Ervaringen met Cyress

barnidipine

Hoge bloeddruk (19 meningen)
Hartfalen (2 meningen)

02-11-2010 | Vrouw
Hoge bloeddruk
Heeft er iemand ervaringen met de calciumantagonist Cyress? ik gebruik dit samen met enalapril en hydroochloorthiazide. Van enalapril en hydrochloorthiazide geen last en geen bijwerkingen ,maar van de Cyress heb ik het al weken benauwd. Moet het wel gewoon door blijven gebruiken, mijn bloeddruk is wel gedaald.

19-10-2010 | Vrouw
Hoge bloeddruk
ik gebruik sinds 5 jaar enalapril en hydroochoorthiazide maar mijn bloeddruk bleef hoog-heb al verschillende andere medicijnen voor hoge bloeddruk gebruikt maar kreeg allerlei vervelende bijwerkingen-wat ik niet met enalapril en hydrochloorthiazide heb nu heb ik er sinds 4 weken van mijn internist een calciumantagonist bijgekregen-en heb al 4 weken last van benauwdheid al[lees meer...]sof mijn keel wordt dichtgeknepen-mijn bloeddruk is wel gedaald dus dat is gunstig maar die benauwdheid is verschrikkelijk-heeft iemand soortgelijke ervaring met Cyress?

25-09-2010 | Man

22-09-2010 | Vrouw

04-08-2018 | Vrouw | 37
Hoge bloeddruk
Bij 1e keer inname na ongeveer 5 uur de eerste klachten. Hoofdpijn, blozen en versnelde hartslag rond de 130. Dit nam na een uur af. Na ongeveer 1 week last van vocht vasthouden in enkels/kuiten. Helaas heb ik deze klachten na 6 maanden nog steeds. De 1e klachten komen af en toe weer eens opzetten. Inmiddels dosering gehalveerd. Hopelijk helpt dit. Medicijn slaat op zich[lees meer...] wel aan.

23-01-2019 | Vrouw | 46
Aangeboren hartafwijking
Ivm harttransplantatie deze medicijnen voorgeschreven gekregen. Vanaf het begin heb ik in meer een mindere mate klachten gehad maar deze zijn niet door mij en niet door mijn cardioloog in verband gebracht met bijwerkingen van de medicatie. (Wat ik overigens wel vreemd vind....) Mijn klachten waren voornamelijk een snelle HARDE hartslag, het bonst in mijn hooft. Zenuwachtig[lees meer...], opgejaagd gevoel. Trillende handen en erg moe bij enige inspanning. Na een tijdje erg droge mond en tintelende voeten. Ik hou dan vocht vast. Na ongeveer 2 uur moet ik heel vaak plassen en nemen de klachten langzaam af. Omdat de klachten steeds meer toenamen is de dosis verhoogd naar 20 mg. (Cardioloog dacht dat mijn klachten misschien toch te maken konden hebben met een hoge bloeddruk). Dat hielp dus voor geen meter. Sterker nog; de klachten waren er nu elke dag! Dat heeft het dus in ieder geval duidelijk gemaakt. Ik ben acuut gestopt en voel me nu veel beter. Ik zal alleen wel iets anders moeten vinden tegen een hoge bloeddruk....

02-09-2023 | Vrouw | 52
Hoge bloeddruk
Door een hoge bloeddruk van 160/120 waar ik helemaal niet en nooit mee ben belast geweest heeft de huisarts mij het medicijn Cyress voorgeschreven , ik kreeg hier in de loop van de dag zo’n vreselijke hoofdpijn ik het proberen te stillen met migraine tablet en dienhielp zelfs niet en in de nacht nog een, ik dacht dat ik gek werd en uiteindelijk is het de volgende dag afg[lees meer...]ezakt maar toch nog hoofdpijn maar dragelijk , ik neem dit nooit maar dan ook echt nooit meer, wie heeft hier ook ervaring mee?

20-11-2013 | Man | 53
Hypertensie
na inname gigantische hoofdpijn. Heel erg drukkend. Ik was vaak duizelig ,had last van mijn maag en darmen, voelde me reisziek en had bijna voortdurend overgeef nijgingen. THIS NEVER AGAIN !!!!!!

31-08-2011 | Vrouw | 53
Hoge bloeddruk
het medicijn werkte onvuldoende goed en gaf maagpijn (moest maagbeschermer bijslikken), dikke enkels en handen en een heel 'duf' gevoel in het hoofd.(vergeetachtigheid). Na stoppen verdwenen deze klachten binnen 14 dagen.

28-11-2013 | Man | 54
Hoge bloeddruk
in combinatie met persantin veelvuldig ernstige hoofdpijn na stressvolle periodes

25-10-2014 | Man | 55
Hoge bloeddruk
in combinatie met Persantin zware hoofdpijn.

25-10-2014 | Man | 55

22-09-2018 | Vrouw | 56
barnidipine (20mg)
Hoge bloeddruk
Meteen veel last van blozen, opvliegers en hoofdpijn. Bloeddruk daalde wel voldoende, maar de bijwerkingen waren voor mij reden om te stoppen. In de bijsluiter staat dat deze bijwerkingen met 2 weken tot 1 maand verdwijnen, wat bij mij dus niet zo was. Werd alleen maar erger, werd zelfs bang voor een hersenbloeding. Net de rekening gekregen, ze zijn ook nog eens peperduur [lees meer...](EB van €85,-- voor 3 maanden) en daar elke dag hoofdpijn, een zeer gezicht en opvliegers voor terug krijgen is het niet waard.

27-02-2015 | Man | 56
Hypertensie
In combi met persantin zware hoofdpijn.

12-01-2015 | Vrouw | 57
Hoge bloeddruk
Kreeg dit middel door de internist voorgeschreven als vervanging van een andere calciumantagonist, nifedipine. Daarvan ervoer ik ook bijwerkingen, maar in mindere mate. Kort gezegd: Door deze middelen veranderde ik van een fitte vrouw in een oude dame. Bijwerkingen: ernstig oedeem, vooral in benen, waardoor ik onder andere aan n constante irritatie en zwelling van mijn ac[lees meer...]hillespezen leed en ik niet meer kon wandelen. Ik kon mijn dagelijkse 5 km wel schudden! Verder ernstige en constante hoofdpijnen, waarbij vooral de schedelhuidpijn opviel. Vlak gevoelsleven, niets raakte me meer, noch positief noch negatief. Slecht slapen, brandend maagzuur en hartkloppingen. Ik veronderstelde dat ik alsnog ernstige overgangsklachten had... nooit meegemaakt! Tijdens de kerstvakantie besloot ik te stoppen en direct verdween de hoofdpijn. In overleg met de huisarts slik ik nu alleen hydrochloorthyazide en dat houdt de bloeddruk op n aanvaardbaar niveau. Inmiddels ben ik in twee weken vijf kg vocht kwijt, is de gevoelssvlakte weg, heb ik geen hartkloppingen meer en last but not least is de pijn en zwelling in mijn achillespezen verdwenen en kan ik weer lopen!

23-01-2011 | Vrouw | 59
Bloeddruk