Hartritmestoornissen (10 meningen)

12-01-2012 | Man | 68
hartfunctie is goed.

03-01-2012 | Man | 69
metoprolol
in combinatie met metoprolol. bloeddruk werd bij start gebruik wel iets minder, dus het hielp wel.

11-03-2011 | Vrouw | 70

15-03-2013 | Vrouw | 71
Hypertensie
Ik gebruikte Selokeen maar moest van de verzekeraar overstappen naar een merkloos ander middel met metoprolol als werkbare stof. Ik kreeg toen vrij hevige maagklachten. Na overleg met de huisarts ben ik weer overgstapt op Selokeen. Maagklachten weg. Sinds 1 januari 2013 vergoed Avero-Achmea geen Selokeen meer. Mijn apotheek verstrekt Selokeen dus niet meer onder deze voor[lees meer...]waarden omdat ze bang zijn failliet te gaan. Kosten per maand € 4,17. Ik betaal ze nu zelf. Zijn er meer personen die bij het merkloze Metoprolol ook maagklachten hebben?

25-12-2012 | Man | 71
metoprolol
na jarenlang.. gebruik,zonder problemen van astra zeneca een nieuwe vooraad gekregen bij de eerste inname extreme bloeddrukverhoging waarde van 206/106/75 naar ziekenhuis gegaan wat pillen onder de tong gehad daalde naar 140/82/60 volgende dag selokeen 204 /120/101 .het betreft hier "ASTRAZENECA GmbH beloc-zok 95mg serie OFBBALA1 05-2015" receptuur gewijzigd of ander fab[lees meer...]rikaat onder naam astra zeneca?? ik heb van METOHEXAL indertijd 1tablet gebruikt en had hetzelfde effect

15-04-2012 | Vrouw | 71
Hartinfarct
selokeen gebruikt 7 á 8 jaren toen metoprolol werd toen heel vervelend moe ,geheugen,stoornis koude handen en voeten en ook af en toe niet weten waar ik ben, dus is de vraag of er nog een ander middel is of de medicijn kan halveren.

20-11-2011 | Vrouw | 71
metoprolol
Verh. bloeddruk in combinatie met hartritmestoornissen
Na ruim 5 1/2 jaar Selokeen (100 mg.)te hebben gebruikt heb ik door een toevalligheid toch maar besloten om de bijsluiten eens te bestuderen. De laatste 1 1/2 jaar was mijn medicijngebruik nl. behoorlijk gestegen en eigenlijk voelde ik me vaak toch niet prettig. Tot mijn stomme verbazing kwam ik daar de nachtmerries tegen waardoor ik de laatste maanden steeds vaker werd ge[lees meer...]teisterd, soms wel 4x per nacht m'n bed uit, amper nog wetend waar en in wiens appartement ik was. Ik ben alleenstaand en dacht steeds vaker dat er wel eens snel een situatie kon ontstaan dat ik niet meer alleen zou kunnen wonen! Overleg met huisarts haalde weinig uit. De cardioloog had dit nl. voorgeschreven. Na veel gezeur mocht ik uiteindelijk de dosis halveren, dan zouden ook de bijwerkingen wel verdwijnen. Bij een bezoek aan mijn hom. arts bleek echter ernstige intolerantie voor Selokeen. Overleg tussen hom. arts en een tweetal cardiologen uit een andere maatschap leverde het volgende advies op: stoppen met de b.-blokker en over op Verapamil. > Dat gebruik ik nu sinds half july en sindsdien slaap ik als een blok, geheel zonder nachtmerries dus. Bovendien gebruik ik geen Omeprazol meer, geen Duspatal, vrijwel geen Aerius en ook nog maar zelden Metronidazol Actavis. En ik voel me veel fitter! Ik was afgelopen zomer al bijna op het punt gekomen om de huisarts maar eens om een verwijzing voor een internist te vragen want ik had m.b.t. mijn gezondheid geen zelfvertrouwen meer. Hoeveel mensen zou het zo vergaan? Klachten? Maar weer een middeltje erbij! Ondanks het feit dat je er niet bepaald gelukkiger van wordt, lees ik voortaan toch maar de bijsluiters!

23-01-2011 | Man | 72
Bloeddruk
bloeddruk geen probleem

22-11-2019 | Man | 73
metoprolol (25mg)

06-03-2014 | Vrouw | 73
Hartinfarct
Bijwerkingen koude handen en voeten en flinke vermoeidheid en vergeetachtigheid.

27-06-2015 | Vrouw | 74
metoprolol (50mg)
Hartinfarct
Gebruik Selokeen zoc 50 mg per dag. De laatste 2 jaar veel last (steeds erger) van vermoeidheid verschijnselen. De laatste maand ook duizelingen. Gebruik ook Cozaar 50 mg, Acenocoumarol 3 tabletjes per dag, en Furosimide 40 mg vanwege te veel vocht op de luchtwegen waardoor benauwdheid ontstaat. Op 30-06-2015 gesprek met Cardioloog. Zal is voorstellen om van Selokeen zo[lees meer...]c over te gaan op Verapamil waar andere in deze rubriek goede ervaringen mee hebben. Wordt vervolgd na bezoek Cardiloog.

29-03-2015 | Vrouw | 75
metoprolol (100mg)
Hartfalen
Koude handen en voeten en sinds anderhalf jaar psoriasis en hevige jeuk, die heel vervelend is. Wat is eventueel een vervanger.

23-01-2011 | Man | 75
Hartkloppingen

23-01-2011 | Vrouw | 76
Bloeddrukverlager
ik heb geen bijwerkingen, dus het is een goed en effectief middel voor mij.

19-03-2013 | Vrouw | 80
metoprolol
Mijn tante gebruikt Metropolol sind enkele maanden. Voorheen kreeg zij altijd Selokeen. Van de ene op de andere dag kreeg zij dit door de apotheek niet meer geleverd wel kreeg zij Metropolol. De apotheek deed dit ongevraagd. Vanaf dag 1 heeft zij last van alle bijwerkingen die op de bijsluiter staan. Zelfs zo erg dat zij afgelopen weekend op de spoedpost terecht kwam in he[lees meer...]t ziekenhuis. (buikklachten, admhalingsklachten,duizeligheid,evenwichtsstoornissen, vermoeidheid etc. ) Van Selokeen heeft zij nooit enige bijwerking ondervonden. Na een bezoek aan de huisarts bleek dat deze ervan uitging dat zij nog steeds Selokeen aan het gebruiken was. Hij was er niet van op de hoogte dat de apotheek haar wat anders stuurde. Mijn tante heeft de apotheek gebeld met het verzoek weer Selokeen te krijgen. Zij waren dit in eerste instantie niet van plan te verstrekken en vonden de huisarts dom, er zou helemaal geen verschil zijn tussen de twee medicijnen. Mijn tante heeft aangegeven dat zij bij zou betalen voor Selokeen. Toen waren zij bereid het te bestellen. Let dus op wat je slikt. Waarschijnlijk zijn de twee medicijnen echt niet vergelijkbaar anders is het niet mogelijk dat je van Metropolol zoveel ernstige bijverschijnselen hebt en van Selokeen niet. (Red; deze tekst stond door gebruiker enkel gegeven bij Metropolol, en deze ervaring was vervolgens zonder tekst ingezonden; ter informatie tekst gekopieerd naar deze mening. Mvg, MijnMedicijn)

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum