Ervaringen met Cyress

barnidipine

Hoge bloeddruk (19 meningen)
Hartfalen (2 meningen)

11-02-2014 | Vrouw | 62
Hoge bloeddruk
Ik heb een renale denervatie gehad, slik veel bloeddrukverlagers. Vorig jaar bleek ik al niet tegen Sevikar te kunnen, heel benauwd en dikke handen en benen. Nu met dit middel niet benauwd, maar dikke handen, armen waar vocht in zit, benen waar ik vocht in vast houd, door het vele vocht zijn mijn schoudergewrichten geirriteerd. Het vocht is nu weggetrokken, nadat ik nu 5 [lees meer...]dagen dit middel niet meer gebruik, maar mijn schouders zijn nog niet goed. Ik kan mijn rechterarm bijna niet opbeuren.

23-01-2011 | Man | 64
Bloeddruk
grote blaren en vohtophoping, heel pijnlijk. accuut gestopt

04-09-2017 | Man | 66

17-04-2017 | Man | 66
Hoge bloeddruk
sinds het gebruik van dit medicijn is mijn bloeddruk weer normaal

23-01-2011 | Vrouw | 66
Hoge bloeddruk
alleen cyress werkte niet voldoende, dus daarom gebruik ik nu ook diovan

10-10-2012 | Man | 69
Hartfalen
Ik ben diabetespatient en heb daarom last van hartfalen gekregen. 3 jaar geleden heb ik 5 omleidingen gekregen en 6 weken terug nog eens twee stents . Om de bloeddruk te verlagen slikte ik Cyress 20mg 1x daags samen met Verapamil 40mg 3x daags.. Nu heeft de cardioloog de Cyress geschrapt en de Verapamil verhoogt naar 240 mg 1x daags. Het gevolg was dat mijn bloeddruk steeg[lees meer...] naar een gem. van 204 SYS mmHg en een onder druk van 80 ,de hartslag zakte naar 46 slagen/min. Oude waarde was 155 SYS en 65 DIA hartslag 65

17-12-2018 | Man | 70
Hypertensie
De allereerste medicatie die ik (net 70 jaar) op regelmatige basis moest innemen, dus sowieso vervelend. De eerste weken leek bloeddruk mooi te zakken, later naar mijn idee minimaal (de cardioloog was er wel tevreden over). Helaas na enkele weken tijdens een wandelvakantie kreeg ik last van heel pijnlijke Achilles pees, plus een stekende pijn in een van mijn grote tenen. N[lees meer...]atuurlijk kunnen deze klachten niets te maken gehad hebben met de barnidipine, maar wel heel toevallig! Overigens heeft de apotheek ook een andere merk geleverd, Vasexten, net zo makkelijk in te nemen. Ook had ik naar mijn mening meer last van vermoeidheid bij fysieke inspanning (klimmen, hollen enz).

05-11-2023 | Vrouw | 73
Hoge bloeddruk
Slik het een paar maanden kan bijna niet meer lopen van de pijn in mijn benen hoor graag reactie die hier ook last van hebben

15-02-2015 | Man | 73
Hoge bloeddruk
Ik heb in 2000 een stent gekregen in hartslagader en geopereerd in 2013 aan aneurysma (3 stents). Door internist Cyress voorgeschreven en niets dan bijwerkingen samen met Metoprolol. Daar ik al die bijwerkingen spuugzat ben ik nu 1 maand geleden radicaal gestopt met deze tween en ook met omeprazol. Bloeddruk is nu gemiddeld 160-95 en daar ben ik tevreden mee als het zo b[lees meer...]lijft. Nu elke dag weer minder bijwerkingen van: Krampen in onderbeen en tenen, Benauwdheid, Huiduitslag, Droge mond, Spierkrampen. Wel moet ik er bij zeggen dat er sinds 1 jaar COPD bij mij is geconstateerd en ik overlijd liever aan hartfalen dan aan het stikken door COPD, tja je moet nu eenmaal keuzes maken in het leven. Ik ben nu bijna 74 jaar en vind de kwaliteit van leven belangrijker dan de kwantiteit! Ik ben er van overtuigd dat veel artsen het zelf ook niet goed meer weten wat het beste geneesmiddel is en zo maar iets voorschrijven van "god zegen de greep".

08-08-2023 | Vrouw | 75
Hoge bloeddruk
Het middel werkte goed als bloeddrukdaler. Was heel tevreden. 5 maand geleden (eerder?) begon de spierpijn rond bekken en heupen, ongeveer 8 maand na start inname. Op het laatst zo erg, dat ik bv de toilet niet meer kon afkomen. Daardoor overbelastings klachten van knie en arm. Cyress op proef een paar dagen laten staan en nu na een week resten nog de overbelastingskla[lees meer...]chten en bewegingsbeperkingen in het voormalig pijnlijk gebied.

23-01-2011 | Man | 76

08-05-2015 | Vrouw | 77
Hoge bloeddruk
ondanks medicijn fosinapril,( wat een tijd goed werkte, na verschillende med. uitgeprobeerd te hebben) ging bloeddruk weer onrustbarend omhoog, vandaar cyress voorgeschreven gekregen, nu door specialist. De bijverschijnselen zijn voor mij niet vol te houden. Vlg week afspraak internist en vaatonderzoek.

29-12-2021 | Vrouw | 78
Hartfalen
Bloeddruk was rond 100/160. Nu 75/100, best extreem, schijnt te zullen gaan oplopen. Overweeg morgen te stoppen vanwege de bijwerkingen, dan maar hoge bloeddruk.

18-05-2019 | Vrouw | 87
Aneurysma