amlodipine

Syndroom van Raynaud (2 meningen)

19-06-2022 | Vrouw | 53
amlodipine (10mg)
Sinds januari gebruik ik Amlodipine. Merkte wel direct verlaging van de bloeddruk. Helaas wel enkele bijwerking, zoals lichte krampen in onderarmen en kuiten, koude handen en voeten en vooral in de voeten ook erge tinteling of 'doof' gevoel. En ik ben sinds januari 4 kilo aangekomen, terwijl ik al 25 jaar hetzelfde weeg. Als dit nog verder toeneemt, ga ik zéker overwegen[lees meer...] om een andere bloeddrukverlager te krijgen. Vaak zijn helaas de bijwerkingen erger als de kwaal zelf.

18-05-2022 | Man | 57

08-05-2022 | Man | 58
amlodipine (10mg)
Slecht ervaringen ik wist niet waar al die klachten die ik heb beschreven bij bijwerkingen vandaag komen tot dat ik mensen tegen kwam via internet en die ik prive kenden de zelfde klachten hadden toen wist ik dit is troep, ik ben er meteen mee gestop , en kreeg van iemand te horen moringa te gebruiken en dat helpt mij goed. mijn bloed druik is nou rond 140/90 som nog lager[lees meer...] zelfs

07-05-2022 | Man | 63
amlodipine (10mg)
Bloeddruk onder controle, Maar ik vind de bijwerkingen echt lastig! (Impotentie)***

19-04-2022 | Vrouw | 82
amlodipine (5mg)
opgezette voeten en enkels en nu extreem droge jeukerige huid voeten en benen en slecht lopen vanwege zwelling tenen

14-04-2022 | Vrouw | 82
amlodipine (5mg)
Naast amlodipine 5 mg kreeg ik losartan 50 mg, dus 2x bloeddrukverlager, vanwege hartproblemen.

24-02-2022 | Man | 72
amlodipine (5mg)
Als aanvulling enalapril tegen hoge bloeddruk. Alleen maar negatieve effecten. Vooral hoge mate van oorsuizen groot probleem waardoor vermoeidheid, slapeloosheid, angstaanvallen, depressieve gevoelens et. Na 3 maanden in overleg huisarts gestopt met innemen. Nu 3 dagen geleden en oorsuizen lijkt sterk afgenomen, hopelijk blijft dat zo. Wat een troep is dit want alleen maar[lees meer...] vergaande bijwerkingen en geen effect waar het voor bedoeld is.

11-02-2022 | Vrouw | 65
amlodipine (5mg)
hoi, gebruik 3 soorten voor de bloeddruk, maar na inname smorgens van dit medicijn krijg ik na een tijdje een raar gevoel in mijn hoofd en soms ook last van mijn oren. rot gevoel

08-02-2022 | Vrouw | 19
amlodipine (10mg)
Werkt wel, maar door de vermoeidheid, heel veel vocht dat ik vast hield waardoor ik ontzettend pijn had, voornamelijk in de enkels, overgestapt

07-02-2022 | Vrouw | 65
amlodipine (5mg)
Hallo, lees dat u licht gevoel in hoofd hebt, heb daar ook last van maar weet niet of het door de amlodipine komt, gebruik ook metoprolol en perindopril voor de bloeddruk en medicijnen voor diabertes en bloedverdunners. atorvastatine voor cholesterol dus ik weet niet waar dit vervelende gevoel van komt, huisarts geweest en neurolooog maar niks mee opgeschoten. [lees meer...]gebruik deze medicijnen al jaren, maar sinds juni 2021 worstel ik hier mee.

05-02-2022 | Vrouw | 57
amlodipine (10mg)
Ga ermee stoppen na 9 maanden ontzettend slecht te voelen.. Dit na gebruik van 26 jaar.. Kan bijna niks meer vanwege energie level..

02-02-2022 | Vrouw | 53
amlodipine (5mg)
Omdat mijn bloeddruk erg hoog was en ik klachten had gestart met amlodipine. Eerste 2 weken gingen prima. Ik voelde me eindelijk weer goed. Minder moe ook. Maar helaas kreeg ik daarna last van vocht in de enkels en rode knieën die heel warm worden. Soms kon ik er niet van slapen. Overdag ging het goed maar eind van de middag begon het dan weer. Nu starten met enalapril. Ho[lees meer...]op dat dit beter gaat. Bloeddruk was namelijk nog steeds hoog. 150 -110

03-12-2021 | Vrouw | 42
amlodipine (5mg)
Lichaam moet er even aan wennen, maar ik begon tegelijk met de Sotalol ivm boezemfibr. dus moeilijk te zeggen waar het vanaf komt. Blozen en warm gezicht. Geen honger gevoel, erg moe, in de avond rillerig, diarree en een paar kg lichter. Maar na een week een heel rustig hart! En bijwerkingen bijna weg. Beetje suf nog. Maar wat een verademing met hoe ik me hiervoor voelde[lees meer...]. Slapen lukt goed, eindelijk geen natte dekens van het zweten!

08-11-2021 | Vrouw | 88
amlodipine (5mg)
sinds ik deze pil moet gebruiken, ben ik verward. slaapstoornissen. gespannen. emotioneel

31-10-2021 | Man | 43
amlodipine (10mg)
Ik gebruikte dit middel al een lange tijd, echter ineens heb ik problemen er mee. Een aantal uur na inname word ik licht in m'n hoofd.

28-10-2021 | Vrouw | 65
amlodipine (5mg)
Effectief, maar waardeloos met veel bijwerkingen. Van verandering ontlasting hartkloppingen haaruitval , opvliegers. Vocht vasthouden. Kortom ellende.