Hartritmestoornissen (10 meningen)
Hartkloppingen (3 meningen)
Hartklachten (1 mening)

20-09-2010 | Man
Hoge hypertensie; gal-lever insufficientie
Ik ga op advies (cardioloog) en op advies van mijn huisarts binnenkort stoppen met SElokeen 50. Ikzelf heb hier ook op aangedrongen, daar ik herstellende ben van de bovengenoemde klachten. Selokeen heeft teveel negatieve bijwerkingen en staat bekend als een zgn. "agressief geneesmiddel" ,o.a.: - vermoeidheid; - schrale, droge huid; - bij eventuele verwonding aan bee[lees meer...]n of waar dan ook heeft dit een hoge mate van tijdsduur aan herstel nodig. Duurt vaak enige maanden - is geconstateerd. Ben nu ook al in behandeling bij een dermatoloog, dank jullie geneesmiddel. - men heeft mij nu Acupril geadviseerd, bijna nul bijwerkingen. Met vriendelijke groeten, W.B

14-09-2010 | Man
Hart
sinds 2003 heb ik een hartinfarct gehad en gebruik ik selokeen en vanaf die tijd heb ik last van koude voeten en handen en etalagebenen waar aan ik al 4x ben gedotterd + een lies operatie, achter af komt het allemaal van die troep zoc gore troep ben er mee gestopt gebriuk nu nebivolol kijken wat dat vooreen troep is dat wilde ik even kwijt

09-06-2010 | Man
Hartritmestorenissen
IK heb het jaar lang gebruikt, maar omstanders vonden dat ik futloos werd, dus tijdje gestopt ermee. Maar sinds ziekenhuisopname vanwege hoog hartritme weer begonnen. Haalt wel de scherpe kantjes eraf en zakt rtime van 200+ naar ca 150.

02-05-2010 | Man
Extrasystole(hartritmestoornis)
20 jaar dit middel gebruikt. nadat je ouder word merk ik meer bijwerkingen. zoals: benauwdheid,erg moe zijn,vocht vasthouden in de benen,verminderde spierkracht,soms lichte depressies,verwardheid,droge mond,soms niet kunnen slapen. er word in de bijsluiter verteld dat deze bijwerkingen na verloop van tijd zouden moeten verdwijnen,dit is bij mij niet het geval,en de ene [lees meer...]dag heb ik er meer last van dan de andere dag.

21-03-2010 | Man
Hoge bloeddruk en hartritmestoringen

02-12-2009 | Man
Hartkloppingen
Het medicijn helpt niet alleen tegen hartkloppingen maar heeft ook een positieve invloed op de bloeddruk

25-11-2009 | Man

12-10-2009 | Man
Verhoogde bloeddruk
Ondanks iedere dag 1uur wandelen, fietsen is er gewichtstoename ontstaan. Niet dat ik te dik ben! (68 kg). Buikje wil niet verdwijnen, ondanks bewegen + aanpassen eetgewoontes (meest vis, geen alcohol,niet roken etc.)

01-11-2018 | Vrouw | 86
Angina pectoris
in 2004 met succes voor het eerst gedotterd,toen Selokeen ZOC 50 gekregen.Was toen 73 jaar.Nooit bijwerkingen van dit middel ondervonden.Hierna nog 2 keer in de loop der jaren gedotterd. Slik dit middel nog steeds tot volle tevredenheid,voel me prima ,doe nog alles in het huishouden,wandel veel ,zonder problemen,ondanks het feit dat ik in dec.87 jaar word.

27-06-2015 | Vrouw | 74
Hartinfarct
Gebruik Selokeen zoc 50 mg per dag. De laatste 2 jaar veel last (steeds erger) van vermoeidheid verschijnselen. De laatste maand ook duizelingen. Gebruik ook Cozaar 50 mg, Acenocoumarol 3 tabletjes per dag, en Furosimide 40 mg vanwege te veel vocht op de luchtwegen waardoor benauwdheid ontstaat. Op 30-06-2015 gesprek met Cardioloog. Zal is voorstellen om van Selokeen zo[lees meer...]c over te gaan op Verapamil waar andere in deze rubriek goede ervaringen mee hebben. Wordt vervolgd na bezoek Cardiloog.

08-05-2015 | Vrouw | 54
Hartritmestoornis
gelukkig blijven de ritmestoornissen weg, voel me veilig met dat middel!

27-04-2015 | Vrouw | 52
metoprolol (50)
Hartkloppingen
Zeer veilig middel om mijn hartslag wat te temperen, viel me er prima bij.

29-03-2015 | Vrouw | 75
metoprolol (100mg)
Hartfalen
Koude handen en voeten en sinds anderhalf jaar psoriasis en hevige jeuk, die heel vervelend is. Wat is eventueel een vervanger.

14-10-2014 | Vrouw | 56
metoprolol
Selokeen heeft als nadeel dat je er psoriasis van krijgt, ik heb daar jarenlang onder geleden. Durfde me niet meer buiten te vertonen. Ook vermoeidheid is een vervelende bijwerking van Selokeen. Nadat ik gestopt ben met Selokeen viel ik 7 kilo af, mogelijk omdat ik gewoon meer in beweging kon komen maar ook mogelijk dat mijn schildklier niet meer geremd werd.

06-03-2014 | Vrouw | 73
Hartinfarct
Bijwerkingen koude handen en voeten en flinke vermoeidheid en vergeetachtigheid.

19-03-2013 | Vrouw | 80
metoprolol
Mijn tante gebruikt Metropolol sind enkele maanden. Voorheen kreeg zij altijd Selokeen. Van de ene op de andere dag kreeg zij dit door de apotheek niet meer geleverd wel kreeg zij Metropolol. De apotheek deed dit ongevraagd. Vanaf dag 1 heeft zij last van alle bijwerkingen die op de bijsluiter staan. Zelfs zo erg dat zij afgelopen weekend op de spoedpost terecht kwam in he[lees meer...]t ziekenhuis. (buikklachten, admhalingsklachten,duizeligheid,evenwichtsstoornissen, vermoeidheid etc. ) Van Selokeen heeft zij nooit enige bijwerking ondervonden. Na een bezoek aan de huisarts bleek dat deze ervan uitging dat zij nog steeds Selokeen aan het gebruiken was. Hij was er niet van op de hoogte dat de apotheek haar wat anders stuurde. Mijn tante heeft de apotheek gebeld met het verzoek weer Selokeen te krijgen. Zij waren dit in eerste instantie niet van plan te verstrekken en vonden de huisarts dom, er zou helemaal geen verschil zijn tussen de twee medicijnen. Mijn tante heeft aangegeven dat zij bij zou betalen voor Selokeen. Toen waren zij bereid het te bestellen. Let dus op wat je slikt. Waarschijnlijk zijn de twee medicijnen echt niet vergelijkbaar anders is het niet mogelijk dat je van Metropolol zoveel ernstige bijverschijnselen hebt en van Selokeen niet. (Red; deze tekst stond door gebruiker enkel gegeven bij Metropolol, en deze ervaring was vervolgens zonder tekst ingezonden; ter informatie tekst gekopieerd naar deze mening. Mvg, MijnMedicijn)

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum