Ervaringen met Amlodipine

amlodipine

buikkrampen gebied van rode huid tandvleesproblemen algemene malaise gezwollen enkels rode uitslag in één gebied pijn in de beenspier hand is rood veranderde stoelgang

Hoge bloeddruk (300 meningen)
Angina pectoris (17 meningen)
Syndroom van Raynaud (3 meningen)

07-06-2023 | Vrouw | 69
amlodipine (2,5mg)
Hoge bloeddruk
Heb kaliumlosartan vervangen door amlodipine omdat het kaliumgehalte in mijn bloed toenam . Slikte kaliumlosartan al meer dan 5 jaar. Bijwerkingen amlodipine zijn pijnlijke kuiten, opgezwollen enkels, duizeligheid en droge mond. Slik amlodipine nu 10 dagen.

10-05-2023 | Man | 66
Hoge bloeddruk
In verband met een verhoogde bloeddruk door stress en spanning , ongeveer 2 1/2 maand amlodipine 5 mg gebruikt , en kreeg na 2 maanden allerlei nare bijwerkingen. De bloeddruk ging trouwens wel omlaag , na een paar dagen gebruik al. Werd er ook rustig van. Lusteloos , geen energie , nergens zin meer in , onstoken binnenkant neus , pijn in bovenkaak , vreemd gevoel aa[lees meer...]n tandvlees. Problemen met het zien , niet dubbel , maar "flurry" en gevoeligheid voor licht. Dof afwezig gevoel in het hoofd. Opgeblazen gevoel , maag en darmproblemen , obstipatie. Soort van pijnscheuten in de benen. En maar koud hebben , terwijl ik het daar voor nooit koud had. Aangekomen in gewicht ook. Kortom dit middel veroorzaakt bij mij een algeheel gevoel van ziek zijn. Ben er mee gestopt. Dan maar een verhoogde bloeddruk Tzt maar eens met de huisarts gaan praten , maar dit gif komt er niet meer in.

07-04-2023 | Man | 75
Hoge bloeddruk
Sinds het gebruik zeer dikke pijnlijke enkels. Ook benen zijn vuurrood. Ook duizelig. Ik ga proberen of dit verbeterd als de medicijn voor het slapen ga innemen.

10-02-2023 | Vrouw | 45
Hoge bloeddruk
Hypertensie door gebruik Methylfenidaat. 2 maanden lang MF gebruikt en zodra ik de amlodipine ging gebruiken voelde ik of het teniet werd gedaan....

29-08-2022 | Vrouw | 52
Hoge bloeddruk
Ik gebruik al jaren Metoprolol en Losartan voor mijn te hoge bloeddruk. Tevens slik ik antidepressiva tegen mijn angst en paniekklachten. Sinds 3 maanden gebruik ik ook Amlodipine omdat mijn bloeddruk ineens weer heel erg hoog werd. Afhankelijk zakte mijn bloeddruk en ondervond ik ook geen erge klachten. Maar nu sinds een paar weken voel ik mij heel erg slecht. Heel veel s[lees meer...]pierspanning in nek en schouders maar vooral heel somber en onrustig voel ik me. Ik ben me heel erg bewust van mijn hartslag. Slaat af en toe over en voel ik duidelijk de hele dag in mijn keel kloppen. Ik word hier heel erg onzeker van. Vanmiddag met de huisarts overlegt om even te stoppen met de Amlodipine om te kijken of de klachten verminderen. Vooral dat sombere gevoel is vreselijk. Iemand anders hier dezelfde ervaring mee?? Ben heel benieuwd. Ook mijn eetlust is weg en mijn smaak is veranderd.

23-08-2022 | Vrouw | 41

19-04-2022 | Vrouw | 82
Hoge bloeddruk
opgezette voeten en enkels en nu extreem droge jeukerige huid voeten en benen en slecht lopen vanwege zwelling tenen

11-02-2022 | Vrouw | 65
Hoge bloeddruk
hoi, gebruik 3 soorten voor de bloeddruk, maar na inname smorgens van dit medicijn krijg ik na een tijdje een raar gevoel in mijn hoofd en soms ook last van mijn oren. rot gevoel

08-02-2022 | Vrouw | 19
Hoge bloeddruk
Werkt wel, maar door de vermoeidheid, heel veel vocht dat ik vast hield waardoor ik ontzettend pijn had, voornamelijk in de enkels, overgestapt

07-02-2022 | Vrouw | 65
Hoge bloeddruk
Hallo, lees dat u licht gevoel in hoofd hebt, heb daar ook last van maar weet niet of het door de amlodipine komt, gebruik ook metoprolol en perindopril voor de bloeddruk en medicijnen voor diabertes en bloedverdunners. atorvastatine voor cholesterol dus ik weet niet waar dit vervelende gevoel van komt, huisarts geweest en neurolooog maar niks mee opgeschoten. [lees meer...]gebruik deze medicijnen al jaren, maar sinds juni 2021 worstel ik hier mee.

21-06-2021 | Man | 28
Hoge bloeddruk
Ik braak soms onafgebroken door de Amlodipine. Wat ee naar spul. na 4 maanden is mijn bloeddruk nauwelijks omlaag.

18-06-2021 | Vrouw | 53
Hoge bloeddruk
Ik heb dit een week gebruikt en de bijwerkingen namen met de dag toe. Extreme duizeligheid, zware benen en tinteleling/rusteloze benen, zombie, wazig en dubbelzien, spierzwakte, hoofdpijn. Durfde bijna niet meer alleen over straat. Grote schommeling in bloeddruk van hoog naar laag naar hoog. Na week van huisarts moeten stoppen en ander middel gekregen.

06-06-2021 | Vrouw | 76
Hoge bloeddruk
slechte ervaringen heel erge opgezwollen tandvlees en een witte tong ben daar heel er beroerd van en veel hoesten.

01-04-2021 | Vrouw | 67
Hoge bloeddruk
Last van slapeloosheid, ik lag soms tot 4 uur wakker. S-nachts erge spierkrampen. Overdag pijn in mijn benen en heupen. Ik houd erg van lange wandelingen maar dat lukte niet meer. Ook kreeg ik een rood, warm gezicht en erg veel last van witte, gevoelloze vingers zodra ik iets vastpak dat koud is. Ik ben met het medicijn gestopt maar nu 2 weken later nog steeds pijn in mij[lees meer...]n benen, dat gaat maar langzaam weg.

01-02-2021 | Vrouw | 59
Hoge bloeddruk
Op 18 september 2019 gestart met Amlodipine ivm een te hoge bloeddruk. De bloeddruk ging naar normale waardes. Ik was dus erg tevreden. Rond 20 januari 2020 kreeg ik een aantal keren per dag last van kramp in de benen, voeten en tenen. De kramp bleef lang aanhouden en kwam steeds weer terug. Een paar dagen hierna werd de huid op mijn buik en rondom de oksels rood. Sinds [lees meer...]25 januari heb ik vreselijke jeuk. Op 29 januari ben ik gestopt met de Amlodipine.

11-11-2020 | Man | 36
amlodipine (10mg)
mijn bloeddruk gaat eigenlijk niet echt omlaag hij blijft regelmatig te hoog hij schommelt nogal