nifedipine

Syndroom van Raynaud (17 meningen)
Winterhanden en -voeten (2 meningen)

17-07-2020 | Man | 71
nifedipine (30mg)
Overgestapt op dit medicijn, om dikke voeten en benen te verminderen, die ik kreeg van Amlopidine . Langzaam opgebouwd. Door spierpijn nauwelijks in staat om wat te doen. Ik hoopte dat de klachten over zouden gaan, helaas verergerden ze. Nu er mee gestopt, middel erger dan de kwaal.

16-07-2020 | Vrouw | 50
Hypertensie
binnen enkele dagen zware reumatische pijnen in gewrichten die al jaren rustig waren. bijgevolg moeilijk lopen, moeizaam gebruik van handen; flink vocht vasthouden (daar had ik diuretica voor, die dus niets uithalen)

30-12-2019 | Vrouw | 67
nifedipine (10mg)
Ik heb fibromyalgie in het hele lichaam en polyneuropathie in beide voeten. Sinds ik nifedripine neem zijn de klachten heel erg verergerd. Ik ben sinds januari 2018 op zoek naar de juiste medicatie voor mijn hoge bloeddruk. Ik heb jaren Lomir 5mg genomen zonder problemen, helaas werd dit middel in januari 2018 van de markt genomen. Ik heb sinds toen 16 verschillende medic[lees meer...]aties gekregen die allemaal veel bijwerkingen veroorzaken. Ik ben aan het eind van mijn Latijn.

02-12-2019 | Vrouw | 66
nifedipine (30mg)
Ik gebruik nu 6 dagen nifedipine en ik heb heel veel bijwerkingen. Mijn buik blaast op en ik ben constant misselijk. mijn gewrichten in de pols voelen doof aan Dan het ergste is dat ik sinds het gebruik van deze medicijnen een vreselijk pijn in mijn rug heb. Mijn bloeddruk is te hoog en schommelt nu hij van 130-80 de ene dag naar 190-140 de andere dag. Ik gebruik oo[lees meer...]k lotarsan en die helpt helemaal niet. Zijn net smarties.

15-11-2019 | Man | 61
nifedipine (30mg)
Na een redelijk goede start, steeds meer bijwerkingen zoals boven omschreven. Hartkloppingen, trage hartslag, veel urineproductie, zeer regelmatige stoelgang, slapeloosheid. Het middel lijkt erger dan de kwaal. Er wordt slecht geluisterd naar de ervaringen de patient.

26-10-2019 | Vrouw | 74
nifedipine (60mg)
Jaren adalat oros gehad nergens geen last van .adalat is niet meer te ktijgen .Tonen overgestapt naar nefadipine .Kreeg last van hoofdpijn .paar maanden door gezet maar blijf hoofdpijn houden .Paar dagen gestopt hoofd pijn was weg .Nu weer begonnen en .....weer hoofdpijn.

29-07-2019 | Vrouw | 84
nifedipine (30mg)
eerste doosje van 30 stuks ging goed,hielp meteen, bloeddruk mooi,daarna vervolg recept voor 3 maanden, na een week weer zo vresekijk naar,huisarts zegt, opj°houden ermee, maar nu af en toe weer niet lekker.

15-06-2019 | Man | 54
nifedipine (30mg)
Door deze medicatie in het begin benauwd, afgeknepen gevoel luchtwegen. Hierna snel kortademig. Veel last van gewrichtspijn en spierpijn in de benen. Vanaf begin een sluipend gevoel van algehele onvrede. Moeite om beslissingen te nemen.

18-04-2019 | Man | 69
nifedipine (60mg)
Na jarenlang gebruik van Adalat Oros 60mg RETARD van Bayer heeft de apotheek mijn medicijn verandert in Nifedipine van Sandoz. Blijkbaar is deze nifedipine dezelfde werkzame stof in beide merken. Nu blijkt na weken van gebruik dat ik een paar keer per week zomaar een enorme bloeddruk vermindering heb naar minder dan 100/70 Dit gaat in eens meestal laat in de middag - zo'[lees meer...]n 8 tot 10 uur na inname. Deze drop in bloeddruk verdwijnt dan na een uur of twee. Het lijkt dat de RETARD functie niet werkt. Mijn conclusie is dat er op zeker moment de werkzame stof in ene wordt afgeven waardoor ik uitval, duizelig, slecht zien en moet gaan liggen. Terug op het oude medicijn Adalat ( had nog een strip ) gaf na een dag de oplossing, het probleem is nu weg. Zoek nu een leverancier - zelf betalen is geen probleem - omdat de apotheek het niet wil of kan leveren.

11-12-2018 | Man | 73
nifedipine (30mg)
Op 21-12-2017 ging ik naar mijn huisarts met vage klachten van duizeligheid, de week daarvoor was mijn bloeddruk nog gemeten op 140-85, nu tijdens het bezoek was de bloeddruk na 3 x opnieuw meten constant 220 bovendruk, direct Nifedipine 30mg gekregen, op 3 Januari voor controle naar de cardioloog voor atriumfibrileren vooraf gegaan door een hartecho en hartfunctie, de ha[lees meer...]rtfunctie werd onmiddellijk geannuleerd want de bloeddruk was nog steeds 220, na overleg tussen de cardiologen kreeg ik 2dagen lang Perindopril 2x 4 mg, bij nieuwe meting na 2 dagen was de bloeddruk gedaald naar 150 en kon de hartfunctie gedaan worden, momenteel is de bloeddruk weer 160 met nog steeds Perindopril 4 mg en Nifedipine 30 mg, wacht nu mijn volgende afspraak maar af met de cardioloog, want de uroloog waar ik onder behandeling was zij mij wel dat Nifedipine impotentie veroorzaakt waar ik last van heb.

01-11-2018 | Vrouw | 25
Hypertensie
In verband met hypertensie dit medicijn gebruikt. Na de 3e dag bleef de tensie te hoog en had ik een hartslag van 160 keer per minuut. Aantal dagen opgenomen in het ziekenhuis, duurde een tijdje voordat tensie en hartslag gedaald was (terwijl ik gelijk overstapt ben op ander medicijn die voorheen wel goed werkte). Dit is een snelwerkend tablet en mijn lichaam kon dit niet [lees meer...]aan. Veel medicatie voor hypertensie geprobeerd maar dit heb ik nog nooit eerder gehad. Voor mij dit medicijn nooit weer.

17-10-2018 | Man | 45
nifedipine (30mg)
Dit middel werd mij voorgeschreven door mijn huisarts. Dag er na melding gedaan bij apotheek, en langs gegaan bij andere huisarts. Moest direct stoppen met medicijnen. Nu weet ik niet of ik zo heftig gereageerd heb omdat ik Migraine heb. Pijn voelde wel heel anders dan een migraine aanval, met als nadeel dat pijn niet over ging. Zelfs niet toen ik Paracetamol in had genome[lees meer...]n. Ik heb helaas geen goede ervaring met dit medicijn.

24-04-2018 | Man | 67
nifedipine (30mg)
na bijwerkingen lisinopril (hoesten en kou) overgestapt op nifedipine 30 mg retard. na 1 dag bijwerkingen: hoofdpijn, misselijk, darmklachten (na 4 dagen 3 kilo afgevallen) , rood hoofd zeer warme handen gevoel van constante koorts (geen koorts na meting) slecht slapen, droge mond, verstopte neus neusbloeding oorzuizen. nauwelijks nog eten kortom gestopt. bloeddruk was wel[lees meer...] 140/90. apotheker meldde dat er clienten zijn die op deze medicatie goed reageren en nergens last van hebben en anderen vele klachten, waartoe ik dus behoorde. nu overgestapt op kaliumlosartan van sandoz 50 mg in combinatie met hydrochloorthiazide 12,5 mg hoop dat ik van bijwerkingen bespaard blijft.

05-03-2018 | Vrouw | 46
nifedipine (30mg)
Dit medicijn voorgeschreven gekregen door een specialist nadat geconstateerd was dat mijn bloeddruk levensgevaarlijk hoog was . De bloeddruk is wel iets gezakt, maar na enkele weken blijft deze nog steeds steken op 180/95 . Voelde me ervoor al lusteloos en snel moe, maar dat is nog veel erger geworden na het gebruik van dit medicijn. Vooral mijn benen voelen loodzwaar, k[lees meer...]nieën tegen het pijnlijke aan, na 5 min staan moet ik al gaan zitten. En zo vrolijk en opgewekt als ik vroeger was, zo humeurig en lusteloos voel ik mij nu. Nergens geen zin meer in. Hoopte dat het na een week of 2 wel zou beteren, maar merk geen verschil, dus ga maar eens in overleg of dit wel het juiste middel voor mij is.

12-10-2017 | Vrouw | 60

18-09-2017 | Man | 57
nifedipine (60mg)
Heb enkele dagen dit medicijn geslikt. Nu erge rugpijn, maagpijn, hoofdpijn. Ben onmiddellijk gestopt met dit gif. Voel me er echt ziek door. Weet iemand een beter middel?!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum