Hartritmestoornissen (10 meningen)
Hartklachten (1 mening)

14-07-2009 | Man

04-03-2009 | Man
Hypertensie
Per dag slik ik 300 mg Selokeen zoc en 150mg metoprololtartraat (generiek) 's ochtends 150 mg Selokeen zoc+ 50mg metoprololtartraat 's middags 50 mg met.tartraat +300mg Aprovel om 16.00 uur voel ik mijn hart bonken en slik dan 150mg Selokeen zoc+50mg met.tartraat Om de nacht rustig door te komen om 23.00uur 50 mg. met.tartraat. Probeer ik minder voel ik me behoorlijk rotti[lees meer...]g. Ik ben zo dik geworden sinds ik die Selokeen slik! Volgens mijn huisarts kan dat niet. Slechts een op de 15.000 heeft daar last van. Ik niet. Ik krijg ook vreemde verschijnselen op de huid. Een exceem/berg achtige uitslag.

05-02-2009 | Man
Ritmestooring
ik vind dat 2keer een half sotalol van40 mg beter werkt dan een keer perdag selokeen tablet 47,5m/g

12-11-2008 | Man
Hartfalen
Ik heb gauw last van koude vingers en voeten, ze worden dan wit van de kou, het lijkt wel of er geen bloed meer doorheen stroomt, het schijnt dat dit door de betablokkers komt. Ook komt het voor dat je last van psoriasus kan krijgen maar dat had ik al dus dat verergert alleen maar Dus al met al heb ik er slechte ervaringen mee.

16-04-2021 | Man | 66
metoprolol (100mg)
Ik heb 15 jaar de orginele selokeen gehad, zowel 100 MG als 50 MG. Algemeen genomen, ging dat prima, met de bekende bijwerkingen, toename van gewicht en vermoeidheid, tintelingen en spierklachten. Dit was echter voor mij goed te handelen! Sedert enige maanden slik ik door de zorgverzekeraar, sandoz. Nu heb ik allerlei klachten, waarvan nachtmerries en slaapproblemen [lees meer...]de ergste zijn. Wat kan ik doen, de apotheek zegt dat de orginele selokeen niet meer wordt vergoed. Wat kost trouwens de orginele selokeen?

18-12-2019 | Man | 64
metoprolol (50mg)
Hartinfarct
na ontslag ziekenhuis vervangend medicijn van apotheker gekregen en begon me elke week slechter te voelen na opnieuw catheterissatie en nogmaals een infarct er achter gekomen dat de medicijn verandering de oorzaak was.Helaas krijg ik nu net bericht dat de selokeen zoc niet meer vergoed gaat worden het komende jaar. Met andere woorden de overheid ziet je liever de pijp uitg[lees meer...]aan dan een iets duurder medicijn laten vergoeden.

22-11-2019 | Man | 73
metoprolol (25mg)

14-02-2017 | Man | 67
metoprolol (100mg)
Ik slik al vanaf 2000 Selokeen zoc 100 mg, ik ben in al die tijd zo'n 20 kg aangekomen, en afvallen lukt absoluut niet. Ik slaap zeer en zeer slecht, wat gepaard gaat met vreselijke levende dromen. Ben geheel impotent geworden, altijd vreselijk koude handen, en tevens pijn in mijn hoofd. Mijn schildklier werkt door de Selokeen nu veel trager dan zo het behoord. Wie heef[lees meer...]t hier ook last van, en wat heeft u er aan gedaan, zouden er geen plaatsvervangende medicijnen voor wezen die deze vreselijk bijwerkingen niet hebben, graag hoor ik dat dan.

23-07-2016 | Man | 24
Hartritmestoornissen
Het middel werkt redelijk goed, maar geeft veel bijwerkingen die eigenlijk hetzelfde voelen als de klachten waarvoor de specialist het voorschrijft: duizelig, pijn op me borst, kortademig en extreem moe.

12-04-2015 | Man | 64

04-02-2015 | Man | 64
Hartfalen
Over het algemeen word Selokeen goed verdragen, is makkelijk in te nemen het enige minpunt zijn ijskoude voeten en handen. Daarom wil de Cardioloog nu Tildiem gaan proberen.

18-05-2014 | Man | 66
metoprolol (50mg)
Hartinfarct
2x infarct, 3 omleidingen in 1998, toen de echte selokeen tot na 10 jaar, weet niet waarom gestopt, maar cardioloog uit ander zhuis zegt: rest van je leven gebruiken, maar hoeveel ze ook gaan kosten voor eigen rekening. Ik blijf de echte slikken, de vervanger is echt troep, waar je ziek van wordt, heftige hyperventilatie en algehele niet goed voelen, kon na 1 week niet mee[lees meer...]r bukken van de ellende die die vervanger gaf, heb nu 2 weken de echte selokeen met AMO letters op de tablet. kosten 3,99 en bij de apotheek 10,20 per 30 stuks, due 6 euro per maand geen ellende meer.

28-01-2014 | Man | 44
Hartkramp
Selokeen voorgeschreven (ik kreeg een goedkoper middel mee van de apotheek) icm. Mono-Cedocard tegen Angina Pectoris en hoge bloeddruk. ik heb 2 weken lang hoofdpijn gehad als bijwerking maar nu ik het middel ongeveer 2 maanden gebruik is mijn bloeddruk iets gedaald en heb geen last van hoofdpijn meer. echter ik kreeg 3 dagen na het starten met Selokeen een opvlamming van [lees meer...]mijn slapende Psoriasis. Ik had voor het starten met Selokeen al jaren een klein plekje op mijn linker elleboog, maar nu breekt de psoriasis in snel tempo uit op mijn buik. ik heb een consult bij een dermatoloog gehad en hij vertelde mij dat verergering van Psoriasis in de boeken staat bij gebruik van Betablockers . Ik wil er zo snel mogelijk vanaf.

29-04-2013 | Man | 52
metoprolol
Misschien wat sneller moe, en iets mindere sportprestaties. Gewichtstoename die er bijna niet af gaat. Maar over het algemeen tevreden.

23-02-2013 | Man | 62
metoprolol
Ik slik 4 verschillende bloeddruk verlagen medicijnen, Selokeen 100 mg. Cozaar 100 mg. Promocard 30 mg. Amlodipine. 5 mg. Ik slaap nu zeer slecht, ik ben hier door impotent geworden, en een zeer hoge gewicht toe name. En veel hoofdpijn..

25-12-2012 | Man | 71
metoprolol
na jarenlang.. gebruik,zonder problemen van astra zeneca een nieuwe vooraad gekregen bij de eerste inname extreme bloeddrukverhoging waarde van 206/106/75 naar ziekenhuis gegaan wat pillen onder de tong gehad daalde naar 140/82/60 volgende dag selokeen 204 /120/101 .het betreft hier "ASTRAZENECA GmbH beloc-zok 95mg serie OFBBALA1 05-2015" receptuur gewijzigd of ander fab[lees meer...]rikaat onder naam astra zeneca?? ik heb van METOHEXAL indertijd 1tablet gebruikt en had hetzelfde effect

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum