Amlodipine

amlodipine

Syndroom van Raynaud (2 meningen)

25-06-2019

Hypertensie

Eerste weken raar gevoel in mijn hoofd steken en hoofdpijn duizelig wazig zien. Daarna opeens heftige uitslag vnl op mn onderbenen en voeten. Licht op mn armen. Jeuk en voelde heel warm en ongemakkelijk aan. Nu opgezwollen handen en voeten. Kan er geeneens lang op staan pijnlijk.Schoenen pas ik niet meer in. Gebeld ga nu stoppen en kijken of alle bijwerkingen snel weggaan.[lees meer...] Dan kijken hoe verder...
17-06-2019

Amlodipine (amlodipine)

amlodipin besilaat sandoz mg met zanidep mg tegen bloeddruk ,dit neem ik in & pijnlijke spieren in benen en knieen, gezwollen enkels s'avonds, smorgens enkels terug normaal, ik leg ijsblok op de pijn , dit helpt iets of wat maar pijn komt terug, soms reparil gel ,met zanidep alleen had ik geen nevenwerkingen, wie kan me helpen deze nevenwerken te stoppen , dank en grts[lees meer...] Christina
17-05-2019

Amlodipine (amlodipine)

Eindelijk een middel dat mijn bloeddruk verlaagt, helaas nu na 2 maanden opgezwollen enkels en vooral rechter onderbeen...... HELP! Wat wordt mij nu geadviseerd???
05-05-2019

Amlodipine (amlodipine)

hele hete bovenbenen, rood gezicht met vlekken, naar hulppost ziekenhuis op zondag op verdenking van trombosebeen, advies steunkousen, gestopt met medicijn en na al 2 dagen slinking van enkels en been, nu na 10 dagen slanke enkels en been.
01-05-2019

Amlodipine (amlodipine)

Niet gebruiken vanwege vervelende bijwerkingen. Doet meer slecht dan goed!
27-04-2019

Amlodipine (amlodipine)

Gestart ivm hoge bloeddruk, vooral bovendruk moest lager worden. Deze is lager, op dit moment 130.
02-04-2019

Hypertensie

Ik krijg deze tabletten niet geslikt, ze zijn te ruw en blijven in mijn keel steken. Helaas is er geen gecoate versie. Ik kreeg ook talloze puntbloedinkjes rond mijn enkels. Dat is niet pijnlijk en naar het schijnt niet gevaarlijk, maar ik vertrouw het niet. Kan niet gezond zijn.

Amlodipine (amlodipine)

sinds 2011 anti depressivia (Citolapram), sinds decemer 2017 Lisinopril 5mg, vanaf 29-12-2018 hydrochloorthiazide 12,5 mg erbij (negatief advies apotheker) maar na 6 weken gestopt vanwege bijwerkingen en geen resultaat. Nu dan mogen genieten van Amlopidine hetgeen direct misging. Door voorlichting verpleegkundige huisartsenpraktijk en huisarts alle vertrouwen verloren e[lees meer...]n ga op zoek naar andere weg.

06-02-2019

Amlodipine (amlodipine)

Werkt goed en verlaagde mijn bloeddruk maar kreeg veel hoofdpijn de 1e week. Na 2 weken jeukend en rood gezicht. Lippen en tong gingen branden en blaarvorming op verhemelte. Naar een half tablet gegaan maar klachten gingen niet over dus gestopt na 4 weken gebruikt te hebben. Nu naar internist omdat ik slecht tegen medicijnen kan.
09-01-2019

Amlodipine (amlodipine)

Medicijn helpt prima, heb al vanaf mijn jeugd wisselende bloeddruk. Door overgewicht is dit niet verbeterd. Sinds 2 jaar Amlodipine. Bloeddruk is gedaald van zo'n 170/90 naar 130/74
31-12-2018

Amlodipine (amlodipine)

Ik ben er niet blij. Het werkt wel maar verschrikkelijke spierpijnen en dove / slapende vingers. Ook moe en lusteloos.
30-12-2018

Amlodipine (amlodipine)

Heb veel jeukaanvallen en veel spierpijn vooral onder in mijn rug en in mijn kuiten.
17-12-2018

Hypertensie

Dit middel leek goed te werken, mijn bloeddruk kwam prachtig naar beneden. Helaas na enkele weken kreeg ik heel veel last van ernstige verheviging van al bestaande tinnitus. Het duurde een week of vier voordat ik besloot naar de huisarts te gaan, ik had al van alles bedacht en geprobeerd, toen bleek dat tinnitus een van de bekende bijwerkingen is van dit middel. Twee weken[lees meer...] gestopt en, hoewel lang niet terug naar het - al vervelende - niveau van ervoor, de tinnitus werd weer draaglijk. Nu ben ik op weer een ander middel overgestapt. Tzt daar ook over rapportage!
01-11-2018

Hypertensie

Ivm hypertensie dit medicijn gebruikt. Alleen last van oedeem, verder werkt het prima. Dit medicijn wel gebruikt in combinatie met eplerenon 25MG (“plastablet”). Jammer dat er nog niet veel bekend is van dit medicijn gebruik tijdens de zwangerschap / borstvoeding. Het merk: Accord smelt snel in de mond (kan blijven “hangen” achter in de keel. Merk Sandoz heb ik hier ge[lees meer...]en last van.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum