Ervaringen met Isoptin

verapamil

duizeligheid

Hoge bloeddruk (4 meningen)
Hartklachten (2 meningen)

05-04-2024 | Vrouw | 67

duizeligheid

Weinig effect op de hartritmestoornissen , wel telkens rare bijwerkingen en dat niet de eerste weken maar ook later: dan weer tintelende vingers, plekjes op huid, evenwichtsstoornissen etc. Ik dacht dat de bijwerkingen na 6 weken wel verdwenen waren.

08-10-2023 | Vrouw | 65
Hartritmestoornissen
Had zeer harde ontlasting, kon dagen niet naar de wc en veel bloed bij ontlasting. Kreeg macrogol voorgeschreven. Na 2 maanden kreeg ik pijn aan mijn tandvlees en tanden. Uiteindelijk was het niet uit te houden. Ik ben in die tussentijd meerdere malen naar de tandarts geweest. Tanden werden slechter. Toch nog regelmatig een cardio versie. Na half jaar gestopt met de pillen[lees meer...] kreeg daarvoor in de plaats 2x daags 80mg sotalol. Nu een half jaar later nog last van tandvlees en tanden, maar al een half jaar geen cardio versie meer gehad.

28-06-2023 | Vrouw | 70
verapamil (240mg)
Hartritmestoornissen
Na jaren verapamil van sandoz geslikt te hebben, zonder klachten, kreeg ik isoptin begin vandit jaar. Eerste dagen misselijk., ging wel over. Al snel daarna duizelig en dikke enkels en eigenlijk extreem moe. Wekenlang tintelingen in voet gehad ,wat een troep is dit. Uiteindelijk via arts nu weer oude pillen van sandoz, maar zelf betalen. Want via verzekering wordt all[lees meer...]een isoptin vergoed. Binnen 1 week niet meer duizelig, hallelujah!

26-06-2023 | Man | 73
Hartritmestoornissen
Gebruikte Amlodipine. Kreeg plotseling veel last van tachycardie en atriumfibrilleren. Cardioloog vermoedde een verband met gebruik Amlodipine, dat ik al jaren gebruikte. De overstap naar deed het atriumfibrilleren en de tachycardie verdwijnen.

22-12-2022 | Man | 69
Hartritmestoornissen
Sinds kort dit middel gekregen na 2 cardioversies. Mijn hartritme is onregelmatig en mijn bloeddruk was te hoog. Het helpt een beetje maar heb erg veel last van de vele bijwerkingen. Over 2 weken terug naar cardioloog dus we zullen het deze weken maar blijven innemen

18-11-2021 | Vrouw | 80
Hartritmestoornissen
ik ben 80 jaar en begrijp dat sommige klachten bij de leeftijd horen,maar de bijwerkingen zijn verre van prettig.Welk medicijn kan ik nu beter nemen. Nebivolol gaf ook teveel bijwerkingen,o.a. pijnlijke benen,kortademig en wazig zicht.

18-07-2021 | Man | 57

09-07-2018 | Man | 62
verapamil (180mg)
Hartritmestoornissen
tijdje geleden had ik de vraag gesteld aan de cardioloog of ik dit medicijn moest blijven gebruiken (wat nu al weer een paar jaar is) misschien kon het afgebouwd worden al die middelen lijken me niet gezond. Toen kreeg ik verapamil 2x40gr daar werd ik na een paar dagen niet goed van ik voelde me vreselijk, ik ben toen toch weer overgegaan naar mijn huidige isoptin180 [lees meer...] 1xper dag en sindsdien nergens last van, zelfs met alcohol (wijn) wat ik elke dag drink, ik fiets ,loop elke dag. dus ik blijf dit gebruiken.