Ervaringen met Nifedipine

nifedipine

Hoge bloeddruk (85 meningen)
Winterhanden en -voeten (5 meningen)
Angina pectoris (2 meningen)

31-10-2023 | Vrouw | 42
Syndroom van Raynaud
Helaas gaf het niet het gehoopte effect. De klachten bleven, de pijn was heftiger de aanvallen (meerdere per dag) bleven opkomen alleen werden mijn handen en voeten niet altijd bij elke aanval meer wit/blauw/zwart. De aanval voel ik dus wel opkomen, de duur is onverminderd van minuten tot enkele uren, de pijn is gewoon aanwezig zoniet verergerd, het dooie gevoel blijft aa[lees meer...]nwezig en de zenuwpijn en tintelingen ook. Enige verschil is dat bij sommige aanvallen alleen de kleur van mijn ledematen vaker rozer is tijdens de aanvallen. Verder last van bijwerkingen zoals hoofdpijn, duizelig, hitte aanvallen zonder zweten, knalrood gezicht en oren en ook na 9 maanden na het stoppen nog steeds biggetjes roze verkleuring aan handen die ik voorheen nooit had. Was wel de moeite waard om het uit te proberen, voor hetzelfde geld had ik er wel baat bij.

17-10-2023 | Man | 76
nifedipine (20mg)
Syndroom van Raynaud
Nifedipine werd voorgeschreven voor mijn syndroom van Raynaud, maar kreeg zeer ernstige bloedneuzen en deze moesten via dichtschroeien in ziekenhuis verholpen worden. Gestopt met dit medicijn en nu na twee jaar nooit meer bloedneuzen gehad. Slik nu Verapamil en dat gaat stukken beter.

19-04-2022 | Vrouw | 34
Syndroom van Raynaud
Toen ik de pil nog slikte (levonogestrol o.i.d.) werkte de Nifedipine beter. Nu doet hij erg matig z'n werk helaas. Eerder had ik veel minder vaak witte vingers. Soms dagen achter elkaar niet. Wel met goed gebruik van handschoenen. Nu heb ik weer vaker witte vingers helaas.

26-08-2021 | Vrouw | 71
nifedipine (60mg)
Syndroom van Raynaud
Ik gebruik nifedipine nu 9 jaar , maar merk er niets van.Ik ben er zins 2 maanden mee Gestopt in over leg met de reumatoloog.

17-01-2021 | Vrouw | 41
Syndroom van Raynaud
ter voorkoming van bijwerkingen gestart met zeer lage dosering. Alsnog extreem heftige hoofdpijn, waardoor het middel erger is dan de kwaal....

04-11-2019 | Vrouw | 38
Syndroom van Raynaud
Voorgeschreven door huisarts om de doorbloeding te verbeteren en wondjes/ontstekingen aan handen en voeten te verminderen. Het werkte. Maar ik werd er misselijk van en in toenemende mate ontzettend moe. Maar grootste nadeel was dat hardlopen en fietsen nauwelijks meer lukte en zelfs een trap oplopen moeizaam ging. Als topsporter wogen de bijwerkingen niet op tegen de voord[lees meer...]elen ervan. Na een paar weken in overleg met huisarts en sportarts het gebruik gestopt.

08-12-2018 | Man | 41
Syndroom van Raynaud
Ik had bij koud weer altijd koude vingers en tenen. Tbv wintersport gekeken wat de mogelijkheden waren. Anders zou ik na een half uur buiten weer naar binnen gaan. Ik kreeg nifedipine voorgeschreven. Ik heb een fantastische wintersport gehad. Ook nu slik ik het als de dagen kouder worden tot het voorjaar. Eigenlijk nooit last meer van koude vingers of tenen. Ik ben er zo b[lees meer...]lij mee!!

18-04-2018 | Vrouw | 41
Syndroom van Raynaud
hele snelle werking, problem is meteen verholpen na een half uur na inname . Alleen jammer van de opgezette voeten, benenen enkels

16-12-2017 | Vrouw | 33
Werkt super!

16-12-2017 | Vrouw | 33
Syndroom van Raynaud
Werkt als een trein, helaas heel veel bijwerkingen. Bijwerkingen zakten overigens wel 1,5 uur na inname. Overgestapt naar de tabletten met gereguleerde afgifte en nu nergens last meer van.

19-01-2017 | Vrouw | 56
Syndroom van Raynaud
overgestapt van amlodipine naar nifedipine, omdat dit medicijn wat sterker zou zijn. na het innemen van de tabletten krijg ik het vreselijk warm in mijn handen en in mijn gezicht met een vuurrode kleur als gevolg. voor mijn handen wel lekker maar niet in mijn gezicht. en dit 2x per dag daartussendoor wel weer koude blauwe/witte vingers die zeer pijnlijk zijn mede door de [lees meer...]vele wondjes. Als dit zo blijft stop ik ermee om dit middel in te nemen.

23-05-2016 | Vrouw | 50
Syndroom van Raynaud
Voor het syndroom van Raynaud ben ik begonnen met Nifedipine. De eerste drie weken totaal geen reactie. Daarna vermindering van de ergste symptomen van Raynaud maar niet weg. Zelfs op mooie dagen nog handschoenen moeten gebruiken. Na de de eerste drie weken ook ernstige vermoeidheid. Slapen overdag was noodzakelijk. Verder duizelingen en vermindering van conditie. Vorig j[lees meer...]aar de halve marathon gelopen, nu kan ik amper 7 km aan één stuk rennen. Verder zeer emotioneel en heel onzeker. De bijwerkingen zijn voor mij ernstiger dan die van het Symptoom van Raynaud. Ik ben er mee gestopt.

23-10-2015 | Vrouw | 29
Syndroom van Raynaud
Ik kreeg het middel om mijn vaten in mijn handen/voeten te verwijden. Ik krijg er echter veel hoofdpijn door en ben het om dit reden gestopt zonder effect te hebben mogen bemerken op de doorbloeding in mijn handen en voeten. Dus wel de negatieve bijwerkingen en niet de goede werking.

05-02-2015 | Man | 20
Syndroom van Raynaud
Werkt boven verwachting goed, ervaar geen enkele bijwerking, en eindelijk heb ik geen pijnlijke vingers en pijnlijke oren bij kouder weer. Aantal aanvallen is enorm verminderd, en de intense koudheid, pijn en gevoelloosheid die met Raynaud gepaard gaan lijken te zijn verdwenen!

14-11-2014 | Vrouw | 55
Syndroom van Raynaud
Had extreem last van fenomeen van Raynaud. Sinds start medicijnen geen enkele keer meer last gehad en totaal geen bijwerkingen. Kan weer zonder handschoenen naar buiten :-)

13-08-2014 | Vrouw | 418
Syndroom van Raynaud
Slik het medicijn al ruim 2 maanden en heb geen enkele last van bijwerkingen. Had voorheen (ook bij warmer weer zoals 21 graden) last van 5 x per week van het syndroom van raynaud. Nu maar 1x per week of minder.