlang onder geleden. Durfde me niet meer buiten te vertonen. Ook vermoeidheid is een vervelende bijwerking van Selokeen. Nadat ik gestopt ben met Selokeen viel ik 7 kilo af, mogelijk omdat ik gewoon meer in beweging kon komen maar ook mogelijk dat mijn schildklier niet meer geremd werd.

08-04-2012 | Vrouw | 55
Hartinfarct
Na hartinfarct dec. 2009 kreeg ik standaard 25 mg selokeen. In juli 2011 bloeddruk aan de hoge kant en de selokeen werd verdubbeld. Ik heb in lichte mate, longfibrose en longemfyseem en werd enorm benauwd. Kon bijna niets meer. begin december 2011 selokeen gehalveerd en 1 januari j.l. helemaal gestopt. De benauwdheid is volledig verdwenen. Wel te hoge onderdruk dus nu ev[lees meer...]en zoeken welk medicijn ik moet gaan nemen. Ik heb al 160 mg. diovan voor de bloeddruk. Maar... nooit meer Selokeen!!!

08-04-2011 | Man | 55
metoprolol
Onregelmatige hastslag en verhoogde hartslag
Op zich is dit een goed geneesmiddel, ik krijgt er alleen wel een traag werkende maag van, dat is een bijwerking die niet vaak wordt vermeld maar blijkbaar veel voorkomt. Ik gebruik daardoor al jaren maagzuurremmende medicijnen.

08-05-2015 | Vrouw | 54
metoprolol (50mg)
Hartritmestoornis
gelukkig blijven de ritmestoornissen weg, voel me veilig met dat middel!

10-04-2012 | Man | 54
Hypertensie
Voor mijn te hoge bloeddruk die ik toen plotseling kreeg nadat ik misselijk tegen flauwvallen aan naar de huisarts ging en daar geconstateerd werd dat de onderdruk 127 was. Met ziekenauto naar ziekenhuis..., kreeg ik selokeen en perindopril voorgeschreven na 4 dagen ziekenhuis... Na een week thuis kreeg last van nachtmerries, hondsbang niet slapen 2dagen zeer heftige dia[lees meer...]ree enz. Hebben in ziekenhuisar geen oorzaak kunnen vinden... gebruik nu selokeen zoc 50 samen met hydrochloorthyiazide 25mg. zeer slecht slapen,in de loop van de ochtend oorsuizen, in de loop van de middag drukkend gevoel op hoofd en oren. In de loop van de avond neemt oorsuizen af, en voel me haast weer normaal! ( niet moe en loom) krijg weer energie, maar ja dat is meer in de avond.... laatst gemeten bloeddruk bij arts: 150/92.... als ik om 23:30 op sta is het oorsuizen/piepen nagenoeg weg. ga ik even naar beneden en weer terug komt het suizen iets terug.... neem de pillen altijd in om 06:30 Wat veroorzaakt deze klachten nu??

27-04-2015 | Vrouw | 52
metoprolol (50)
Hartkloppingen
Zeer veilig middel om mijn hartslag wat te temperen, viel me er prima bij.

29-04-2013 | Man | 52
metoprolol
Misschien wat sneller moe, en iets mindere sportprestaties. Gewichtstoename die er bijna niet af gaat. Maar over het algemeen tevreden.

11-11-2012 | Vrouw | 52
Hypertensie
Ik ben zo "suf", sommige informatie komt niet binnen. Heb nog een hartslag van 40 slagen per minuut. Sta niet onder controle van arts.

30-10-2011 | Vrouw | 52
Hart problemen
na 14 jaar selokeen nu sotalol

05-04-2012 | Vrouw | 50
Hypertensie
Deze klachten kort na start selokeen begonnen en in de loop der jaren verergert: spier /gewrichts /botpijn. jeuk ogen. jeuk gehoorgang. tinnitus. benauwd niet kunnen doorademen. slaapstoornis, angsten, psychische malaise. moe als in: voortdurend griepgevoel, pijnlijke klierknoopjes in hals, nachtelijke hartkloppingen, zwaar hart, kou. Zowel bloeddruk als hartslag langzaam[lees meer...] (door de jaren heen) weer blijvend verhoogd. Bij verhogen dosering selokeen, klachten extreem verergert: intolerantie. Tijdens de eerste week afbouwen namen de klachten significant af. Bij opbouwen neemt het weer toe. Na jaren aangeven dat ik vind dat ik deze medicatie niet verdraag is het voor de verandering niet op ongesteld overgang en andere `vrouwen daar doen we het mee af kwaaltjes` gegooid. Luister naar je lijf, leer het verwoorden en dring aan als je het niet vertrouwd!

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum