Selokeen

Hartkloppingen (3 meningen)
Hartklachten (1 mening)

14-10-2014

Selokeen (metoprolol)

Selokeen heeft als nadeel dat je er psoriasis van krijgt, ik heb daar jarenlang onder geleden. Durfde me niet meer buiten te vertonen. Ook vermoeidheid is een vervelende bijwerking van Selokeen. Nadat ik gestopt ben met Selokeen viel ik 7 kilo af, mogelijk omdat ik gewoon meer in beweging kon komen maar ook mogelijk dat mijn schildklier niet meer geremd werd.
19-03-2013

Selokeen (metoprolol)

Mijn tante gebruikt Metropolol sind enkele maanden. Voorheen kreeg zij altijd Selokeen. Van de ene op de andere dag kreeg zij dit door de apotheek niet meer geleverd wel kreeg zij Metropolol. De apotheek deed dit ongevraagd. Vanaf dag 1 heeft zij last van alle bijwerkingen die op de bijsluiter staan. Zelfs zo erg dat zij afgelopen weekend op de spoedpost terecht kwam in he[lees meer...]t ziekenhuis. (buikklachten, admhalingsklachten,duizeligheid,evenwichtsstoornissen, vermoeidheid etc. ) Van Selokeen heeft zij nooit enige bijwerking ondervonden. Na een bezoek aan de huisarts bleek dat deze ervan uitging dat zij nog steeds Selokeen aan het gebruiken was. Hij was er niet van op de hoogte dat de apotheek haar wat anders stuurde. Mijn tante heeft de apotheek gebeld met het verzoek weer Selokeen te krijgen. Zij waren dit in eerste instantie niet van plan te verstrekken en vonden de huisarts dom, er zou helemaal geen verschil zijn tussen de twee medicijnen. Mijn tante heeft aangegeven dat zij bij zou betalen voor Selokeen. Toen waren zij bereid het te bestellen. Let dus op wat je slikt. Waarschijnlijk zijn de twee medicijnen echt niet vergelijkbaar anders is het niet mogelijk dat je van Metropolol zoveel ernstige bijverschijnselen hebt en van Selokeen niet. (Red; deze tekst stond door gebruiker enkel gegeven bij Metropolol, en deze ervaring was vervolgens zonder tekst ingezonden; ter informatie tekst gekopieerd naar deze mening. Mvg, MijnMedicijn)
15-03-2013

Hypertensie

Ik gebruikte Selokeen maar moest van de verzekeraar overstappen naar een merkloos ander middel met metoprolol als werkbare stof. Ik kreeg toen vrij hevige maagklachten. Na overleg met de huisarts ben ik weer overgstapt op Selokeen. Maagklachten weg. Sinds 1 januari 2013 vergoed Avero-Achmea geen Selokeen meer. Mijn apotheek verstrekt Selokeen dus niet meer onder deze voor[lees meer...]waarden omdat ze bang zijn failliet te gaan. Kosten per maand € 4,17. Ik betaal ze nu zelf. Zijn er meer personen die bij het merkloze Metoprolol ook maagklachten hebben?
11-11-2012

Hypertensie

Ik ben zo "suf", sommige informatie komt niet binnen. Heb nog een hartslag van 40 slagen per minuut. Sta niet onder controle van arts.
05-04-2012

Hypertensie

Deze klachten kort na start selokeen begonnen en in de loop der jaren verergert: spier /gewrichts /botpijn. jeuk ogen. jeuk gehoorgang. tinnitus. benauwd niet kunnen doorademen. slaapstoornis, angsten, psychische malaise. moe als in: voortdurend griepgevoel, pijnlijke klierknoopjes in hals, nachtelijke hartkloppingen, zwaar hart, kou. Zowel bloeddruk als hartslag langzaam[lees meer...] (door de jaren heen) weer blijvend verhoogd. Bij verhogen dosering selokeen, klachten extreem verergert: intolerantie. Tijdens de eerste week afbouwen namen de klachten significant af. Bij opbouwen neemt het weer toe. Na jaren aangeven dat ik vind dat ik deze medicatie niet verdraag is het voor de verandering niet op ongesteld overgang en andere `vrouwen daar doen we het mee af kwaaltjes` gegooid. Luister naar je lijf, leer het verwoorden en dring aan als je het niet vertrouwd!
12-01-2012

29-12-2011

22-12-2011

Selokeen (metoprolol)

ik slik al meer dan 10 jaar selokeen, en ben hier zeer tevreden over, ze hebben me vaak een goedkopere variant hiervan gegeven en die heb ik altijd geweigerd en zei dan ook altijd, hoe kan een apotheek of zorgverzekeraar zich boven een uitspraak van een arts of cardioloog zetten, maar helaas is dat nu dan toch gebeurt vanaf 1 jan 2012 mag ik het verschil zelf bij betalen e[lees meer...]n dat is 200 euro per jaar, het verschil tussen arm en rijk gaat groot worden en dat vind ik jammer, nederland heeft zoveel moeite gedaan om een goed zorg beleid te krijgen en dat hadden we, en nu op een jaar tijd is dat helemaal kapot gemaakt, maar we hebben het over de selokeen, ik ben zeer tevreden over dit medicijn en heb geen last van bijwerkingen
05-07-2009
Vrouw

Selokeen (metoprolol)

Via dietiste erachter gekomen waarom ik de laatste jaren zo aankom. Blijkt inderdaad van de selokeen te zijn. Afvallen met selokeengebruik lukt niet.
14-02-2017

Selokeen (metoprolol)

Ik slik al vanaf 2000 Selokeen zoc 100 mg, ik ben in al die tijd zo'n 20 kg aangekomen, en afvallen lukt absoluut niet. Ik slaap zeer en zeer slecht, wat gepaard gaat met vreselijke levende dromen. Ben geheel impotent geworden, altijd vreselijk koude handen, en tevens pijn in mijn hoofd. Mijn schildklier werkt door de Selokeen nu veel trager dan zo het behoord. Wie heef[lees meer...]t hier ook last van, en wat heeft u er aan gedaan, zouden er geen plaatsvervangende medicijnen voor wezen die deze vreselijk bijwerkingen niet hebben, graag hoor ik dat dan.
12-04-2015

29-04-2013

Selokeen (metoprolol)

Misschien wat sneller moe, en iets mindere sportprestaties. Gewichtstoename die er bijna niet af gaat. Maar over het algemeen tevreden.
23-02-2013

Selokeen (metoprolol)

Ik slik 4 verschillende bloeddruk verlagen medicijnen, Selokeen 100 mg. Cozaar 100 mg. Promocard 30 mg. Amlodipine. 5 mg. Ik slaap nu zeer slecht, ik ben hier door impotent geworden, en een zeer hoge gewicht toe name. En veel hoofdpijn..
25-12-2012

Selokeen (metoprolol)

na jarenlang.. gebruik,zonder problemen van astra zeneca een nieuwe vooraad gekregen bij de eerste inname extreme bloeddrukverhoging waarde van 206/106/75 naar ziekenhuis gegaan wat pillen onder de tong gehad daalde naar 140/82/60 volgende dag selokeen 204 /120/101 .het betreft hier "ASTRAZENECA GmbH beloc-zok 95mg serie OFBBALA1 05-2015" receptuur gewijzigd of ander fab[lees meer...]rikaat onder naam astra zeneca?? ik heb van METOHEXAL indertijd 1tablet gebruikt en had hetzelfde effect
07-08-2012

Hypertensie

Hoewel Selokeen de bloeddruk goed deed dalen, had ik erg last van bijwerkingen. Vermoeidheid en stemmingswisselingen, verlaagde hartslag. Ik ging destijds veel hardlopen, enige malen per week 10 km en af en toe een halve marathon. dat ging echt niet meer, al na een paar km was ik doodop en ik had er ook helemaal geen zin meer in. Nu heb ik perindorpil en dat is veel bete[lees meer...]r, helemaal geen bijwerkingen. Bloeddruk is nu zo'n beetje 90/135, helaas nog niet het optimum van 80/120 maar je kan niet alles hebben.... Notitie: dosis weet ik niet zeker meer. Ik dacht 10 mg.
10-04-2012

Hypertensie

Voor mijn te hoge bloeddruk die ik toen plotseling kreeg nadat ik misselijk tegen flauwvallen aan naar de huisarts ging en daar geconstateerd werd dat de onderdruk 127 was. Met ziekenauto naar ziekenhuis..., kreeg ik selokeen en perindopril voorgeschreven na 4 dagen ziekenhuis... Na een week thuis kreeg last van nachtmerries, hondsbang niet slapen 2dagen zeer heftige dia[lees meer...]ree enz. Hebben in ziekenhuisar geen oorzaak kunnen vinden... gebruik nu selokeen zoc 50 samen met hydrochloorthyiazide 25mg. zeer slecht slapen,in de loop van de ochtend oorsuizen, in de loop van de middag drukkend gevoel op hoofd en oren. In de loop van de avond neemt oorsuizen af, en voel me haast weer normaal! ( niet moe en loom) krijg weer energie, maar ja dat is meer in de avond.... laatst gemeten bloeddruk bij arts: 150/92.... als ik om 23:30 op sta is het oorsuizen/piepen nagenoeg weg. ga ik even naar beneden en weer terug komt het suizen iets terug.... neem de pillen altijd in om 06:30 Wat veroorzaakt deze klachten nu??

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum