nifedipine

Syndroom van Raynaud (18 meningen)
Winterhanden en -voeten (3 meningen)

24-04-2021 | Vrouw | 25
nifedipine (20mg)
Paar uur na inname een knalrood en warm gezicht/hals krijgen. Ook voelt het alsof er heet water door de benen stroomt. Tevens ook veel plassen.

22-03-2021 | Vrouw | 41
nifedipine (10mg)
Hypertensie
Ik gebruik Nifedipine gereguleerde afgifte 2x daags 10mg. Nu is het tijdelijk niet meer bestelbaar en heb ik daarvoor in de plaats Coracten SR capsules gekregen. Dit zijn dus geen tabletjes maar gevulde capsules met gereguleerde afgifte. Nu heb ik het gevoel dat mijn bloeddruk gedurende de dag sneller weer wat omhoog gaat dan met het gebruik van tabletjes. Ik kan ook ge[lees meer...]en enkele review vinden en heb daar niet zo'n goed gevoel bij. Is er iemand met dit medicijn bekend?

14-03-2021 | Vrouw | 68
nifedipine (30mg)
Veel onrust door voortdurend last van hartkloppingen te hebben. Daardoor moeite om in slaap te komen een rust te ervaren zowel in de nacht als overdag.

21-01-2021 | Man | 58
nifedipine (20mg)
goede ervaring, werkt perfect en geen of minimale bijwerkingen

13-01-2021 | Vrouw | 74
nifedipine (30mg)
Erg veel last van opstepatie en moet er op advies van de huisarts vezels bij slikken.

09-10-2020 | Vrouw | 31
Hypertensie
Heb het 7 jaar gebruikt zonder problemen gewisseld van leverancier en ik heb allemaal bijwerkingen..

17-07-2020 | Man | 71
nifedipine (30mg)
Overgestapt op dit medicijn, om dikke voeten en benen te verminderen, die ik kreeg van Amlopidine . Langzaam opgebouwd. Door spierpijn nauwelijks in staat om wat te doen. Ik hoopte dat de klachten over zouden gaan, helaas verergerden ze. Nu er mee gestopt, middel erger dan de kwaal.

16-07-2020 | Vrouw | 50
Hypertensie
binnen enkele dagen zware reumatische pijnen in gewrichten die al jaren rustig waren. bijgevolg moeilijk lopen, moeizaam gebruik van handen; flink vocht vasthouden (daar had ik diuretica voor, die dus niets uithalen)

30-12-2019 | Vrouw | 67
nifedipine (10mg)
Ik heb fibromyalgie in het hele lichaam en polyneuropathie in beide voeten. Sinds ik nifedripine neem zijn de klachten heel erg verergerd. Ik ben sinds januari 2018 op zoek naar de juiste medicatie voor mijn hoge bloeddruk. Ik heb jaren Lomir 5mg genomen zonder problemen, helaas werd dit middel in januari 2018 van de markt genomen. Ik heb sinds toen 16 verschillende medic[lees meer...]aties gekregen die allemaal veel bijwerkingen veroorzaken. Ik ben aan het eind van mijn Latijn.

02-12-2019 | Vrouw | 66
nifedipine (30mg)
Ik gebruik nu 6 dagen nifedipine en ik heb heel veel bijwerkingen. Mijn buik blaast op en ik ben constant misselijk. mijn gewrichten in de pols voelen doof aan Dan het ergste is dat ik sinds het gebruik van deze medicijnen een vreselijk pijn in mijn rug heb. Mijn bloeddruk is te hoog en schommelt nu hij van 130-80 de ene dag naar 190-140 de andere dag. Ik gebruik oo[lees meer...]k lotarsan en die helpt helemaal niet. Zijn net smarties.

15-11-2019 | Man | 61
nifedipine (30mg)
Na een redelijk goede start, steeds meer bijwerkingen zoals boven omschreven. Hartkloppingen, trage hartslag, veel urineproductie, zeer regelmatige stoelgang, slapeloosheid. Het middel lijkt erger dan de kwaal. Er wordt slecht geluisterd naar de ervaringen de patient.

26-10-2019 | Vrouw | 74
nifedipine (60mg)
Jaren adalat oros gehad nergens geen last van .adalat is niet meer te ktijgen .Tonen overgestapt naar nefadipine .Kreeg last van hoofdpijn .paar maanden door gezet maar blijf hoofdpijn houden .Paar dagen gestopt hoofd pijn was weg .Nu weer begonnen en .....weer hoofdpijn.

29-07-2019 | Vrouw | 84
nifedipine (30mg)
eerste doosje van 30 stuks ging goed,hielp meteen, bloeddruk mooi,daarna vervolg recept voor 3 maanden, na een week weer zo vresekijk naar,huisarts zegt, opj°houden ermee, maar nu af en toe weer niet lekker.

15-06-2019 | Man | 54
nifedipine (30mg)
Door deze medicatie in het begin benauwd, afgeknepen gevoel luchtwegen. Hierna snel kortademig. Veel last van gewrichtspijn en spierpijn in de benen. Vanaf begin een sluipend gevoel van algehele onvrede. Moeite om beslissingen te nemen.

18-04-2019 | Man | 69
nifedipine (60mg)
Na jarenlang gebruik van Adalat Oros 60mg RETARD van Bayer heeft de apotheek mijn medicijn verandert in Nifedipine van Sandoz. Blijkbaar is deze nifedipine dezelfde werkzame stof in beide merken. Nu blijkt na weken van gebruik dat ik een paar keer per week zomaar een enorme bloeddruk vermindering heb naar minder dan 100/70 Dit gaat in eens meestal laat in de middag - zo'[lees meer...]n 8 tot 10 uur na inname. Deze drop in bloeddruk verdwijnt dan na een uur of twee. Het lijkt dat de RETARD functie niet werkt. Mijn conclusie is dat er op zeker moment de werkzame stof in ene wordt afgeven waardoor ik uitval, duizelig, slecht zien en moet gaan liggen. Terug op het oude medicijn Adalat ( had nog een strip ) gaf na een dag de oplossing, het probleem is nu weg. Zoek nu een leverancier - zelf betalen is geen probleem - omdat de apotheek het niet wil of kan leveren.

11-12-2018 | Man | 73
nifedipine (30mg)
Op 21-12-2017 ging ik naar mijn huisarts met vage klachten van duizeligheid, de week daarvoor was mijn bloeddruk nog gemeten op 140-85, nu tijdens het bezoek was de bloeddruk na 3 x opnieuw meten constant 220 bovendruk, direct Nifedipine 30mg gekregen, op 3 Januari voor controle naar de cardioloog voor atriumfibrileren vooraf gegaan door een hartecho en hartfunctie, de ha[lees meer...]rtfunctie werd onmiddellijk geannuleerd want de bloeddruk was nog steeds 220, na overleg tussen de cardiologen kreeg ik 2dagen lang Perindopril 2x 4 mg, bij nieuwe meting na 2 dagen was de bloeddruk gedaald naar 150 en kon de hartfunctie gedaan worden, momenteel is de bloeddruk weer 160 met nog steeds Perindopril 4 mg en Nifedipine 30 mg, wacht nu mijn volgende afspraak maar af met de cardioloog, want de uroloog waar ik onder behandeling was zij mij wel dat Nifedipine impotentie veroorzaakt waar ik last van heb.

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (564) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (519) - Antibiotica - penicillines breedspectrum