Nifedipine

nifedipine

Syndroom van Raynaud (16 meningen)
Winterhanden en -voeten (2 meningen)
Angina pectoris (1 mening)

29-07-2019

Nifedipine (nifedipine)

eerste doosje van 30 stuks ging goed,hielp meteen, bloeddruk mooi,daarna vervolg recept voor 3 maanden, na een week weer zo vresekijk naar,huisarts zegt, opj°houden ermee, maar nu af en toe weer niet lekker.
15-06-2019

Nifedipine (nifedipine)

Door deze medicatie in het begin benauwd, afgeknepen gevoel luchtwegen. Hierna snel kortademig. Veel last van gewrichtspijn en spierpijn in de benen. Vanaf begin een sluipend gevoel van algehele onvrede. Moeite om beslissingen te nemen.
18-04-2019

Nifedipine (nifedipine)

Na jarenlang gebruik van Adalat Oros 60mg RETARD van Bayer heeft de apotheek mijn medicijn verandert in Nifedipine van Sandoz. Blijkbaar is deze nifedipine dezelfde werkzame stof in beide merken. Nu blijkt na weken van gebruik dat ik een paar keer per week zomaar een enorme bloeddruk vermindering heb naar minder dan 100/70 Dit gaat in eens meestal laat in de middag - zo'[lees meer...]n 8 tot 10 uur na inname. Deze drop in bloeddruk verdwijnt dan na een uur of twee. Het lijkt dat de RETARD functie niet werkt. Mijn conclusie is dat er op zeker moment de werkzame stof in ene wordt afgeven waardoor ik uitval, duizelig, slecht zien en moet gaan liggen. Terug op het oude medicijn Adalat ( had nog een strip ) gaf na een dag de oplossing, het probleem is nu weg. Zoek nu een leverancier - zelf betalen is geen probleem - omdat de apotheek het niet wil of kan leveren.
11-12-2018

Nifedipine (nifedipine)

Op 21-12-2017 ging ik naar mijn huisarts met vage klachten van duizeligheid, de week daarvoor was mijn bloeddruk nog gemeten op 140-85, nu tijdens het bezoek was de bloeddruk na 3 x opnieuw meten constant 220 bovendruk, direct Nifedipine 30mg gekregen, op 3 Januari voor controle naar de cardioloog voor atriumfibrileren vooraf gegaan door een hartecho en hartfunctie, de ha[lees meer...]rtfunctie werd onmiddellijk geannuleerd want de bloeddruk was nog steeds 220, na overleg tussen de cardiologen kreeg ik 2dagen lang Perindopril 2x 4 mg, bij nieuwe meting na 2 dagen was de bloeddruk gedaald naar 150 en kon de hartfunctie gedaan worden, momenteel is de bloeddruk weer 160 met nog steeds Perindopril 4 mg en Nifedipine 30 mg, wacht nu mijn volgende afspraak maar af met de cardioloog, want de uroloog waar ik onder behandeling was zij mij wel dat Nifedipine impotentie veroorzaakt waar ik last van heb.
01-11-2018

Hypertensie

In verband met hypertensie dit medicijn gebruikt. Na de 3e dag bleef de tensie te hoog en had ik een hartslag van 160 keer per minuut. Aantal dagen opgenomen in het ziekenhuis, duurde een tijdje voordat tensie en hartslag gedaald was (terwijl ik gelijk overstapt ben op ander medicijn die voorheen wel goed werkte). Dit is een snelwerkend tablet en mijn lichaam kon dit niet [lees meer...]aan. Veel medicatie voor hypertensie geprobeerd maar dit heb ik nog nooit eerder gehad. Voor mij dit medicijn nooit weer.
17-10-2018

Nifedipine (nifedipine)

Dit middel werd mij voorgeschreven door mijn huisarts. Dag er na melding gedaan bij apotheek, en langs gegaan bij andere huisarts. Moest direct stoppen met medicijnen. Nu weet ik niet of ik zo heftig gereageerd heb omdat ik Migraine heb. Pijn voelde wel heel anders dan een migraine aanval, met als nadeel dat pijn niet over ging. Zelfs niet toen ik Paracetamol in had genome[lees meer...]n. Ik heb helaas geen goede ervaring met dit medicijn.
24-04-2018

Nifedipine (nifedipine)

na bijwerkingen lisinopril (hoesten en kou) overgestapt op nifedipine 30 mg retard. na 1 dag bijwerkingen: hoofdpijn, misselijk, darmklachten (na 4 dagen 3 kilo afgevallen) , rood hoofd zeer warme handen gevoel van constante koorts (geen koorts na meting) slecht slapen, droge mond, verstopte neus neusbloeding oorzuizen. nauwelijks nog eten kortom gestopt. bloeddruk was wel[lees meer...] 140/90. apotheker meldde dat er clienten zijn die op deze medicatie goed reageren en nergens last van hebben en anderen vele klachten, waartoe ik dus behoorde. nu overgestapt op kaliumlosartan van sandoz 50 mg in combinatie met hydrochloorthiazide 12,5 mg hoop dat ik van bijwerkingen bespaard blijft.
05-03-2018

Nifedipine (nifedipine)

Dit medicijn voorgeschreven gekregen door een specialist nadat geconstateerd was dat mijn bloeddruk levensgevaarlijk hoog was . De bloeddruk is wel iets gezakt, maar na enkele weken blijft deze nog steeds steken op 180/95 . Voelde me ervoor al lusteloos en snel moe, maar dat is nog veel erger geworden na het gebruik van dit medicijn. Vooral mijn benen voelen loodzwaar, k[lees meer...]nieën tegen het pijnlijke aan, na 5 min staan moet ik al gaan zitten. En zo vrolijk en opgewekt als ik vroeger was, zo humeurig en lusteloos voel ik mij nu. Nergens geen zin meer in. Hoopte dat het na een week of 2 wel zou beteren, maar merk geen verschil, dus ga maar eens in overleg of dit wel het juiste middel voor mij is.
12-10-2017

18-09-2017

Nifedipine (nifedipine)

Heb enkele dagen dit medicijn geslikt. Nu erge rugpijn, maagpijn, hoofdpijn. Ben onmiddellijk gestopt met dit gif. Voel me er echt ziek door. Weet iemand een beter middel?!
31-07-2017

Nifedipine (nifedipine)

ik had eerst een ander merk fabriek nifedipine retard CF 10 mg, 3 stuks per dag maar daar had ik minder last van. van de apotheek moest ik deze gebruiken en dit is het zelfde medicatie, maar daar geloof ik niks van en dat klopt ook nog de ogen en de balzak.
30-07-2017

Nifedipine (nifedipine)

Plotseling zeer hoge bloeddruk. Nifedipine 60 mg retard. Na 3e pil verbrand gezicht en benen , dikke knieen en hartslag van 200. Met ambulance naar de 1e hulp gebracht. Allergische reactie! Nooit meer dus.
03-07-2017

Nifedipine (nifedipine)

Voel me er vooral heel slecht bij. De medicijnen verlagen de bloeddruk maar de bijwerkingen lijken soms erger dan de kwaal. hoofdpijn, misselijkheid, spierpijn, slecht zien, opgefokt gevoel, hartkloppingen, pijnlijke benen, vermoeidheid
12-02-2017

Nifedipine (nifedipine)

nifedipine sinds Dec.2015 ingenomen i.v.m. oplopende bloeddruk. Slikte sinds 2004 al Atenolol 100 mg en Losartan HCT 100/12,5 mg. In Jan.2017 gestopt met Nifedipine vanwege de bijwerkingen: koude handen en voeten, rode vlekken in gezicht, spierkramp in de kuiten, moeilijk urineren vooral 's nachts, pijn in de benen.
07-02-2017

Nifedipine (nifedipine)

Kan me herinneren dat ik bij de start van het gebruik lichte hoofdpijnklachten had
01-02-2017

Nifedipine (nifedipine)

Gebruikte al losartan/hydrochloortiazide 100/25mg en metoprolol 50mg maar dit bleek niet voldoende om de bloeddruk te verlagen. Nifedipine erbij gekregen en bloeddruk daalde tot een redelijk niveau. De bijwerkingen zijn echter dusdanig ernstig dat er nu gekeken gaat worden welk ander middel gebruikt moet gaan worden. Jammer dat ik zo veel last van de bijwerkingen heb.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum